Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EsmeraldaNuevacita

Nederland Verliest Zijn Coffee-grow En Smartshops !

Recommended Posts

Mooie discussie. :bier

 

Ik generaliseer liever niet maar ik doe het toch. De gemiddelde cannabisgebruiker kenmerkt zich door zijn warsheid van opgelegde regels. Mensen die blowen zijn van nature ontdekkend maar ook kritisch ingesteld en behoorlijk individualistisch. Ik denk dat 'we' ons als groep tot één van de meest gevarieerde in dit land mogen rekenen, en dat is moeilijk te organiseren. We doen allemaal ons eigen ding, hebben de meest uiteenlopende meningen en dat maakt ons te midden van andere groepen nogal zwak.

 

In militante acties geloof ik ook niet zo. Ik vind zelfs de optocht van Legalize eigenlijk al vermoedelijke anti-reclame voor het grote publiek. Daar gaat weer zo'n stel 'onverzorgde', 'maatschappijvreemde', 'smerige loeiharde techno draaiende' randgroepjongeren door de straat. Ze zijn allemaal zo waus als een deur en kijk nou toch eens; ze willen cannabis legaliseren! Snel Henk, doe het raam dicht en bel de politie. :smoke

 

Ik ben wel positief ingesteld hoor, dat voorop gesteld, want ik weet dat het aantal cannabisgebruikers in de wereld zó groot is dat we niet snel uitgeroeid zullen raken. De pogingen van de 'puppetmasters' ten spijt. Ik denk alleen dat we zoals al eerder in deze thread gezegd is de beeldvorming bij de massa moeten veranderen, en dat kan alleen door positieve associaties met cannabis of op z'n minst minder negatieve. Een bredere achterban creëren dus voor een groter draagvlak op hoger niveau. De politiek is het gevoeligst voor de mening van de grootste bevolkingsgroep. Het zou mooi zijn als we onze belangen konden koppelen aan die van een maatschappelijk zwaarder wegend belang. Iets ethisch zoals het recht op privacy ofzo, vrijheid van levensovertuiging, ik noem maar een dwarsstraat. Veel mensen hebben op zich niks tegen cannabis, maar als ze zelf niet blowen is het meestal gewoon geen punt van discussie voor ze. En al helemaal geen reden om op een bepaalde partij te gaan stemmen of zich actief in te zetten voor de normalisatie van cannabis. Zeker niet zolang er dagelijks in de krant te lezen valt dat er weer een 'plantage' is opgerold en de buurt hiermee stukken veiliger is geworden. Overlast is het toverwoord van de politiek, en zolang dat woord aan cannabis verbonden blijft past het niet in de agenda van partijen die een breed maatschappelijk belang vertegenwoordigen. In elk geval niet als speerpunt.

 

Op Legalize na vind ik het idee van ASGrow wel een goede start. Vriendelijke slogans en sympathie opwekken, mijn zegen heb je. :verrygood De hippietijd is voorbij en wie het hardst schreeuwt wordt alleen nog gehoord als daar economische belangen of veiligheidsbelangen aan gekoppeld zijn. Nieuwe tijden vragen om een nieuwe aanpak; lobbyen en kontkussen. Niet je recht eisen, maar de juiste mensen kennen en via hen je doel bereiken. Niet iets wat een gemiddelde cannabisgebruiker graag doet, het is niet anders... We moeten offers maken, maar wie zaait zal uiteindelijk oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mad scientist schreef: Het zou mooi zijn als we onze belangen konden koppelen aan die van een maatschappelijk zwaarder wegend belang.

 

Wat dacht je van gelijke behandeling van Cannabis gebruikers als andere genotsmiddelen gebruikers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt mij een nobel streven, maar dan zal Cannabis(gebruik) eerst in een beter daglicht moeten komen te staan. Het is de slechte naam en de bijdrage van de media daaraan die dat beeld versterken..

 

Ik zie het somber in, het al dan niet recreatieve gebruik wiet wordt volledig gedmoniseerd en wij als blowers en growers laten het over ons heen komen.. :bier

Zonder tegengeluiden zal het voor de overheid een kleine stap zijn naar totale destructie van eens zo geprezen gedoogbeleid.. En dat is juist waar het huidige kabinet op uit lijkt te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ook de "male protestant white" heeft nu eenmaal een aloude reputatie op het gebied van alles uitroeien en verbieden wat riekt naar soepel en anders denken. Voor hun is Cannabis dan ook een gruwel, het gaat hen immers om het zich wentelen in het eigen gelijk? Cannabis zet dergelijke aannames op losse schroeven, zou het ook niet anders kunnen, denk je als snel na een dikke vette joint? Bush is een mooi voorbeeld van rechtlijning denken: wie niet voor ons is tegen ons en wij hebben God aan onze kant. Deze gedachte heeft bijna100.000 Irakezen tot nu toe het leven gekost, maar ja God is on our side hé? En protestant Nederland hobbelt er braaf achteraan. Het Nederlandse volk staat aan de zijkant en wordt niet gehoord.

 

Geen wonder dat deze fanatici zo botsen met hun moslim counterparts, dat zijn net zulke fantiekelingen.

Religie in de politiek, het zou verboden moeten worden. Religie is een privé zaak, ik vind niet dat je daar een ander mee om de oren moet slaan om je politieke gelijk te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEHE eindelijk veel interresse in een Pro Cannabis Campange, mischien wel op TV...

Welke Tv maatschappij doet er mee???

Er is zat Pro Cannabis Content te vinden,, leuke docuus enzow..zat coole muziek.

JAJA onze artestikelingen hebben al genietend van Mary JAne heel wat mooie Cannabis pareltjes geschreven, geproduceerd, gecreeerd ....Prachtig matteriaal is er beschikbaar..

Zo zullen er ook nog zat zijn die positiefe Cannabis Content, wat recenter dan het meeste, toe willen voegen....

Radio en TV zijn de tools der manipulatie op het moment,, dus laten we ons geliefde plantje voor ons manage of doen we dat zelf..

 

....LETS GO GET STONED...

Krijg kippevel van die Dude..

Joe Cocker rulezzzz

 

 

LEGALIZE rave is er toch niet meer, er komt toch een Cannabis info markt?

Zoiets dacht ik te lezen in de laatste Highlife.

 

 

latersss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie text Mad :bier

 

Zij die niets te verbergen hebben kunnen een pas naar voren doen,

zij die iets te verbergen hebben zullen nooit strijden voor het algemeen belang.

Zij die hun centen in deze branche verdienen zullen merendeels niet strijden voor het algemeen belang.

Deze tweedeling ligt volgens mij rond de 80/20 %

Maar 20 % van de club is echt voorvechter van de mens en zijn kruid. Dit maakt de groep al een stuk kleiner.

 

PCN was bij mijn weten niet op de laatste highliveomdat zij zich daar vorig jaar al niet op hun plek voelde.

Het is de directie van de highlive die de volle mep wil ontvangen voor een stand, zij achten het dus niet zo nodig dat er belangenorganisties op de highlive zijn.

 

Remember Evert-die zie je er niet meer---

Remember encod en legalize--- goede gesprekken weg gevaagt door 2 x 1000 watt speakers.

 

@Wernard- Ik hoop dat jou gespreksopponenten deze tekst niet lezen. Ik voel je gevoel helemaal.

Maar hier lees ik opeens toch een aantal rake opmerkingen over de medemens, die volgens mij veel meer uitleg behoeven om niet als generaliserende opmerkingen over te komen.

 

Levensovertuiging is een basis om als mens in het leven te staan, daar zijn wij hier ook mee bezig.

Daar is geloof er ook 1 van. Het lijkt me toch dat je dit als uitgangspunt moet nemen om een goed gesprek met de tegenpartij aan te gaan.

 

Dat ene onderwerp: recht op ons kruid. is al complex genoeg. Ik denk idd dat het belangrijk is om alle positieve aspecten in het daglicht te zeten en wat we zeker zullen moeten hebben:

een grote mate van zelfkritiek, integriteit en zuiverheid.

 

 

Maar goed dat is een lastig onderwerp heb ik in het verleden al gemerkt.

 

Voorwaarts kameraden.....

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Verander de macht of verander de machthouders. Met nog geen 66.000 stemmen zal ik jullie stem vertegenwoordigen in de Tweede Kamer. Heel simpel a la de partij voor de dieren.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om je mening te verkondigen hoef je alleen maar een brief naar de Metro te schrijven. Wanneer de Metro meerdere (als in tientallen of meer) brieven binnen krijgt waarin uitgelegd wordt dat de blowers het zat zijn om gedemoniniseerd te worden zullen die zeker geplaats worden. Met een beetje mazzel gaat er iemand tegenin en krijg je een discussie opgang en plaatsen ze een poll erover. In het interview zou iemand als Werner naar voren kunnen stappen om kenbaar te maken dat Nederland zonder wiet een kutstaat is, waar een hoop toerisme zal verdwijnen.

 

De rooklobby krijgt ook prima de ruimte in de Metro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze cannabis in Nederland gaan verbieden komen er opstanden ja, en ik ga dan zeker mee doen alleen al om de vlek mensen op 1 plek groter te maken.

 

De Cannabis business (coffeshops die weed inkopen en verkopen) is enorm, maar allemaal behind the scene. Ik weet zeker dat een heel erg groot deel na een verbod gewoon door gaat het verschil is dat je in die situatie niet meer naar de coffeeshop gaat maar naar bepaalde straathoeken.

 

Ik vraag me toch sterk af hoe nederland dan beter af zou zijn. Wij als stoners zijn het liever legaal in de hoop dat er makkelijker aan te komen is en de prijzen dalen. Ik denk dat nederland op dit moment er nog helemaal niet zo slecht voor staat dus waarom de situatie veranderen als er niets aan de hand is. Dat is gewoon een vuurtje aansteken wat gaat lijden tot een flinke brandt! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gebaar AS, ik heb m`n smoeltje niet mee (vrij naar Groenewoud), mijn steun heb je, al is die voorwaardelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

Ik heb een opzet gemaakt voor een open brief aan meneer opstelten. Als jullie dit willen lezen en verbeteringen en toevingen willen posten? dat is het enige wat we nodig hebben nog een krant die dit wil publiceren en veel mensen die dit willen ondertekenen! Laat me weten wat jullie er van vinden.

 

Grt Tommey

 

open brief downloaden

onder Free Account Download Access kun je wait in line & download aanklikken dan krijg je een melding dat je kunt downloaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal wel aan me pc. maar de link doet t niet..

Poost die brief gewoon effe hier in t topic.. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje schreef: Levensovertuiging is een basis om als mens in het leven te staan, daar zijn wij hier ook mee bezig.Daar is geloof er ook 1 van. Het lijkt me toch dat je dit als uitgangspunt moet nemen om een goed gesprek met de tegenpartij aan te gaan.

Ik verzet me tegen het hanteren van een geloofsovertuiging in de politiek of het dagenlijks leven als die vooral gebruikt wordt om het eigen gelijk onomstotelijk te claimen. Zo van: Ik geloof in God, God is onfeilbaar en met mij, dus wat ik zeg is waar. Dat stramien wordt tegenwoordig weer veel gehanteerd in Christelijke kringen, we laten dat over ons heen gaan terwijl de wereld te klein is als b.v moslimfundamentalisten dezelfde gedachten reeks hanteren.

 

ASGrow schreef: Verander de macht of verander de machthouders. Met nog geen 66.000 stemmen zal ik jullie stem vertegenwoordigen in de Tweede Kamer. Heel simpel a la de partij voor de dieren.

Ik denk dat mensen als AS Grow als vanzelf zullen boven komen drijven in het Internetdemocratie model dat Groen Vrij binnenkort ten doop gaat houden! As Grow for president!

 

Voor de rest, als we ons niet aktiever opstellen en ons verzetten tegen de toenemende repressie van benepen Christen fundamentalisten dan hebben wij de daaruit voortvloeiende ellende helemaal aan onszelf te wijten. Het tolerantie model is indertijd ontstaan uit sociale PvdA bewogenheid, maar ook uit angst van het gezag voor een al te heftig verzet vanuit de burgers en de jeugd. Ik roep daarom iedereen op tot verzet, laat blijken dat je het er niet mee eens te bent! Verzet je b.v. tegen de Europese Grondwet die stiekum via de achterdeur alsnog door Balkenende voor Nederland ondertekend wordt! Men spreekt dan over: een nieuw verdrag dat qua inhoud, omvang en benaming verschilt van het verworpen Grondwettelijk Verdrag, maar dat wel is toegerust op de nieuwe situatie. Het heet anders, maar is voor 95% hetzelfde als de door het Nederlandse volk verworpen EEG grondwet.

zie:[url=http://www.nederlandineuropa.nl/onderwerp/706?d=3&PHPSESSID=22002f3ff8011bfe26b62e94d9bfd65b

 

Het spreekwoord zegt: "wie zich gedraagt als een schaap kan er op rekenen geslacht te worden!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit alle scholen binnen loop afstand van een coffeeshop! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit dan ook alle cafés, kerken en moskeën binnen loopafstand van scholen.

Wernards link

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok hier is de brief zoals ik m opgezet heb graag verbeteringen en toevoegingen!!

 

Beste heer Opstelten,

 

U heeft aangekondigd dat u 26 coffeeshops in Rotterdam gaat sluiten omdat deze te dicht bij scholen zitten hier wil ik graag op reageren.

Ik begrijp dat jongeren die op school blowen een probleem is en ik ben het met u eens dat ze onder schooltijd niet zouden moeten gebruiken, de vraag is alleen of dit probleem opgelost wordt door de coffeeshops te sluiten.

Zoals iedereen weet mag het grootste deel van deze jongeren niet in een coffeeshop komen omdat de leeftijdsgrens 18 jaar is. Dat wijst er al op dat deze jongeren hun cannabis al ergens anders vandaan halen. Het zal cannabisgebruik op scholen niet afnemen na het sluiten van de shops. Het feit is dat er op schoolpleinen al gedeald wordt en de coffeeshops hebben hier geen schuld aan, enkel en alleen de scholieren zelf die stom genoeg zijn om op school te blowen. De scholen moeten zelf beter controleren op het gebruik van cannabis en leerlingen die op school genotsmiddelen gebruiken straffen.

De jongeren op school beter voorlichten zou een stap in de goede richting zijn. Op de middelbare school wordt alleen verteld dat drugsgebruik slecht voor je is en wat het effect van alcohol en cannabis op korte en lange termijn is. Hier zou het boek ‘uit je bol’ een uitkomst kunnen bieden. In dit boek wordt eerlijke informatie over drugs gegeven. Mensen die willen gebruiken gaan gebruiken of het middel nou verboden is of niet. Dus mensen voorlichten over de gevaren en wat er gedaan kan worden om het gebruik zo veilig mogelijk te houden want het laatste wat we willen is dat er ongelukken gebeuren ten gevolge van het gebruik van drugs.

Wat gaat er gebeuren als het sluiten van de coffeeshops op 250 meter afstand van de school niet werkt? Gaat u de loopafstand vergroten? Steeds verder tot dat alle coffeeshops verwenen zijn? Als dit gebeurd krijg u een andere problematiek rond het cannabisgebruik: de straatdealers komen weer terug. Dit gaat mogelijk al gebeuren bij het sluiten van de helft van de coffeeshops in de stad omdat de vraag groter dan het aanbod wordt. De cannabisliefhebber uit uw stad moeten weer op straat ‘scoren’ waardoor er helemaal geen controle meer kan plaats vinden rond cannabisgebruik, een staatdealer zal zich niet aan de leeftijdsgrens van 18 jaar houden. Gebruik wordt niet voorkomen door het te verbieden. In onze buurlanden is het percentage gebruikers zelfs iets hoger.

Er wordt ook geschreven dat het gebruik van cannabis hersenbeschadiging teweeg kan brengen. Dit vind ik heel vreemd want ik lees juist overal dat dit nog nooit bewezen is. Ik kan ook nergens testresultaten vinden die dit uitwijzen, ik zou het rapport van de onafhankelijke partij die deze tests heeft uitgevoerd wel willen lezen.

 

grt Tommey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé tommey,

 

Als je de brief van persoonlijke indicaties onthoudt, kun je de brief ook in zijn geheel plaatsen in een reply. Dan kunnen we kijken of we nog van assistentie kunnen zijn.

 

Democratie is misschien wel de strijd om de macht van het gesproken woord, en in het bijzonder aan de hand van duidelijk en aansprekende taal. Bij deze strijd hoort, jammer genoeg of gelukkig(!), de handigheid in plaats van rechtvaardigheid. Democratie is misschien wel gewoon marketing van het gesproken woord. In die zin moeten we je natuurlijk helpen met het verkopen van je verhaal aan van die warse mannen als Opstelten.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Nog 65.998 stemmen te gaan voor die zetel. Maar nog maar 9.998 om een politieke partij te kunnen oprichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een paar handtekeningen, 30 per kiesdistrict, hier heb je er al 2 (district zeeland).

Ondersteuningsverklaringen, dus je maakt daarmee geen politieke keuze, je geeft alleen aan dat je de partij bestaansrecht gunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok mannen en meiden,

 

Jullie beseffen eindelijk dat we iets moeten doen, dat kost tijd, dat kost koppen, en dat kost geld.

Een Legalize demostatie is ok , maar legalisatie zou voor mij persoonlijk de ondergang betekenen.

Des al niettemin ben ik wel bereid een ander beroep te leren, ben nu al bezig met het omscholen naar het betere 'werk' .

 

Dus flyers, ingezonden brieven naar de Metro spits etc etc is een goed begin.

Laten we de krachten bundelen en een hierachie opbouwen waarin we beslisissingen kunnen nemen over welke ideeen echt hard en uitvoerbaar zijn.

 

Zodat er 1 iemand dingen verstuurt naar perskamers waar we het allemaal mee eens zijn.

Als Esmie eenmaal schrijft dan druipt de ellende eraf, persoonlijke vetes spatten er dan vanaf ..

 

Iemand met hersens en inzicht moet maar wat gaan schrijven.

 

Groet

 

Van de Stonie Mahonie Esmie aan de oliepijp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er broeit iets, volhouden !

Count me in voor onzin & co, ook belangrijk in de meningsvorming.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hé tommey,

 

Als je de brief van persoonlijke indicaties onthoudt, kun je de brief ook in zijn geheel plaatsen in een reply. Dan kunnen we kijken of we nog van assistentie kunnen zijn.

 

Democratie is misschien wel de strijd om de macht van het gesproken woord, en in het bijzonder aan de hand van duidelijk en aansprekende taal. Bij deze strijd hoort, jammer genoeg of gelukkig(!), de handigheid in plaats van rechtvaardigheid. Democratie is misschien wel gewoon marketing van het gesproken woord. In die zin moeten we je natuurlijk helpen met het verkopen van je verhaal aan van die warse mannen als Opstelten.

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Noot

Nog 65.998 stemmen te gaan voor die zetel. Maar nog maar 9.998 om een politieke partij te kunnen oprichten.

 

Ok persoonlijke indicaties er uit, geen ik meer, ik ga de brief namens ons canabisten schrijven

 

ok mannen en meiden,

 

Jullie beseffen eindelijk dat we iets moeten doen, dat kost tijd, dat kost koppen, en dat kost geld.

Een Legalize demostatie is ok , maar legalisatie zou voor mij persoonlijk de ondergang betekenen.

Des al niettemin ben ik wel bereid een ander beroep te leren, ben nu al bezig met het omscholen naar het betere 'werk' .

 

Dus flyers, ingezonden brieven naar de Metro spits etc etc is een goed begin.

Laten we de krachten bundelen en een hierachie opbouwen waarin we beslisissingen kunnen nemen over welke ideeen echt hard en uitvoerbaar zijn.

 

Zodat er 1 iemand dingen verstuurt naar perskamers waar we het allemaal mee eens zijn.

Als Esmie eenmaal schrijft dan druipt de ellende eraf, persoonlijke vetes spatten er dan vanaf ..

 

Iemand met hersens en inzicht moet maar wat gaan schrijven.

 

Groet

 

Van de Stonie Mahonie Esmie aan de oliepijp.

 

moeten we dan niet een groep gaan vormen en namens deze groep brieven gaan sturen en flyers maken etc. etc.? misschien is een centraal e-mail adres een idee waar we allemaal ideeen heen kunnen sturen en overleg kunnen plegen, ik noem maar een zijstraat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat gaat er gebeuren als het sluiten van de coffeeshops op 250 meter afstand van de school niet werkt? Gaat u de loopafstand vergroten? Steeds verder tot dat alle coffeeshops verwenen zijn? Als dit gebeurd krijg u een andere problematiek rond het cannabisgebruik: de straatdealers komen weer terug. Dit gaat mogelijk al gebeuren bij het sluiten van de helft van de coffeeshops in de stad omdat de vraag groter dan het aanbod wordt. De cannabisliefhebber uit uw stad moeten weer op straat ‘scoren’ waardoor er helemaal geen controle meer kan plaats vinden rond cannabisgebruik, een staatdealer zal zich niet aan de leeftijdsgrens van 18 jaar houden. Gebruik wordt niet voorkomen door het te verbieden. In onze buurlanden is het percentage gebruikers zelfs iets hoger.

Er wordt ook geschreven dat het gebruik van cannabis hersenbeschadiging teweeg kan brengen. Dit vind ik heel vreemd want ik lees juist overal dat dit nog nooit bewezen is. Ik kan ook nergens testresultaten vinden die dit uitwijzen, ik zou het rapport van de onafhankelijke partij die deze tests heeft uitgevoerd wel willen lezen.

 

grt Tommey

 

Je begon goed maar dat laatste stuk is niet helemaal handig. Als 250 meter niet werkt (wat het volgens jouw betoog niet doet) dan is het kwaad al geschied. Dat is de grens dus waar je het niet mee eens moet zijn. Het lijkt nu net alsof alle kinderen die softdrugs kopen dat doen bij de koffieshop om de hoek bij de school. Camera neerzetten en klaar, kun je het controleren. Straatcamera's duiken overal op dus bewijs het maar eens dat dat gebeurt. Dat bewijs heb ik nog nooit gezien. Een maatregel moet effect hebben. Als het niet duidelijk is of deze maatregel zal werken, kan het effect ook niet gemeten worden. Word er uberhaupt wel gemeten wat het probleem is? Zo ja, wat zijn de cyfers en zo nee, welk probleem wil je dan oplossen?

 

Zolang er koffieshops zijn zal het in koffieshops gekocht worden volgens de gemeente, alleen bij minder koffieshops. De overlast door meer klandizie bij meer koffieshops zal overigens alleen maar toenemen. Ik denk niet dat de vraag groter wordt dan het aanbod overigens, ben nog nooit in een shop geweest waar ze niks meer hadden :bier

 

Voorkomen van gebruik door verbieden is niet aan de orde op dit moment. Dat moet je niet aanhalen. Verder zijn er zowel onderzoeken voor als tegen uiteraard, die kun je al helemaal links laten liggen. Dat is een discussie die je nooit wint: voor ieder onderzoek vóór zijn er vast wel 3 tegen te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitstekend initiatief die brief.

Heb zojuist mijn dochter van 15 en neefje van 15 even gesproken over heel dit gebeuren.

Het blijkt zelfs zo dat ze er in de tweede klas wel eens over gehad hebben met biologie en dat er in groep 5 stellingen worden gegeven, over waar ze het wel en niet mee eens zijn, over de gang van zaken omtrent o.a. coffeeshops en het gebruik van cannabis of andere drugs en alcohol.

 

Echter duidelijke voorlichting over de consequenties van het gebruik van alle genotsmiddelen op jonge leeftijd wordt er niet gegeven. Dit is zeer slecht.

 

Bij hun op het schoolplein wordt er dus gewoon wel eens stiekem geblowt en bij uren uitval doen ze het buiten het schoolgebouw op plekken waar hangjongeren dus bij elkaar komen. De verleiding is groot voor deze pubers om van alles uit te proberen, maar preventie is dus echt een maatregel die genomen moet worden door de regering.

 

Mijn steun hebben jullie.

 

Grtz Blowsterke :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk het is natuurlijk persoonsgebonnden, kijk naar mij.

 

Ik kom uit een dorp waar in een straal van 25 km geen shops waren.

Daar waar geen shops zijn zijn de huisdealers, nou zelfs die hadden we niet.

Hadden we die wel dan had ik de :

 

Banaanschillen, de nagels, en de thee niet te hoeven oproken om stoned te worden. En omdat ik niet stoned te krijen was greeep ik naar iets wat wel legaal en voorhandig op voorraad was ..

 

De lijm de bandenplak van Simson. .. daarom doe ik nu nog zo leip.

 

De boodschap is dus ook:

 

Zelfs zonder coffeeshop moeten bepaalde jongeren alles proberen om high te worden.

 

 

Esmie ex lijmsnuiver en nicotinejunk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...