Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Budgetkweek

G U E R I L L A "gids"

Recommended Posts

Veel succes Indowflow met buiten plannen :shutup:

 

Groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij ook knutsel,

je ziet en hoort me weinig maar ik heb stiekem wel je topic van vorig jaar goed getjekt en ik kan alleen maar zeggen...VETTE RESPECT!!

je soortjes daar heb ik nog nooit eerder van geproeft maar tis een kwestie van tijd voordat ik ze onder de loep ga nemen voor eigen impressies..

tenminste als dat het toelaat in mijn eigen deense wereldje waar ik nog altijd heel erg over te spreken ben..

ik zie en beleef de ene openbaring na de andere en heb moeite om alles bij te houden...AAARGGGHH!!

komt tijd komt raad man...vanaf volgend jaar heb ik een totaal ander plan..ook al verloochen ik de deense materie voorlopig niet.dat gaat passen in mijn never ending story naar potente soortjes voor onze doeleinden :shutup:

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Deze man is ook wel een aanrader voor de guerilla kweker, zeker omdat je maar weinig hoeft te doen dan alleen maar zaadballen maken van klei, compost mix.Een speciale manier van landbouw bedrijven dat eigenlijk meer guerilla growen is.Info dank zij Zookaba.

 

 

One Straw Revolution

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus,...geen slakkekorrels meer dan? Weet het niet hoor. Die man had een eigen

natuurgebied op zichzelf, wat de meeste guerilla kwekert toch niet heeft/kan creéren.

Je moet wel met de natuur meewerken uiteraard. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen, geen slakken... je moet de habitat voor (bijna) ieder dier crieren, zoals in de natuur :D

 

Er zijn genoeg dieren die zulke slakken rauw lusten: Vogels (vooral lijsters) maar ook kikkers, padden, egels en nog veel meer :)

 

Da's de natuur... maar het is erg moeilijk om een natuurgebied met een habitat voor bijna alle dieren te crieren in je tuin ofzo

 

Gr.

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als guerilla grower heb je toch ook een stuk natuurgebied tot je beschikking?? :)

 

gallery_16467_6951_6775.jpg

 

Zie pdf-file.Het boek is ook voor weinig geld verkrijgbaar bij de boekhandel.Gisteren binnen gekregen.:D

 

Namaste ;)

onestrawrevolution.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neen, geen slakken... je moet de habitat voor (bijna) ieder dier crieren, zoals in de natuur :huh:

 

Er zijn genoeg dieren die zulke slakken rauw lusten: Vogels (vooral lijsters) maar ook kikkers, padden, egels en nog veel meer :huh:

 

Da's de natuur... maar het is erg moeilijk om een natuurgebied met een habitat voor bijna alle dieren te crieren in je tuin ofzo

 

Gr.

BioMan :)

 

 

idd, bij permacultuur(heeft hetzelfde doel als fukuoka maar tegengestekde aanpak, fukuoka probeert zijn invloed te beperken en de natuur het werk te laten doen, bij permacultuur word de natuur bestudeerd en mechanismen uit de natuur toegepast in een bewust deisgn, tegenover het gebrek aan een design bij fukuoka) wordt vaak een vijver aangelegd in de groententuin om kikkers en padden aan te trekken

zelf heb ik bij de planten voor dot jaar ook kattestaart besteld, volgens de info die ik opzocht over companion plants zouden deze namelijk een goede verblijfplaats vonden voor een soort roofkevers/torren die o.a. op slakken jagen(nadeel is wel dat de slakkenpopulatie veel sneller kan groeien dan de popyulatie van deze roofkevers of torren)

 

fimpjes van bill morrison(bedenker van permacultuur) zijn ook we een aanrader, en plants for a future is ook wel een leuke docu(komt ook een man uit engeland in voor die ook voorkomt in 1 van bill morrsons filmpjes, diegene heeft een forest garden, oftewel een bos helemaal opgebouwd uit verschillende lagen eetbare gewassen, hij onderscheit geloof ik 7 lagen: hoge (fruit)bomen, lage(fruit) bomen, struiken, kruidachtigenlaag, grondbedekkerslaag, wortellaag en de verticale laag, oftewel klimplanten)

 

ook wel grappig trouwens, volgens meerdere bronnen aangaande companion plants werkt wiet/hennep tegen koolwitjerupsen bj koolachtige gewassen, en volgens een boekje met companion plants uit de jaren 70 dat ik vond is die ene beroemde schimmel bij aardappels ook (vrijwel) afwezig bij aardappels die in de buurt van wiet/hennep groeien

er zijn ook een aantal kruiden die het gehalte estherische olieën bij voornamelijk kruiden maar ook andere planten op krikken, en gezien wiet een kruidachtig gewas is en de stoffen die we willen in de estherische olieën zitten, heb ik ook wat van deze kruiden voor in de tuin(kruizemunt, anijs en kamille, hoewel i 1 bron bij kamille de melding stond dat het maar 1 kamilleplant per 5 meter ofzo mag zijn, anders werkt het zelfs averechts)

brandnetel zou deze eigenschap trouwens ook hebben

 

ik ga dit jaar in de tuin ook witte klaver als grondbedekker gebruiken(naar voorbeeld van fukuoka), dat werkt zowel als barriere voor onkruid en om de grond op te waarderen(klaverplanten, net als bonen en een stel andere planten, hebben knolletjes tussen hun wortels met daarin bacteriën die in staat zijn stikstof uit de lucht te ficeren en om te zetten in een vorm die voor de plant opneembaar is, als je vervolgens deze planten weer tot compost verwerkt of gewoon afsnijt en op de grond laat verteren, breng je dus extra stikstof in de grond)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als guerilla grower heb je toch ook een stuk natuurgebied tot je beschikking?? :tu

 

gallery_16467_6951_6775.jpg

 

Zie pdf-file.Het boek is ook voor weinig geld verkrijgbaar bij de boekhandel.Gisteren binnen gekregen. ;)

 

Namaste :)

 

tja :) ....tis een idee :no .....nu de uitvoering op guerilla nog.... :)

wie gaat het doen dan :D ?

Ik laat me verrassen... :huh: Elmanito... :huh:

GR

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dit jaar ook samen met een maat aan een guerilla kweekje begonnen! Als alles goed gaat staan er straks een stuk of 14 planten. Prima spot op zich maar ik maak me een beetje zorgen over de geur! Hoe ver draagt dit ongeveer met weinig wind? Er staat straks:

2x Arjans Haze 1

2x Hawaiian Snow

2x Cheese

2x Church

2x Great White Shark

4x Purple Widow of Bubble Kush (zaden waren niet gesorteerd dus even afwachten wat het wordt)

Nou ja zoals je kan zien een mixpack van de greenhouse en wat losse zaden, helaas hadden ze alleen deze nog bij de lokale boer en zijn het dus niet allemaal ideale planten..

 

Maar moet ik me zorgen maken als er pakweg 30,40 meter verderop een fietspad (parallel aan een autoweg) loopt :rolleyes: ? Tussen de spot en het fietspad staat vrij dichte begroeing. Het pad ligt ZW tov van de spot dus zolang de wind lekker uit Z/W/ZW komt zal het wel goed zitten.. toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof dat ik hier op het forum eens iemand heb zien zeggen dat de geur zo'n 10-20 meter komt

zelf ruik ik het pas als ik aan de toppen wrijf en dan m'n hand onder m'n neus hou en dan diep inademen en goed op een geur letten, maar ik ruik ook niet zoveel

toen ik eens een vriend mijn planten in de tuin liet zien zei hij dat hij ze al aardig rook toen we er 5-3 meter vanaf waren

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geloof dat ik hier op het forum eens iemand heb zien zeggen dat de geur zo'n 10-20 meter komt

zelf ruik ik het pas als ik aan de toppen wrijf en dan m'n hand onder m'n neus hou en dan diep inademen en goed op een geur letten, maar ik ruik ook niet zoveel

toen ik eens een vriend mijn planten in de tuin liet zien zei hij dat hij ze al aardig rook toen we er 5-3 meter vanaf waren

 

Bedankt, dat stelt weer gerust :rolleyes: ! We hebben er al aardig wat werk ingestopt dus het zou natuurlijk zonde zijn als de planten straks zo sterk geuren dat iemand het vind!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan wat resultaten melden over die strooisellaag/mulch van bladeren nu:

het lijkt goed te zijn voor de grond, tijdens die droogte dit voorjaar droogde de grond eronder niet snel uit en bij het weghalen van een klein stukje bladeren kwam je zo een worm tegen

 

maar helaas vonden de slakken het ook fijn, veel te fijn, waardoor dat nadeel niet opwoog tegen het voordeel van de mulch, na verwijderen va de bladerlaag en het aanbrengen van slakkenvallen(met bier) heb ik het slakkenprobleem wel weer aardig onder controle gekregen, maar ik ben helaas wel veel tijd verloren waardoor mijn grootste 2 planten nu zo'n 30 cm hoog zijn....

 

oftewel deze mulchlaag is waarschijnlijk wel nuttig om in de winter erop te leggen zodat je het in het voorjaar alleen maar aan de kant hoeft te harken zonder onkruid verwijderen, en mischien als de planten groot genoeg zijn om veilig te zijn voor slakken en de slakken populatie onder controle is, maar ik raad het af om een mulch te hebben bij jonge planten en in het voorjaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of dit in de guerilla gids vermeld staat maar;

Toon NOOIT foto's van de omgeving van je spot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schoot me net iets te binnen, tegen konijnen herten etc.

 

1 van mijn geurilla spots vorig jaar is helaas door herten of konijnen gesneuveld.

 

Ergens gelezen dat dieren een hekel hebben aan elkaars ontlasting. Dus voor dat ik naar geurilla ga eerst even door het park drollen rapen en klaar is kees ?

 

Wat jullie ?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan hoor :rofl

Er zijn vele manieren mogelijk.. :rofl

 

Elke keer goed pissen bij je spot helpt ook.

honden haar, ook.

 

Of een deken met jou geur... kan ook..

 

 

:tu

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dat probleem is dus simpel op te lossen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kippenmest bevat kalk, maar ipv basisch te werken werkt het juist verzurend ivm nitrificatie van het document pg 11, dus oppassen met toedienen. ;)

 

Namaste :tu

Wegwijzer_organische_handelsmeststoffen.pdf

Edited by elmanito
E.M. doc ge-upload naar wf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar kun je het verschil niet recht trekken met kalk ?

 

En volgens 'het recept' is het goed toch ? Gewoon niet te veel toedienen dan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

^^ ;) dat kan je recht trekken met kalk (maerl), alleen dan moet je wel weten hoeveel je moet toedienen.

 

Namaste :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...