Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

Het Grote Man Of Vrouw Topic

Recommended Posts

er zijn geen banaantjes en ook geen haartjes en ik ben heus geen mongool hoor ik kan gewoon vergelijken maar ondanks het vergelijken kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het mannetjes of vrouwtjes zijn, maar aangezien de 2 vrouwtjes al heel veel haren hebben en de topjes beginnen te komen... misschien kan je zeggen dat er nu nadat de dagen al veel korter zijn geworden het mannetjes zijn en het onmogelijk is dat het opeens wel haartjes gaat krijgen.

 

alvast bedankt dp.

 

ps. als je de volgende keer nou een keer goed leest ;)

 

'Het lijkt mij niet dat het nu nog opeens kan beginnen omdat de dagen al lang veel korter worden en door de hoeveelheid haartjes die de andere 2 wel hebben.'

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat mannetjes eerder bloeide dus je had eerder de mannetjes moeten ontdekken lijkt me, anders gewoon paar dagen wachten tot je het wel zeker weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand me vertellen welk geslacht dit is?? Het is een Highway delight en Ik heb een sterk vermoeden maar heb toch liever een expert opinion.

 

 

med_gallery_12443_6112_34326.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sry voor de wazige macro's, maar denk wel dat deze (beginnende) bloeiverschijnselen zijn van een man.

Jammer, want 't is een mooie plant...

gallery_18365_5982_7684.jpg

gallery_18365_5982_9704.jpg

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan iemand me vertellen welk geslacht dit is?? Het is een Highway delight en Ik heb een sterk vermoeden maar heb toch liever een expert opinion.

 

Ik ben geen expert, maarre, ik heb nu ook een 1e HD kweekje staan en mijn ervaring tot nu toe is dat:

Je altijd ruim op tijd bent om het verschil tussen de vrouwen en mannen te zien en ze dus op tijd kan scheiden, voordat ze elkaar kunnen bevruchten.

(Wellicht kromme zin, haha stoned :P :) )

Op jouw foto kan dit wat mij betreft ook nog wel een blaadje in ontwikkeling zijn.

Maar los van dat; Het is gewoon leuk om elke dag even te kijken en te speculeren. Meer ervaren Pro's zien het waarschijnlijk veel sneller.

Maar als je wat artikeltjes hierover leest en je ziet het dan (live) bij je eigen plantje(s) voor het eerst een witte haar (Vrouwtje) , of een duidelijk "groen balletje" (Vent) verschijnen dan vond ik dat een erg leuk moment om te zien.

Ik snap dus eigenlijk al die ophef niet waarom men zo snel het geslacht zeker wil hebben.

Los van eventuele logistieke en/of "economische" redenen, natuurlijk. ;) :( , maar ik ben een (eigen gebruik) hobbyist. :wacko: :lol: :)

 

Kortom: je bent altijd ruim op tijd!.

Ik had zelf een plant die eerst duidelijk een wit haartje had, dus ik dacht Toppie! een vrouw, bleek later tocht een vent te zijn (Herma?).

zie dit: plaatje

Het is (helaas, of niet) geen exact science, dat wiet kweken, los dan van de algemene kweekregels. Maar dat vind ik juist zo leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plant 1

http://img83.imageshack.us/my.php?image=pict0002ul7.jpg

 

plant 2

http://img231.imageshack.us/my.php?image=pict0004eh1.jpg

 

plant 3

http://img231.imageshack.us/my.php?image=pict0007vg0.jpg

 

 

Eerste 2 denk mannetje, laatste vrouwtje?

Stom dat het mannetje al zo ver ontwikkeld is en dat vrouwtje nog amper een haartje? :S

 

Heb ik trouwens nog wat aan dat mannetje? zaadjes ofzo?

Bedankt!

Edited by Thoraxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ thoraxx

 

eerste 2 zijn mannen, vet in de bloei! Oppassen dus, kan je niets meer mee aanvangen of je wilt zaden maken.

3de foto is een vrouwtje. Die komen meestal later als de mennen in bloei,dat is normaal.

 

Als je het stuifmeel opvangt van de mannen en dit op de vrouwlijke stampers doet worden hier zaden gemaakt op de plant.

Planten met zaad krijgen magere toppen ipv zaadloze dikke weedtoppen, waar de stampers op hoop van bestuiving blijven uitpuilen tot dikke oogstgare toppen.

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis een beetje een kut foto die derde plant..

maar het is een klein /\ vorm met een wit haartje eruit.

 

 

 

@ thoraxx

 

eerste 2 zijn mannen, vet in de bloei! Oppassen dus, kan je niets meer mee aanvangen of je wilt zaden maken.

3de foto is een vrouwtje. Die komen meestal later als de mennen in bloei,dat is normaal.

 

Als je het stuifmeel opvangt van de mannen en dit op de vrouwlijke stampers doet worden hier zaden gemaakt op de plant.

Planten met zaad krijgen magere toppen ipv zaadloze dikke weedtoppen, waar de stampers op hoop van bestuiving blijven uitpuilen tot dikke oogstgare toppen.

 

mazzel

 

 

Thanks,

Vind die mannelijke plant ook wel mooi verder... als hij in de zijtuin staat en mijn vrouwlijke in de achtertuin, kan dat dan kwaad? (15 meter tussen en een poort.)

Wil wel eens zien hoe die mannelijke verder ontwikkelt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup die man moet direct weg als je wat opbrengst van je weifie wil hebben; als het nog niet te laat is ... trek er een zak over ofzo zodat je zo weinig mogelijk stuifmeel kan loskrijgen.

Stuifmeel kan enorm ver gaan en 15 meter is helemaal nix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, het gaat hier om 6 Green Spirit planten van dutch passion. Feminised. Ik denk dat het allemaal hermas zijn of mannen. Graag jullie mening hier over. :P

 

gallery_4896_6176_113767.jpg

 

gallery_4896_6176_142216.jpg

 

gallery_4896_6176_66072.jpg

 

gallery_4896_6176_41806.jpg

 

gallery_4896_6176_17488.jpg

 

gallery_4896_6176_111217.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chinese?

Zo heb ik er jaren geleden ook gehad.

Geef mij maar een chinees vrouwtje :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het zo dat vanaf er zaden ontwikkeld worden,

het mannetje het vrouwtje kan bestuiven?

 

Ik heb een deel waarvan ik weet dat het vrouwtjes zijn,

maar ze staan samen met degene die mischien nog mannen zullen zijn.

Ik controleer elke dag, kan ik de mannen er op tijd uithalen voordat ze vrouwen bestuiven?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ legaleaf,Ik controleer elke dag, kan ik de mannen er op tijd uithalen voordat ze vrouwen bestuiven?

 

 

 

zodra je een man herkent en verwijderd is er niets aan de hand. :P

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan er iemand even meekijken. Ik denk het wel te weten maar twijfel toch of ik hier nu een mannetje of een vrouwtje heb.

 

dsc00007jj8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat deze haze een man is, iemand die dat kan bevestigen? ;)

Is zowat de duidelijkste foto die ik kon nemen met mijn camera.

 

2wcgzgo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het nog niet goed zien, heb je geen betere foto's van de oksel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze zie je de oksels beter, maar die is niet zo duidelijk.

Ik probeer later nog eens opnieuw, als het licht niet zo fel erop schijnt.

 

13yqmjc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier enkele fotos van mijn voorbloei, zou dit alsnog een mannetje kunnen zijn? of gaat hij de goede kant op?

 

Ik heb wel dat mijn boom 3/4 de geel is van blad is dit normaal zoveel?

 

DSCN3166.jpg

 

DSCN3167-1.jpg

 

DSCN3169.jpg

 

DSCN3171.jpg

 

DSCN3172.jpg

 

DSCN3167.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ legaleaf

 

volgens mij is het een man. Maar misschien kunnen scherpere foto's definitief uitsluitsel geven. (netjes gezegd of niet)

 

@ lil J

 

is een prima uitziend vrouwtje. alleen moet je om de gele bladeren te verhelpen ff sleutelen met wat voeding. Of misschien is de plant al bijna klaar met bloeien en worden de toppen binnenkort bruin

 

grtz

 

GJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom je na een weekje je plantje weer eens bekijken, kom je dit tegen:

 

Mannetje? ;)

gallery_15737_6120_264892.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...