Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jee dot

Perongeluk 2 Zaaiingen In Pot

Recommended Posts

Zoals de titel al aangeeft heb ik 2 zaadjes ontkiemt in 1 potje, was dus eigenlijk niet de bedoeling.

 

plantje.JPG

 

 

Hoe kan ik nu een van de twee overpotten zonder ze te beschadigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze alle twee moet gaan overpotten.

Ik zou de hele kluit in een emmer water houden en dan heeel voorzichtig met je handen de kluit ontleden.

Daarna beiden in nieuwe (drogere :verrygood ) grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt, ga ik dat morgen maar eens doen. Globaal de aarde eraf halen dus, niet alles dat de wortels echt bloot komen te liggen neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Rich inderdaad bedoelt om ze helemaal tot de wortels te ontleden, en dit in water zodat het grotendeels vanzelf gaat. Maar weet je 100% zeker dat je 2 zaadjes in de pot hebt gegooid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan best zijn dat het zon zaadje is waar er 2 zijn uit gekomen dat heb ikwel is eerder gezienhier op het forum :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan best zijn dat het zon zaadje is waar er 2 zijn uit gekomen

 

ja inderdaad..

 

want je kan zien dat de steeltjes er allebei op hetzelfde punt beginnen, wat kan betekenen dat er uit 1 zaadje, 2 uitschieters krijgt..

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Speedway, nou nee niet 100%... maar zo goed als. Denk dat ik bij het zaaien dacht dat ik dat potje nog niet had gehad. Ben toen straks even gaan checken en in 1 potje zat geen zaadje.

 

Anders zou het wel vreemd zijn of niet 2 plantjes uit 1 zaadje? Is het misschien beter om ze gewoon over te potten zonder het uit elkaar te halen, voor het zelfde geld is het idd 1 plant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou als je het plantje echt wil bewaren de plantje uit de aarde halen met aarde en al op zijn zij leggen

en dan met de gieter rustig een voorzichtig water over deaarde gieten dit spoelt wel weg dus je aarde is ook weg en dan blijft uit eindelijk alleen het plantje over en dna kun je zien of het er 2 ui in zaadje zijn of gewoon 2 verschillende wel voorzichtig doen

 

groeten :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...