Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cascade

Durban Poison,white Widow, Hollands Hope

Recommended Posts

ConcreteJungle..

Ik heb sinds vanavond 4 planten in kuip en en 1 in vollegrond.

En nog 2 zaailingen in de vollegrond.

 

De 6 andere zaailingen staan bij iemand anders nu, die heeft de tuin zowat de hele dag in de zon(als die er is).

En aangezien ze toch wat laat zijn gezet is elke zonne uur er 1.

 

Ik kijk geregeld in jouw topic, zal ff een berichtje achterlaten,(vind ik ook altijd leuk).

 

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,

 

na 2 weken vakantie staat alles er nog goed bij, zelfs de zelf gemaakte stekken van ww en db

Ze staan allemaal op voorbemeste grond en dat gaat tot nu toen nog steeds super :verrygood

Ik ga in de bloei pas wat voeding geven, de zelf gesneden stekken ga ik nu verduisteren misschien wat laat maar ik vond ze nog teklein.

gezien de zon hier wordt het van 09:00 tot 21:00 buiten, de bloei er maar es in trekken.

 

De eigen gesneden stekken,

med_gallery_7611_1823_140727.jpg

 

 

De rest van het spul,

med_gallery_7611_1823_100800.jpg

 

 

med_gallery_7611_1823_87430.jpg

 

 

med_gallery_7611_1823_450025.jpg

 

 

med_gallery_7611_1823_48978.jpg

 

 

 

Ik heb het idee dat het niet lang meer kan duren voor ik de eerste bloei verschijnselen zie

Tensio probeer ik tussen de 70 en de 90 milibar tehouden, voeding zei ik al geef ik niet echt alleen wat powerzyme en supervit zo u en dan.

Ph van het regenwater wat ik geef meet ik zo nu en dan, het blijft zo rond de ph 6.3 en de 6.0

 

Als dit mooie weer aanhoud dan update ik weer half volgende week ;)

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rest van het spul ziet er al lekker uit! Geen voeding voor die grote? Zou je dat toch niet een beetje gaan doen? Het houdt een keertje op he.. Met name in de bloei kan de opname behoorlijk toenemen.

 

De tensiometer op 70-90 houden is een goed streven. Bij mijn watergift (2 x per dag op een zonnige dag, totaal zo'n 3 - 4 liter per bloeiende plant!) hou ik het tussen de 60 en 200 :verrygood. Bij 100 - 140 in de avond geef ik nog niks. De volgende ochtend is het dan tijd voldoende. 's morgens 80 betekent als ik thuis kom vaak al 200 of zelfs af en toe 240+! Tegen die tijd moet ik voorzichtig gaan gieten. Nou heb ik mijn tensiometer ook wel diep zitten hoor, dus het duurt echt een behoorlijke tijd voor het water die regionen bereikt heeft en de tensiometer het aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

Met voeding geven wil ik langzaam beginnen zo gauw de eerste bloei verschijnselen daar zijn.

Of is het beter om al wat bloei voeding tegeven? Dit zet toch niet aan tot bloei?

 

Ze krijgen vanavond voor het eerst wat groeivoeding van hesi en de powerzyme en supervit.

Ik zal het nu gaan opbouwen tot de bloei begint :verrygood

 

En de tensio meters tussen de 70 en 90 houden is haast onbegonnen werk ik probeer het wel maar meestal het zelfde verhaal als jouw.

 

Je kunt nu duidelijk verschil tussen de DB en de WW vooral in de opbouw de DB is veel solider op gebouwd de WW heeft veel kleine uitlopers met dunne takjes.

Ik zit er over tedenken als de bloei begint er wat dun spul uit teknippen

 

Bedankt voor je reactie.

 

Gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat betere foto's, tenminste voor mij dan.

En we gaan morgen met de watergift de voeding opbouwen

De 4 staan inmiddels in het donker tot morgen 9 uur.

 

foto's

med_gallery_7611_1823_607958.jpg

 

 

gallery_7611_1823_88199.jpg

 

gallery_7611_1823_9760.jpg

 

gallery_7611_1823_127600.jpg

 

gallery_7611_1823_38161.jpg

 

greetings :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er goed uit, :verrygood

mooi compact.

 

hoe lang ben je ze al aan het verduisteren?

of begin je nu pas?

 

succes

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patpot ik had wel eerder willen verduisteren maar er zat een vakantie van 2 weken tussen, en ik was al blij dat ik iemand kon vinden voor de planten water geven.

Want dat vraag je ook niet iedereen

 

Ik heb een 250 watt hps waar ze onder gaan als ik ze tevroeg binnen zet en telaat buiten zet.

Ze kunnen dus rustig een uur eerder naar binnen de lamp maakt het uur wel vol hetzelfde geld voor het buiten zetten, ze staan net pas buiten maar de lamp spring toch om 9 uur aan, stekker eruit en naar buiten.

En bij slecht weer laat ik ze eronder.

 

De zaad planten die ik heb redden het denk ik niet de watergever was iets te ruim met water geven ze gaf de kleine zaailingen netzoveel als de volwassen planten ze zijn geel van overbewatering, en ze staan helaas stil.

 

Moet zo eerst even het water met de voeding klaar maken de tensio staat op 150.

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ze gaan goed blijkbaar , nu de zon volop schijnt drink er een ;) tje op en ga er ff rustig bijzitten .

ziet er mooi :verrygood uit man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het het niet over de 4 stekken maar over de 3 zaailingen in de 45 liter kuip en die staan gewoon buiten.

Die zijn tenat ,en ze krijgen voorlopig ook geen water. :verrygood

 

gallery_7611_1823_154825.jpg

 

De kuip is echt zwaar van het water,dat wordt zeker met dit weer een dag of 8 geen water.

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben nu voor eerste keer groeivoeding gehad en de gebruikelijke supervit en om de paar water beurten powerzyme allen van hesi.

De dosering is 50ml op 10 liter ik heb 25 ml op 10liter gedaan en we gaan dit nog opbouwen tot de bloei begint, dat verwacht ik toch binnen 2 weken.

 

Daarna stappen we over op Hesi bloeicomplex en natuurlijk de supervit en de powerzyme, verder heb ik nog 2 liter topmax staan.

En in de vierde week van de bloei gaan we extra fosfor plus toevoegen ,hier stoppen we mee een week voor de oogst en dan alleen water.

 

gallery_7611_1823_122511.jpg

 

De stekken die ik nu aan het verduisteren ben krijgen canna terra flores en pk13/14 half in de bloei en natuurlijk wat topmax.

 

Ik hou mijn topic bij omdat volgens de "kijkcijfers" gelezen wordt, maar een reactie is ook leuk. :verrygood

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jeroen , je planten zien er volgens mij echt supergezond uit hor!

 

Maar jij begint nu dus met verduisteren , en dan loop je een week of 2-3 voor op de natuurlijke Bloei lichturen? :)

 

Ik wilde t misschien nu ook gaan doen , alleen aan de ene kant heb ik zoiets van ; het zijn maar die paar weekjes dus dan kan ik ze beter nog ff door laten groeien , alleen aan de andere kant is het weer misschien ook wel klote rond die tijd... :verrygood

 

Mja ik ga nu ff ook mijn verslag updaten ;)

 

Succes nog en de groeten...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ConcreteJungle..

 

Het is misschien maar een week of 2 maar ik heb mijn voorraadje van vorig jaar ook bijna op. :verrygood

En ik wil gewoon wat toppen zien :)

 

 

over een minder dan een half uur staan ze weer binnen ;)

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Een vraag over de tensio meters,

 

Na het water geven moet je even wachten ongeveer 3 uur voordat je een goede waarde afleest, maar dat duurde soms lang maar ook heel snel.

Nu heb ik alle tensiometers even los geschroefd en bij 2 stond het water net onder de rand en de derde was bijna leeg.

 

De 2 heb ik gewoon weer bijgevuld tot de rand hier was eigenlijk niks mis mee.

 

Maar de derde heb ik natuurlijk ook weer gevuld, maar kan dat leeglopen nog een andere oorzaak hebben :verrygood

En de kuipen dat is nu 1 wortel labyrinth, kan het niet wezen dat de metingen nu niet meer kloppen?

Ik heb namelijk in 1 kuip geen tensio meter die geef ik op gevoel water en die is het mooiste,hoe betrouwbaar zijn die dingen?

 

 

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mits goed gebruikt behoorlijk! maar zoals je zelf al hebt kunnen zien, ze kunnen ook redelijk traag zijn. En dat kan tot verwarring leiden. Twee voorbeeldjes:

 

1. Je geeft water omdat de tensiometer oploopt. Een uur later controleer je. In plaats van naar beneden, loopt de tensiometer alleen maar op! Je geeft nog meer water, en een uur later staat hij op 30. Nou is het weer te nat!

 

Mogelijke oorzaak: je hebt weinig water gegeven of je grond is heel droog. Het water heeft de tensiometer niet eens bereikt, de plant gebruikt al veel, en voor het water de tensiometer bereikt wordt het in feite al gebruikt. Je tensiometer kan relatief ook te laag in de pot staan. Hou hem op 1/3 van de bodem af waarbij ik er vanuit ga dat je geen kleikorrels onder in je pot hebt gegooid. Op 1/3 van de aarde dus.

 

2. Je geeft water en de tensiometer loopt heel erg snel terug.

 

Mogelijke oorzaak: uitgedroogde bovenste aarde laag, weaardoor het water de onderkant snel bereikt. Dit zie je bijvoorbeeld als je gewend bent om van onderen water te geven en plots ga je van boven water geven, terwijl het medium bovenin behoorlijk droog is. Of.... Aarde bovenin is al verzadigd, waardoor het water nu sneller de onderkant van de grond bereikt. Zie het resultaat in voorbeeld 1.

 

Je moet er mee leren omgaan. Voor een bepaalde potgrootte en bepaald weer weet je op een gegeven moment gewoon hoeveel water er bij moet. Buiten is dat moeilijker dan binnen, omdat je daar het klimaat veel minder onder controle hebt. Binnen gaat dat behoorlijk nauwkeurig, zeker in een grote bak.

 

Een te droge grond kan je meter leegtrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

 

Ik heb ze gisteren gevuld en na mijn idee gaat het nu goed, ik heb in het gat van de tensio wat losse aarde ingegooit en wat water en toen de tensio weer geplaatst hij gaf natuurlijk 0 aan veel te nat na een 15 min liep hij al op na 10 en na een half uur stond er al 30 in het display.

Nu net gekeken staat na een natte nacht op 60 en de andere 2 op 70 en 80 , lijkt mij goed de kuipen wegen ongeveer evenveel.

 

Bedankt voor je reactie :verrygood

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er mooi uit Jeroen1970

 

Veel plezier met het roken als het zover is...... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

frasier,

laten we hopen dat het zover komt nog wat mooi weer is niet weg.

Vanmiddag was het hier licht bewolkt heel klein beetje zon gehad.

Toch vandaag nog 3 liter water gebruikt. :verrygood

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Volgens mij zie ik de eerste bloei ;)

 

De widow,

gallery_7611_1823_17413.jpg

 

gallery_7611_1823_102349.jpg

 

gallery_7611_1823_14.jpg

 

gallery_7611_1823_148961.jpg

 

Nu al de eerste week bloei rekenen lijkt me wat teveel van het goede maar als het wat meer doorzet, en wat meer witte haartjes zijn zichtbaar begin ik met tellen.

Ik reken op 8 a 9 weken voor de bloei maar als ze er nog niet aan toe zijn krijgen ze rustig een weekje extra.

Tensio's weer op de rit de waardes zijn weer geloofwaardig :verrygood

Van middag hebben ze allemaal 3 liter gehad met het hele portie voeding e.d.(zit nu op 70%)

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat foto's van gisteren

 

De 4 eigen gemaakte stekken blijven vandaag onder de lamp, het is hier droog maar bewolkt.

gallery_7611_1823_149469.jpg

 

En de 2 zaadplanten gaan ook goed, maakt 9 vingerig blad aan.

Ik ben zelf nog benieuwd wat hier nog aan komt als het tenminste vrouwen zijn.

gallery_7611_1823_103805.jpg

 

gallery_7611_1823_89664.jpg

 

gallery_7611_1823_101444.jpg

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 4 verduisterde stekjes gaan goed de bloei zit er al in, de topjes beginnen tevormen :D

 

gallery_7611_1823_143237.jpg

 

gallery_7611_1823_77839.jpg

 

gallery_7611_1823_150730.jpg

 

Gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we nog maar even van het weer genieten, en van de planten natuurlijk :D

 

gallery_7611_1823_137808.jpg

 

gallery_7611_1823_138255.jpg

 

Ik laat ze lekker met de zon mee"rijden" :no

 

kijken wat ze vanavond weer gedronken hebben,tensio's staan nu op 50 na de watergift.

 

Ze krijgen nu elke waterbeurt nog groeivoeding en supervit en 2 keer in de week powerzyme.

 

 

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,

 

Teneerste heb ik de tensio meters eruit gegooit, doe het gewoon weer op gevoel en op kuipgewicht.

De waardes schommelen teveel door de dichte wortelgroei.

 

Van de pink mummia is er nog maar 1 over ander was een man.

De twee hollands hope in volle grond laten nog geen teken van bloei zien, heb ze ook laat gezet.

 

De 4 stekken die met slecht weer onder de lamp staan gaan goed ze zitten nu aan het einde van de 2de week bloei, en kunnen als alles goed gaat in week 40 geoogst worden(als ze eraan toe zijn.)

 

De durban poison in kuip gaat ook redelijk,alleen wat verkleurd blad maar komt denk ik wel goed.

 

De 4 white widow zitten er nog steeds tegen aan maar met dit weer gaat dat goedkomen.

1 word al verduisterd de andere 2 na het weekand als er weer plek is als de anderen weer naar buiten gaan.

 

De EC van de 4 stekken ligt nu op 1.6, PH hou ik op 6.0/6.4

De EC van de kuipplanten zit ook op 1.6, de ph gemiddeld op 6.0.

 

De stekken in 10 liter potten Durban Poison.

med_gallery_7611_1823_283096.jpg

 

 

med_gallery_7611_1823_491628.jpg

 

 

De kuip planten en 1 in vaste grond,

med_gallery_7611_1823_203405.jpg

 

 

Topje van de durban in kuip,

med_gallery_7611_1823_198.jpg

 

 

white widow,

med_gallery_7611_1823_539085.jpg

 

 

iedereen een prettig weekend :whistling

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool ziet er guud uit, echt sjieke plantjes

die van mij laten op zich wachten met het bloeie :blink:

 

hopelijk komen er :P toppen af :wOOt :no

 

 

grtzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...