Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

een maat van me vertelde me laatst dat je beter niet p. somniferum van een tuincentrum kunt gebruiken

omdat dit niet p. somniferum somniferum zou zijn.

hoe zit dit? moeten de bloemen een bepaalde kleur zijn om ze te gebruiken ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@River:

wanneer je de pod's wilt laten drogen om ze dan vervolgens via de "thee-manier" tot O te verwerken moet je ze best ook afsnijden wanneer de overgang steel/bol zwartbruin ziet. Ik snijd ze meestal af tot aan het eerste blad op de steel. Vervolgens brand ik eventjes de steeltjes dicht met een briké zodat ze niet teveel gaan bloeden waardoor er sappen uit de bol gewoon verloren zouden gaan. Dan bind je ze simpelweg tesamen in bosjes en hang deze ergens te drogen.... het vervolg van het verhaal vind je op de powerpoint in mijn foto-album he.

Dan, wanneer je zaadjes wilt hebben voor het volgende jaar laat je enkele bollen staan tot ze verdroogd zijn en het hoedje loskomt. (Dus de zaaddoos opent zich) Vanaf die moment kun je best de bollen afknippen of leeggieten en de zaadjes bewaren. want anders zaait ie zichzelf uit over heel je tuin...

Er zitten natuurlijk ook zaadjes in de afgesneden bollen, maar ik weet niet in hoeverre deze al volgroeid zijn of niet...

 

@Kwaecorz:

papaver somniferum somniferum (o.a. Lilac single) bevat het meeste alkaloïden (dat is diegene met paars-witte bloemblaadjes). maar alle papaver somniferum (onder)soorten, dus ook de papaver somniferum paeoniflorum (dubbele papaver uit het tuincentrum), bevatten alkaloïden en zijn dus bruikbaar...

Dus even samengevat:

-wil je het beste resultaat dan ga je voor de "P.Somniferum.Somniferum" (Lilac single met paars-witte bloemblaadjes)

-geraak je niet direct aan die soort, dan zijn alle "P.Somniferum.***" bruikbaar

 

PS mss eerst een deftig dit forum doorlezen want al deze uitleg staat er écht al ergens op mét fot's enzo bij :verrygood

 

Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke het gaat mij puur en alleen om de zaadjes maar ik begrijp er niks van moet ik ze nu nog water geven of niet en als ik er een paar wil drogen voor decoratie moet ik ze door branden en ondersteboven bij elkaar ophangen en laten drogen nee ik snap het niet....... :D

 

op deze zit inderdaat een bruinplekje op de steel!

med_gallery_8872_2378_187396.jpg

 

 

med_gallery_8872_2378_404339.jpg

 

 

med_gallery_8872_2378_142276.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey river,

  • Als je de zaadjes wilt gebruiken voor later terug te zaaien dan laat je best de planten gewoon uitdrogen (vanaf NA de bloei dus geen water meer geven) en alles gaat vanzelf. De bollen zullen uitdrogen en opengaan (het hoedje vanboven komt omhoog zodat de zaadjes eruit kunnen). Als je de plant dus in zijn geheeld laat uitdrogen ga je de typische lichtbruine, verdorde kleur krijgen. Je kan dan achteraf gewoon de stelen met bollen gebruiken voor decorative doeleinden.
     
  • Die stelen afsnijden, dichtbranden en dan ophangen te drogen is enkel wanneer je de plant nog niet wilt laten verdrogen (omdat er bijvoorbeeld nog bloemen of zaaddozen aanzitten die je wilt laten uitbloeien/ inkerven...) Wanneer je de stelen-met doos op deze manier laat drogen dan zullen zij hun groene kleur behouden en ,indien vroeg genoeg afgeknipt, zullen ook de zaaddozen dicht blijven.

...voor de veiligheid hang je de stelen met bollen zo op dat de zaadjes er niet uit vallen...

Dus even samengevat:

  • Het beste om zaad te kweken-->1ste manier
  • Het beste om opium te maken-->2de manier
  • Het beste voor decoratieve doeleinden-->wil je de bollen bruin-->1ste manier
    -->wil je de bollen groen-->2de manier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi,

Dit is de helft van wat ik eraan over gehouden heb...

med_gallery_9272_1659_220648.jpg

 

 

Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie Foto, Het ziet er wel wat donker uit op je powerpoint presentatie ziet het er veel lighter uit of is dit het resultaat van the thee metode....

Ik ben nog steets niet zeker of ik het goed doe de plant waar mee ik verder wil staat netjes buiten in zijn pot en krijgt geen water maar wat is het verschil met met binnen drogen en buiten drogen ze worden alle bij bruin ik hoop dat het goed gaat.

Ik hoor wel wat zaadjes als ik de bol schud maar er zit nog geen gaatje in wel begint de bol bruin te worden en ze zijn wat gekrompen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, dit is een stukje gemaakt via de thee-methode, vandaar dat t wat donkerder ziet. Maar dat heeft ook te maken met de compactheid hoor, in de powerpoint is het net afgeschraapt en dus 'los' poeder, terwijl ik heb bij mij reeds terug als één bol samengekneed heb (makkelijker in omgang dan poeder vind ik)

 

misschien is mijn uitleg niet zo duidelijk :whistling ivm dat drogen, maak je geen zorgen als jouw bosje bollen dat aan het drogen is binnenshuis, bruin begint te zien. Ze zijn op de juiste moment afgeknipt, dus de werkzame bestanddelen zitten er zowiso in, of ze nu bruin of groen zien...

De plant die buiten staat zou nu langzamerhand ook aan het uitdrogen moeten zijn?? en daarvan zou normaal gezien de zaaddoos/dozen van open moeten gaan? (het hoedje komt omhoog en de zaadjes kunnen eruit?)

Je moet wel oppassen met het weer, als het namelijk heel der dagen strontregent dan drogen de planten helemaal niet uit maar rotten ze gewoon, dan zijn je zaadjes ook om zeep...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me wel heel erg ik heb natuurlijk mijn beste pant buiten latenstaan om verder mee te kweken als ik de ze schud hoor ik de zaadjes alleen is de doos nu zacht geworden maar er komt geen water bij de plant staat buiten maar onder een afdakje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze nu wel het beste kan afknippen. Nu dat de bol weer zacht is geworden zou die wel eens heel snel kunnen gaan rotten.. Het zaad is toch wel rijp lijkt me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal gezien zouden jouw zaadjes nu echt wel al rijp moeten zijn, dus afknippen en binnen drogen of meteen de zaadjes eruit peuteren, als het gaat rotten sta je verder van huis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je papaver gewoon meteen roken en is dat niet heel verslafend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee om het op te roken moet je van alles doen, en het is zwaar verslavend..

het is gewoon een zwakke vorm van heroine eigenlijk..

 

maar over de discussie of opium hier hoort twijfel ik wel. het is wel een stof die een puur natuurlijke afkomst heeft zeg maar.

 

het is idd ..bewerkt, maar dat is bho ook.. ik vind dat opium dezelfde status moet hebben als bho..

 

en de rest gewoon verbieden

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind dat opium dezelfde status moet hebben als bho..

 

en de rest gewoon verbieden

 

 

Wat voor status heeft bho dan eigenlijk vind ik het wel een cool standpunt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand of deze zaden geschikt zijn om opium uit te halen? Papaver somniforium "lilac single"

 

http://www.travellersgarden.com/productinf...productmain=840

of

http://azarius.net/smartshop/growing/other...c_single_seeds/

 

Ik heb nu van deze zaden, maar ik vroeg me af of ze wel de echte papver somniforium zijn, want ik wil deze eens groeien om te zien wat opium is ( gewoon een expeimentje)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet iemand of deze zaden geschikt zijn om opium uit te halen? Papaver somniforium "lilac single"

 

http://www.travellersgarden.com/productinf...productmain=840

of

http://azarius.net/smartshop/growing/other...c_single_seeds/

 

Ik heb nu van deze zaden, maar ik vroeg me af of ze wel de echte papver somniforium zijn, want ik wil deze eens groeien om te zien wat opium is ( gewoon een expeimentje)

 

grtz

 

Dat is inderdaad het goeie soortje, Papaver somniferum, Slaapbol is de Nederlandse benaming voor deze papaversoort. Met de wit-roze bloembladen.

 

Maar...

 

Volgens de Opiumwet in België (uiteraard is die anders in Nederland) heeft men geen vergunning nodig om enkele slaapbollen in de tuin te kweken (het opium-gehalte is slechts 0,5 à 1%) doordat :

 

* de grond te weinig efficiënte mineralen bevat

* onvoldoende aantal uren zonneschijn

* een snelle afwatering vereist is

 

Dus verhuizen naar Afghanistan want daar behaal je 10% opium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meent ge da nu?

 

Deme, ik dacht ze achter het raam te zetten, maar dat zal dus niet lukken...

 

Zou het lukken als ik een 250W hps gebruik?

----

En bedoel je dat 10% van het eindproduct (dus de melk), opium is? Of dat de bollen gewoon niet groot zullen worden?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze van het zomer ook buiten zetten. En als je gaat zoeken op google dan kom je wel sites tegen hoe je het moet doen. Ik weet alleen niet meer welke precies.

En als ik het goed begrepen heb worden de bollen wel groot alleen weinig melk om de redenen die lola gaf.

Ik dacht ook dat papaver van warme dagen en hele koude nachten houdt, dus veel tempverschil.

Als je dit na kan maken dan kun je best wel sterke opium kweken.

 

Gr Kramer

 

linkie

 

en nog een

Share this post


Link to post
Share on other sites
En bedoel je dat 10% van het eindproduct (dus de melk), opium is? Of dat de bollen gewoon niet groot zullen worden?

 

grtz

 

10% van het melksap.

 

Ik weet niet of het kweken onder hps een succes gaat worden. Je zou het eens kunnen proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel dat boek liggen "poppy garden", daarin leggen ze uit hoe je langer van dezelfde bollen kan oogsten. Als je het intresseert typ ik de belangrijkste stukken over en heb je ze ook.

 

Nog een intressante link (van ruwe opium naar opium): http://www.fsre.nl/index.php?option=com_co...6&Itemid=51

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat interesseert me zeker. Die link is ook interessant ;)

 

Ik wil het gewoon een keer proberen, blijkbaar ben ik niet de enigste ;)

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ik heb het altijd eens willen doen ( maar ik wil wel voorzichtig zijn, want ik weet hoe snel ik verslaafd kan worden).

 

Ik zal anders even proberen te scannen ,dat is minder werk ;)

 

Zal ze als foto posten.

 

Edited:

 

p50 en 51

gallery_20996_9780_94284.jpg

 

p52 en 53

gallery_20996_9780_264531.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal eens kijken wat de intressantste pagina's zijn en zal ze dan even inscannen en posten (een van deze dagen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...