Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Roelonzo

Outdoorweed Vs Indoorweed

Recommended Posts

Hallo beste forumleden,

 

ik vroeg me af waarom weed die buiten geteeld wordt minder waard is dan weed die men binnen kweekt.

 

 

heeft iemand hier een zinnige verklaring voor ?

 

 

later,

 

 

Roel. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan heel veel verschillende redenen hebben.

Buitenwiet kan net zo goed zijn als binnenwiet B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenteelt is vaak van betere kwaliteit omdat je kweekt onder "ideale" omstandigheden.

De planten hebben geen last van regen of storm, ze hebben een perfecte hoeveelheid licht etc etc.

Hetgeen is wel dat als men binnen kweekt, de kosten veel hoger zullen zijn dan wanneer men buiten kweekt.

 

Maar ik vind een outdoorwietje soms nog wel beter van smaak dan een indoorwietje hoor B)

 

 

Jah :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel mensen zullen dit jaar ook weer gaan verduisteren zodat ze afbloeien in de topmaanden.

Je eindresultaat is dan (als het weer meewerkt) te vergelijken met binnenwiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorig jaar ook voor de eerste keer buitenwiet gerookt die verduisterd was en damn dat was de beste wiet die ik in tijden gerookt had !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe zou outdoor beter moeten zijn.

 

Maar omdat het kweken van rassen met hoge THC gehalte's eigenlijk alleen maar meer gebeurd bij indoor,daardoor is de kloof steeds groter geworden.

 

Ik heb jarenlang een verduisteringssysteem toegepast met indoorplanten en die waren steeds veel beter dan wanneer ze onder lampen waren gekweekt.

 

De zon is nu eenmaal de beste lichtbron(zelfs bij bewolking)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het helemaal mee eens, als de zomer enigszins meezit, meer lumen krijg je nooit en ik heb in 2006 Santa's gehad buiten, nou ik had ze al een keer of 8 binnen gehad, maar zoiets hield ik niet voor mogelijk.

Had ook alles mee met afbloeien in begin augustus.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic vind ik .

wel spijtig dat het bij 'beginnersvragen' staat .

binnen paar dagen is het ook weer weg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, het blijft te vinden B)

 

overigens heb ik ook het idee dat binnenkwekers vaak wat secuurder te werk gaan dan de gemiddelde buitenkwekers, veel buitenwiet wordt "voor de grap" een keertje neer gezet, het kweekvirus komt later, er is ook niet veel voor nodig. Als je een investering doet voor een kast staat er meestal wat meer op het spel.

 

Er is aan het eind van de zomer uiteraard erg veel aanbod van buitenwiet, het wordt tenslotte ook allemaal tegelijk geoogst bijna, of in een korte periode. Ook dat drukt de prijs heb ik het idee. Tip: laat het gewoon effe een maandje of twee goed curen. Komt je wiet ten goede en de prijs ook. Als het nog beter ruikt en voelt en rookt brengt het in een mindere periode altijd meer op bij een serieuze koper. Als je de mogelijkheid hebt natuurlijk :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de wiet buiten kweekt maar alles (stel) echt helemaal perfect doet als het regent span je een seil erboven je ph en voeding zijn uitstekend en je haalt bv 500 gram uit die 1ne plant.

 

is het dan nog van binnen wiet te onderscheiden ? en zoja hoe dan smaak stoned gehalte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als je verduistert komt het dik inorde.

 

ga'k zeker doen dan !!

 

bedankt voor de reacties.

 

later,

 

Roel. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik de smaak van buitenwiet, heb zelf PowerPlant, Northern Light, NLX, Sweet X , NYDiesel outdoor gehad, superheerlijk met heerlijke nasmaak. Ben benieuwd hoe mijn eerste oogst van binnenwiet zal smaken, dan kan ik het verschil proeven. Ook het verschil van bloei bij binnen en buitenwiet is verschillend, buiten maken de toppen veel meer blad aan en geeft meer knipwerk, daarentegen worden de planten natuurlijk veel groter.

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb van de winter 3 white widows binnen gekweekt maar de smaak en hoeveelheid van de early-buds die ik de zomer er voor buiten had staan was vele malen beter. dus de winter is wel handig om je voorraad weer een beetje aan tevullen maar beter vind ik het cker niet B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind buitenwiet ook zelf lekkerder roken, heeft meer pit zegmaar die binnenwiet is zo "steriel" onder zulke omstandigheden gekweekt dat niet in directe buitlucht staat heeft volgens mij ook invloed omdat buitenlucht altijd helemaal vers is enzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar tussen twee buitenkweekjes door een paar keer naar de shop geweest voor wat grammetjes WW en de uitwerking daarvan was zeker niet beter dan mijn eigen buitenwiet.

Nu rook ik nog steeds van mijn vorige oogst en denk het wel uit te kunnen zitten tot mijn buitenkweekje van dit jaar (3x Jamaican Pearl) klaar is :verrygood

 

Groeten Ach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn om te horen dat buitenweed dus zeker niet moet onderdoen voor binnenweed !!

 

later,

 

Roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is de prijs die je hiervoor krijgt dan lager??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is aan het eind van de zomer uiteraard erg veel aanbod van buitenwiet, het wordt tenslotte ook allemaal tegelijk geoogst bijna, of in een korte periode. Ook dat drukt de prijs heb ik het idee. Tip: laat het gewoon effe een maandje of twee goed curen. Komt je wiet ten goede en de prijs ook. Als het nog beter ruikt en voelt en rookt brengt het in een mindere periode altijd meer op bij een serieuze koper. Als je de mogelijkheid hebt natuurlijk :verrygood

 

Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo lager, je weet toch de kwaliteit van je eigen weed, niet goed, lager, toch ?

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wrom is de prijs dan lager

omdat je onder perfecte omstandigeheden kweekt binnen ?

dat kan je ook buiten doen volgens mij

grond,ph,voeding,verduisteren tijdens de bloei niet nat laten regenen.

 

Volgens mij is de wiet dan vele malen beter en lekkerder dan zo een muf binnenhok:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en als ze het in de CS verkopen is het net zo duur.

Hier tenminste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...