Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leo_smoke

Wortelstimulator En Enzymen?

Recommended Posts

beetje dubbele post geloof ik, beantwoord in je topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je voor de helft aarde uit de tuin of een adere redelijk bron haalt en dat vermegt met verse potgrond zitten er zat wormen en bacteriën in om de boel zijn gang te kunnen laten gaan. Ik vermeng een gedeelte van de buitenaarde waar het onkruid weeldig op gedeid met 50% potgrond en wat kalk beendernmeel en bloedmeel en dat gaat als een speer.Als je ruim schept, schep je vanzelf je wormen mee...alleen uitkijken dat je ze niet door vieren deelt:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat ik nou eens eenvoudig denken san: Als je het bodemleven zeg maar "niet aanmoedigt" door (harde) minerale voeding te gebruiken dan krijg je een probleem met de afvalstoffen die normaal door enzymen worden omgezet, maar die zitten er dus te weinig in je medium omdat je bodemleven nogal op een laag pitje staat. Lijkt me dus een prima plan om ze in dat geval af en toe toe te voegen.

 

Ok als je dan zo eigenwijs bent geweest om chemie op aarde in te zetten heb je dikke kans dat je idd enzymen nodig hebt om evt ballast zouten "vrij"te maken,dit met risico dat er teveel in 1 keer vrijkomt en er overschot/tekort verschijnselen kunnen ontstaan.Wanneer dit op een hydro systeem gebeurt is het de bedoeling deze zouten weg te spoelen.Spoelen op aarde gaat niet en zijn de vrijgekomen zouten dus direct opneembare elementen geworden welke weer kunnen zorgen zoor de meest uiteenlopende bladproblemen :specool

Tevens wordt de ph beinvloed door het vrijmaken van zouten en ballst stoffen.

Voor alle hobby kwekrs hier op het forum kan ik adviseren om organisch te kweken op aarde,dit maakt de kweek een stuk makkelijker,de opbrengst zal wbt voeding optimaal wezen en nog veel belangrijker de smaak van je wiet is veeeeeeeeeeeel beter.

 

Dus allemaal ORGANISCH KWEKEN !!!!!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Dat is 100% waarheid, het verschil in smaak is mij te groot.

Geen scherpe wiet of nare nasmaak. what you see is what you get !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke daar ben ik het wel mee eens, maar is het dan wel verstandig om water af te zuren met PH - ? ik ga hier over een aantal dagen mee beginnen en het leek me wel verstandig. Ik gebruik PH - van H & G. Ben je het hier wel mee eens Sannie?

 

en sowieso: volgend jaar ga ik 100% biologisch kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol :specool

 

Afzuren is een goeie zaak,maar je zult zien als je vaker organisch hebt gekweekt en dan ook grotere volumes aarde gebruikt dat je steeds meer de neiging hebt om niet af te zuren.Dit is ook een beetje afhankelijk van het aangeboden kraantjes water.

Daarom het overwegnde advies om af te zuren :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aight dan jaah de ph van mijn water is 7.7 en aangezien de volumes niet zo heel groot zijn waarin ik kweek (23-90 liter) heeft het denk ik wel nut.

 

Dan ga ik ermee beginnen :specool

 

krijg ik dan geen scheermessen wiet en een kutsmaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit met risico dat er teveel in 1 keer vrijkomt en er overschot/tekort verschijnselen kunnen ontstaan.Wanneer dit op een hydro systeem gebeurt is het de bedoeling deze zouten weg te spoelen.Spoelen op aarde gaat niet en zijn de vrijgekomen zouten dus direct opneembare elementen geworden welke weer kunnen zorgen zoor de meest uiteenlopende bladproblemen :specool

Tevens wordt de ph beinvloed door het vrijmaken van zouten en ballst stoffen.

Dat zal er dan ook vast de reden van zijn dat in de meeste kweekschema's de hoeveelheid enzymen gelijk is en continu meegegeven... Om fluctuaties te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...