Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Yo river

klimop bloeit in de herfst, pas tegen het einde van de winter zijn de bessen rijp voor de vogels.

 

Wat info:

Toverplant. Wordt door enige auteurs in verband gebracht met Dionysische (oude griekse) culten in verband gebracht. Volgens historische overleveringen zou er een onbekende psychoactieve klimopsoort bestaan. Gebruikt in combinatiepreparaten tegen hoest, kinkhoest en bronchitis. Vermeerdert uitscheiding van de klieren, licht rustgevende werking.

Waarschuwing: dodelijk giftig, vergiftigingen gaan gepaard met duizeligheid, braken, hoofdpijn, versnelde hartslag, uitslag op benen, gezicht en rug, versuftheid, hallucinaties, ademstilstand, shock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, dat is de haagwinde (Convolvulus sepium, ook wel Calystegia sepium). Net als jouw woodrose en morning glory behoort haagwinde tot de winde-familie (convulvulaceae).

Haagwinde (ook wel pispotje genoemd) is inheems in nederland net als de akkerwinde die kleinere bloemen heeft :innocent:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben lang moeten wennen aan het buiten weer maar eindelijk beginnen ze een beetje te groeien

med_gallery_8872_2471_736017.jpg

 

med_gallery_8872_2471_838259.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet zo groot he, hopelijk komen er nog genoeg bloemen!

 

Off topic: Ik gaf eerder info dat klimop in de herfst bloeit.. dit was misschien vroeger zo. Tegenwoordig doen het klimaat en de natuur niet meer wat we gewend zijn, vandaag namelijk de eerste bloeiende klimop gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amai dat groeit traag ;) zaden oogsten zal voor volgend jaar zijn, niet?

toch veel succes!! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De echte groei vace komt pas in het 2e jaar and dan gaan ze ook bloemen maken.

Ik heb even een vraagje mijn wood rose staat nu nog buiten maar wanneer kan ik hem het beste binnen zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij wanneer het begint te vriezen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...