Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
UmleiTung

Kali Mist Vs Snowball

Recommended Posts

Dudes/Dudettes :bier

 

 

Heeft een tijdje geduurd maar ze zijn binnen, deze keer hebben we een leuk soortje Kali Mist

weten te scoren. Een rokertje waar je U tegen zegt, relatief korte bloeitijd en een mega opbrenger :smoke nou ik ben er klaar voor.

 

Allereerst is de toplaag afgegraven en weer aangevuld met de nodige liters aarde, we hebben weer gekozen voor de Royalty Mix van Plagron deze keer zonder Fyto. Houd in dat de dames weer een hoge EC waarde voor de kiezen krijgen als ze de bak in gaan. Door de nieuwe aarde zijn nog de nodige grammetjes schimmels van BAC toegevoegd en daarna ingewaterd met afgezuurd water + een beetje bacto van Sannie. Kijken of we dat bodemleven weer een beetje op gang krijgen………..

med_gallery_5685_2393_130165.jpg

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_5685_2393_182682.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij het afgraven kwamen we dit nog ff tegen, geworteld en al :D

med_gallery_5685_2393_137471.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Momenteel staan de plantjes al een week in hun kleine potjes, de klok is 2 dagen geleden omgezet naar 12/12 en (over)morgen verhuizen ze naar hun vaste verblijfplaats voor de komende weken. Potjes zijn gevuld met een lightmix, beetje schimmels en bacto. Duurde ff voordat ze aangeslagen waren, waarschijnlijk omdat ik de potjes NIET een dag van te voren had ingewaterd. :smoke

med_gallery_5685_2393_133739.jpg

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_5685_2393_132186.jpg

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_5685_2393_71091.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Kali Mist kinderen staan nu onder een 400W HPI-T hun internodes lekker dicht tegen elkaar aan te zetten. We hebben m al in huis gehaald met de gedachte dat we de ronde hier na eens wat zaden op gaan kweken…. maar goed eerst dit eens tot een goed einde brengen.

med_gallery_5685_2393_106666.jpg

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_5685_2393_105660.jpg

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_5685_2393_1325.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aan de ventilatie hebben we ook nog wat aanpassingen gedaan namelijk dat de 2 aanvoerslangen nu bijelkaar komen en op een 1000 m3 zitten. Zal deze zomer wel nodig zijn

Af-en aanzuiging gaat nu geregeld worden door een MultiFan SEA 6,3 Amp, is alleen nog niet aangesloten. Ben er ook nog niet helemaal uit hoe hij precies werkt, kan er al de hele dag niet bij omdat ik hem met mn stomme kop in het hok heb laten liggen.

med_gallery_5685_2393_64607.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Was het dan ;)

 

 

Laterzzz

 

UmLeiTung :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iig een goed begin :bier

Die 0.86gr/W was al niet verkeerd, laten we hopen dat je daar bovenuit gaat komen..

 

Succes.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met deze Kalimist, denk wel dat je met dit soortje de gram per watt haalt... :verrygood

 

Deze blijf ik met veel belangstelling volgen... :whistling

 

Greetz,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes jongen !!!!! :verrygood

 

En wat zijn die gewortelde dingen nou, die jullie hadden gevonden

met afgraven ? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit die van Serious Seeds of heet ze eigenlijk Western Winds? Ik ben benieuwd naar die opbrengst, heb wel eens gehoord dat die wat tegenviel. Maar om te roken... misschien wel de beste haze die er is. Ik zou haar zeker overwegen voor die titel in elk geval. :verrygood

 

Veel succes en het ziet er nu al prachtig uit. Ik ga d'r eens lekker voor zitten... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

Succes met de nieuwe adoptiekleintjes :verrygood op naar weer zo een mooie verslag+planten

Dat kiemend ding in je bak lijkt mij afkomstig van een Quercus robur; Zomereik of Gewone Eik :whistling

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Afgelopen week zijn de Kali Mist de bakken ingegaan en moet zeggen ze hebben het prima naar hun zin :verrygood Bladpuntjes beginnen lichtelijk te verbranden maar da's te verwachten als je een EC van 2+ voor de kiezen gooit. Heb het idee dat KM er beter tegen bestand is dan de SSH......

Ondanks dat ze onder een HPI-T hebben gestaan vind ik toch nog wat stretchy maar ja deze planten moeten gewoon de hoogte in en één dikke vette top maken.

 

Moet nog een mooi plekje vinden voor mn thermostaat, heb m nu maar zolang tussen de planten gezet. Wat een apparaatje is dat zeg, moest naar de andere ruimte lopen om te luisteren of hij het nog deed (luchtverplaatsing). Wat een rust in het hok, fluisterstil zelfs de staande ventilator schakelen we mee. Heb wel de kabel vervangen tussen de thermostaat en de trafo omdat ik de trafo niet in het hok wou hebben vanwege de warmte.

 

Links in de bak staan er 15 de andere 20 stuks

med_gallery_5685_2393_61673.jpg

 

med_gallery_5685_2393_15445.jpg

 

 

 

 

Staan nu 34 Snowball's voor te groeien onder de groeilamp. Een is er al afgevallen wegens slechte verzorging de anderen hebben het overleefd. Ook deze vrouwkes staan in een lightmix met een beetje schimmels en bacto. Zitten wel een paar toppertjes bij...

med_gallery_5685_2393_126569.jpg

 

med_gallery_5685_2393_58349.jpg

 

med_gallery_5685_2393_88280.jpg

 

 

 

@Growman

Dat dacht ik ook, nog een paar weekjes :)

 

@MacHaze

Thanx dude, we zullen zien wat deze ronde gaat brengen :D

 

@Deef, Tuinkabouter2003,

Schrok wel ff toen ik aan het graven was, je verwacht niet dat je vingers blijven hangen aan zoiets. Zaten best flinke wortels aan voor zo'n klein eikeltje. Bedankt voor jullie reactie :(

 

@Mad Scientist

De moeder van deze dames komt uit een kleine selectie van een aantal zakjes van Serious Seeds. Deze zou wat minder haze dominant zijn dan de Western Winds van Sagarmatha. Ben benieuwd hoe deze gaat roken dan.......een van de beste haze die er is :D

Thanx voor je reactie :whistling

 

Bye bye :D

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Umleitung,

 

Ik heb zeer recentelijk nog de Kali Myst mogen proeven en het was overheerlijk. In het rookverslagen-topic, hier staat nog een weergave.

 

Veel succes met deze ronde.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

MacHaze,

 

De dames vermaken zich prima!

 

De Kali Mist gaat lekker de hoogte in alleen de SnowBall's hebben het minder gehad. Te lang in die kleine potjes laten staan. paar dagen geleden zijn ze naar hun vaste plek verhuist.

Zal binnen een paar dagen weer eens wat foto's droppen.

 

 

@ASGrow

 

Leuk rookverslag en zo mooi verwoord :)

 

Staat me wat te wachten over een paar weekjes blijkbaar.

 

Weer zo'n wietje die je de bank in 'trekt'

 

Thanx voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeer netjes uit!!

 

Snowball? hmmm, waar heb ik die al eerder gezien?? :cry

 

Dit gaat uiteraard ook weer een topper worden.

 

Denk eraan, eerst de dames verzorgen en daarna pas lekker relaxed terug trekken op de kanapee.

Dan ben je tenminste nog helder als je ze verzorgd :smoke

 

We gaan je volgen tot aan de volgende meeting :)

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx

 

Laten we zeggen dat we vaak op de automatische piloot de verzorging doen, af en toe een ph slippertje(stoned, lui) moet te doen zijn met zoveel aarde. Kijken of we een 3e ronde staand houden op dezelfde aarde

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice report en zijn inerdaad mooie plantjes en zeker de soort :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er netjes uit Omleiding, maar laat dat blowtje nu ff staan en pak die camera.

 

Toppie !!!!

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shame on me ;)

 

Heb ik de eer om een mooi plantje te groeien verneuk ik het weer.....

 

Deze zal wel niet in "De mooiste kweekverslagen ooit" komen :td

 

Jot dan..

 

Even een opsomming van de afgelopen weken:

 

-Trips hebben de Snowball's erg beïnvloed in hun groei (planten hebben 2 Decis behandelingen gehad). Heb evcen voor de keuze gestaan om de SB eruit te halen vanwege besmetting van de KM. Heb ze laten staan en tot op heden geen trip te bekennen ( al zouden we zelf nog wel eens een tripje willen nemen :blink: )

 

-Had alweer geen net gespannen, dus dat werden weer bamboestokken. Die kleine SB beginnen nu zelfs om enige ondersteuning te vragen. Ook al zijn ze klein, de toppen zijn keihard!!! Ruiten kunnen met deze toppen ingegooid worden :D

 

-Heb op een vaag moment het idee gekregen om één van mijn 3 inlaten(de passieve) te verwennen met een airsock. Werkt dus voor geen meter, hangt er een beetje slap en nutteloos bij. Ooit zullen we hem op de goede manier gebruiken.......

 

-Water geven via de tensio werkt perfect!!! Moet je er alleen ook aan houden....laten we zeggen dat de tensio de 400mBar weleens gepasseert heeft.....oei oei alweer een zweep slag!

 

03-07-2007

med_gallery_5685_2393_86715.jpg

 

med_gallery_5685_2393_65288.jpg

 

med_gallery_5685_2393_94261.jpg

 

med_gallery_5685_2393_85781.jpg

 

med_gallery_5685_2393_135946.jpg

 

med_gallery_5685_2393_201044.jpg

 

 

Ondanks de velen jointjes op zijn we wel nog in staat geweest om enkele snapshot's te maken!

 

med_gallery_5685_2393_81759.jpg

 

med_gallery_5685_2393_96929.jpg

 

med_gallery_5685_2393_163768.jpg

 

med_gallery_5685_2393_18880.jpg

 

med_gallery_5685_2393_80081.jpg

 

med_gallery_5685_2393_88982.jpg

 

 

-Waarschijnlijk hebben de SB ook nog last gehad van de mugjes! Op de gele (s)trips :( waren maar enkele te vinden!!! Aangezien de bovenlaag uitdroogt zal dat wel goed komen. Nu willen we ook al aan de zaden gaan ;) aals dat maar goed gaat....

 

 

@Just.....die sneeuwballetjes van jou gaan super hè.....is moeilijk om dat blowtje te laten staan :(

 

@ Mikeh......Je weeet toggch

 

@Jopie.......zoveel moois ;) en toch slecht behandelen .....foei foei

 

@Shop & Hill........ thanx dudes :whistling

 

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan der lekker bij man :whistling

 

lekker zo door gaan zal ik zeggen.

groetjes maska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...