Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

patpot

Scrogexperiment, 5 Grapefruit X Neville's Haze

Recommended Posts

thnx,

 

ik ga ze eerst een dag of twee op hun gemak laten,

en er dan nog eens met de schaar onderdoor, :)

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooooo, wat een mooi veldje zeg! Dat zit inderdaad goed vol! Weet nu zo goed als zeker dat ik dat ook ga proberen, hoewel ik natuurlijk niet weet of het wel zin heeft met een 70 watt lamp. We merken het vanzelf, eerst deze twee maar eens tot een goed einde afbloeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze morgen, na nog een rondje dieven, gisteren

med_gallery_5497_2320_207891.jpg

 

 

ik wel denk dat het genoeg is zo

med_gallery_5497_2320_191548.jpg

 

 

overal topjes, :verrygood

med_gallery_5497_2320_44237.jpg

 

 

gallery_5497_2320_74657.jpg

 

 

gallery_5497_2320_171075.jpg

 

 

ze krijgen deze kweek ook algenmix van bionova mee

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zien ze er uit na 1 week bloei, 3 weken 12/12

gallery_5497_2320_205582.jpg

 

 

gallery_5497_2320_60357.jpg

 

 

vandaag een nieuwe ph meter gehaald,

gallery_5497_2320_87611.jpg

 

mijn hond had met mijn andere een beetje gespeeld, :verrygood

 

med_gallery_5497_2320_131881.jpg

 

med_gallery_5497_2320_72628.jpg

 

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood voor je scrog werk!

echt je hebt daar een mooi netje vol gekregen.

ziet er uitstekend uit.

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed verhaal lekker kort :verrygood

 

eeeh lekker groen indit geval

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi al die scrog kweekjes. Ziet er erg groen uit, mooie toppen op komst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk, de plantjes hebben het naar hun zin :verrygood

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai patpot ik heb de grapefruit ook geweekt en ook van femaleseeds van Ferry uit Dordrecht had alleen erg veel last van herma`s ikm had een plant die er echt mannelijk uitzag eigenwijs als ik ben toch stekken er van genomen en wat denk je het waren op een na allemaal vrouwtjes hoe dit kan weet ik niet maar was er wel content mee jij hebt de spec Xline de mix van nevhazexgrapefruit ik ga je zeker volgen en kijken wat er bij jou gebeurdt. ik wens je veel geluk zeker als ze hun geaardheid laten zien ben benieuwd ! afz rabby63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even zeuren patpot je schrijft een week bloei gehad maar de zelfde regel zeg je 3weken 12/12 dat is toch ook bloei of bedoel je dat er toen nog weinig te zien was ! Perfect gedaan ziet er goed uit maar heb je geen last van verstoppingen met je blumat met voeding ? ik heb het ook geprobeert maar heb geen zin om elke mnd de blumat`s uit te koken met azijn of soda gebruik je een spec vloeistof eens in de zoveel tijd? als je last krijgt van verstoppingen zalm het nog een hele klus worden om de dames niet te slopen als je onder het net door moet kan je daar iets over vertellen? Thanks rabby63 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed lezen rabby.. Patpot gebruikt BN Hydro voor de druppelaars, is al de tweede kweek ermee en dat gaat uitstekend. Is vrijwel de zelfde samenstelling als BN grond maar zonder de organische bestanddelen. Blumats uitkoken? Lijkt me geen goed idee.. Alleen kalk kan ze overigens verstoppen (de slangetjes kun je gewoon vervangen) en een beetje azijn doet wonderen. Verder een kwestie van RTF bumat M :D

 

Maar ik denk ook wel dat het meer dan een week bloei is Patpot :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Mooi verslag, toppie :D

Echt genieten van je scrogg avonturen.

Dat niet goed kunnen bereiken had ik dus ook, vandaar dat ik mijn rijdende karretjes heb gemaakt waar de potten op staan. Een kar met 8 potten en het net daaraan vast kan ik zo opzij rijden. Nu had ik ook net nog een 40 cm over aan de zijkant. Maar ik stap nu tussen de karren en kan zo aan beide kanten makkelijk bij een breedte van zo'n 60cm. Nog steeds killing voor je rug, maar anders was ik zeker een keer languit over mijn scrogg gegaan :verrygood

 

Je net is mooi vol, maar ik twijfel een beetje of het niet te vol is. Als het blad te vol wordt kan het licht wegnemen van de onderkant van de toppen. Je kan het best onder het net gaan kijken of er nog voldoende licht doorheen schijnt, als dit niet het geval is kan je beter wat takken of blad weghalen. Dat is beter voor je oogst. Ik heb het ook gehad met een scrogg, net prachtig vol, elke 10cm een top. Maar de onderkant van de toppen helemaal fluf omdat er geen licht bij kwam. Let daar dus zeker even op.

 

Voor de rest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de leuke reakties, :verrygood

én de tips natuurlijk, ga ik deze avond nog bekijken. ;)

maar zou ik dan nu al blad weghalen,

of wacht ik tot ze wat verder in bloei zijn?

 

de blumats zijn idd gemakkelijk

maar wat whazzup daar zegt is natuurlijk zeer belangrijk.

je neemt best voeding die ook voor hydro geschikt is

het is nu de derde kweek die ik er mee doe en ik had nog maar 1 keer een probleem

min of meer m'n eigen schuld dan nog

een van de darmpjes hing in de warme luchtstroom van m'n kacheltje,

droogde te snel uit en kalkte daardoor dicht

het moeilijkste blijft het afstellen,

maar eens dat in orde is vindt ik het zeer gemakkelijk

om de drie dagen vatje vullen, afzuren en klaar

je moet wel iedere dag de ph controleren en eventueel bijstellen.

 

ik heb van deze planten, bij het toppen,

voor de lol enkele van de weggehaalde delen

met wat stekpoeier in jiffies gezet (geweekt met water ph6 en rootz),

en ze daarna in m'n serretje gezet tussen de tomaten en de pepers, :D

 

deze hier heb ik nadien in een 11 liter pot gezet

gallery_5497_2320_80709.jpg

 

 

deze zijn van een wat latere "topsessie" en moet ik nog verpotten

gallery_5497_2320_77947.jpg

 

 

ik laat die gewoon staan in de serre, ik zie wel wat ze doen, :nerd

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

de topvorming gaat wel hard nu.

je ziet ze zo veranderen, :lol:

de extra algen, deze keer, doen goed hun werk, :nerd

 

het is de eerste keer dat ik maar 1 soort gezet heb,

en dus zie ik nu dat dit toch gemakkelijker werkt,

want alles loopt mooi gelijk nu. :nerd

 

en er hangt ook nu weer die lekkere fruitgeur in het hok, ;)

 

pics:

gallery_5497_2320_19168.jpg

 

 

gallery_5497_2320_230091.jpg

 

 

med_gallery_5497_2320_109797.jpg

 

 

gallery_5497_2320_58617.jpg

 

gallery_5497_2320_162548.jpg

 

 

deze ene top heeft gekrulde blaadjes

ik vermoedt vd warmte, maar waarom de andere het dan niet hebben is me een raadsel.

weet iemand wat daar de oorzaak van kan zijn?

gallery_5497_2320_96102.jpg

 

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje hoor :nerd de budjes gaan al lekker!

Is het licht te geconcentreerd op de plaats van die ene? een zogenaamde hotspot?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm daar had ik nog niet aan gedacht

ga ik deze avond, als de lamp aan is eens bekijken.

 

thnx, :nerd

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

je word als ma beter gaat serieus wat opbrengen,wat is je luchtvochtigheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx,

 

rond de 40 met de lamp aan, en 50 met de lamp uit, gemeten onder het net.

ik ga er eens een 2de meter boven moeten hangen ook, :nerd

 

de temp is ong 20° met de lamp uit en 28° met de lamp aan

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai patpot het ziet er weer perfect uit petje af een advies bij je volgende scrogsessie kan je ook de plant op het gaas zetten dat de stam op het gaas komt te liggen dat werkt een stuk beter verder scheeld het ook dat je niet para hoeft te zijn voor jan met de pet ! 5 planten is de grens en mocht het fout gaan dan teken je afstand en thats it,maar laten we de katten niet op het spek binden en niet van het ergste uit gaan.

Wat ik me afvraag of je helemaal geen last hebt gehad van herma`s wat ik wel had met de grapefruit.

Ze (de mensen die hem roken )vinden het een apart weedje met een apart luchtje. Ik heb het idee dat het oog meer krijgt dan je verwacht. Een echte eyegatcher maar in grammen en effect toch iets wat tegenvalt. Maar dat is mijn mening en heb het dan over de grapefruit, de Xline wat ik als geschenk kreeg omdat ik een bepaalde hoeveelheid zaden had gekocht daar ontkiemde er maar 2 van waarvan er een opkwam maar het helaas niet heeft gered. Vandaar me complimenten voor deze niet bepaald makkelijke soort/nog onstabiel is ook.O.K. terug naar het item dief wat je nog kan dieven zonder de boel te slopen want dat is het niet waard,ben benieuwd wat je oogst gaat worden. Ik zou er 2 600 watt boven hangen of 2 400 watt niet minder ! de spullen van bionova zijn altijd mijn eerste keus geweest maar de growshops verdienen er blijkbaar niet genoeg aan want ze zijn nu uit het assortiment gehaald?! ik ga je zeker volgen en helpen waar ik kan o.k. veel geluk :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, ook voor de info :nerd

 

ik weet niet of het in belgie ook veel verschil zou uitmaken hoeveel planten er staan

ik denk lampen en zo, dat is voor hun een profesionele kweekruimte

er is natuurlijk wel een groot verschil tussen pakweg 10 planten en 1000.

eerlijk gezegd, ik probeer daar niet te veel aan te denken, :nerd

maar kleinschalig als ik het doe, zou het al raar moeten lopen

er is écht bijna niemand die het weet, enkele familieleden daargelaten.

het ergste wat ik kan tegenkomen is controle van m'n auto als ik net van de growshop in nederland kom

dan vinden ze het kweekmateriaal die ik eventueel kocht en komen ze wel eens langs hier kijken ook

maar zolang ze dat niet op dezelfde dag doen, zullen ze hier niets meer vinden

het jammere zou zijn, dat ik hier nadien niet meer save verder kan kweken, :lol:

 

dus laten ons hopen dat we daarvan gespaard blijven, ;)

 

zelf vindt ik de grapefruit een goeie wiet om zo door de dag te roken

hij heeft een lekkere smaak en geur, en hij is niet te sterk

hoewel die van m'n laatste ronde een stuk sterker was doordat hij langer gestaan heeft.

maar m'n ice is nu klaar, na enkel weekjes curen, en die vindt ik persoonlijk nog lekkerder

en ook heel wat sterker

 

nu moet ik zeggen, vorige week heb ik van Bon,

ook een forumlid,

z'n master kush gerookt en die vindt ik ook zeer lekker.

die, of een andere kush ga ik ook wel eens zetten.

 

er 2 lampen bovenhangen is nu niet mogelijk

de ruimte is maar een 1.2x1.2 meter

maar na deze kweek zijn het verbouwingen :P en dan komen er twee 400 watters in.

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey patje, hou het wat rustig aan hé met die verbouwingen :nerd

In ons landje mag je 1 plant per persoon kweken, vandaar mijn kweekstijl na enige niet zo leuke confrontaties

Eén ding wat heel belangrijk was voor die mannen was dat je je aan de hoeveelheid houd die is toegestaan & geen overlast bezorgt als dealen,stankoverlast of stroom steelt of iets dergelijks..

Ik moet zeggen dat het nu wel veel relaxter is in onze hoofden op deze manier :nerd

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet voor mij ik moet nog altijd als een paranoide mijn hobby uitoeren echt discriminerend zeg :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@patpot doet me goed te horen dat je wel degelijk weet waar je mee bezig bent en in B is de wet nog een stuk beperkter als hier in de polder zal ik maar zeggen. De ice is een prima plant van een betrouwbare breeder (buddy van nirvana) een zeer fraaie mix die en goed te kweken is en goed te roken als je hem echt tot einde bloei 80% bruine pistels laat gaan of in gedeeltes oogst eerst de bovenste en zo naar beneden.

Tja dat wordt vaak met kleine hoeveelheden de lijn over als je begrijpt wat ik bedoel niet met een auto vol spullen terug zo veel mogelijk spreiden en zeker van je zaak zijn heb je er geen goed gevoel over niet toch doen maar leren luisteren naar je 6de zintuig o.k. genoeg hier over het is immers een kweekforum en heb vorige week al een standje gekregen en ze hebben gelijk !O jaz over de ruimte 1.20 bij 1.20 nou daar kan echt wel een 600watt boven of een 400 als je de planten laag laat kan makkelijk ik heb wel gekker meegemaakt op 0.80bij 1.20 een 600w en een 400w dus als je wilt is er veel mogelijk immers licht=gewicht de mazzel en sterkte daar o.k. je weet me te vinden ! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@patpot heb net je verslag over de ice gelezen is wel een nominatie waard ziet er perfect uit keurig gedaan als je ice als gewoon zaad wil kopen bij nirvana 25e 10 zaden en de g13 bij sensi seeds een stuk goedkoper maar dat terzijde ik denk dat sannie daar ook wel bedekingen bij heeft 2zaadjes 140e zijn ze gek geworden ofzo ?! patpot steek die pluim maar waar je hem wil hebben :nerd grtjes rabby63 voor de moderators weet dat dit of topic is kon het niet laten :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...