Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skafz

1 X 400 Watt In 60 Cm² Voor 5 Planten Wat Vraagen...

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb nu een aantal x gekweekt en heb er aardig wat van geleerd..

Eerst kweekte ik met gloei lampen ( dom maarja :nerd ) toen een 250 Watt HPS 1 oogst mee gedraait..

En nu een 400 watt HPS lamp...

Alleen ik heb nog geen koolstof filter, geen afzuiging, geen inlaat, geen ph meter etc...

Mijn hok heb ik zelf gebouwd en is ong1,5/1,6 m hoog en 60 cm² breedte/lengte..( is bedoelt voor max 4/5 plantjes... )

Ik kweek met de volgende voeding : Terra vega ( Dit geef ik tot ik witte oksel haartjes zie ) Super Vit ( dit geef ik tot de oogst ) Terra flores + Canna Pk 13-14 voor in de bloei... ( dit allebij geef ik de hele bloei mee, een klein beetje pk 13-14 erbij.. ).

 

Mijn vraag, Hoeveel M³ afzuiger moet ik hebben en hoeveel m³ koolstoffilter..

Is een fastech Ph meter goed ? ik ben van plan deze aan te schaffen..

 

Ohja, hoe kan ik grond af/bij zuren ?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gegee'Skafzz ik heb nog maar weinig ervaring maar mijn hokje is bijna even groot, 60 x 60 x 120 cm.

Ik kweek met een 250 watt hps en heb de vuistregel van 1watt/1kuub aangehouden, 220 kuub afzuiging.

Maar ik moet zeggen dat hij nooit voluit staat. Wat bij mij ook veel in temp scheelde is een paar fans tussen de lamp en de toppen.

 

Het filter wat ik gebruik is 160 m3 (volgens de datasheet, volgens leafman is het 185 m3).

Een grotere paste niet in mijn kast.

Dus ik denk dat het met een 400 m3 filter en afzuiging wel moet lukken.

 

Als je hier een verslag van gaat maken ga ik het zeker volgen. Ik heb ook overwogen om met 400 watt te beginnen maar 250 watt op 0,36 m2 (60 x 60 cm) zou voldoende moeten zijn.

 

Afzuren doe ik met Ph- in poedervorm en is volgens mij bij iedere GS verkrijbaar.

Je kan geloof ik ook citroenzuur gebruiken.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey als je wil weten wat voor koolstoffilter je moet hebben ga dan eens naar de site van growshop alien daar staat een regeltje hoe je juist moet uitrekenen wat voor filter je nodig hebt normaal de kleinste 160kub

voor jouw kastje! en wat je ph betreft ik gebruik ph- die je in de shop kunt vinden deze is op basis van fosforzuur en dat is zeer belangrijk en gebruik je best tijdens je bloei! begin nie te prutsen met citroenen of azijnzuur ofzo! ik gebruik als phmeter van merck dit is wel een industriele meter en kost wel meer dan 500euro maar ik weet van goeie bron dat de phmeter van hanna ook wel degelijk zijn en kosten ongeveer 60euro dacht ik!

ale veel succes grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties !!!

 

Ik ben van plan te gaan voor een 160 M³ afzuiger + koolstoffilter..

En toch ga ik voor de fastech PH meter.. Ik wil er niet al te veel geld in het begin aan bestede... Dat geld verdien ik mischien wel terug voor meer en beter apperatuur...

 

Ik heb nu 1 fan voor de kooling op de 400 watter hangen, koolt aardig wat.. en zo waaien mijn plantjes ook een beetje...

 

Verder ben ik van plan de gehele voedings lijn van hesi te gaan kopen volgens mijn GS is dit een goeie voedings lijn, waar je amper bij op je PH hoeft te letten... ( Hopen dat hij gelijk heeft )...

 

En verder... info is altijd welkom mensen...

 

Ik laat snel foto's zien van mijn kweekie nu... Er staan 3 female indoor seeds ( indoormix) onder en 1 big bang van greenhouse... de andere big bang wou niet ontkiemen.. dus volgende ronde wat meer big bangs...

 

Gr GeGee'SkafZz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las dat je salpeterzuur en fosforzuur kan gebruiken om af/bij te zuren.. maar waar is dit te koop? en weet iemand nog meer af/bij zuur goedjes ?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met maar 5 plantjes en een lamp heb je aan 2 zakken aarde van 11 euro genoeg vervang die elke kweek en je hoef niet bij of af te zuuren.maak het je zelf niet te moeilijk.dus laag aarde erin van 25 cm of groote potten en biovoeding dan kan het niet fout gaan :nerd zorg eerst maar dat de temp niet te hoog word dat is het grootste probleem in kleine ruimtes,en dat kost je echt grammen.vind je de biovoeding te duur dan is anderevoeding ook goed maar neem geen a en b voeding, gewoon een component lekker simpel.nog vragen ? vraag het hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind je fan wel een beetje klein overigens. Ik zou zeker voor een 350 kuub gaan voior een 400 watt met idem filter. Je hokje is wel klein maar warmt daardoor ook veel sneller op waardoor je vrij goed moet ventileren - zeker als het wat warmer wordt buiten. Voordeel is ook dat je fan wat rustiger kan draaien, vergis je niet in het geluid.

 

60x60 is wel wat krap voor 5 planten onder 400 watt vind ik. Op die oppervlakte kun je volgens mij met 250 watt en een goeie scrog met 2 of 3 planten ook goed uit de voeten. Hoe ga je growen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga op aarde growe, waar ik nu al mee bezig ben...

Mijn idee is ook om een iets groter hok te maken, zo dat ik een groter oppervlakheb...

Alleen moet ff de bouwmatrialen aanschaffen binnekort... Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...