Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DanielS

Buitenkweekje 2007

Recommended Posts

Hallo, kwekers van het groene goud.

 

Ik ben nogal nieuw in het kweekwereldje maar ben dit jaar voor de 2de keer weer begonnen met wat plantjes te kweken in de tuin, zodat ik dit najaar hopelijk eens flink wat kan gaan paffen. :specool

Ik heb dit jaar 3 lowryders gezaaid waarvan er eentje zijn kop al boven de grond heeft laten zien, verder staat er hier nog een snow white die er momenteel wat slapjes bij hangt omdat ze gister van de volle grond in een pot verplaatst is, 1 durban poison (50cm groot) die ik aan het verduisteren ben sinds eergisteren.

en nog 3 plantjes waarvan ik niet meer precies weet welk plantje bij welk soort zaad hoort. Ik wil de natuur vo veel mogelijk zn gang laten gaan, dus probeer zo min mogelijk voeding ed te gebruiken.

Tips en info is altijd welkom natuurlijk B)

 

Hier een kort fotoverslag:

 

gallery_7628_2230_34154.jpg

De 3 lowryders

 

med_gallery_7628_2230_29622.jpg

de eerste ontkiemde lowryder

 

gallery_7628_2230_8968.jpg

Snow white: hang et wat slapjes bij

 

gallery_7628_2230_965.jpg

Durban poison: bovenaanzicht

 

med_gallery_7628_2230_25302.jpg

Durban poison

 

med_gallery_7628_2230_28391.jpg

Durban poison: nogal dunne stengel

 

gallery_7628_2230_16027.jpg

Durban poison oksels #1, iemand die het geslacht al kan voorspellen?:)

 

gallery_7628_2230_18241.jpg

Durban poison oksels #2

 

med_gallery_7628_2230_48099.jpg

Onbekend soort #1

 

med_gallery_7628_2230_32582.jpg

Onbekend soort #2

 

med_gallery_7628_2230_49722.jpg

Onbekend soort #3

 

gallery_7628_2230_26919.jpg

Ook aan het genieten van het zomerse weer :)

 

Waarom bij sommige foto's een link wordt weergegeven ipv een foto is voor mij een raadsel :lol:

Grtzzz Daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de links, heb je alleen [/img] achter de afbeelding link gezet, en geen ervoor, zet dat ervoor, en dat zie je de afbeeldingen.

 

en verder, alles ziet er wel goed uit, de durban poison ziet er ook wel gezond uit, ondanks dat ie gigantisch gestrekt is, die durban poison vind ik ook gigantisch interessant, omdat ik er zelf ook 9 heb staan, kijk maar 's bij de link in m'n handtekening.

 

en wat die snow white betreft..... dat kan nooit goed zijn lijkt mij, waarom heb je 'm van volle grond in een pot gestopt? B) die van mij hadden het et overpotten ook wel ff moeite (nog steeds een beetje) maar zo erg heb ik het nog nooit gezien, volgens mij is er meer aan de hand, misschien te droog? of heb je soms wortels afgehakt toen je 'm uitgroef?

 

en het verduisteren van de DP, doe je dat om geslacht te bepalen, of wil je 'm laten afbloeien?

 

succes met je kweekje, nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey nozem

 

Bedankt voor de tips ivm de foto´s plaatsen, toch vind ik het raar dat ík alle foto´s zonder probleem kan posten behalve die maarja,

Ivm de durban poison, wat bedoel je precies met gestrekt? En het zit me een beetje dwars wat ik met em moet doen, ik wil eerst het geslacht te weten zien te komen en daarna zie ik wel verder maar naar mijn gevoel heeft die een veel te dunne stengel om later buds te kunnen dragen + dat ik niet kan wachten totdat ik weer kan roken van mijn eigen oogst :specool

en met die snow white dat is een heel verhaal :) ze stond eerst ergens in een veld in de volle grond totdat ik eens ging kijken of alles nog goed ging en toen stond er een gast zn schapen daar te hoeden, dus ik de volgende dag zo snel mogelijk die plant verpotten en bij mn thuis neer gezet :) wortels heb ik niet beschadigd hoor. Ik heb al vaker gehad dat plantjes na het overpotten er een dag of 2 heel slap bijhingen soms nog wel erger als bij deze plant.

ps: je plantjes zien er mooi uit B) , ben je ze van plan om in potten te houden of ga je ze in volle grond zetten?

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet ze zsm in de volle grond, moet alleen nog ff wat mooie plekjes vinden om ze te plaatsen, heb al wat op 't oog, maar aangezien ik nog thuis woon, eerst nog even overleggen, wat wel wat problemen op kan leveren B)

 

die durban poison, moet je niet gaan verduisteren als je er mee verder wilt, maar zo snel mogelijk in volle grond zetten, en dan gewoon 20 cm dieper ingraven, dan heb je nergens geen last meer van, omdat boven die lange stengel de internodes wel normaal zijn, en dat bedoelde ik dus ook met strekken, dat die stengel ze verschrikkelijk lang is. als je het geslacht te weten wilt komen, dan moet je gewoon een zijtakje van de plant af snijden, in een bierflesje op water zetten, en dan het licht op 12/12, dan zou je na 7 dagen ongeveer 't geslacht ook moeten weten. Dat probeer ik op dit moment uit. je kunt de stekjes dan ook af laten bloeien, kun je ook genieten van je eigen teelt :specool ik probeer er op deze manier wat zaad vanaf te krijgen, zodat ik volgend jaar kan ruilen, en niet weer hoef te kopen

 

haha, balen van die schapen, maarja.... dan zal het vast wel goed komen, succes :)

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine Update zonder foto's deze keer:

 

Durban poison is vrouwelijk!!! B) en krijgt nog steeds 12/12 uur licht. Over een maand of 2 verwacht ik de buds. :specool

Snow white: hangt er nog steeds slap bij, weet echt niet wat er mis is :)

Lowryder: Verpot in een grotere pot.

Andere plantjes staan er goed bij.

En ik heb papavers in mn tuin gezaait om er wat opium uit te hale, heel de tuin staat ondertussen vol en bij de guerilla spot ziet et ook zwart van de papavertjes.

CU Smokers soon voor een nieuwe update, hopelijk nu wat meer reacties

 

Smoke ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Ik zie dat ik nog wat tijd heb om foto's te posten dus doe ik dat ook maar sommige foto's ben ik vergeten om te draaien sorry maar dan zullen julie je hoofd eventjes moeten draaien :)

 

gallery_7628_2230_2041.jpg

Durban Poison (Bloei)

 

med_gallery_7628_2230_15701.jpg

Durban Poison (Bloei)

 

gallery_7628_2230_1409.jpg

Durban Poison (Bloei)

 

gallery_7628_2230_31118.jpg

Durban Poison (Bloei) geslacht is wel duidelijk toch?

 

gallery_7628_2230_69479.jpg

De Snow white :specool

 

gallery_7628_2230_46433.jpg

Lowryder en op achtergrond een ander plantje

 

gallery_7628_2230_25551.jpg

kleine papavers

 

gallery_7628_2230_49831.jpg

Plaats voor een klein papaver veldje.

 

gallery_7628_2230_19603.jpg

De mest die ik gebruik voor de plantjes, ik kan namelijk niet zo makkelijk naar de growshop (woon in Belgie):)

 

Laat maar weten wat julie er van vinden,

Alle reacties zijn welkom B)

 

Toedeloe

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo B)

 

Ziet er wel goed uit, je durban poison is een vrouwtje:)

Voor de rest gaat het wel goed, leuk dat je papaver gaat kweken :) xD heb je wel papaver somniferum(slaapbol)??

Wat ben je van plan te gaan doen ermee??

 

@@Nozem:

Je kan niet zomaar 20 cm ingraven, de kans is groot dat de steel wegrot, lijkt me ook wel logsch eigelijk, je zult wel gelezen hebben dat mensen het doen maar dan gaat het om enkele centimeters, geen 20 cm stam...

 

 

Mzz :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo pascal,

 

Leuk omnog een keer een bevestiging te horen dat de durban poison een vrouwtje is :whistling

hoeveel gram denk je dat ik er ongeveer van zal kunnen oogsten?

En betreft de papavers, Ja het zijn somniferums :bier Papavers zijn erg makkelijk om te kweken, ik heb gewoon in de delhaise (supermarkt in Belgie) een zakje maanzaad (250gram) gekocht voor maar 2,50 euro terwijl je in al de tuincentra al snel 2,50euro betaalt voor een klein zakje. Dus ik heb het uitgestrooid in mijn tuin ,heel de tuin staat ondertussen al vol :rofl

En paar maandjes later kerf je in de zaaddoos, je vangt de ruwe opium op je kookt het in tot pure opium http://www.fsre.nl/index.php?option=com_co...6&Itemid=51

En dan roken maar!!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey,

 

Hoe weet je dan dat het somniferum is? is het wel blauwmaanzaad?

Hoeveel je van je Durban Poison af gaat halen is niet te zeggen, maar het duurt nog wel ff voor hij afbloeit hoor, en hous hem op 12/12, Laat hem niet terug schieten in de groei om stress te voorkomen, het is geen plant van 200 gram natuurlijk!

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo, weer een lekker snel antwoord :verrygood

 

4 sure, het is blauw maanzaad (maanzaad is trouwens altijd van de papaver somniferum) heb jij al eens zelf gekweekte poppy's geoogst? en ik denk dat de durban nog zon 6-7 weekjes nodig heeft om af te bloeien en ik schat zelf de opbrengst op zon 30-40 gram wat jij?

Mooie plantjes heb jij trouwens staan joh! welk ras is het eigelijk? en hoeveel heb je er?

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo

 

dat waren mijn lowryders, die zijn al omgehakt grotendeels, nu ben ik bezig met veel meer grote plantjes, en komt een verslagje van :whistling

30-40 gram is wel haalbaar, je plantje groeit nog wel wat in die 6-7 weken, het wordt weer mooi weer dus :bier

En ik heb nog nooit papaver gekweekt dit wordt mijn eerste jaar ik ga kijken of ze het bij c1000 (supermarkt bij je bovenburen :verrygood)ook hebben.

denk je?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo Pascal

 

Hoeveel gram heb je geoogst bij je vorige kweek, en heb je de natuur zn gang laten gaan of voeding en meststoffen enz gebruikt?

By the way Lowryders zijn echt boeiende planten vind ik, op het forum 'zaden ruilen' ben ik wat van mijn zaad aan het proberen te ruile tegen wat lowryders, dus als je nog wat hebt liggen, laat maar iets weten :whistling

ik denk wel dat ze maanzaad zullen hebben bij de c1000 maar als je maanzaad koopt in de supermarkt moet je wel opletten dat het niet voorgebakken is dan is het namelijk niet meer bruikbaar. Ik weet niet of jij dicht bij de grens woont maar desnoods rij je even het belgenlandje in naar de dichtsbijzijnde delhaise, kan je gelijk je boodschappen doen :bier

Succes met je papavers en de wietplantjes kerel :verrygood

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo mense

 

hier volgt een nieuw fotoverslagje de fotos spreke voor zich:D

zou iemand kunnen schatten na het zien van de foto's of de durban poison VÓÓR 19 JULI afgebloeit kan zijn (+-7 weken) het moet namelijk voor/ten laatste op 19 JULI geoogst worden. Dan vertrek ik namelijk op vakantie en ik denk niet dat mijn ouders in staat zijn om de buds te oogsten:D

 

gallery_7628_2230_60786.jpg

Overzicht 1

gallery_7628_2230_62689.jpg

Overzicht 2

med_gallery_7628_2230_65577.jpg

 

med_gallery_7628_2230_54999.jpg

 

med_gallery_7628_2230_50030.jpg

 

med_gallery_7628_2230_47188.jpg

R.I.P.

med_gallery_7628_2230_42890.jpg

Lowryder

med_gallery_7628_2230_58349.jpg

Durban Poison

med_gallery_7628_2230_922.jpg

Durban Poison

gallery_7628_2230_7367.jpg

Durban Poison

gallery_7628_2230_9531.jpg

Durban Poison

gallery_7628_2230_6411.jpg

durban poison

 

Smoke ze :verrygood :whistling

Yooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey man, dat staat er allemaal mooi bij, en als die durban poison op 12/12 staat, zoals jij zegt, dan is die 19 augustus zeker wel klaar, 8-9 weken bloei is mij vertelt toen ik durban poison aanschafte, dus ik zou eind juli verwachten.

 

nozem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nozem

ik had augustus ipv juli getypt, sorry.

De vraag is dus of ze voor 19 JULI is afgebloeit, ik hoop dat 19 juli nog onder de term 'eind' juli hoort anders heb ik een probleem :verrygood

 

@mmn

ik zou graag meer lowryders willen maar ik heb geen zaad meer, ik ben op het topic 'zaden ruilen' wat eigen zaad aan het proberen te ruilen tegen lowryders, en als dit niet lukt ben ik van plan binnekort lowryder 2# te kopen en net over de grens een 15tal planten in het wild te zetten waaronder +-7 lowryders en +-7 gewone' plantjes.

 

Daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 19 juli zal er wel iets rookbaars afkomen, als je de bloei optimaal houd, dus 12 uur zonlicht, maar dan ook echt 12 uur goed licht, en 12 uur volledig donker, dan zou de plant heel misschien zelfs kunnen afbloeien in die tijd, maar zoals ik al zei, dan moet alles wel optimaal, doe je dit niet, dan krijg je half afgerijpte wiet, dat is te roken, maar lekker is anders :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo

Ok ik ga mn best doen om de plant zo stipt mogelijk in het donker/licht te zetten (precies van 20.00uur tot 08.00uur in de schuur met een afvalzak erover) alleen is er de laatste dagen nogal weinig zonlicht, daarom zet ik haar soms in de serre met een spaarlampje derboven, hopelijk helpt dat een beetje.

De plant staat nu al een weekje in de bloei en over een dikke 7 weken vertrek ik op vakantie dus desnoods oogst ik de plant op de dag van vertrek en dan kan ik 2 weken later gelijk beginnen met roken. :whistling

OF ik moet iemand zien te vinden die het oogsten voor mij wil doen, maar dat zou vervelend zijn, want ik wil er natuurlijk bij zijn. plus dat die gast dan ook nog eens 2 keer per dag naar hier moet komen om de plant te verduisteren,,,, een heel f*cking gedoe dus.

 

Een andere vraag is; of ik nog snel 1 of 2 stekjes van de bloeiende plant kan nemen, en HOE? dit zou namelijk ideaal zijn want dan laat ik de stekjes groeien tot bomen en oogst ik de moederplant over 2 maandjes. Dat betekent dus dat ik geen zorgen meer heb over het geslacht en ik een wiet vooraad zal hebben tot ergens in 2008 :verrygood

 

Laat de reacties maar komen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo gaste

Erg weinig reacties :bier kan niemand mij een antwoord geven op de vorige vraag?

 

Ben woensdag naar de growshop geweest en heb wat inkopen gedaan: hydrokorrels, stekpoeder, bloeivoeding: Hesi Bloei complex en Hesi Fosfor plus

Mijn vraag is nu heeft iemand al ervaring met deze bloeivoeding en weet iemand hoevaak en je de plant voeding moet geven? 1 keer per week 5ml in een liter of meer of minder? dat ben ik namelijk vergeten te vragen in de shop :verrygood

En ik had ergens gelezen dat je de grote bladeren van de plant wat moet afknippen zodat de onderliggende topjes ook meer zon krijgen dus dat ze ook meer wiet gaan produceren, weet iemand hier meer over?

Foto's ga ik binnekort posten.

 

Hopelijk nu wat meer reacties :smoke

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kun je ook de stickies in de andere outdoor secties eens bekijken.

In deze sticky vind je veel info over verduisteren.

 

suf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@suffie

ben al een tijdje aant het zoeken over hoevaak ik hesi bloeivoeding moet gebruiken maar kan nix vinden,

ook de andere vragen kan ik niet gelijk vinden, muv van hoe je moet stekken, maar daar staat dan weer niet of je ook in de bloeifase kan stekken. maarja ik vrees dat het daar nu toch al te laat voor is

 

Paar geile fototjes van de top :verrygood

med_gallery_7628_2230_15616.jpg

 

gallery_7628_2230_11643.jpg

 

med_gallery_7628_2230_25272.jpg

 

gallery_7628_2230_12115.jpg

 

gallery_7628_2230_23637.jpg

 

En een kweekschema, misschien handig voor anderen.

 

gallery_7628_2230_17685.jpg

 

Tot de volgende, hopelijk wat reacties :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een nieuwe update, geen reacties gehad op de vorige post hopelijk deze keer wel.

Meningen, tips... alles is welkom :cry

 

Het gaat uitstekend met de durban poison en volgende donderdag is het precies 5 weken geleden dat ik haar voor het eerst verduisterde, zo moet je toch tellen hé van de eerste dag van het verduisteren tot de oogstdatum? Ik geef haar nu ook om de 2 dagen voeding: Hesi fosfor+ en Hesi bloeicomplex samen.

Ben benieuwd hoeveel grammetjes ik hiervan ga kunnen oogsten...

Verder heb ik ook last gehad van witte vlekjes, ik dacht eerst dat het meeldauw was maar achteraf gezien denk ik dat het een residu van iets is, boeit niet want heb er geen last meer van.

Met de rest van de plantjes gaat het ook wel chill,oohja heb gister ook nog 1 plantje getopt.

 

FOTOOOOS:

 

 

DURBAN POISON:

med_gallery_7628_2230_822307.jpg

med_gallery_7628_2230_23414.jpg

med_gallery_7628_2230_253897.jpg

med_gallery_7628_2230_464851.jpg

 

med_gallery_7628_2230_260836.jpg

 

 

 

DE REST:

Volle grond:

med_gallery_7628_2230_10794.jpg

 

Lowryder

med_gallery_7628_2230_76094.jpg

 

Gister getopt

med_gallery_7628_2230_111142.jpg

 

Binnekort in volle grond, nu in pot

med_gallery_7628_2230_82042.jpg

 

 

 

En als afsluiter nog deze foto:

med_gallery_7628_2230_32678.jpg

 

 

grtz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nog even dit aan willen toevoegen:

De haartjes van de toppen zijn nu al zon beetje allemaal rood-bruinig terwijl donderdag bloeiweek 6 begint...

is dit normaal voor durban poison of wat is er aan de hand, ik kan me niet voorstellen dat de buds nu al rijp zijn...

Graag wat reacties, laatste reactie is ondertussen al bijna 3 weken geleden :)

Mvg

Daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pistils worden ook bruin door regen. Je kan beter naar de trichs kijken. Moet je even :) doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De pistils worden ook bruin door regen. Je kan beter naar de trichs kijken. Moet je even :) doen.

 

Helemaal mee eens, de kleur van de stampers is niet zo belangrijk. Met een goeie postzegel/munten kijker kun je de kleur en helderheid gaan bekijken van die mini staafjes 'trichomen' op de plant, dat is wel belangrijk. Liever nog te kijken met een microscoop, en het plaatje verhelderd wel denk ik.

 

06a74ae67b.jpg

 

 

 

en zo ziet een trichoom er van binnen uit..

 

3c99b6ef16.jpg

 

houd rekening dat als je ze vervroegd bloeit en buiten met de planjes werkt dat het met een krachtige zon allemaal ietsje sneller kan gaan als ergens begin oktober, vaak koel en mistig, niet bevorderlijk voor de schimmels.

 

Ik ben ook aan het vervroegd bloeien, experimenteer er al wat jaartjes mee. Als fervent liefhebber van kweken in pot ivm mobiliteit. Schuilen bij regen en meer zon-uren door een paar meter te verzetten, kwaliteit van grond en waterhuishouding etc. Ook de zogenaamde 'verpot-techniek' door de plant in de verschillende stadia naar een grotere pot te verhuizen met grond die daarvoor ook bedoeld is, in de groei verlangd de plant andere mest-stoffen als tijdens de bloei. Het overzetten dient met grote voorzichtigheid gedaan te worden ivm stress en beschadiging van de wortels, dan staat ze zo weer een paar dagen stil. Maak met pot en al een goed passend gat zodat als je de plant uit de pot haalt meteen in een passend gat komt, ligt aandrukken en klaar. Voor zowel groei als bloei kun je een aparte mix aanmaken.

 

Geef als je met potten of ketels werk altijd van onder water middels een drinkschaal zodat de plants eigen afvalstoffen die ze met speciale worteltjes rond de stam afzet niet iedere keer opnieuw terugspoelen in de aarde, kost teveel energie en dus jammer. De plant heeft van nature een paraplu model en niet voor niets, water rond de stam is taboe.

 

Houd de aarde liefst aan de wat drogere kant, altijd heel veel water geven die de plant ook zeker verwerken zal is ook niet gewenst, kost ook veel energie aan transport terwijl als je ze aan de drogere kant houd de plant het zelfs nog beter doet, de kluit allen niet laten uitdrogen! af en toe helemaal langs de rang wat gieten mag best omdat de zon de kluit daar behoorlijk uitdrogen kan, precies waar veel wortels zitten. Voel dagelijks aan de potten hoe zwaar ze zijn om te weten hoeveel water je geeft.

 

De natuurbloei begint zo tussen 10 en 20 augustus en geld voor de meeste cannabis soorten, hangt af van de vroege of late bloeier, na 8 weken ben je dan al echt half oktober. Ideaal dus voor late en lange bloeiers om op een goeie top te komen onder een krachtig zonnetje en bv klaar met knippen..eind augustus begin sept...dan ga je het zonnetje wel proeven.

 

Maar je moet er wel wat voor over hebben...wel volhouden en alles liefst zo biologisch mogelijk, je bent wat je eet, je bent wat je rookt. ...en als je lieveheersbeestjes ziet mag je die altijd in de dames zetten, regenwormen in de aarde.

 

O ja, de grond.. bv..

 

bekende grote zak premix basis voorbemestte grond

--1/2 zak cocospeat fijn

--1/2 pond gedroogde klei of groene leem, liefst poeder ivm mengen/stuiven ivm dat klei (nat, korrels of poeder verkrijgbaar) is mooi als aanvulling voor mineralen en sporelementen en en als je kan aankomen is wat löss aanbevolen (löss is zeer vruchtbare grond uit limburg)

--wat tuinkalk en/of gedroogde fijngestampte kippeëierschaal (van 40 eitjes)

--5 liter wormenmest, is snel opneembaar, superzacht en weldadig voor de dames

--Guano (hele oude vleermuizenpoep) is magistraal voor je dames. http://www.guanokalong.nl/

--6-8 eetlepels fijn gemaakt bendermeel en/of bloedmeel

--Bacterial* (Velda) om de grond goed levend te maken ivm biologisch/chemische processen op gang maken die zeer gunstig zijn voor de plant en haar wortelgestel (* gevriesdroogde bacterieën om vijvers op gang te krijgen en gezond te maken voor vis en plant) <dit deed ik al een jaar of 10 voordat het officieel wetenschappelijk vastgesteld werd door Spacekees, zeer bekende hele goeie wietexpert. vanaf het begin dat ik mijn vijver heb gebruik ik bacterial en heb met het vijverwater m'n geliefde dames regelmatig gegoten omdat een gezonde vijver ook goed watermillieu heeft en heb ook altijd erg goeie resultaten gehad. Bacterial liefst als poeder goed inmengen in de grond als je de pot afvult. als je de kans hebt laat je de pot al een tijdje staan zodat het ook zijn werk kan doen.

--plus vloeibare voeding op bio-basis om naarmate de plant langer in de grond staat meer te gaan voeden.

--plaats tijdens het aanmaken van de grond meteen al een (1.75m bamboe)stok zodat de plant later ook tegen een stormpje kan en je tijdens een storm geen wortelschade maakt met het alsnog plaatsen van een steuntje waardoor ze makkelijk weer een aantal dagen stilstaat ivm stress en schadeherstel.

--levende regenwormen die luchtgangen maken en lekker in de rondte poepen. lieveheersbeestjes in de plant zetten als natuurlijk bestrijder van vervelende plagen, spinnetjes en roofmijt mogen er ook in.

 

 

Succes,

Greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...