Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
power p

Zaad En Nu?

Recommended Posts

beste vrienden van het forum.

ik heb wat lowryder plantjes buiten staan en zijn lekker bestoven door de mannnetjes die er ook bij stonden.

ze staan nu ongeveer twee maanden buiten en je ziet de zzadjes zitten.

nu is mijn vraag als ik die zaden wil oogsten moet ik dan de plant omknippen en hem te drogen hangen of moet ik ze net zo lang laten staan tot ze er van zelf uit vallen met het risico dat ik ze niet meer kan vinden.

ik moet er wel bij zeggen dat ik al een zaadje te pakken heb gekregen omdat deze er al bijna uit viel maar hij was nog zo groen als gras en ik had gelezen dat ze bruin en donker moesten zijn

 

wie heeft het antwoord :whistling

 

 

p.s ik had graag wat fotos laten zien maar mijn toestel is kapot :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
net zo lang laten staan tot ze er van zelf uit vallen met het risico dat ik ze niet meer kan vinden.

Maar dan net iets eerder denk ik ?

Als je ziet dat de plant echt aan het afsterven is.

 

Sannie ?

 

Verplaatst naar Sannie's Corner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leg er zilver folie onder of plastic onder zodat de zaadjes daar opvallen dan kun je ze beter vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je plantjes gewoon laten staan en de zaden af laten rijpen in hun zaadhoesjes.Deze zullen er niet zomaar uitvallen.Als de zaden mooi vol bruin zijn kun je de plant omhalen en ophangen en een week of 2 laten drogen.Hierna kun je de zaden eruit peuteren en nog een weekje open laten liggen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...