Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
iceangel

Mijn Eerste Kweek

Recommended Posts

Hoi, eindelijk is het zo ver dat ik met mijn eerste kweek kon beginnen.

Alles wat ik er over weet en wat ik gedaan heb heb ik te danken aan het wietforum.

Ben zeker een maand of twee op het forum wezen surfen en alle nuttige info genoteerd.

ben dan ook blij als ik positieve op/aanmerkingen krijg tenslotte ben ik nog steeds een amateur.

 

zit nu in de 4e week van de bloei en het is de bedoeling om nu zeker 1 keer per week een update te houden.

 

goed het begin,

 

als eerste heb ik de ruimte klaargemaakt voor mijn eerste kweek. En legaal de zekeringen verzwaard naar 3*25 amp. dus totaal 75 ampére en gewoon de rekening betalen.

 

med_gallery_8433_2145_215789.jpg

 

 

 

 

ben begonnen met 10 400watt lampen en een afzuiger van 3500m3 aanzuiger van 1500m3 twee can filters met een capaciteit van 2*2500m3 totaal 5000m3.

Verder zit er nog een geluidsdemper achter de uitblaas, met een flensdoorsnede van 315 mm en een lengte van 125 cm.

let niet op de datum van de foto deze was niet ingesteld.

 

med_gallery_8433_2145_222036.jpg

 

 

 

Toen alles klaar was kwamen de 350 stekken, volgens de boer nlx. deze meteen in de cocos aarde gezet.en 3dgn 18/6 en daarna 12/12

 

med_gallery_8433_2145_570866.jpg

 

 

als voeding heb ik rhizotonic en Canna coco a en b, alles gebruik volgens standaard voedingsschema.

de eerste week deden ze niet veel dan bijkomen heb dan ook 10 uitvallers gehad.

in de tweede week begonnen ze te groeien en eind van de tweede week zaten ze al op ongeveer 30cm te bedenken dat ze ongeveer 10cm waren toen ik ze kreeg.

 

med_gallery_8433_2145_225681.jpg

 

 

ik moet zelf zeggen dat ik persoonlijk vindt dat het erg goed gaat controleer ze dagelijks om ziekte en beestjes maar ja het ongeoefende oog????

Ze hebben het goed naar de zin heb 5 vingerige bladeren,maar voornamelijk 7 vingerige en best wel wat er tussen staan met 9 vingerige bladeren.

ze groeien erg hard eind derde week zitten ze op ongeveer 80/85 cm. en de toppen beginnen ook hard te groeien.

 

med_gallery_8433_2145_717744.jpg

 

med_gallery_8433_2145_376966.jpg

 

 

ze moeten nu wel stoppen met groeien anders kom ik in de problemen.

Edited by iceangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke opzet met die grote cocosbakken..

 

lees hier hoe je je foto's in je post zet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nu in de 4e week 4e dag, ze kunnen nog wat de hoogte in maar als het goed is zijn ze nu gestopt met de hoogte in te schieten en richten ze zich nu op het bloeien,wat ze overigens zeer goed doen.

De meeste planten zo'n 60-80 hoog hebben om en om tussen de 5-15 toppen er aan hangen van ongeveer een 1 cm3 de hoofdtoppen zitten al op 2-3 cm3.

 

Hoop dat deze trend zich voortzet,de bloemetjes verschenen zo'n kleine 2 weken geleden met net 5 tot 10 haartjes,en waren toen nog de grote van een punaise.

Tevens vertonen de bladeren die zich in de buurt van de bloemen bevinden ook al een lading THC :nerd.

 

Verder nog eventuele info omtrend de bodem waar ze op staan,wat mischien de explosieve groei kan verklaren, de bodem is 30 cm hoog, ligt 45 m aan 50 mm drainageslang in, 2,5 m3 +/- aan cocos van B'cuzz.

Maak ook gebruik van 3 Tensiometers waar enkele op dit forum al bekent mee zijn,de waardes zaten in het begin om en om 30-50mb huidige gemm. waardes zijn 70-100mb doordat de wortels nu dieper geworteld zijn. Mb (milibar- zuigkracht van de planten)

Heb voor Coco's gekozen omdat die een bufferende werking heeft voor eventuele fouten die ikzelf zou maken,ma gelukkig nog niet gemaakt heb. :o

Verder krijgen de planten dagelijks voeding, en af en toe een sproeibeurt met gewoon leidingwater.

Voedingsvat word verwarmd de temp. bedraagt 22 graden en er gaat 200 liter in,zit tevens ook een circulatiepomje in,en een 1400 literpomp die mijn voeding 1,80 omhoog kan pompen zodat ik deze met een slang doorvoer naar mijn Dames.

De ruimte heeft een constante temperatuur van 25 graden overdag en s'nachts om en om 17 graden en word geregeld door mijn Eurotech klimaatbeheerser, de in en uitblaas draaien beide op 30% en zijn bijna 100% stil op vol vermogen (100%) en op 30% nog stiller ;)

 

ja dat was denk wel ff voldoende info voor vandaag,mensen zie de reacties graag tegenmoet,

:)

smoke ze,

Edited by iceangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...