Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Tip ! Nu Inzaaien

Recommended Posts

Zaai juist nu nog eens rechtstreeks zaden de volle grond of een kuip in !

Waarom ? Nu pas is het klimaat echt geschikt voor Cannabis .

 

Deze planten zullen geen last van bladluis hebben ,vitaler zijn en mogelijk je eerder ingezaaide planten gaan inhalen kwa grootte tegen de tijd dat het eind augustus is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaai/stekgrond om te ontkiemen,toverfluit.

 

 

Vandaag nog 10 Shack's ingezaaid,atmosphere.

10 Double fun's,10 Desert queens & 10 Shack's zijn net boven de grond dus die krijgen ook een goede start :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies 2 weken geleden gezaaid en nu een stel kleuters in de tuin die het prima naar hun zin hebben. Ik ben ook opzettelijk later begonnen om de voorjaarsregens (wist ik veel dat we al vroeg een "hittegolf" zouden krijgen :bier ) en temperatuurschommelingen te ontwijken in de hoop op een gezonder wortelstelsel.

 

Nog een tip voor de mensen die buiten pure sativa's kweken en geen tijd hebben om straks te verduisteren. Gebruik kleine potten om ze sneller in de bloei te krijgen. Ik heb er een paar die ik de hele rit in 3 liter potten wil laten staan. Wel oppassen voor omwaaien hehehe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip over die sativa's , die zijn soms zo slecht in de bloei te krijgen .

 

Dat hittegolfje werd weer genadeloos afgebroken en maakte plaats voor kou en regen. Het gevolg daarvan is niet alleen maar tijdelijke vertraging, de hele opbouw wordt en blijft anders.

 

Te laat om te zaaien ben je nu in ieder geval nog niet , dat is echt een fabeltje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eigenlijk ook te vroeg begonnen maar het gaat nu toch een stuk beter als vorig jaar, geen enkele plant toont tekens van stress of ziektes, ik ben alleen een beetje bezorgd over de planten in de kruiwagen omdat die een stuk minder zonlicht krijgen en dus ook wat meer gaan strekken.

 

Ik heb nu geen zaad meer, anders zou ik ook nu proberen inzaaien maar goed, we weten nu al iets meer om het volgend jaar zo verder te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo krijgen ze geen last van bladluis?

 

Is dat om dat de gevleugelde bladluis nu niet meer voor komt in deze tijd?

 

Geld dit ook voor stekken?

 

Kun je nu ook meerdere zaden in een kuip(45l) zaaien en de mannen verwijderen of wordt het te druk.

 

sorry voor de vele vragen, ik heb nu zaailingen staan die zijn aangetast door luis en spint.

Dit wel bestreden, maar het blad wordt er niet mooier op.

 

Wacht even jouw antwoord af, maar zit tedenken om alle 30 zaailingen weg tegooien en opnieuw tebeginnen.

 

BVD Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gister nog maar een aantal "kulu early california" zaadjes geplant.

voor de buiten/binnenkweek licht aan het weer.

 

Groete nle^

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoezo krijgen ze geen last van bladluis?

 

Is dat om dat de gevleugelde bladluis nu niet meer voor komt in deze tijd?

 

Geld dit ook voor stekken?

 

Kun je nu ook meerdere zaden in een kuip(45l) zaaien en de mannen verwijderen of wordt het te druk.

 

sorry voor de vele vragen, ik heb nu zaailingen staan die zijn aangetast door luis en spint.

Dit wel bestreden, maar het blad wordt er niet mooier op.

 

Wacht even jouw antwoord af, maar zit tedenken om alle 30 zaailingen weg tegooien en opnieuw tebeginnen.

 

BVD Jeroen

 

Dat is misschien wel erg extreem ,maar zet er eens een aantal nieuwe in een voedingsarme grond ,liefst rechtstreeks .

De zaailingen die nu opkomen zullen een stuk sneller groeien en daardoor veel resistenter zijn tegen alles wat hen aanvalt . De kou die we gehad hebben vorige maand heeft zo 'n effect gehad vooral door koude grond, dat heb je nu niet meer .

Een echt gezonde plant heeft gek genoeg vaak geen last van spint zelfs als er een niet gezonde plant met spint naast staat nog niet!!

 

Probeer er een aantal zou ik zeggen, en overtuig jezelf .

 

Er zijn nog al wat problemen buiten met vroeg gestartte planten zie ik over het algemeen op het forum, zie ik . En dat zag ik voorgaande jaren ook . Daarom begon ik pas 1,5 week geleden met zaaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeeeaah het wordt weer tijd om te zaaien !

 

1 mijn voorraad van vorig jaar is nu op :verrygood

2 tis nu prima tijd..... wassende maan :whistling

 

kheb er weer zijn in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja duidelijk, zal er volgend jaar zeker rekening mee houden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds vorige jaar ben ik ook helemaal van het voorkweken in potjes afgestapt omdat dit een te slechte verankering van de plant in de grond geeft . Bij mij heeft wind vrij spel helemaal bovenin op een hoek punt van een flat , op het zuidwesten !

 

Natuurlijk is wind goed voor je planten ,maar dat heeft grenzen . Het bespaart me in elk geval een hoop werk als ik ze rechtstreeks in de kuipen heb ingezaait . Niet meer met windbescherming aan de slag dus! Er zijn overigens nog wat trucjes voor een steviger staande plant , think about it .

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plant die ik nu buiten heb staan groeid anders ook aardig, nlx is het soortje, Zij staat iets mer dan 2 weken buiten en heb enkele bladluizen gespot op de plant, en verekte veel van die zwarte klein fruitvliegjes lijken het wel.. deze pak ik er altijd zo af en knijp ik fijn tussen mijn vingers. Weet niet of het schadelijk is maar het lijkt net alsof ze plantsappen zuigen omdat ze onderop het blad zitten.

 

soms vliegt er een heel klein wit vliegje van de plant af, deze kan ik maar beter wel wegjagen want deze laat een of ander schimmel achter heb ik ergens gelezen hier op het forum.

 

En af en toe zie ik ook echt iets heel kleins kruipen, soort van wormpjes nog geen millimeter groot! bijna niet te zien voor het blote oog. geen idee wat het is maar ieder ongedierte wat ik op mijn plant vind sneuvelt :verrygood

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp niet helemaal waarom sommige zaden van mij die ik rechtstreeks de grond in doe, niet allemaal op komen. Weet ook niet of het ligt aan de kiemkracht. Zonde van het zaad en het geld wat ik ervoor betaald heb :P Ik doe ze niet ontkiemen in een glas water of dergelijke ontkiem methodes. Heb laatst 4 white widow femenised rechtstreeks in potjes zaai-stekgrond gedaan, en 2 daarvan kwamen op. Hoop dat iemand mij dit kan vertellen ;)

 

greetz :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf ben van mening dat goed zaad ook gewoon normaal ontkiemt in de grond zonder problemen.

(maar das mijn mening/ervaring).

 

wat betreft het inzaaien in juni,hier heb ik in t verleden ook zeer goede resultaten mee gehad.(zelfs in juli)

omdat in juni de zon goed schijnt krijgt de plant een zeer mooie start en komt dus krachtiger tot leven.

 

de laatste jaren geef ik dan de voorkeur het in begin april te zaaien(of stek)en die onder een spaarlamp alvast voor te groeien.

het resultaat mag er wezen.

 

dus in juni (of zelfs juli)beginnen te zaaien is geen slechte keuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een oud topic bumpen heeft weinig zin, vooral als je dan ook helemaal niets inhoudelijks toevoegt over het onderwerp dat de topic starter aanhaalde, namelijk dat het begin juni nog een prima tijd is om zaad te kiemen, al dan niet in volle grond.

 

Hier kon je het stukje lezen over het bumpen van oude topics!

 

Tenslotte wil WietForum.nl de waarde van het WietForum als kennisbron bewaken en het actief gebruik van de rijke database stimuleren door middel van toezicht op:

 

De Topic inhoud:

 

* Reageer on topic, heb je zelf vragen open dan een nieuw topic.

* Stel geen onnodige vragen en herhaal geen al gevoerde discussies.

* Lees de sticky's bij elke sectie en maak goed gebruik van de zoekfunctie.

* Bumpen is niet toegestaan. Bumpen is het reageren op topics die al maanden niet meer actief zijn zonder goede redenen.

* Gebruik bij je topics een duidelijke titel (en subtitel) die de inhoud direct weergeeft.

* Plaats topics in de juiste sectie.

* Let op de voorschriften voor het gebruik van quotes. Lees hier! [link invoegen]

* Afbeeldingen van personen of persoongerelateerde zaken zonder duidelijke en expliciete toestemming van die persoon zijn niet toegestaan.

 

Voor je problemen met kiemen had je misschien beter zelf een topic geopend in de juiste beginners sectie of even ZOEKEN gebruiken bv. om wat ideeën op te doen, vaak is het probleem in grond het zaadje te diep, te vast aangedrukt, te vochtig enz. enz. enz. voor de meeste mensen is het na keertje oefenen wel duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...