Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TheRealDopey

(voor) Groeien Onder Tl

Recommended Posts

Ik wil een (voor)groei hok maken met TL lampen voor de eerste 2 a 2,5 week, maar weet niet meer welke kleurcode hiervoor het beste is. Kan iemand mij dat vertellen ? Eigenlijk wil ik zo'n 10 dagen groeien op 18uur en daarna de lampen op 12uur zetten.

 

Werkt dit een beetje als ik hiervoor 20cm tussen lamp en stek aanhou, dus zodat de planten in die 2 weken de ruimte hebben om 20cm max. te groeien tot tegen de TL buis ? Of moet je met TL altijd de lampen kunnen laten zakken tot 5 cm boven de plant i.v.m. Lumenverlies ? Het liefst wil ik nl. dat de lampen op een vaste hoogte hangen.

 

Ik hoor wel wat van de mensen met ervaring. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik de zoekfunctie, dit zit er niet voor niets op :whistling

 

info over TL licht:

Growguide

 

Ik zou zelf je TL in hoogte verstelbaar maken. Als ze jong zijn en jij je lamp op 30 cm hebt hangen gaan ze strekken en dit kan als gevolg hebben dat ze omvallen, als je je lamp er dicht op zet krijg niet van dat soort problemen.

En mocht je je zaailingen nog wat langer willen laten groeien is het ook fijn als ze de ruimte (in de lucht) daar voor hebben.

 

spartaan_ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...