Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

The Snowball Effect

Recommended Posts

Dag Luitjes,

 

We hebben toch besloten meteen na een paar kleine aanpassingen van het hok weer door te gaan !!! :bier

 

 

De kleintjes staan sinds vandaag in hun grote bedje. 1 lamp momenteel aan op een dikke 1,20 hoogte.

De mistmaker weer uit de kast gehaald om de LV tot grote hoogtes te laten stijgen.

 

De aanpassingen die ik aan mijn hokkie heb gedaan:

- De vloer is nu volledig waterpas. Netjes met egaline rechtgemaakt.

Nieuwe schuimplaten erop gelegd van een dikke 6 cm, dus koude voetjes is onmogelijk.

Hier overheen de vijverfolie geplaatst.

- De inlaat is verlaagd naar 1.10 meter, zodat deze straks netjes onder de lampen blijft blazen om

De temperatuur in de zomer ook nog op redelijke standen te kunnen houden.

 

Verder heb ik nog 2 kleine ventilators gehaald met een diameter van 15 cm, ipv de grote wat ik eerst had.

Ec meter moet ik nog bestellen.

 

Uiteraard de grote poetsbeurt met dettol. Alle wanden, vloer, plafond en lampen goed schoongemaakt.

De airsock en het filterdoek van mijn koolstoffilter in de was gegooid, en weer netjes schoon opgehangen.

 

Kortom alles in weer in volle gang gezet. Dit keer gaan we voor minimaal een kilo. :verrygood

De spreaders worden deze ronde niet gebruikt.

 

Uiteraard zal ik jullie weer regelmatig verwennen met fotootjes van de kleintjes.

 

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

kicke, dat ziet er als een veel belovend veldje uit,, suc6... :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tweee ronde!

 

Succes! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor..

 

succes weer man!!!

geen spreaders? hoezo?

een kilo.. ik hoop het voor je man

maarre dat is wel haalbaar toch met deze opzet..

 

succes weer!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MdeKweker: Nee geen spreaders, lees mijn vorig verslag maar, dan weet je waarom.

 

@ Mikeh: Makkie toch :verrygood

 

@ whazzup: 2e?? als je de eerste niet meeteld klopt dat :smoke

 

@ Fingers & Dokkie: Ik doe mijn best to beat the rest ;) Mede dank zij jullie ben ik tot zover gekomen. :smoke

 

Net nog ff gekeken bij de kleintjes, zitten er een paar bij die het wel ff zwaar hebben.

Ze hangen er een beetje slapjes bij, vooral de wat kleinere stekjes.

 

Nog een paar uurtjes dan kunnen ze eventjes slapen voordat de zon weer opkomt, misschien dat ze dat even goed zal doen.

 

Is toch niet niks voor die kleintjes van een tl lampje ineens naar zo'n gloeiende 600er.

 

Temp ligt nu rond de 24 a 25 graden op plant niveau, LV is een dikke 85%.

Ze staan met hun voetjes in de plagron royaltie mix en hebben afgezuurd water met rhizotonic gekregen.

 

Aan het klimaat zal het nu niet liggen, ze moeten nu zelf ff vechten om de veranderingen de baas te worden :bier

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het maar luxe daar hè :bier

Op naar de 1+KG :verrygood

 

Maar hoe ga je dat nou doen met je vakantie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagje 2,

 

Sommige kleintjes hebben er toch een aardig zwaar hoofd in zo te zien. :smoke

Ze moeten nu alles uit de kast halen schijnbaar om zich in hun nieuwe omgeving aan te passen.

 

Heb ze net weer een lekker douche beurtje gegeven en wat nieuwe water met rhizotonic voor de dorst. :verrygood

 

Had zelf het idee dat het wat aan de frisse kant was in het hok. de temp meter gaf netjes 24 graden aan, maar heb de inlaat nu even stop gezet om toch een beetje richting de 27 graden te gaan.

De afzuiging loopt op 15% van zijn vermogen om toch iets van luchtverversing te creeeren.

 

De mistmaker zorgt nu eigenlijk voor de toevoer van verse lucht.

 

Dus nu maar afwachten.....en misschien Priest ff vragen voor en schietgebedje :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had ze beter eerst in kleinere potten kunnen doen onder 1 lamp de grond zuigt het vocht uit de steenwolblokjes in 11 literpotten, of een plastic folie erover de eerste 2 dagen

hou ze goed nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke hokje heb je...die kleintjes komen er wel bovenop denkt dat et temp wat aan de laage kant ligt in de nacht...?

plastic zakje of bekertje eroverheen helpt ook tog

 

 

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze net weer ff flink wat ingewaterd. Temp was idd aan de lage kant, op bak niveau rond 23 graden met lamp aan.

 

Heb de kachel erbij gezet en nu is het lekker 27,0 graden op plant niveau. De LV is nu 89% volgens de meter, dus zakjes of bekertjes zijn niet nodig.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5

 

Ze zijn nu een beetje aan hun omgeving gewent en sinds dag 4 gaat het ook ineens stukken beter.

 

Beide lampen zijn aan sinds dag 4.

Water geef ik nu aan de randen van de pot om de dames te dwingen om hun worteltjes de "wijde" wereld in te sturen. :whistling

Ze krijgen nu gewoon water met rizothonic afgezuurd naar 5,9.

 

Ze zijn duidelijk gegroeid, enkele wat harder dan de andere, maar ze mogen nog 5 dagen onder 18/4 staan, daarna gaat de klok op 12/12

 

Wel wat gele blaadjes gesignaleerd. Dit betreft dan de eerste bladeren die erop zaten. Alle nieuwe blijven mooi donkergroen tot nu toe.

 

Ben wel blij als ik weer het water in de bak kan gaan schudden, dat scheelt toch een hoop werk... :verrygood

 

Zo, nog ff wat pics voor de fotofielen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi en strak... netjes hoor just4fun..

ik hou je topic weer in de gaten...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

-verkeerd gelezen-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps, kwam er net achter dat de lampen van mij 2 uur eerder uitspringen dan geplant was. :verrygood

 

Of de timer van slag af is of dat dit al van begin van deze kweek is, geen idee.

Dit zou natuurlijk wel verklaren waarom de dames wat kleiner nu zijn dan de vorige kweek.

 

Het lichtcyclus liep dus op 16 uur licht en 8 donker.

 

Ze zijn nu 6 dagen oud, dus nog lang niet bezig met topvorming. Heb nu de timer op 18 uur licht gezet.

In hoeverre kan dit nu kwaad?

 

ik wil ze zeker 10 dagen in totaal in de groei hebben.

 

Wie weet raad??

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Just4Fun,

 

Volgens mij is dat helemaal geen probleem. Het gaat erom dat de planten niet van de groei naar de bloei en weer terug schieten. De bloei treedt pas op bij een lichtcyclus korter dan 12 uur. Dus je zit nog gewoon in de groei. Het bloeihormoon zal (waarschijnlijk) nog niet zijn vrijgekomen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problem just4fun....

ik had m'n planten buiten staan met een cyclus van 15-9 en ze schoten niet in de bloei...

dus "dont worry b happy :verrygood "

 

greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phoe gelukkig. Ik maar denken dat ik dadelijk een hok vol met monsters heb zitten hier.

gallery_8828_1546_6494.jpg

 

Heb al meteen een andere tijdschakelaar gehaald, dit gebeurt me dus niet nog een keer.

 

Thanx voor jullie reacties.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Hoera ze zijn 1 week oud.

 

De dames zijn nu lekker aan het groeien. Sommige wat harder dan de rest. :whistling

De kleintjes die het zwaar hadden in het begin zijn nu groter aan het worden. :verrygood

 

Temp is nog steeds mooi onder controle te houden, alleen even afwachten wanneer het wat warmer buiten gaat worden.

 

Vanaf morgen ga ik ze voorzichting een hele kleine dosering terra vega geven. :(

Lampen zijn vandaag ongeveer 10 cm naar onder gegaan naar 1 meter hoogte

 

Zo, nu zijn jullie weer wat up-to-date.

 

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na jarenlang uitproberen en ontwikkelen is hij er eindelijk: Deze mix onder de mixen. Dit top-product van Plagron is volledig biologisch samengesteld.

 

Er kan een volledige oogst op gedraaid worden zonder bij te mesten, alleen water geven!!! (toevoegingen mogen uiteraard altijd, maar zijn niet nodig voor een uitstekend resultaat. Uiteraard van een volledig natuurlijke schoonheid). Plagron Royalty Mix is een kiene samenstelling.

 

pH: 5,8 en 6,2

EC: 1.8 en 2.2

 

Je wilt ze kapot hebben hé :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 daagjes oud.

 

De dames beginnen nu echt te groeien. Ze schieten de lucht in, maar ze mogen van mij ook nog wel ff doorgroeien. Zoals gewoonlijk hier, hebben we uiteraard weer een uitsloofster ertussen zitten.

Deze is nu letterlijk 2x zo groot als de rest. :whistling

 

Ph van de aarde gemeten en kwam uit op 6,5 terwijl ik het water gewoon op 6,0 afzuur.

Maar dit zal natuurlijk wel langzaam aan omlaag gaan lijkt me.

 

Verder lijkt alles netjes te gaan. De temp vanmiddag was 30 graden in het hok, ondanks de hitte buiten.

Heb de lampen niet verder omlaag gedaan nu om de temp ook niet verder omhoog te jagen. :verrygood

 

De mistmaker gaat nu nog maar een kwartier per uur aan. De LV zit nu rond de 70%.

Voeding is nu nog steeds alleen rhizotonic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toeval dat hij in de hoek staat? , en hoe ga jij eraan kunnen als ze zo groot zijn? Of heb je je ingenieuse plan al verteld?

 

suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is toeval dat hij in de hoek staat. was al een flinke dame bij aankomst.

 

Maar ik hoef er niet meer bij als ze groot zijn, alleen nog voor de knipbeurt.

straks gooi ik het water gewoon in de bak, meer hoef ik niet te doen. Werkt perfect.

 

Mijn ingenieuse plan? kijk hier

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na jarenlang uitproberen en ontwikkelen is hij er eindelijk: Deze mix onder de mixen. Dit top-product van Plagron is volledig biologisch samengesteld.

 

Er kan een volledige oogst op gedraaid worden zonder bij te mesten, alleen water geven!!! (toevoegingen mogen uiteraard altijd, maar zijn niet nodig voor een uitstekend resultaat. Uiteraard van een volledig natuurlijke schoonheid). Plagron Royalty Mix is een kiene samenstelling.

 

pH: 5,8 en 6,2

EC: 1.8 en 2.2

 

Dat is heel geweldig van Planron ,maar ik vraag me af of ze daar ook werkelijk veel planten hebben zien opgroeien . Die EC waarde ligt namelijk veel te hoog voor de eerste kweekweken . Dat betekend vertraging en /of verbranding .

Dit heb ik puur uit waarnemingen in de praktijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...