Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hvh

Kweek (voedings) Schemaas

Recommended Posts

ik heb hier veel gezocht maar kan haast geen voedingschemaas vinden.

 

kan iemand me vertellen waar ik meerdere schemaas kan bekijken??

 

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

NUTRI NOVA BEMESTINGSSCHEMA

Voor de teelt op steenwol, PU-matten of Mapito met Nutri Nova

De meststoffen:

Continu: Nutri-NovaA/B toepassen als complete meststof. Dit product bevat alle mineralen, spoorelementen en aminozuren die nodig zijn om je teelt tot een topsucces te maken. Dosering: 400-500 ml. (zowel A als :nerd per 100 ltr. water *. Soms kan het nodig zijn om je pH bij te stellen, gebruik hiervoor fosforzuur en stel de pH af tussen 5,5-6,5.(bij gebruik van Nutri Nova is P-K 13+14 overbodig)

 

De verzorgingsmiddelen

Eenmalig bij aanplant ROOTS gebruiken, dit verhoogt de wortelactiviteit en geeft de plant bij de aanplant:een langdurige groeistimulans, ook slaan je planten veel beter en sneller aan en zijn ze minder gevoelig voor ziektes en ongedierte. Dosering: 100 ml. op 10 ltr. water is voldoende voor 70 planten, verdelen over de planten met b.v. een gieter (niet met druppelaars).

Continu: BN X-ceL continu in het voedingsvat bijmengen vanaf de eerste dag tot de laatste week. BN X-ceL is de ultieme groei- en bloeistimulator en zorgt voor actief groeiende wortels en planten en geeft uiteindelijk een duidelijk grotere opbrengst van aantoonbaar betere kwaliteit. Ook zijn je planten beter bestand tegen ongedierten, schimmels en virussen. Dosering: 100 ml. op 100 liter voedingsoplossing.

Continu: TML The Missing Link wordt continu in het voedingsvat toegevoegd en werkt als totale plantversterker, plantbeschermer en substantiële opbrengst verhoger. TML vormt een ideale combinatie met X-ceL.Gebruiken vanaf de eerste dag tot de laatste week. Dosering: 50 ml. op 100 liter voedingsoplossing.

Continu: BN-ZYM enzymen gebruiken om in het groeimedium opgeslagenplantafvalstoffen om te zetten in voor de plant opneembare stoffen. Bevordert de opname van voedingsstoffen en vorming van vitamines. Dosering: 30 ml. op 100 ltr. voedingsoplossing.

* Als je meer dan 400 watt verlichting hebt per m2 , groeien en bloeien je planten harder en mag je de dosering verhogen tot ongeveer 500 ml./100 ltr.water. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de soort die je kweekt. Geef de laatste week alleen maar water aan je planten.

 

GROND SUPERMIX BEMESTINGSSCHEMA

Voor de teelt in potten, bakken en buiten in de volle grond.

De meststoffen:

Continu: BN Grond Supermix" toepassen als complete meststof. Dit product bevat alle mineralen, spoorelementen, vitaminen, organische elementen en aminozuren, die nodig zijn om van je teelt een topsucces te maken. Dosering: 400-500 ml. per 100 ltr. water *

Vanaf 1e week bloei: BN "P-K 13+14 (de superbloeier), gebruiken als éxtra fosforkalium gift, dit is belangrijk voor een uitbundige bloei en een hoge opbrengst. Dosering: opbouwen van 25 ml. naar 100 ml. per 100 liter (zie etiket).

De verzorgingsmiddelen:

Eenmalig bij aanplant ROOTS gebruiken, dit verhoogt de wortelactiviteit en geeft de plant bij de aanplant: een langdurige groeistimulans, ook slaan je planten veel beter en sneller aan en zijn ze minder gevoelig voor ziektes en ongedierte. Dosering: 100 ml. op 10 ltr. water is voldoende voor 70 planten,verdelen over de planten met b.v. een gieter (niet met druppelaars).

Continu: BN X-ceL continu in het voedingsvat bijmengen vanaf de eerste dag tot de laatste week. BN X-ceL is de ultieme groei- en bloeistimulator en zorgt voor actief groeiende wortels en planten en geeft uiteindelijk een duidelijk grotere opbrengst. Ook zijn je planten beter bestand tegen ongedierten, schimmels en virussen. Dosering: 100 ml. op 100 liter voedingsoplossing.

Continu: TML The Missing Link wordt continu in het voedingsvat toegevoegden werkt als totale plantversterker, plantbeschermer en substantiële opbrengst verhoger. TML vormt een ideale combinatie met X-ceL. Gebruiken vanaf de eerste dag tot de laatste week. Dosering: 50 ml. op 100 liter voedingsoplossing.

Continu: BN-ZYM enzymen gebruiken om in het groeimedium opgeslagen plantafvalstoffen om te zetten in voor de plant opneembare stoffen. Bevordert de opname van voedingsstoffen en vorming van vitamines. Dosering: 30 ml. op 100 ltr. voedingsoplossing.

* Als je meer dan 400 watt verlichting hebt per m2 , groeien en bloeien je planten harder en mag je de dosering verhogen tot ongeveer 500 ml./100 ltr.water. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de soort die je kweekt. Geef de laatste week alleen maar water aan je planten.

 

 

of hier

 

nog meer schema's

 

de mzzl harry

 

 

P.S of jezoekt zelf ff op het net ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx harry ja had al op het net gezocht ik zoek op aarde kweek

 

 

maar bedankt hier kom ik wel weer ff verder mee

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee HVH

 

 

dus ff veder zoeken voor dat je er een topic aan waagt in het vervolg he :nerd

 

Mzzl Harry

 

SUcsess

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke :nerd

 

ik wil het canna aarde schema gaan volgen die op de site van leafman staat.

 

maar waarom kan ik geen blumat of zo gebruiken met druppelaars?

 

er staat dat dat met biologisch niet gaat maar ik kan alleen maar biologisch schemaas vinden

 

en biologische voeding kan ik maar 24uur bewaren hoe kan ik ooit een waterton aanmaken dan?

 

helpt het als ik het in de ton laat circuleren ofzo?

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé hvh,

 

De combinatie van blumat en biologische voeding is inderdaad niet aan te raden. Door de werking in de biologische voeding bestaat het risico dat de leidingen van je blumat dichtslippen. Moet je maar eens nagaan wat onder in de fles zit van je voeding als je nog niet hebt geschud. (Vandaar dat je goed moet schudden bij het toedienen). Uiteraard kun je niet regelmatig met je blumat leidingen gaan "schudden" om het bezinksel weg te krijgen.

 

Zelf maak ik wel gebruik van het blumat systeem in combinatie met handmatig biologische voeding toedienen. In mijn blumat reservoir gebruik ik alleen Final Solution. Dan weet ik zeker dat de leidingen niet volraken, heb ik toch het voordeel dat mijn bovenste laag aarde niet vlug uitdroogt, en kan ik combineren met biologische voeding.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Ooh ja hvh,

 

Ik ben nog vergeten je tweede vraag te beantwoorden. Hoe werk je met een voedingsvat en biologische voeding. Het is kiezen of delen.

 

Of je kiest voor biologische voeding die je niet te lang kan laten staan, of je kiest voor chemische voeding die wel veel stabieler is.

 

Of je deelt en kiest voor een chemische basis voeding in je voedingsvat gecombineerd met biologisch handmatig toegediende voeding(Dit doe ik nu op mijn hydro unit)

 

Belangrijk bij deze keuze is natuurlijk de omvang van je kweek en de mate van intensiteit die je kunt spenderen. Ben je in staat om elke dag voeding te geven en gaat het maar om 1 vierkante meter, is een voedingsvat misschien helemaal niet nodig, bijvoorbeeld.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ASGROW

 

bedankt voor je uitleg het is me nu helemaal duidelijk

 

en ja het gaat om 1x1x2,5 dus jij raad me dan aan om gewoon handmatig te geven

 

ik ga dat denk ik ook doen

 

 

thx m8 :nerd

 

 

ps kan je me een aantal chemische voeding voorschrijven ik kan alleen biologische voeding vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé hvh,

 

Zelf heb ik wel goede ervaring met de chemische lijn van BAC en Bcuzz(van Atami). BAC heeft ook een uitgebreide folder voor de chemische voeding naast de informatie over hun biologische lijn. Check hun site maar eens BAConline.nl

 

Als je chemische voeding gebruikt kun je dus ook nog opteren voor Blumat, of zelfs voor de combinatie blumat en handmatig(doe ik zelf ook). En je kunt ook nog steeds wel biologische stimulatoren handmatig toevoegen, maar hoeft niet. Maar misschien is het eenvoudiger om een eerste keer, ook bij 1 lijn te blijven.

 

Met het blumat-systeem in combinatie met handmatig heb je een veiligheid ingebouwd. (Ik heb ook niet elke dag tijd om op dezelfde tijd water te geven).

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf altijd op BAC gezeten, chemisch, met Blumat. Zit nu op Bcuzz, merk wel, dat Bcuzz duidelijk minder gevoelig is voor dichtslippen van de dunne Blumat leidingen. Nadeel is n.l als je planten wat groter worden, je niet alle blumatjes meer kan zien, o ze naar behoren werken, laat staan dat je erbij kan om effe slangetje schoon te knijpentussen je vingers. Ik zit op grote bak, geel losse potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vroeger met Canna & Blumat gewerkt, ging prima!

Na iedere kweek even met heet water de bende doorspoelen :closed: nooit last van verstoppingen gehad.

 

Nu werk ik met House and Garden / Van der zwaan. en hierbij ook al 6 maanden zonder problemen met blumats.

 

Ik gooi alle voeding (basis/flores, root, enzymen, boost, ph-, pk13/14) gewoon in mijn vat, zolang je maar een goeie pomp hebt kan het wel.

 

Op canna.nl kan je zelf je canna kweekschema maken, ik zou de dosering persoonlijk iets krapper nemen als wat canna adviseerd, ik heb met canna soms overvoedings problemen gehad.

 

De blumats zou ik gewoon gaan gebruiken en dagelijks even checken of ze nog druppelen/grond nog nat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...