• sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Er is weer een nieuwe meest gewilde stek ter wereld... na Sour Diesel en OG Kush... is nu hun gezamelijke moeder helemaal heet... ChemDawg... op de engelstalige forums zijn tig draden te lezen... ik word er een beetje dol van... nu kan ik de originele draad niet meer vinden... daar stond alle info in... ff op 'n rij wat ik me nog meen te herinneren:

Het begon voor mij allemaal met NYCDiesel en Sage'nSour... zij hadden een gezamelijke voorouder: Sour Diesel

SourDiesel = ChemDawg x MassSuperSkunk

Gekke naam ChemDawg vond ik meteen de 1e keer dat ik het las... nu snap ik dat het dat het dog is... met een Southern accent... enfin... Sour Diesel was al moeilijk te krijgen... destijds alleen als stek... nu is er wel een IBL maar dat kan alleen maar bijna hetzelfde zijn... nooit precies... over ChemDawg was verder niets bekent... totdat er opeens een gast op ICmag poost dat hij die moeder had gevonden... hij noemt zich ook Chemdog...

Begin jaren 90 had hij wat wiet gekocht... met zaadjes... 4 er van heeft hij in 1991 uit laten komen... 1 was de beste en hij bewaarde een stek als moeder... ik meen in 2000 heeft hij er nog een paar uit laten komen... #d was de beste... en in 2006 had ene joebrand 4 uit laten komen... hiervan was #4 de beste...

Nu zijn er 3 zusjes in omloop... soortgelijke pheno's allemaal uit dezelfde seed batch... maar uit verschillende selecties:

* Chemdog '91

* Chemdog D

* Chemdog #4

Typisch telkens de 4e... maar meer relevant, alle zaadjes bleken vrouwtjes... ik denk hierbij al snel aan zelfbevruchting?!... S1 zaad?... en hermies?!

Zo komen dus die bananen in Sour Diesel... en dit sijpelt door in latere generaties van kruisingen...

Maar waar ik nu nieuwsgierig naar wordt... is de moeder van ChemDawg... dat zou PBUD zijn... wat lijkt op P aka HP#13... maar dit schijnt toch niet zo te zijn...

Zal de hype... wat die gang terug naar de Diesel oermoeder is... ons tot de beste plant ooit voeren?

Ik had ooit een hele speciale pheno Sage'nSour... die ik beter vond dan beide ouders SAGE en Sour Diesel... welke soortjes zijn met een stevige reputatie... trouwens, dat is voor mij de defenitie van good breeding: de kruising moet beter zijn dan de ouders... anders krijgt die nieuwe soort geen plek!

SourDiesel vond ik wat te lang duren... wat gevoelig... maar vooral te 2-slachtig... ze bevruchtte ook andere soortjes... dus hup, weg ermee!

Nu heb ik zo'n vermoeden... dat die ene Sage'nSour een Dawg pheno was... als ik die fotos op ICmag zo bekijk en de omschrijvingen lees... ik ga graag op onderzoek uit en dit zou wel eens de moeite waard kunnen zijn... daarbij, al die gasten zijn om... die hype is het waard, zeggen al diegene die 1 van die pheno's heeft... nooit zullen zij haar uit hun stal laten gaan... doe maar een search...

Ik had ooit een hele speciale pheno Sage'nSour... die ik beter vond dan beide ouders SAGE en Sour Diesel...

Dat was écht een hele speciale ja. Ik herinner me nog hoe die top in m'n binnenzak het hele treinstel wist te bedwelmen, tot groot ongenoegen van een groepje oude taartjes die alsmaar "Ik ruik hasj! Ik ruik hasj!" door de coupé bleven roepen hehehe...

Ik heb een soort verzameling van min of meer steekhoudende forumposts over dit onderwerp. Ik dacht ze hier zelfs al eens gepost te hebben, maar dat is dan waarschijnlijk in een 'Diesel' topic geweest. Over Chem staat ook het nodige geschreven, al is de informatie helaas niet voor 100% volledig of betrouwbaar. Hieronder alles wat ik erover tegengekomen ben in de loop der jaren uit verschillende bronnen:

Originally posted by JJ-NYC

Let me give everyone a history lesson about the Diesel. The Chem Dawg was a unknown indica strain (Kush, HP, or NL?) old school, from Colorado. (Does anyone know what strain or its origin?)This is the original NYC DIESEL. Two friends met on Dead tour. A pound of Chem was mailed to Mass. around 93-94.Seeds were found and started. My friend met Mass.G. at Phish tour 93-94. Clones of the Chem Dawg and Super Skunk made their way to NYC. With no male, The Weasel crossed a Sensi NL male with the Super Skunk. Took a male and crossed it with the Chem Dawg creating the Underdawg Diesel or (Diesel no.1, Headband Diesel, or Daywrecker Diesel). Another strain in his room the DNL NL/Shiva(RFK)/Hawaiian cross) self seeded the Under Dawg a seed was grown and The Sour Diesel was created, no planned breeding, it just happened. This is the Diesel gospel. Everything else is BS including soma (who the fuck is soma?) I challenge anyone who questions this fact, for I have been involved with the Diesel since it came to NYC.

Originally posted by ThaDocta

soma got his diesel from a bagseed from a buddy from NYC or at least that’s how soma described it. his diesel could be an s1 of original diesel, underdawg, sour d, or any other b/c it sounds like all of them in nyc gets mixed up pretty easily (due to similar heritage)

unless you’re really in the loop and have access to all of them and know heritage. that leaves a range of options for soma's expression of his bagseed diesel momma. and yes, his nyc diesel is not pure diesel, his first hybrid that won the awards was that diesel bag

momma cross shanti's afghani/hawaiian male. i believe the current seeds sold by soma are a first backcross to his diesel mom.

So.....

Original Diesel = (SensiNL X MassSuperSkunk) X Dawg/Chem

Sour Diesel = [(SensiNL X MassSuperSkunk) X Dawg/Chem] X DNL

Soma's NYCD = Diesel Bagseed (probably orig, not sour) X (Afghani X Hawaiian)

DNL = RFK X Hawaiian

RFK = NL X Shiva

The sativa comes from skunk. Two different types Mass. Super Skunk, which was in the Under Dawg Diesel and RFK skunk which was bred into the DNL. The newest confirmed breeding. The DNL was a RFK skunk female/Hawaiian male x NL male. The breeding on this strain has been very unclear over the years . First thought to be a Diesel x NL cross

(that’s how it got its name DNL) this plant grows tall and stretches very similar growth to the Sour.

RFK was a skunk strain developed from seeds found in a bag scored at the 90-91? Dead shows at RFK there were 3 different versions of RFK Skunk 1,2,3. The strain was given to a friend with some Hawaiian seeds (still investigating source) and he crossed the two. Had a female and added some NL pollen (investigating source) creating the DNL, which hermi and seeded the Under Dawg Diesel. I know its confusing. But I think it should be like this...

Original Diesel = Dawg/Chem X (MassSuperSkunk X SensiNL)

Sour Diesel = Original Diesel X DNL

DNL = (RFK Skunk X Hawaiian) X NL

RFK = Skunk strain from RFK dead Shows 90-91

Some of the breeding was planned and some not. The Sour was not planned. The RFK's and stuff was around before the Diesel. Once they got a hold of the Chem they started breeding what they had into it. The DNL was the original cash crop before the Diesel and Sour. But was phased out after being taken over by the Diesel. Only the original breeder and a few have the strain now. Many different crosses were made seeds still exist but are over 10 years old. Once they created the Diesel they were contempt and stopped breeding.

Source: http://icmag.com/ic/showthread.php?p=188253

Author: CBF

Quote: › chronicdog

Posts: 668 Soma NYC Diesel: Not Even Close To The Real Thing

Soma,

It rare I post here now (I was at one point a moderator), but I have to speak my mind on this subject.

The strain you sell as NYC Diesel is not even a shadow of the real strain. Honestly, here in NY you have tarnished your reputation beyond repair by releasing a strain so far off base from the real thing.

It is one thing to say, "this is a decent plant I bred from unknown origins", it is another thing altogether to say "I have a strain that a hybrid of NYC Diesel seeds" when everyone and their mother knows the Diesel is a clone - a very rare and desirable clone at that.

Also, FYI: Diesel and Sour Diesel: NOT THE SAME THING!!!! Whoa, don't get them confused, but both can be excellent.

That you took someone's seeds at face value, not even knowing yourself what the real Diesel clone is really like, and then sold crosses of them for the preposterous sum that you did, is simply appalling.

You can fake NL. You can fake the Big Bud. You can fake the Afgani.

But when you fake A PRIZE WINNING STRAIN, and instead sell mediocre genetics at top dollar rates, you are asking for trouble.

I have no doubt you once had good intentions as a Cannabis breeder, but at some point the greed won out over your good intentions, and that is a sad thing.

And don't give me some sob story about how you only were passing along what you were told you were given. To me that’s total bullshit, because you're still banking off the name and not the genetics. None of your strains have impressed me by the way, but that’s normal. I'm a picky bastard. Only that you fronted on the Diesel, the so very special Diesel, and tried to sell it to the world and claim it as your own is just... wrong.

Last edited by chronicdog on September 9th, 2004 at 09:54 AM

August 11th, 2004 07:40 AM

Source: http://www.devilsharvest.com/html/index.ph...sc&start=15

"This is for rezdog the sour diesel is in fact a total mistake the chemdog which was started in co from a very old farmer got seeds to a person in ma not cali which was started then in 91. It was the best bud i have ever smoked smelled or tasted. By 1993 it was the sickest shit around. Then the kids met these guys from ny at a phish show and they were begging the kids for a cutting which at that point was scarce.The kids were very tight and knew they had something special.We then became good friends and the kids traded the chem dog for a super skunk which is better then any skunk i have seen.We made promises to not give the shit away it was the bomb. Now this is were we get a little pissed off but are over it by now the nyc guys didnt like the name chem dog so they had a idea to chang the name to DIESEL. So the orig Chem dog is Diesel so what happend next explains the Sour The kids in ma had the best shit around everybody wanted the Chem dog people were coming up from albany to get the Diesel in bud form and they found some seeds in one batch. The super skunk that the kids were growing hermd and hit the chem dog aka diesel and the albany crew started those seeds and named it sour diesel also the orig chemdog aka diesl is og kush. its Chem dog also the ma kids are the only ones who have orig seeds of chem dog aka diesel still from the early 90s everybody got cuttings the kids still have 6 seeds left. hope you all find this info helpful i will soon give full details about the chem dog,sour diesel,diesel,og kush.Its time to settle all the bullshit that people seem to know peace to all

Guys your all right except the the og kush is a hermi seed from the chem dog from back in 96 their were only two people in the day to take the chem dog to the west coast it first hit lake tahoe. My friends chem dog got stressed and hermi a little so he decide to try the few seeds and the buddy who gave the chem dog seeds to us said the old farmer said it hade kush in it so my buddy to this day thinks its a strain of the orig kush and said if the ny kids can change the name from chem dog lets call the west coast version OG kUSH that is the truth. If anybody ever smoked the chem dog back in the day early 90s it taste like the sour but fifty times more The chem dog is the mom of the sour so basicly the og kush is a newer seed of the orig chem dog. peace to all. wmposse if any of you have questions let me know also i wanna talk to this rez dog guy because he claims no one has seeds of these strains well iam the only one with true males and females of the Chem dog,Sour diesel,Bubble chem, i have crossed a male Chem dog Aka Diesel with all of Sensi seeds good females already back in 96 they have been in storage since then and i know are still viable because the me kids just started the Super dog which is the Superskunk crossed with the chemdog and its sick enjoy the info a lot more to come

Part of what you say is true. But you have some of the facts mixed up. First of all, I go way back to the begining 92-93. my good friend from NY, was the one who got the Chem Dawg and Super Skunk first. And yes the Chem was first called Diesel because people did not like the name and because it was the "Cock Diesel" But you don't talk about the next strain created from the Chem Dawg. Also known as UnderDawg, Daywrecker, Diesel no.1 (Chem Dawg x super skunk/NL) from this the Sour was born hermied from the DNL(skunk). That is were it gets its vigorous growth and some of the taste. Any one who has grown or smoked it would know. And yes the Albany kids were the first to "find " the Sour, the "bro" and his crew did not invent it. It was grown out of seeds found in head bags bought in NYC. The upstate kids were begging for a cutting of either Diesel and wound up with bag seed to grow. Thats fact."

http://www.growshopalien.com/Forum/index.p...ic=1040&hl=

(Chem Dawg: OG Kush lijn, Kailua Kid)

OG Kush, Bubba Kush and The West Coast Dog.

In late '93 John from Grass Valley Ca. got the Chem Dog cut. He shared it with me, Jerry(cowboy) from Dibble Creek Ca. and Harold(Putz) from Sunset Beach Ca. Putz had a male he called the secret ingredient. It was a cross of Lemon Thai and an Old World Paki Kush. Putz bred the secret ingredient to the Chem Dog. The buds that came out of this cross were going around So. L.A. county in '95. Someone told Putz that Kush must be so good because it was mountain grown. Putz laughed and told him "this Kush is Ocean Grown Kush bro". The tag stuck and it became known as OG Kush. In the spring of '96 Putz married a girl from New Zealand. Before moving there he sent cuts of his OG to me and Bob(beans) in Salinas Ca. He gave all his P1 stock and all the remaining seed he had to Mike(mad dog) from Downey Ca. In late '96 Mike sold some seed to some guys in the Valley. That's where the San Fernando Valley cut of OG comes from. It's like the Original only more sat in pheno type. Mike sold a cut of the original to a guy in Orange county and that cut is called Larry today. It's still around Orange county. Mike sent one other cut of the original OG to a breeder in Europe. As far as I know he never let anyone else have it.

Jerry bred his Chem Dog cut to a Humboldt county indica boy. This was the beginning of his cubing proccess. At BX3 he got a pheno that had all the smell, taste and kick of the Chem Dog, but in a pure indica pheno. Jerry gave this plant to Bob. It became known as the West Coast Dog.

Bob bred this plant to my Old World Kush male. He took a male from that cross and bred it to the OG cut Putz had sent him. This is what made the original Bubba Kush.

Jerry's cubed version of Chem Dog is what I sell as White Mustang.

http://www.growshopalien.com/Forum/index.p...=1040&st=15

Hopelijk heb je er iets aan bij je zoektocht... Veel succes in elk geval! B)

Heerlijk lees werk :specool

Die sage & sour zal ik niet snel vergeten en zie ik nog steeds als je absolute topper tot nu toe B)

greetz sannie

heya mister sativa believa,

Hype volgens mij,

En sage n sour is een sour diesel kruising....... niks sage,

ook een hype dus.

Wel lekkere wiet, maar zo zijn er nog.

groets esko,

Dank voor je legendarische quotes, Mad!

Dat jij en San die SnS ook nog steeds zo hoog achten is veelzeggend... tnx again!

Ik hoop haar weer te krijgen... maar de nieuwsgierigheid naar de oorsprong wint het vooralsnog... ChemDawg!

Eu, Esko... Sage 'n Sour is echt 100% zeker originele Sour Diesel stek gekruisd met een S.A.G.E. man... dezelfde man is ook de vader van Kushage... TH Seeds heeft de genen om die kruising te maken... niks geen bedrog...

dit is stevige kost voor een beginnende kweker, maar wil me graag verdiepen in "bloedlijnen" van de planten. Misschien past deze vraag hier absoluut niet, maar zijn er eigenlijk nog wel echte oerzaden te koop in plaats van de gekruiste versies? Zijn sommige lijnen nog wel echt puur gehouden? Of is alles ondertussen zover gekruist dat het allemaal familie is van elkaar?

Heb zelf nogal ervaring met een bepaald soort honden en kruisingen hiervan, dus snap het principe van het doorkruisen wel. Maar is het ondertussen dan niet inteelt aan het worden? Of denk ik in totaal de verkeerde richting?

Sage N Sour is nog steeds mijn nummer 1 wietje.

Damn wat heb ik daar een half jaartje lekker van kunnen roken zeg!

Hi Mono... say no more... nu barst bij mij de Sage 'n Sour nostalgie los... ik ben nog geen betere plant tegengekomen dat die beruchte pheno...

gallery_6144_1464_11691.jpg

med_gallery_6144_1464_33548.jpg

med_gallery_6144_1464_116810.jpg

Of Chemdawg, de oma, beter is???

Yo Sjaak B... bloedlijnen is wat anders bij honden dan bij wiet... oerzaden zijn wellicht de landrassen... zoals ze in de verschillende regios van de wereld voorkomen... bij de pure soorten kun je misschien ook de inbreedlines kunnen rekenen... verder zijn ze helemaal gek in de wietwereld... hondenrassen zijn misschien een soort inbreedlines... maar wiet kan dan hermafrodiet worden en aan zelfbestuiving doen... het nageslacht, het zaad, is dan veelal vrouwelijk danwel herma... ik vind dat bij wiet al fout, maar zou dit niet graag bij een hond zien... verder kruisen ze maar raak met al die multihybride wietsoorten... zo zouden breeders gerust een Doberman/Tekkel vrouwtje door een Chiwawa/Bouvier mannetje laten bestuiven...

Ik ga hier natuurlijk wat kort door de bocht... maar doe een search op google en wietforum op alle moeilijke woorden uit dit bericht... je bent zo bij gelezen... en ff later zelf de expert... gotta love internet!

Dat ziet er erg lekker uit SB, mooie bolletjes opbouw van de toppen , mooi compact...

Dat is idd een super pheno , ziet er ook heel erg'' Soma'' uit die rooie opbouw van de plant ''Rockbud'' ziet er ook z,on beetje uit qua plantkleur

Knap werk maat :verrygood

Heb me goed vermaakt met dit topic .. maar de diesels die hier in zaad te koop zijn dan?

Aza! Leuk weer van jou te horen... al een nieuw onderkomen gevonden?

Dank je voor de complimenten... die SnS mag qua kleur op Soma's wietjes lijken... echter deze structuur is nog grover... zeer pontente high... en de stank is over de top!

Speedway... alle OG Kush, Sour Diesel en dus ook hun nageslacht zouden uit Chemdog '91 ontsproten zijn... nu zijn deze alleen nog als stek te krijgen, maar er bestaat genoeg zaad van de nakomelingen... in dit zaad zou je ook kushy, diesely of zelfs wel dawgy phenos moeten kunnen vinden...

med_gallery_6144_2323_164725.jpg

Linksonderin een banaan :verrygood ook dit soortje gevoelig?

greetz sannie

Yep... Chemdawg zou uit een zelfbevruchting voortgekomen zijn... uit P BUD bagseed... het bananengevaar zit in al het nageslacht... Sage'nSour had er enkele... net als die One van jou... met geluk zijn die bananen onvruchtbaar... maar als die planten stress ondervinden dan zou je wel eens wat zaad in je toppen kunnen vinden... bah!

Toch ben ik weg van planten uit deze lijn... en bij sativas en sativa dominante hybrides krijg je eerder bananen dan bij indicas... typisch dat ik sativa phenos die op het randje van herma balanceren vaak het lekkerst, meest vigoreus en potent vind... alsof een banaantje er gewoon bijhoort... zolang die maar onvruchtbaar blijven neem ik ze voor lief... natuurlijk alleen als die plant met al haar andere eigenschappen de andere phenos overtreft...

@sativa

Ja het lijkt er wel op dat de meest smakelijke en potente planten gevoeliger zijn.

Ik ben nu je verschillende samples aan het bewonderen :whistling wat een stinkers en wat zijn ze lekker zeg.

Dit zijn wietjes voor de zware roker welke al stevig bewandelde longen heeft,zacht maar met veel smaak en toch zwaar :verrygood ..ik zal vandaag of morgen eens een paar mooie pica's schieten van die budjes van je.

greetz sannie.....je grootste fan

Dank voor je legendarische quotes, Mad!

Dat jij en San die SnS ook nog steeds zo hoog achten is veelzeggend... tnx again!

Ik hoop haar weer te krijgen... maar de nieuwsgierigheid naar de oorsprong wint het vooralsnog... ChemDawg!

Eu, Esko... Sage 'n Sour is echt 100% zeker originele Sour Diesel stek gekruisd met een S.A.G.E. man... dezelfde man is ook de vader van Kushage... TH Seeds heeft de genen om die kruising te maken... niks geen bedrog...

ok geen bedrog , maar een hype is goed voor te stellen .

@Atmo: Esko gaf me ook al info over een andere herkomst van S.A.G.E. dan wat ik voor de waarheid hield... ik zal hierover mijn bronnen eens raadplegen... feit blijft dat ik S.A.G.E. van TH Seeds zelf uit zaad getest heb... uit 10 zaadjes hield ik 2 keeper pheno's over... een iets meer indica van 9-10 weken en een iets meer sativa van 10-11 weken... dit vond ik een zeer goed resultaat uit zo'n dunne selectie... ik had deze soort gekozen vanwege de opbrengst, smaak en high... en ze moest beter en stabiler zijn dan NL5xHaze van Sensi... welke voor 2000 alle sativa prijzen won...

Hype vond ik NYCD van Soma en Love Potion van RM... omdat zij hun zaadprijzen voor hun winnende soorten naar recordbedragen tilden van ik meen €250 per 10 stuks... terwijl ik Sage'nSour van TH Seeds zelf veel beter vind... en de prijzen van TH Seeds ver onder de €100 bleven...

@sannie: Yo... ik ben ook fan van jou... ik heb je rookverslagen draad gezien... en ik hoop dat ik een volgende ronde jouw One mee kan draaien... ik heb zo'n idee dat SnS, StrawberryCough en One mijn top 3 aller tijden zullen vormen...

de snowdawg ziet er heerlijk uit :nerd

Hé SativaBelieva,

Met veel interesse volg ik je topics over de soorten van welleer.

Zelf hebben we nu Sage and Sour overhandigd gekregen, om met grote zorg te behandelen. Dit heeft mede door dit topic geleid naar de zoektocht voor informatie over de soorten die hiermee in verband worden gebracht.

Het is net een mysterie, om alle verhalen zo na te gaan. En soms vraag ik me af of we wellicht sommige mysteries en soorten zover aan onze aandacht hebben laten ontglippen, dat we waarschijnlijk nooit meer achter de ware aard van het verhaal kunnen komen. Maar dat maakt alles alleen maar spannender.

Zo zijn we hier ook een miniscuul onderzoek aan het doen naar de hashroutes van de jaren 70 en 80 naar Eindhoven toe en er zou gewoon een film van moeten worden gemaakt.

We zijn benieuwd hoe dit verhaal verhaal gaat lopen.

Groeten uit Eindhoven,

AS Grow

@ASGrow: de soorten van weleer... blijken net zozeer de soorten van nu... nog altijd zeer gewild... en de beste van toen zijn nog immer moeilijk te overtreffen... persoonlijk vind ik Sage 'n Sour lekkerder dan chemdawg... maar dan wel die ene zeldzame pheno... en niet elk zaadje... zo blijft het zoeken... maar dat zoeken lonend kan zijn heeft Sannie wel bewezen met o.a. the One...

Leuk kontrast om over te filosoferen... mysteries vs hypes... het is maar hoe je het belicht, onder vs over...

Ik ben erg benieuwd naar je hashsmokkelverhalen! Kunnen die zomaar in het openbaar? Jaren na dato...

@Bon: een dawg komt nooit alleen... misschien jammer, maar ik heb die snowdog laten liggen... alle aandacht voor de chem... nog wat van gerookt... en mijn oordeel wordt sterker... super heavy high met een milde smaak... maar de smaak is niet wat ik verwachtte... gewoon lekker... niets mis mee... maar ook geen hype waard... misschien dat de plant zelf ook allround super is... maar deze bio gekweekte chemdog levert geen stinkende topjes... en dat doet Sage 'n Sour wel!

@SativaBelieva: ja de sage 'n' sour wordt m'n volgende ronde! Beetje op aanraden van jou :nerd

Hopelijk vind je een zelfde pheno, Bon! B) Als je vanuit zaad kweekt zou ik enkele tientallen tegelijk laten opkomen... dan heb je meer kansen op een super individu :innocent:

Ik heb net wat Kushage geoogst... die vind ik wat minder extreem dan SnS... toch, als ik maar 1 soort zou kunnen houden zou ik misschien wel voor Kushage kiezen... de high is zo compleet... die wiet is elk moment lekker om te roken...

hmmm kushage :innocent: nog maar 1 keertje gerookt in de tweede kamer, a'dam. Dit soortje staat ook hoog op mijn lijstje... De burmese kush al geprobeerd? Lijkt me ook een leuk plantje

Ik kweek idd vanuit zaad, maar heb nog niet genoeg ervaring om de goeie pheno eruit te halen denk ik. Tot nu toe laat ik alle zaadjes die uitkomen volledig afbloeien, behalve de mannen natuurlijk.

cheers