Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cosmo

1e Kweekverslag 5x Super Thai X Skunk / Shiva 400 Watt.

Recommended Posts

Ik heb al een tijdje geleden met mijn maat (boatfreak) wat zaadjes ontkiemd, een hok gebouwd en laten groeien. Ik kom net terug van weg geweest (3 dagen), had van tevoren alle 5 plantjes 12 ml water gegeven.

Nu ben ik terug, ik heb meteen alle planten 5 ml water gegeven. (ik heb geen idee wat goed is en hoeveel water ik moet geven).

 

De shiva zaadjes zijn in Amsterdam gekocht, gewoon bij een kraam, en de Super Thai x Skunk zijn High Quality seeds.

 

iig, ik vond de planten er mooi bij staan, en het werd maar eens tijd voor een kweekverslag :bier

dus bij deze; de 1e foto's.

 

pict0012qq2.jpg

 

 

pict0013is8.jpg

 

 

pict0015jl5.jpg

 

 

 

helaas heb ik nog geen PH en EC meter, ook nog geen proffesionele voeding.

 

maar binnenkort ga ik dat nog bestellen, het voedingsschema wordt van Canna.

 

Ps. als jullie zo kunnen zeggen welke plant de Shiva is en welke de ST xS, zeg het graag :verrygood

 

 

 

# UPDATE #

 

we zijn nu weer 2 dagen verder :smoke

en ik ben niet zo zeker over 2 plantjes.

 

1 plantje heeft een soort wittige vlek:

 

pict0019lb2.jpg

 

 

 

 

 

 

en de andere (de meest rechtse op deze foto) heeft nogal mislukte bladeren (alsof er een helft mist vanaf de nerf).

 

 

pict0013rv3.jpg

 

 

 

 

 

weet ook iemand hoe ik dat felle licht kan wegfilteren met mijn camera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoi Cosmo..

Ik heb momenteel 3 superSkunks onder 400W staan..

http://www.wietforum.nl/Eerste-Kweekje-t26843.html

Ik weet niet veel van het groeigedrag van verschillende rassen, maar ik meende te ondervinden dat skunk lekker groeit..en lang blijft doorgroeien..

Ik heb ook geen ph en ec apparatuur..dat schaf ik me bij de volgende ronde wel aan, maar het is ook (tot nu toe) gelukt zonder..mn plantjes vertonen wel wat stress, en die apparatuur is dan wel handig om de oorzaak daarvan te achterhalen.. :bier

Ik heb wel wat grondvoeding gegeven, en geef nu wat bloeisvoeding, maar telkens in heel kleine dosis..

Veel suc6 met je kweekje!

grtz..frnz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Veel sucses met je kweekje :bier

Probeer anders eens foto's met lampen uit te maken, misschien helpt dat. :verrygood

 

Groetjes sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm zal ik eens proberen, bedankt voor de tip :whistling

 

ik was van plan om vandaag een gat in de zijkant te boren, zodat ik er een ventilator tegen de plantjes kan laten blazen. maar de boor is plotseling verdwenen.

 

en ik zag vandaag al vorming van 5-vingerige blaadjes :) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraagje :verrygood

 

hoeveel ml water per dag moet ik deze plantjes geven? ik heb echt geen idee, en ik wil ze ook niet verdrinken oid

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog een vraagje :verrygood

 

hoeveel ml water per dag moet ik deze plantjes geven? ik heb echt geen idee, en ik wil ze ook niet verdrinken oid

 

 

ik zeg 1 woord tensiometer :whistling :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de tensiometer had ik zelf ook al gedacht, het lijkt me wel heel handig als ik ze later in grotere potten ga doen (waarschijnlijk 16 liter), ik heb nu potten van 7 liter ergens staan, ik ga de plantjes iig zondag overpotten). maar de tensiometer past niet in dit kleine potje denk ik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat in ieder geval erg goed nu! Je kan wel zien dat als je zaai&stekken grond neemt dat de plant dan beter en gezonder oogt dan de andere (waar we zelf onze grond in hebben gedaan, want de eerste kweek wil je namelijk zo snel mogelijk starten :whistling )

 

Weet iemand misschien nog een manier om de temperatuur in het hok niet al te hoog te krijgen? want met het warme weer van de laatste dagen (wat in de min-zomer nog hoger word) is de temp. in het hok NOG hoger...

 

Boatfreak (kweekpartner van Cosmo :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet iemand misschien nog een manier om de temperatuur in het hok niet al te hoog te krijgen? want met het warme weer van de laatste dagen (wat in de min-zomer nog hoger word) is de temp. in het hok NOG hoger...

 

Daar zit ik ook al een tijdje aan te denken, leuk zo een zolder, maar het lijken de tropen wel!

Ik hoor weleens meer afzuiging, maar ik ben dan bang dat straks me plantjes tegen de muur aanwaaien :verrygood

 

Ik sta open voor ideeën!

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, en als het buiten 35 graden is, kan je afzuigen wat je wilt maar het zal altijd minimaal 35 graden blijven, omdat er nergens koelere lucht vandaan komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mede-kwekers

 

ik heb een ventilator die bovenop me lamp blaast zodat de ergste warmte

word weggeblazen plus je heb meteen een briesje in je hok

 

het is ook niet goed om een ventilator recht op je planten te laten blazen

 

ik heb een 600w in 1,20x 1,20x 2,00 en hou de temp mooi op 26 in de schaduw

en 28 in het licht

 

en ik heb ook een 500 kuub softbox

 

succes ermee :verrygood

 

de groenten van DoodyMann :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie problemen heeft met de hitte net zoals ik gebruikt cooltupes werkt dat nog steeds niet koop dan een airco gebruikte kosten geen drol op marktplaats. :verrygood

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plantjes zijn goed bezig (het is wel iets warmer dan de gewenste temperatuur).

de plantjes hebben al weer een nieuw bladerdek, en waarschijnlijk krijg ik morgen nieuwe potten (15 liter) en dan ga ik ze direct overpotten!

 

pict0020rk3.jpg

 

 

 

 

 

de 2 kleine plantjes die erbij zijn komt omdat ze eerst bij mijn vriend stonden waarmee we samen kweken, maar zijn katten aten van de kleine bladeren en zijn moeder vind het niet zo goed (ze is een beetje bang dat ze het huis uit moet dan, wat ik ook wel een klein beetje kan begrijpen).

het is maar goed dat ik in een gekocht huis woon :verrygood

 

 

pict0022id2.jpg

 

 

 

 

pict0023gw3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update, gisteren is de bestelling bij agra4u binnengekomen (goede zaak :specool )

en ik heb er meteen werk van gemaakt

 

de veranderingen zijn:

- 1 exta inlaat (dus nu is de inlaat 2.5x de uitlaat ipv 1,5x)

- alles staat nu in 15 liter potten.

- ik heb heel veel voeding

- de uitlaat van de kast gaat nu helemaal uit mijn raam.

 

ik had ook een PH en EC meter besteld:

pict0012me1.jpg

 

dat zijn eigenlijk 2 Ph meters :lol: dus dat moet ik nog even regelen :lol: gelukkig is PH belangrijker

 

 

alles in 15-liter potten ;)

pict0016vd8.jpg

 

 

pict0017pg1.jpg

 

 

De nieuwe inlaat

pict0019ru6.jpg

 

 

 

en de voeding

pict0020od5.jpg

 

 

voortaan update ik gewoon elke maandag :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Cosmo :specool

Krijg je geen geluidsoverlast met die bochten in je slang van je inlaat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

#UPDATE#

 

@ no zem:ik hoor helemaal geen geluid (gelukkig, want ik moet er naast slapen :cry)

 

ik heb al een week niks meer laten horen en zien, maar nu zijn de planten echt gigántisch groter vergeleken met 1 week geleden, ik ben echt verbaasd, omdat ik zelf wel vaak kijk valt het niet zo op dat het verandert, maar als ik die foto's zie :)

 

hier dan de foto's:

 

gallery_10850_2589_876147.jpg

 

 

 

gallery_10850_2589_180499.jpg

 

 

 

med_gallery_10850_2589_696596.jpg

 

 

 

ik vind het er zelf best mooi uit zien :smoke

en volgende week maandag gaan ze in de bloei denk ik (h)

 

Ik heb de EC meter ook al binnen B) (de EC is 0.82), PH altijd tussen de 6.2 en 5.6

En ik zie onderin de potten (waar het water in- en uit kan al wortels van de planten lopen ;)

maar dan krijgen de wortels die daar lopen ook licht, en is dat wel goed voor ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update

 

Dáámn, als ik nu de foto's van maar 7 dagen geleden zie denk ik (weer) 'Dáámn!!!'

de planten blijven maar groeien xD

nu weer een paar foto's:

 

med_gallery_10850_2589_417408.jpg

 

 

 

en de dikke stammen:

 

med_gallery_10850_2589_24158.jpg

 

 

 

 

 

de grootste plant is nu 70 cm :verrygood

en volgens onze berekeningen staat hij nu 4 weken, en zal er nog wel 4 weken doorgroeien...

iemand nog ideeën om de plant minder hard te laten groeien

volgende kweek doe ik uiterlijk 2 weken voorgroei xD

 

op- en aanmerkingen zijn altijd welkom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update

 

De 3 grootste planten hebben hun geslacht laten zien en 2 zijn mannelijk :'(

dus die heb ik aan mijn moeder gegeven, die was er wel blij mee xD

ze gaat ze in een volkstuin zetten (dus loopt ze daar nog een keer door de stad met een wietplant)

 

en nu wat foto's:

 

gallery_10850_2589_607277.jpg

 

 

gallery_10850_2589_815413.jpg

 

 

foto's van de mannen :nerd :

 

med_gallery_10850_2589_1511.jpg

 

 

med_gallery_10850_2589_724262.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf kastje hoor heb je netjes gedaan.

 

Heb je nou je inlaat, op de helft van je planten gemaakt????

 

 

 

Was te verwachten he dat het zo vol zou worden. Hoe groter je potten hoe groter en breder je planten, nu heb je ze 4weken laten groeien en das nou net veels te veel. Miss is het maar beter dat je die mannen er bij hebt gehad, want dat geeft je weer lucht.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, het was eerst ook best wel vol...

de volgende keer ga ik echt maximaal 2 weken voorgroeien xD

en alle zaden tegelijk ontkiemen en planten lijkt me ook geen slecht plan :nerd

 

de inlaat zit wel lager, ongeveer 5 cm boven de pot.

 

 

mijn opa en oma waren hier vandaag, en ik heb ze mannelijke planten laten zien die ik buiten had neergezet. Ik heb verteld dat ik ze buiten heb laten groeien en de zaden van een vriend heb gekregen.

maar helaas weet mijn opa best wat van planten en hij vond het nogal vreemd dat ze al in de bloei stonden :nerd

 

iig bedankt voor het compliment :lol:

 

 

gr. Cosmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...