Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cerberus

Cerb's Kweek 07

Recommended Posts

Hey,

 

 

ik ben vrij nieuw op dit forum. Sinds vorig jaar ben ik aan het leren uit en het kijken naar de kweekverslagen (en de rest). Het leek mij wel eens fun om ook een kweekverlsag op poten te zetten. Verder ben ik geen verkoper en ook geen echte gebruiker (zeer af en toe eens spacecake). Voor mij zit het plezier vooral in het kweken van de wiet.

 

Vorig jaar heb ik al een eigen kweekje gehad: skunk nr 1 en Jamaican Pearl. Daar heb ik een deel van laten bevruchten waar heel wat zaad is uitgekomen. Van dit zaad heb ik nu 6 skunk nr1 (Sk1) en 5 Jamaican pearls (JP) staan. Ik heb ook wat zaad gewisseld (vnl JP) om wat andere soorten te proberen. Zo heb ik nu ook 6*Double fun (DF), 2*Durban Poison (DP), 3*Snow White, 3*Lavender haze (LH), 2*Sage n Sour staan. ik ben ook nog hollands hope (HH) aan het ontkiemen en een onbekend vroegbloeierte (laten we het cannabis incognita (IC) noemen).

 

de buitenplanten staan allemaal al in open grond. Het is de bedoeling om de wittere soorten binnen een paar weken te verduisteren. Enkel de planten in potten gaan speciale voeding krijgen (plagron groei en bloei). De rest krijgt een algemene voeding.

 

ik hoop enkel dat mijn ogen niet groter zijn dan mijn buik. Zeker met dat verduisteren wat toch wel wat dagelijks werk met zich zal meebrengen.

 

en dan nu de foto's

 

opmerking 1: ik hoop dat de foto's zullen verbeteren in de toekomst

opmerking 2: ik heb niet van alle planten een foto staan, ook in de toekomst zal ik van elke soort de beste tonen of eentje waar ik een probleem mee heb of op aanvraag natuurlijk.

opmerking 3: de SnS heb ik nog niet op foto.

 

de JP's:

 

gallery_5849_2444_10536.jpg

 

gallery_5849_2444_120070.jpg

de middenste is op een natuurlijke manier getopt door mijn zus haar paard (shit happens). Let ook op de nieuwe draad achter de plantjes :verrygood

 

gallery_5849_2444_217590.jpg

 

 

De Sk's;

 

>

gallery_5849_2444_6972.jpg

De bloempot is een middeltje tegen de slakken. En het werkt vrij goed.

 

 

De DP's:

 

gallery_5849_2444_249353.jpg

De linkse heeft afgezien van een slakken eetfestijn.

 

 

De DF's:

 

gallery_5849_2444_34366.jpg

Het is er maar eentje van de 6.

 

 

De SW's:

 

gallery_5849_2444_80226.jpg

zie ook de plagron kingmix (of zoiets) (toch wel vrij kostelijk allemaal)

 

 

De LH's:

 

gallery_5849_2444_14725.jpg

nog maar net komen piepen.

 

 

 

en nu maar hopen dat alles van de eerste keer lukt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat er je van gaat maken, beloofd wel wat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit wordt de tweede update

 

ik heb in mijn tuin ook 2 plantjes ontdekt die uit zaad moeten komen van vorig jaar (JP). een van de twee heeft ook al een pesticideaanval overleeft. al de rest dood, de wiet enkel wat vertraagd in groei. :lol:

 

ik heb ook 2 bladproblemen opgemerkt eenmaal bij de JP, en een bij de Skunk. waarschijnlijk een tekort (mss een overvoedingsprobleem). als iemand mij hierbij kan helpen :specool .

 

ook zijn er 5*hollands hope bijgekomen. nu ga ik er wel mee stoppen (al heb ik nog 2-3 soortjes liggen)

 

 

de overlevers van de winter:

 

med_gallery_5849_2444_327496.jpg

 

 

 

deze staatstond op de plaats van mijn zaadplant van vorig jaar

 

 

med_gallery_5849_2444_392146.jpg

 

 

 

deze staat waar ik de rest van de zaadplant heb weggegooid. je ziet ook nog gemaaid gras liggen. eigenlijk is het een soort composthoop.

 

 

de JP's:

 

med_gallery_5849_2444_288197.jpg

 

 

 

deze hebben een bladprobleem. enkel ter hoogt van de top.

 

med_gallery_5849_2444_48992.jpg

 

 

 

en een close-up

 

De Sk's;

 

med_gallery_5849_2444_297820.jpg

 

 

 

hier staan er nog 3 in potten. ik weet nog niet echt wat ik hiermee moet beginnen: ofwel vliegen ze in een kas ofwel laat ik ze gewoon in open lucht afbloeien.

 

med_gallery_5849_2444_211378.jpg

de 3 die buitenstaan. hier is ook een bladprobleemje. ze staan wel tot de middag in de schaduw.

 

 

med_gallery_5849_2444_128942.jpg

 

 

 

en een close up. 't is misschien geen echt probleem, maar ze hebben toch een ongezonde kleur.

 

 

De DP's:

 

med_gallery_5849_2444_407792.jpg

 

 

 

deze groeien ook lekker door

 

 

De DF's:

 

med_gallery_5849_2444_157135.jpg

 

 

 

deze gaan nog altijd goed

 

med_gallery_5849_2444_101097.jpg

 

 

 

en nog 1

 

 

De SW's:

 

med_gallery_5849_2444_115200.jpg

 

 

 

deze groeien wel vlug. ik ga ze binnenkort weer moeten overpotten. die kingmix (plagron) is wel duidelijk beter dan gewone potgrond (gelukkig :lol: )

 

 

De LH's:

 

med_gallery_5849_2444_108210.jpg

 

 

 

deze zijn nog niet veel gegroeid. maar ze zijn nog jong...

 

 

de HH's:

 

med_gallery_5849_2444_51325.jpg

 

 

 

en de nieuwkomers

 

 

tot volgende week ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

((....))

 

 

edit: blijkbaar is er iets mis met mijn browser (opera). met internet explorer zie ik de post wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he Cerb,

ziet er mooi uit hoor ondanks de verbrande bladpuntjes,hopen dat je niet teveel heb bijgemest

en ook lekker veel soortjes

staan ze trouwens alleen op kleigrond ? of zie ik dat verkeerd

 

laters :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!

Maar wat voor grond is dat inderdaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan inderdaad enkel in kleigrond. ik heb wel gelezen dat er velen een hele hoop potgrond (ea) erbij gooien, maar vorig jaar zijn ze zo ook vlot gegaan. ze waren wel wat te weinig bemest. blijkbaar ben ik dit jaar iets (hopelijk) te overijverig geweest.

is er eigenlijk iets dat ik kan doen tegen overbemesting? hopen op regen, of overmatig bijwateren of zo

 

 

het leek mij wel eens leuk om heel wat verschillende soortjes te hebben. zo kan ik de groei en kwaliteit eens vergelijken zonder dat er een jaar of meer tussen zit. ik kan nu verschillende outdoor variëteiten testen in dezelfde weersomstandigheden.

en de wittere soortjes zijn eigenlijk een probeersel, ze kunnen allemaal de mist ingaan als het weer slecht wordt :specool .

 

cu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi stukje grond heb je daar!

 

de Hollands Hope kiempjes staan wel te nat denk ik.

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 3

 

Vandaag zal het een korte zijn. Heb niet al te veel tijd.

 

 

de JP's:

 

med_gallery_5849_2444_87588.jpg

 

ze komen door hun overvoedingprobleem door.

 

 

 

De Sk's;

 

med_gallery_5849_2444_43373.jpg

 

3 in potten. een beetje dorstig...

 

med_gallery_5849_2444_296917.jpg

 

3 die buitenstaan.

 

 

De DP's:

 

med_gallery_5849_2444_67213.jpg

 

gaan lekker de hoogte in.

 

 

De DF's:

 

med_gallery_5849_2444_211756.jpg

allemaal op een rijtje

 

 

med_gallery_5849_2444_180182.jpg

 

een close up

 

 

 

De SW's:

 

med_gallery_5849_2444_178805.jpg

ook met hangende blaadjes. gelukkig gaat het regenen vanavond

 

 

De LH's:

 

med_gallery_5849_2444_3046.jpg

 

deze blijven toch wat achter. er is ook al een slakje aan komen snoepen.

 

 

de HH's:

 

med_gallery_5849_2444_365420.jpg

 

geen opmerkingen hier

 

 

med_gallery_5849_2444_132490.jpg

 

 

...en wat zotte kosten. de grinder werkt goed (later mss wat foto's). de pijp zal eenmaal/jaar gebruikt worden om de oogst te beoordelen.

 

 

de foto's vallen ook wat tegen. waarschijnlijk te felle zon.

 

dit was het alweer, tot volgende week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

leuke soorten en mooies planten, die JP's staan er geil bij :)

met deze marchandies aan gereedscap kan je wel een oorlog te gemoed :smoke

vet grindertje, zit toch zo een zeefje in voor skif te sparen? deze staat nog op men verlanglijstje B)

 

mazzels :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

de JP zijn het eerste geplant. ik mag dus wel verwachten dat de anderen (DF en DP) ook lekkere struikjes gaan worden :)

 

die grinder is inderdaad eentje van grassleaf: zeef, magnetisch deksel en onverwoestbaar :cry . enkel de zeef is fragieler (wat logisch is). je moet wel zien waar je koopt (tot 14 euro verschil)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een probleem. 't is eigenlijk tegelijk goed en slecht nieuws. 3 van mijn "double funs" zijn in bloei gechoten. nu begin ik mij toch wel vragen te stellen: kunnen double funs vervroegd in bloei schieten? of zijn het onmiddellijk lowriders (of bastaards)?

 

ze staan nu in hun 8-9de internode. vandaag geen foto's.

 

 

volgende keer ga ik toch weer gewoon plantjes bestellen via seed shops. ik ga niet meer wisselen via het forum hier (tenzij met long time members mss). ik heb ook al een keer iets opgestuurd en niets teruggekregen. ik heb al eens een soort te weinig gekregen. en nu dit. en dat op een 5tal wissels!? :)

laat dit een les zijn voor iedereen.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Double Fun is gekend om vroeg zijn geslacht te laten zien, gewone voorbloei eigenlijk niks om je zorgen over te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Cerberus,

 

Ik las het volgende in je post:

 

De bloempot is een middeltje tegen de slakken. En het werkt vrij goed

 

Kan je dit nog even toelichten!

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ze gaan pas echt beginnen bloeien ergens in augustus? ik dacht dat voorbloei gewoon de eerste tekens van bloei waren. maar er is wel degelijk een mannetje al heel wat 'balletjes" aan het aanmaken. ik denk zelfs dat er al een paar gesprongen zijn.

als het DF is, is het wel een handige eigenschap. nu kan ik lekker al de mannetjes elimineren en moet er dus geen energie meer insteken.

 

in de bloempotten zitten "slakkenkorrels". slakken worden ernaar toe getrokken en zo vergiftigd. ik zal eens navragen welk gif/merk het is. het werkt in ieder geval.

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay,

 

Dacht dat het een speciale techniek was any way bedankt..:)

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

na meer dan een maand stilte nog een update

 

er is heel wat gebeurd sinds de laatste keer. heel wat vrouwtjes zijn herkend en een aantal mannetjes zijn compost aan het worden.

 

 

de JP's:

 

hier zaten er 2 mannetjes (2/6) tussen, 1 vrouwtje is omvergewaaid in een storm en was te zwaar beschadigd. er zijn er dus nog 3 over (+ diegene die de winter heeft overleefd).

 

 

med_gallery_5849_2444_88595.jpg

 

 

2 van de JP. rechts niet getopt links wel. je ziet ook wel de variatie van een f2 generatie.

 

med_gallery_5849_2444_6028.jpg

de rebel (ook een vrouwtje) gaat ook goed. hij staat natuurlijk in zeer voedingsrijke bodem. waarschijnlijk wordt hij mijn beste JP. volgend jaar zet ik er nog een paar op dezelfde plaats.

 

 

De Sk's;

 

med_gallery_5849_2444_333364.jpg

 

 

 

 

deze hebben wat voeding tekort, maar daar wordt aan gewerkt

 

 

De DP's:

 

med_gallery_5849_2444_32054.jpg

1/2 vrouwelijk.

 

 

De DF's:

 

4/6 vrouwelijk :blink:

 

med_gallery_5849_2444_177211.jpg

med_gallery_5849_2444_297086.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_5849_2444_93660.jpg

 

 

 

 

dit is het mannetje dat in bloei geschoten is. hij is nu wel al een 2-tal onthoofd. er is wel nog goed nieuws: hij heeft al een andere DF bevrucht. (zie later)

 

med_gallery_5849_2444_44119.jpg

hier zie je duidelijk dat er zaad in de maak is. dit kan mogelijk zeer vroeg afbloeiend zaad voortbrengen (de papa en de mama zijn er ook vroeg bij)

 

med_gallery_5849_2444_118251.jpg

is dit nu bloei of voorbloei?

 

 

med_gallery_5849_2444_12916.jpg

zelfde vraag.

 

 

De SW's:

 

3/3 vrouwelijk :whistling

 

med_gallery_5849_2444_78459.jpg

 

med_gallery_5849_2444_272948.jpg

 

 

De LH's:

 

1/3 vrouwelijk

 

med_gallery_5849_2444_148018.jpg

uiteindelijk toch in de groei geschoten.

 

 

De HH's:

 

nog geen geslacht te bespeuren

 

med_gallery_5849_2444_94571.jpg

ze zullen wel nog een 50cm worden

 

tot de volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een maandje voorbij: tijd voor een update.

 

alle planten buiten de skunks zijn in bloei geschoten. de DF's moeten klaar zijn tegen eind september- begin oktober :P . jp's weeral tegen eind oktober :specool .

 

 

de JP's:

 

dit worden weeral echte bomen. spijtig dat ze niet vroeger beginnen bloeien. heeft er iemand ander ervaring mee?

 

med_gallery_5849_2444_124054.jpg

 

 

 

med_gallery_5849_2444_121652.jpg

 

 

de Sk 1:

 

staan er maar povertjes bij.

 

med_gallery_5849_2444_173558.jpg

 

 

 

 

De DF's:

 

deze gaan echt goed. ze worden wel niet te groot (1.6m), maar zijn ondertussen goed aan het bloeien. ik heb zelfs al zaad kunnen oogsten (een 40-tal). dat beloofd voor volgend jaar :wOOt .

er is al thc productie te bespeuren: mijn vingers beginnen te kleven. daar komt nog bij dat ze veel bloem aanmaken in verhouding met het aantal bladen. dit lijkt een topsoortje te worden voor buiten.

 

med_gallery_5849_2444_144493.jpg

 

med_gallery_5849_2444_175350.jpg

 

med_gallery_5849_2444_2508.jpg

 

med_gallery_5849_2444_86929.jpg

 

 

 

 

De SW's:

 

dit zijn ook vroegbloeiers: begin oktober. nu maar hopen op een prachtige maand september. maar ik ben al voorzorgsmaatregelen aan het treffen. de drie staan alle op een verschillende plaats, met verschillende afdekmethodes (serre, open veranda, eigen constructie). ik hoop dat er zo toch een kan afbloeien zonder al te veel toprot.

 

med_gallery_5849_2444_413901.jpg

 

 

 

med_gallery_5849_2444_54487.jpg

 

 

de DP's:

 

de laatste vandaag maar niet de minste. persoonlijk vind ik haar mijn mooiste plant. de foto doet haar eigenlijk geen recht.

 

med_gallery_5849_2444_36132.jpg

 

med_gallery_5849_2444_4582.jpg

 

 

vandaag geen LH of SnS update

 

 

dit was het alweer. tot volgende maand met misschien al oogstfoto's.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige planten man!

dat zal lekker worden.Succes ermee!!!

 

 

Gr Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...