Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smooty

Strafmaat Teelt

Recommended Posts

Hoeveelheid plantmateriaal

 

Ook bij telen is de hoeveelheid plantmateriaal van belang bij de afwegingen rond opsporing en vervolging. Het ligt in de rede om voor de teelt een toegespitste regeling te hanteren omdat levend plantmateriaal al snel de gewichtsgrens van 5 gram zal overtreffen.

 

Prioriteit ligt bij de beroeps/bedrijfsmatige teelt. Bij de vaststelling van hetgeen beroeps/bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:

 

de schaalgrootte van de teelt:

ode hoeveelheid planten; in ieder geval meer dan 5;

of het soort perceel waarop geteeld wordt.

 

 

indicatoren met betrekking tot belichting, ver-warming, bevloeiing, etc.

 

Strafmaat

 

Op 10 september 1996 werden door het College van Procureurs-Generaal richtlijnen inzake het opsporings- en strafvorderingsbeleid strafbare feiten Opiumwet vastgesteld. De hennepteelt komt in deze richtlijnen in bijlage B onder III aan de orde. Ik citeer: "Opzettelijk aanwezig hebben (telen of kweken)."

 

Het uitgangspunt/criterium is de hoeveelheid eindproduct. Het aantal aangetroffen planten, de grootte ervan, alsmede het aantal oogsten per jaar kunnen dienen als indicatie voor die hoeveelheid.

 

A tot 5 planten: politiesepot (met afstand)

B van 5 tot 10 planten: € 22, 69 per plant (bij recidive: € 34,03 per plant)

C van 10 tot 100 planten: € 56,72 per plant en/of ½ dag per plant

D van 100 tot 1000 planten: 2 - 6 maanden + max. € 11.250,--

E meer dan 1000 planten: 6 maanden - 2 jaar + max. € 11.250,--

 

anderzijds:

 

Het gaat hier om het min of meer bedrijfsmatig, in ieder geval met een zekere professionaliteit, kweken van hennepplanten in ruimten zoals bijv. een huis of een loods met als doel de verkoop van de geoogste planten. Bovendien moet het dan gaan om een verdachte die hiervoor niet eerder is vervolgd en die niet in georganiseerd verband handelt. Uitgangspunt bij het hanteren van deze oriëntatiepunten is dat het financieel voordeel is of wordt ontnomen en dat de apparatuur is of wordt onttrokken aan het verkeer.

 

50 -100 planten: € 900,-- boete.

100 - 500 planten: 6 weken gevangenisstraf.

600 - 1000 planten: 12 weken gevangenisstraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt indoor kweken (max 5 planten) als professioneel gezien dan?

 

Ik doe het meer omdat ik dan niemand geur-overlast bezorg en dat ik zelf lekkerder smakende wiet heb. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand soms meer over de wetgeving hierrond in belgie, want ik hoor altijd tegenstrijdige dingen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit zo lees kan je beter 50 planten met professionaliteit zetten en dan is je boete 900 euro doe je het niet professioneel dan is de boete ongeveer 3000 euro voor +/-50 plantjes..

 

Ik dacht juist dat je met professioneel kweken meer moet betalen als je gepakt word..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor Nederland geldt:

 

Feit

5 of minder hennepplanten telen

 

Straf

Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

 

Echter geldt ook:

 

Feit

Bezit van meer dan 30 gram

 

Straf

Maximaal 2 jaar gevangenisstraf en/of 16.750 euro boete

 

Feit

5 tot 30 gram cannabis bezitten voor eigen gebruik

 

Straf

Maximaal 1 maand gevangenisstraf en/of 3.350 euro boete

 

Dus dit betekend in beginsel dat je ongeacht de kweekmethode, 5 planten mag telen. Maar als je meer dan 5 gram in je bezit hebt, voor eigen gebruik kun je al 1 maand krijgen of een geldboete van max 3350 euro.

 

Hoe krom zit dat in elkaar hey? Iedereen weet toch dat 5 planten minimaal 5 x 15 gram geeft!!??

Je zit dus altijd met een straf als je ontdekt wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krom, krom, krom.

Dom, dom, dom.

 

gedogen = mogen

 

vrijheid mensen, daar gaat het om, alles wordt ons afgenomen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wordt indoor kweken (max 5 planten) als professioneel gezien dan?

 

Ik doe het meer omdat ik dan niemand geur-overlast bezorg en dat ik zelf lekkerder smakende wiet heb. :bier

 

 

Als je er al lampen bovenb heb hangen kan het gezien worden als prof kweek.

Ga je je water systeem ook aansturen dan doen ze niet een moeilijk en schrijven ze gewoon een prof uitvoering in het verbaal. Om verzachtende omstandigheden te creeren willen ze dat je afstand doet van je spullen.

Door het risico van kweek t e verkleinen kan je een kweek zo opzetten dat je met -50 stuks toch het behaalde resultaat gaat behalen van als je er 150 of meer zou zetten.

 

De rekeneenheid van justitie is dacht ik voor boetes, 20 gram ( dus je knalt er altijd naast ) voor een plant en voor grotere opgezetten teelt hebben ze ook weer een aparte rekeneenheid. Dan ligt het eraan of het de eerste keer is enz. Ze hebben altijd wel wat om je te naaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd blowsterke en de meeste mensen zijn onder invloed van de massamedia het vermogen zelfstandig te denken kwijt geraakt. De massa reageert alleen op kretologie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De massa reageert alleen op kretologie.

 

De massa hmmm, het vervelende is, dat als het je overkomt je dan toch echt genaaid wordt door toga & co. Ook al zou het voor eigen gebruik zijn.

Een bad day :verrygood daar gaat je :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies suffie...

 

dat is nou precies waar de jaren 60 om gingen, je losketenen van de overheid, zodat je vrij kon denken wat je wilde....

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Mooie woorden alleen heden ten dagen los van de overheid en een vrije gedachte ???????

We gaan volgens mij steeds meer naar een democratische dictatuur heen. Zelf worden we nu al voorgeschreven welke banden we onder de auto mogen/ moeten doen.

 

Help waar gaan we naar toe :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
We gaan volgens mij steeds meer naar een democratische dictatuur heen. Zelf worden we nu al voorgeschreven welke banden we onder de auto mogen/ moeten doen.

 

Help waar gaan we naar toe :bier

 

Wie zijn we dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Wij, het volk, de meelopers, Nederlanders, het op zijn hollands het boere klootjes volk. WE lopen met zijn allen een richting op die vast wordt gelegd door een paar op het binnenhof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er mij nou iemand zou kunnen helpen met de "kweekwetgeving" in belgië,

en autobanden bespreek je beter op autoforum :bier

 

j/k

 

Grtz

Dries

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik beschouw me geen onderdeel van we, lekker arrogant, dat wel.

Alles wordt tegenwoordig gematerialiseerd, moet een waarde hebben.

Denk eens na over wat bijvoorbeeld het begrip waardeloos werkelijk inhoudt en wat de waarde van iets waardeloos kan zijn voor diegene die het niet bezit noch ooit zal bezitten

Maar het ging hier over de strafmaat, we dwalen weer eens af :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sorry

 

Ik dacht dat het de juiste link was! :bier

 

Ik zou ook nog wel eens willen weten:

 

600W setup met toebehoren, in een aardig zelfbouwkast, geisoleerd en wel met 5 mooie dames erin. Stroom wordt netjes betaald. Geen (stank)overlast.

 

Nu komt ome agent langs nadat iemand op de een of andere manier jou 'ontdekt' heeft. Wat voor bon schrijft hij uit?

 

- Overtreding? (kleine boete, veelal niet vervolgd)

- Misdrijf? (flinke boete + taakstraf of celstraf)

- Hand voor den ogen nadat je alles, zonder mekkeren netjes overhandigt? (nadat je 'eigen gebruik' verklaring aangenomen is)

 

Kan iemand hier een antwoord op geven? En misschien zelfs ook nog in de Belgische variant? (naast de Nederlandse)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 600 in werking, wordt gezien als prof teelt. Dit omdat je gebruikt maakt van kweek apperatuur pomp, afzuiger, koolstoffilter, watersysteem, lampen, meters, enz. Er zal een procesverbaal op woorden gemaakt waar in je afstand doet van al je benodigde spullen en een omschrijving waarom je het deed en de hoeveelheid planten wordt vermeld. Zelf als je net ben begonnen zien ze het als een in werking al zijn ze nog geen 15cm. De officiel van justitie zal een straf opleggen naar het geen wat in het rapport wordt vermeld door de blauw pet. Ook wordt er de vraag gesteld of dit je eerste keer kweken is ( wat je natuurlijk met ja beantwoord :bier ) wat na te gaan is aan de hand van de stroom afnamen waar het energie bedrijf voor kan komen kijken. KLein schaligheid wordt waarschijnlijk afgedaan met een paar honderd euro. Maar als ze waarnemen dat je al veel langer aan de gang bent dan wordt er een schatting gedaan hoeveel keer je al gedraaid zou kunnen hebben en loopt het bedrag echter snel op.

Van dichtbij mee gemaakt: Eerste waarneming/ veronderstelling 1 keer gedraaid 150 stuks. niet geloofwaardig bevonden en voor verkoopgericht handelen hebben ze drie draaien berekend wat er verdien zou kunnen zijn met deze verkoop. Hier is op deze wetenschap ook een boete berekend en voorwaardelijk 6 maanden cel. De boete kwam in totaal op +12000,00 euro en dit was met aftrek van het geinversteerde dat ze er wel als kostenpost eraf dienen te halen omdat dit de winst naar beneden laat gaan werd gezegd. :verrygood

Altijd je hok volledig schoon maken is dan ook het advies zodat het lijkt of het de eerst keer is. Koolstoffilter zeg je gewoon dat deze tweedehands in gekocht, want ze zijn niet geheel achterlijk als ze de kleur zien van een meerdere keren gebruikte filter.

Over het bedrag is niet veel te zeggen en is vaak anders omdat er verschillend door justitie onderling in regio's naar wordt gekeken. er niet een duidelijke richtlijn van dit is de boete voor...... En klaar. Het wordt per keer bekeken en afgehandeld. Hoe dit in Belgie is weet ik niet, maar als je het wetboek van strafrecht op internet kan vinden hiervoor staan er ook wel richtlijnen in hoe het bestraft zou gaan worden.

Het is best wel handig om te weten want zo kan je voor jezelf bepalen wat je wilt gaan doen en je systeem hierop aanpassen zodat je een goede oogst kan hebben met toch binnen de perken het aantal dames.

 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Op google kan je ook een hoop vinden in de advocaten hoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke daar gaan we weer.

 

In de eerste plaats moet een duidelijk onderscheid worden gemaakt in de strafbaarstelling en de strafmaat!

 

Iets wat vaker terugkomt op het forum is de beleidsnotities omtrent de strafMAAT om vervolgens conclusies te trekken over de strafBAARSTELLING. Dit kan natuurlijk niet, voor de strafBAARSTELLING zijn aparte (formele) wettelijke procedures. Hierbij zorgt het gedoogbeleid voor onduidelijkheid door strafuitsluitingsgronden te creeeren terwijl niemand de strafuitsluitingsgronden nader kan of wil verhelderen ter wille van een goede rechtsstaat.

 

Daarnaast is de problematiek omtrent de strafMAAT, veelal samenhangend met het belastbare feit. Aldus is van belang waarvoor je wordt vervolgd, VOORDAT, je conclusies kan trekken over de strafMAAT. Hierbij komt het begrip professionaliteit naar boven, wat naar mijn mening veelal is onttrokken aan de algemene tuindersregelingen.

 

De problemen ontstaan door de verwevenheid van de verschillende elementen.

 

Als bijvoorbeeld wordt gevraagd of je afstand wilt doen van bepaalde zaken. Dan kun je gif nemen op het feit dat men ZOEKT naar strafbaarSTELLING op grond van verboden bezit. Maar als je natuurlijk dit bezit direct prijsgeeft hoeven zij niets meer te vervolgen.

 

Om een goed inzicht te krijgen in het wettelijke systeem moeten wel de basisbeginselen van juridische analyse in acht worden genomen.

 

Wat betreft de Belgische Wetgeving verwijs ik naar de Vereniging Trekt uw Plant, die onlangs geprobeerd hebben om de Belgische Rechter te dwingen eindelijk eens duidelijkheid te verschaffen in het Belgisch beleid omtrent cannabis. Slechts ten dele hebben zij dit onontgonnen rechtsgebied kunnen betreden en is het wachten op verdere ontwikkelingen. Vooralsnog kent Belgie slechts beperkte erkende vrijheden op het gebied van cannabis.

 

Conclusie;

Iedereen kan naar de bieb om een boek te pakken, of even googlen wat mij betreft. Maar de interpretatie, bewerking en juiste reproductie aan de hand van wettelijke teksten is niet zo eenvoudig als soms lijkt. Zo heb ik naast mijn bed een boek liggen over open hart operaties, maar ik denk dat weinigen mij dit zomaar zullen toevertrouwen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Hé Suffie,

ik dacht dat we allemaal wij waren, dus jij ook.

If you can't accept what you want to be changed, than change what is unacceptable.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

 

Als bijvoorbeeld wordt gevraagd of je afstand wilt doen van bepaalde zaken. Dan kun je gif nemen op het feit dat men ZOEKT naar strafbaarSTELLING op grond van verboden bezit. Maar als je natuurlijk dit bezit direct prijsgeeft hoeven zij niets meer te vervolgen.

 

Kijk, aan dit soort info heb je wat. :bier

 

Ik persoonlijk vind het prettig om te weten wat de strafmaten zijn, zodat je je kweek daarop kan aanpassen. Zo kun je eigen risico bepalen. Zeker voor beginnende kwekers is dit soort info relevant.

9 van 10 opgerolde kwekerijen zijn van beginnelingen of onvoorzichtigen.

 

Wellicht dat er een aparte draad bij De Info kan worden aangemaakt, het liefst nog sticky ook, met dit soort info. Advocaat André Beckers heeft een hele goede informatieve website hierover.

 

De huidige beginnende kwekers doen het puur om de extra zakcentjes en kijken daarbij niet naar de eventuele rampzalige gevolgen dat kweken met zich mee kan brengen. (indien je het niet goed en niet veilig opzet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de replay AsGrow.

Zoals ik ook bedoelde wordt het per geval bekeken en kan je niet op voorhand zeggen wat de cosequenties zullen zijn. Hangt van meerdere factoren af, maar wel leerzaam om te weten voordat je er op een andere manier achter moet komen.

Het is wel goed om te realiseren als je gaat beginnen wat de risico's zijn om deze zo goed mogelijk te beperken. Vandaar mijn insteek in deze.

Voorbeelden zijn er legio en elke keer weer anders.

 

Deze advocaat is inderdaad een goede en wind er geen doekje om en is ook al een paar keer op het nieuws geweest in soortgelijke strafzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

 

@smoothy, hoe kan de flikken (vlaamse term :bier ) nu schatten hoelang je al met kweken bezig bent? zelf al zeg je dus JA als ze vragen of dit je eerste kweek is

 

 

die moeten toch een PV opstellen op basis van bewijzen?? hoe kunnen zij weten hoeveel keer je al gekweekt hebt en hoeveel de opbrengs was in het verleden? daar zijn geen bewijzen van

 

is bullshit volgens mij. ik ben bezig met mijn eerste kweek (jaja eerste!) die zouden nie moeten afkomen met die zever , gooi ik sebiet de deur dicht voor hun neus (als ze geen schriftelijk bevel hebben van huiszoeking)

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als morgen de aardappelteelt weer verboden wordt gaat dan ook iedereen zitten mekkeren over de hogere straf die je krijgt voor het bezitten van een professionele frietpot en hoeveel bintjes op hoeveel oppervlakte en wel of geen mest;verdelen aan minderjarigen etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Wij, het volk, de meelopers, Nederlanders, het op zijn hollands het boere klootjes volk. WE lopen met zijn allen een richting op die vast wordt gelegd door een paar op het binnenhof.

Ben net voor de 2de keer gepakt een week voor de oogst van al zeg ik het zelf hele mooie keiharde silverpearls12 stuks 4 jonge sneewitjes 9 silverhaze stekken waarvan ik natuurlijk heb verklaard dat het zaailingen zijn . Ik kweek op een stukje van 0.80bij 1.50 in de badkamer wasmachine er voor afgeschermd met plastic een 600 een 400w lamp en alles voor eigen gebruik nou ja bijna alles moet ook leven toch ? Nou tot aan me meters ben ik nou kwijt 350gram droge weed hele lekkere grapefruits weg alles ben zelfs onder de pepperspray gespoten ja je bent ons een beetjue te groot ,ik ging staan er waren 12 agenten in me huis je houdt het niet voor mogelijk alsof ze scareface kwamen halen ?! Heb een huur woning van de woning bouw ze willen maar niet geloven dat ik aan een schuld bij marokanen vasr zit en ik gedwongen wordt om te telen betaal 130euro eneco in de maand en bij nog steeds me huis niet uitgezet bluf en zeg dat het eigendomk is zo zie je maar ze nemen er genoegen mee en ik ook en ga echt geen dup[pie aan die witte borden maffia betalen dan meldt ik me wel met een zooitje dope in een bajes en deel me tijd uit er valt toch niet met ze te praten. Wie weet heeft iemand hier wat aan of heeft iemand suggesties ik moet 26 jullie voor komen dus kom op met de adviesen.

me vorige zaak is geseponeerdt en ga op het eind van de zitting me lampen van de eerste keer terug vragen,of zalo ik dat maar niet doen nuo me advocaat moet het maar vragen.

 

Ben net voor de 2de keer gepakt een week voor de oogst van al zeg ik het zelf hele mooie keiharde silverpearls12 stuks 4 jonge sneewitjes 9 silverhaze stekken waarvan ik natuurlijk heb verklaard dat het zaailingen zijn . Ik kweek op een stukje van 0.80bij 1.50 in de badkamer wasmachine er voor afgeschermd met plastic een 600 een 400w lamp en alles voor eigen gebruik nou ja bijna alles moet ook leven toch ? Nou tot aan me meters ben ik nou kwijt 350gram droge weed hele lekkere grapefruits weg alles ben zelfs onder de pepperspray gespoten ja je bent ons een beetjue te groot ,ik ging staan er waren 12 agenten in me huis je houdt het niet voor mogelijk alsof ze scareface kwamen halen ?! Heb een huur woning van de woning bouw ze willen maar niet geloven dat ik aan een schuld bij marokanen vasr zit en ik gedwongen wordt om te telen betaal 130euro eneco in de maand en bij nog steeds me huis niet uitgezet bluf en zeg dat het eigendomk is zo zie je maar ze nemen er genoegen mee en ik ook en ga echt geen dup[pie aan die witte borden maffia betalen dan meldt ik me wel met een zooitje dope in een bajes en deel me tijd uit er valt toch niet met ze te praten. Wie weet heeft iemand hier wat aan of heeft iemand suggesties ik moet 26 jullie voor komen dus kom op met de adviesen.

me vorige zaak is geseponeerdt en ga op het eind van de zitting me lampen van de eerste keer terug vragen,of zalo ik dat maar niet doen nuo me advocaat moet het maar vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...