Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey mensen,

 

na in de 1e ronde veel geleerd te hebben, uitkomend op 710gr, gaan we nu voor de 2e ronde.

Omdat ik toch wat tegenslagen heb gehad vorige ronde, heb ik er toch voor gekozen geen aanpassingen te doen,

Ik zie het ook niet als tegenslagen, ik zie het als een leerproces, waar ik deze ronde me aan vast probeer te klampen, en dus niet nog een keer voor kom te staan.

De stekjes hebben al 2 weken buiten op het balkon gestaan, en staan nu sinds 1½ week in het hok op 18/6.

 

Deze ronde wil ik wel gaan scroggen.

Ik ga gebruik maken van 3 stukken scrog-gaas.

Over de buitenste 2 planten (van de 5) een stukje van 60X56cm, om vervolgens over de middelste 3 planten een lang scrognet te plaatsen van 1,60mtr

Het zal, op advies van een paar forumleden, niet makkelijk, maar wel mogelijk wezen.

Waarom ik ga scroggen?? Puur voor de lol. Ik wil het gewoon een x proberen (ook dit weer in het kader van een leerproces).

Ik wil mijn kennis en ervaring een beetje uitbreiden, en wie niet waagt wie niet wint toch.

 

Ik citeer hier een stukje van Rinus Dam, die precies mijn bedoelingen begreep, en nog goed verwoorde ook;

Je kan denk ik het beste de 2 buitenste stukken scroggaas laten zakken als je planten ongeveer zo groot zijn: (ZIE DAN MIJN ONDERSTE FOTO'S)

Daarna maak je de groeischeuten nog niet vast. Je laat ze verder groeien en met "proefbuigingen" bekijk je wanneer

de buitenste planten groot genoeg zijn om een oppervlakte te vullen van 60 X 56 cm. Als het moment er is maak je

de groeischeuten vast met tyrips. Vervolgens laat je het middelste stuk scroggaas in stapjes zakken en maak je ook

de groeischeuten van deze 3 planten vast. Bij dit stuk scroggaas zal het laten zakken veel lastiger zijn vanwege de

veel grotere planten. Na het scroggen zet je ze meteen in de bloei.

 

Nou dit was het dan even voor nu. Ikben de afgelopen weken erg druk, vandaar nu pas de start van mijn verslag.

Ik ga proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.

 

En hier de foto's van nu;

 

med_gallery_9164_2486_125096.jpg

 

med_gallery_9164_2486_10144.jpg

 

med_gallery_9164_2486_159544.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9164_2486_109548.jpg

(volgende foto's met licht uit, excuses.)

 

Met de vriendelijke groeten weer van defQon Soldier.... (ja ja.... het is bijna defQon-time :verrygood )

Latersssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor defQon Soldier ik ga dit verslag ook bij houden.

 

Hou ze groen kerel :verrygood

 

 

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, het zal wat moeite gaan kosten, maar dat maakt de hobby wat intensiefer zullen we maar zeggen... Planten zien er mooi uit man, stratmateriaal is prima..

 

Succes...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed begin is t halve werk, succes deze tweede ronde DefQon :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke!! dit keer meer geluk dan de vorige keer!!

 

Zien er top uit, dat wordt een goeie, let maar op.

 

Suc6, en uiteraard volg ik je weer op de voet.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gasten,

 

thanks 4 the repley everyone..... :verrygood

Goed begin is idd het halve werk,

ik baal er alleen een beetje van dat ze niet echt breed worden in verhouding tot de vorige PP's die ik had.

Ik denk dat ik het "uitdijen" van me planten wel nodig heb voor het scroggen namelijk.

Maargoed, we groein nog even door, morgen het gaas erover... en gaan met die banaan.

 

Jullie horen van me......... weltrusten, morgen om 5.00 gaat die kutwekker weer........

Latersssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit even met een klein vraagteken.

De buitenste 2 planten zijn minder vol dan de binnenste 3.

Nu heb ik het scroggaas net geplaatst bij de buitenste 2, maar zo, dat alleen het bovenste blad net door het gaas komt.

Ik heb nog maar ong. 9 dagen om te groeien, dan moet ik op 12/12, anders kom ik niet uit met m'n vakantie. (dan zou de oogst ong. 20-8 klaar zijn, en ik vertrek 06-09)

Gaat, in redelijke omstandigheden, het gaas zich binnen 9 dagen vullen om hem volledig te kunnen scroggen?

Of krijg je dan dat het gaas maar half gevuld is en zodra ik op 12/12 ga er veel topvorming ook onder het gaas ontstaat.

Mij lijkt dan dat het gaas de groei van de toppen eronder remt, en ik me oogst ermee verneuk.

 

Ik heb al 2x getopt, ik zat erover te denken om de middelste 3 nog een keer te toppen (dan wordt het wel meer dan 3 tot 4 groeischeuten per plant verwijderen!!), maar ik weet niet of dit wel zo goed is voor de plant.....

 

Graag even een zo spoedig mogelijk reactie op mijn vraag van de kenner.... dan kan ik wel of niet verder.

In het ergste geval staak ik het scrog-idee dan, en ga ik me er de ronde na mijn vakantie op richten.

 

Alvast bedankt, groeten defQon S.

 

[EDIT]

even 3 fototjes ter verduidelijking....

 

med_gallery_9164_2486_72128.jpg

 

med_gallery_9164_2486_193950.jpg

 

 

Deze is wat donkerder, ondanks een flits, maar probeer duidelijk te maken dat er dus een verschil zit tussen de buitenste plant en die ernaast staat. Die ernaast is iets voller, en lijkt harder te groeien....

 

med_gallery_9164_2486_211680.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niks aan de hand hoor. :specool

 

Je kan de 2 buitenste stukken scroggaas nu in stapjes laten zakken tot 15 cm boven de aarde. Voor het in stapjes laten zakken

kan je met tyrips aan ieder stuk gaas 4 kettingen vastmaken die je weer ophang aan de haakjes. Bij elke stap help je de

groeischeuten door het gaas heen.

 

Het is niet nodig om de middelste 3 nog een keer te toppen. Je gaat het vast wel redden met de tijd. Het valt me op dat tussen

20-08 en 06-09 2,5 weken zit. Heb je zoveel tijd nodig dan?

 

Als je meer vragen heb, hoor ik het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, zowiezo heb ik meer dan een week nodig om te drogen...

(misschien had je het in mijn vorige verslag gelezen, maar kreeg een beetje op me flikker dat het te nat was toen ik het weg bracht :specool ), en ik wil het voor dat ik het vliegtuig in jump helemaal schoon en opgeruimd hebben.

Dan laat ik als ik terugkom het vrouwtje de koffers uitpakken, en scheur ik gelijk naar de stekkenboer :lol:

 

Ok, dat ter zijde. .... . . .. . ik snap je opmerking niet;

Je kan de 2 buitenste stukken scroggaas nu in stapjes laten zakken tot 15 cm boven de aarde

 

Is het niet de bedoeling dat ik het gaas op 1 hoogte hang. (nu zo'n 45cm boven de aarde) en de plant er zelf doorheen laat groeien????

Vervolgens als die plant er goed doorheen is gegroeid (ik hoop dat dit dus in 9 dagen lukt!!), scrog ik hem aan t net vast, en sla de hand aan het middelste scrog-gaas.....

 

Ik snap die 15cm waar jij het over heb niet helemaal..... ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat net gewoon verlagen, lijkt me efficienter & zal het snel vol liggen :specool

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is misschien wel.... maar wat ik al zei, de planten zijn helemaal nog niet zo breed.

Dan krijg ik nooit het net 100% gevuld.......

Daarbij, je hebt toch een hoofdstam in het midden?, je kan dat net toch nooit tot zo laag laten zakken?

Als je dan gaat scroggen kan je de plant maar 1 kant op doen....

 

Kut man, ik weet niet hoe ik t moet uitleggen... ben bang dat jullie me niet begrijpen.

(of ik jullie uiteraard, hahahaha.....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het gaas aan één kant lager is heeft het scroggen ook niet meer z'n oorspronkelijke bedoeling. Scroggen doe je om alles op 1 hoogte te krijgen zodat alles op gelijke afstand van de lamp afhangt. Misschien kan je bij die kleinere plantjes iets onder de kuipen zetten zodat ze op 1 hoogte staan? En er dan vervolgens het scrog-net overheen spannen.

 

Ik zie dat het een lang smal hok is, hoeveel lampen heb je hangen? Anders zet je de lage planten onder 1 lamp (scrog-net lager+toppen) en de hogere planten aan de andere kant van het hok ook onder 1 lamp. Moet de lamp bij de lage plantjes gewoon wat lager hanger dan de ander en heb je toch een vol netje (2 zelfs).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check mijn Charlie-kweekverslag nog een keer. Die ene foto heb ik gemaakt aan het einde van de 6de groeiweek.

Meteen na het maken van die foto heb ik het scroggaas in stapjes laten zakken

tot 15 cm boven de aarde en de groeischeuten op het gaas vastgemaakt met tyrips. Vervolgens heb ik ze in de

bloei gezet.

 

Als je het gaas laat zakken tot 15 á 20 cm boven de aarde, krijg je de oppervlakte ook sneller gevuld en dat scheelt

je groeitijd. Je moet trouwens niet schrikken van de low-density als je de groeischeuten met tyrips vastmaakt, in de

2 weken die daarna volgen op 12/12 wordt het net alsnog flink vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan denk ik dat ik m snap nu na t zien van je foto's.

Maar dan denk ik, na het vergelijken met jou plant, dat ik dan toch nog een week moet wachten met het plaatsen van het net.

Jou planten zien er veel voller uit op het moment dat je het net plaats dan dat de mijne nu zijn.

 

Daarbij is het denk ik ook wel vereist dat mijn plant wat breder word.

(daar is ie wel mee bezig al hoor, ik zie al flinke groeischeuten zijdelings van de planten)

De plant is nu zo'n 40cm hoog, dus zoals je de foto op het vooraanzicht van mij ziet, moet het net dus 20 tot 25cm zakken....

 

Ben je het met me eens dat ik dan nog een week moet wachten of niet??

(of kan dit met het plaatsen van het net weer problemen gaan geven?)

 

De groentjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die ene foto waren mijn planten ongeveer 50 cm hoog.

 

Je kan nu alvast het scroggaas van de buitenste planten plaatsen en laten zakken. Hoe groter je planten zijn hoe moeilijker het laten zakken

zal zijn. Daarna maak je de groeischeuten nog niet vast. Je laat ze verder groeien en met "proefbuigingen" bekijk je wanneer de buitenste

planten groot genoeg zijn om een oppervlakte te vullen van 60 X 56 cm.

 

Als het moment er is voer je in 1 dag de volgende stappen uit:

-groeischeuten van de buitenste planten vastmaken met tyrips

-middelste stuk scroggaas in stapjes laten zakken

-groeischeuten van deze 3 planten vastmaken

-in de bloei zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Rinus,

 

ik heb m tot zo ver.....

Je zegt alleen dat ik nu alvast de buitenste gazen (das volgens mij geen Ned. woord?) laat zakken.

Moet dit echt tot 15cm boven de aarde????? Dat lijkt me zo kort....

Maargoed, ik ga aan t werk..... ik snap m nu.... word z.s.m. vervolgd.

Wil je alvast goed bedanken.... toppertje :specool

 

Grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow je planten zien er goed uit def...

succes weer deze ronde!!!!

 

greetz M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey M....

 

tijd geleden, alles lekker?

Zo als je ziet bij mij alles top :specool

 

Heb alleen het scgrogplan moeten staken helaas.

Ik wou er zondag aan beginnen, maar had geen tijd.

Toen moest ik maandag voor me werk weg,

en kwam gisterenavond pas terug.

Vrouwtje heeft gevoed, alleen nu zijn ze dermate groot

dat het denk ik te moeilijk wordt nog te scroggen (denk aan schade plant)

 

Ik vind het wel erg jammer, maar ja, beter goede keuze maken.

Dadelijk verneuk ik die plant en heb je helemaal niets.

 

Dus morgen gaat er een "gewoon" netje overheen,

en gaan ze denk ik zaterdag op 12/12.

 

Ook bij deze Rinus, sorry voor de ophef...

Ik leg het idee naast me neer tot na m'n vakantie

 

Morgen ofzo even foto'tjes van defQon S.....

 

Ik zou zeggen, tot defQon, tot zaterdag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je er van af ziet. Het had best nog wel gekunt hoor, anders was het mij toch ook niet gelukt na het maken van die ene foto?

Als je de stukken scroggaas in stapjes laat zakken en je helpt de dames steeds met de groeischeuten valt de schade wel mee. Je kan ze

behoorlijk ver buigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Rinus,

 

ik begrijp je reactie.... vind t zelf ook jammer.

Je ziet op de foto's wel hoe groot ze inmiddels zijn.

Dit is zeker groter dan jij op die foto de ideaale lengte toonde.

(ze zijn nu 60cm hoog en bijna net zo breed als de 65ltr. kuip, ook 60cm)

Wat ik zei, het komt goed de volgende ronde als ik van vakantie terug ben.

Bij deze alsnog sorry voor de ophef :specool

 

Om van de gelegenheid gebruik te maken hier een klein updatje

Ze gaan strax ook op 12/12.

Daarbij weinig te vertellen, ze zien er goed uit naar mijn mening.

Mooie bladkleur, mooie volle plant.

Ik heb ze toen ik ze naar binnen haalde een beetje gediefd.

Op de foto is het niet zo goed te zien denk ik, maar zij aanzicht wel.

Ik ben beniewd of dit me een hoop minder dood blad zal gaan schelen onderin.

 

med_gallery_9164_2486_11964.jpg

 

med_gallery_9164_2486_120686.jpg

med_gallery_9164_2486_22951.jpg

 

Spreek jullie latersssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk kijk kijk, dat gaat lekker.

 

Maar niet te goed doen he? anders win ik niet deze ronde :specool

 

Groei ze

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gappie's.....

 

Ik had weer 'ns wat tijd over.

Ik denk "tijd voor een update'je.

Het gaat redelijk goed naar mijn mening.

Ziet er allemaal netjes uit denk ik.

Een paar bladeren, niet veel hoor, hebben wel verschijnselen van meeldauw (kromgetrokken blad toppen)

Tja, wat moet ik er nog meer van zeggen.... weining denk ik..

 

Klein vraagje wel uiteraard;

er zat 1 plant tussen die een cm. of 15 groter was dan de rest om 1 of andere vage reden.

Het waren maar 2 "stengels"...

Deze heb ik geknakt.

Heb ik dit juist gedaan? (zie laatste foto)

Zo ja, waarom wel, en zo nee, waarom niet? (eigenlijk beetje stom dat ik eerst doe en dan pas vraag, maargoed)

 

2 dames links.....

med_gallery_9164_2486_201146.jpg

 

middelste moppie

med_gallery_9164_2486_180555.jpg

 

 

2 dames rechts

med_gallery_9164_2486_34701.jpg

 

Het het geknakte sletje (2x geknakt)

med_gallery_9164_2486_338634.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Defqon,

 

Zo, ben je het afgelopen weekend goed doorgekomen. We maakten ons al zorgen, na ons het nieuws bereikte dat het niet helemaal zonder arrestaties is verlopen.

 

Het zal afhankelijk zijn van je plant hoe je het beste kan sturen door middel van kweektechnieken. Zelf heb ik bijvoorbeeld killing fields staan nu, en deze kan echt veel hebben. Dus het knakken en ook het pletten moet je even afkijken. Pletten heb ik naar aanleiding van de toppic van Whazzups buitenkweek goed kunnen bekijken en dit werkt echt goed. Door de stengels licht dicht te knijpen rem je ook het groeien.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...