Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Geeke

Ongeorganiseerd Canarisch Buitenverslag

Recommended Posts

Vet hoor! Succes er verder mee B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, tijd voor een updeetje...

Zo nu en dan mogen de planten naar buiten, als ik dit te vaak doe schieten ze in de bloei.

Dit is me een keer gebeurt zodat ik nu wel weet wat de seksen zijn.

Gelukkig was ik op tijd en heb ze weer een tijdje alleen onder de lamp gezet, nu schieten ze weer in de groei, ik heb alle tijd, mañana :-)

Ik heb ze ook allemaal getopt te hoog is te gevaarlijk met de zeewind hier.

Wat een nadeel is dat wanneer ze onder de lamp uit in de heftige zon komen de balderen een klap krijgen zoals goed te zien is op de foto's.

Maar dit trekt wel bij en alle nieuwe bladeren zijn al aangepast, een beetje vechten in je leven geeft je karakter :-)

Zo blijf ik doorgaan tot einde deze maand en dan komt de doop naar buiten waar ze hun vrouwelijke vormen mogen tentoonstellen.

Ik heb nu 7 vrouwtjes en een mannetje, perfekt! Het mannetje staat al buiten in de zon te rijpen, ik zal voor het eerst in mijn leven zaad gaan melken van een man.

Het soort van hier, laat ik haar Cannaria noemen, groeit langzaam maar dat schijnt normaal te zijn in het begin. Laat ze maar lekker worteltjes maken. Je ziet ik doe alles echt basic, een mengeling van van luiheid en vertrouwen in de natuur.

Een van de thai zaadjes is me gelukt op te trekken, ze (hoop ik) heeft het moeilijk maar komt wel goed.

Gisteren heb ik een afghaanwietje kunnen scoren dat hier in de bergen is gekweekt.

Heerlijk wietje, ruikt en smaakt naar hash.

LAat ik daar nu drie mooie donkere zaadjes in hebben gevonden, hopelijk ga ik daar nog eens een lekker eigen stukje hash van roken.

 

De Jack's:

med_gallery_9784_2140_911717.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9784_2140_657061.jpg

 

 

 

 

De Cannarias (doorzichtig potje heeft een overpot normaal):

med_gallery_9784_2140_419164.jpg

 

 

 

 

Thai :

med_gallery_9784_2140_44987.jpg

 

 

 

Jack the man:

med_gallery_9784_2140_1146693.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ budgetkweek: dit is geen brugmansia maar een boom verkregen uit zaden uit thailand.

Datura's en klimmende blauwe winde echter in overvloed hier...

Voor de leukigheid een foto van de wiet van het soort van hier.

Ruikt naar de citral van vroeger maar de smaak is wat saai.

Qua werking mooi op één level, een lekkere high, je kunt gewoon nog boodschappen doen met een smile.

:-)

 

med_gallery_9784_2140_442703.jpg

Leuke foto van die citral !

Zo is het ook lekker om een echte sativa te roken, je funktioneert er gewoon bij.

Ik kwam er laat achter dat ik van m`n HMW gewoon alles moet grinden (behalve de stokjes uiteraard) voor een lekkere high.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep dat vriendelijke karakter bevalt me ook wel!

Alhoewel ik ook wel behoefte heb aan afwisseling, vandaar de mix aan soorten die ik probeer.

 

Een updeetjuh, enkele Jacks zijn dus getopt en enkele niet, ik wil graag het verschil aan het eind zien.

De getopten heb ik ook een beetje gebogen, de zon staat erg hoog hier dus ik moet alle toppen een beetje spreiden. Ik heb ze allemaal een ijzeren staaf in de pot geschoven waaraan ik de plant met elastische tape heb verstevigd, <cliché>hoge bomen vangen veel wind</cliché>.

De beschadigde bladeren blijven voor de rest groen, op zich geen probleem dus, de chlorofyl-fabriek draait gewoon door.

De Afghaantjes hebben hun kopjes ook opgestoken, ze zitten lekker in de couveuse.

De Cannarias zijn erg licht van kleur terwijl ik zeker ben dat er genoeg voeding aanwezig is, dat zie ik ook bij anderen die hetzelfde soort hebben. Ik ga ervan uit dat dit normaal is. Zolang ze goed gaan probeer ik niet bij te voeden, dat soort experimentjes doe ik wel als ze groter zijn.

De Jacks zal ik over een week de volle grond in gaan zetten.

Een had ik al buiten laten staan, zonder bijverlichting, en ik merk dat deze nog best lang doorgroeit nu.

Ik twijfel nu toch aan het geslacht, time will tell...

Maar een goede timing dus, ook qua maanstand.

 

Foto's:

 

Groepsfoto:

med_gallery_9784_2140_1360091.jpg

 

 

 

Ongetopt:

med_gallery_9784_2140_1095538.jpg

 

 

 

Getopt:

med_gallery_9784_2140_664199.jpg

 

 

Beetje onduidelijk te zien de getopten/gebogen:

med_gallery_9784_2140_922503.jpg

 

 

 

Cannarias:

med_gallery_9784_2140_1376867.jpg

 

 

 

Man of vrouw?

med_gallery_9784_2140_736283.jpg

 

Eerste Afgaantje:

med_gallery_9784_2140_176661.jpg

 

 

 

Tweede:

med_gallery_9784_2140_411374.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je ze niet in volle grond zetten, dan worden ze wel 2 keer zo groot?

 

Is de bodem te rotsachtig?

 

Ziet er wel heel cool uit

 

Grts

 

Nator

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Dat wordt de volgende fase, als ik dit direkt had gedaan waren ze te vroeg in de bloei geschoten (evenaar/12uur licht).

Maar ik ben ervan overtuigd dat de groei goed doorzet als ik ze permanent buiten zet in de volle grond.

Deze is inderdaad erg rotsachtig (vulkanisch) bij iedere plant die ik zet moet ik eerst een half uur hakken om vervolgens de aarde te verbeteren. Wel mix ik met de originele grond daar deze vele mineralen bezit.

Er komt minimaal voeding bij, niet meer als nodig.

Moet zeggen dat Sannie's Jack me wel bevallen na alle soorten die ik hier geprobeerd heb. Er zit behoorlijk wat groeipower in, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws, ik dacht ik probeer nog eens de Ghana en de Thai te ontkiemen, gewoon op een vochtig watje in de zon.

En waarempel zag ik gisteren enkelen open barsten en hun worteltje uitsteken.

Deze heb ik in een potje gedaan en hopelijk komen ze door.

Wel vreemd na alle pogingen, wellicht de tijd v/h jaar want voor de rest heb ik niets anders gedaan.

Ook de maanstand is goed, zal zeker zijn invloed hebben gehad.

Zo kom ik dus op de soorten: Sannie's Jack, Shack, Thai, Cannarias, Afghaan en hopelijk dus een Ghanees.

Beetje laat is het wel maar deze zullen nog lang doorgroeien.

Daarbij heb ik nog iets mexicaans en nog iets afrikaans gekregen maar dit wordt te veel, ik hoef geen G8 hier. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mooie planten man en leuk experiment

 

ik blijf dit zeker wel volgen wel interessant (ik ben trouwens ook wel geinteresseerd in wat van die wiet/zaden van de boodschappensmile)

 

Peace en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

"boodschappensmile"??? ik ben altijd geinteresseerd in een soorten ruil....

In Augustus ga ik nog eens naar Nederland, voor die tijd dus wat afspreken zodat ik weet wat ik mee moet nemen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar zie ik. :specool

Veel succes, nog even en dan gaan we toppen zien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige plaatjes hoor... :lol:

 

Ik vraag me alleen af of de Jacks wel door de zon verbrand zijn. Aan het patroon op de bladeren te zien (en met name het feit dat vooral de onderste schutbladeren er het meeste last van hebben) heeft het ook wat weg van een voedingstekort. Het lijkt wel kaliumgebrek maar meestal worden de bladeren daar ook lichter gekleurd van. Die van de Jacks zijn zo te zien nog mooi donkergroen. Misschien zijn het oude littekens, maar ik zou het goed in de gaten houden in elk geval.

 

Enneh, sorry dat ik er weer over begin maar die lokale soort, heet die daar Cantarela toevallig? :specool

 

Doe je goed met dat voorgroeien. Ik kan me voorstellen dat de planten wel even schrikken van de overgang met die felle zon. Raken ze eraan gewend na verloop van tijd?

 

Succes verder! Hopen dat de Ghanees ook nog verrassend uit de hoek komt straks. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn inderdaad oude littekens van hun eerste dagen zon.

Vorige keer waren de tekens anders, toen werden de bladeren bijna wit.

Maar dit is al weken en breidt niet uit, de rest zijn nieuwe bladeren en blijken al resistent te zijn.

Ik maak me er niet zo'n zorgen meer over...

Volgende week vrijdag gaan ze de volle grond in, nu nog zet ik ze iedere avond binnen en 's ochtends buiten, 18 uur dus. (het tegenovergestelde van verduisteren) Ik vraag me af hoe lang ze dan nog doorgroeien.

De ene buiten is nu zeker een mannetje, gelukkig maar anders had ik geen stuifmeel.

Slechts enkelen blijven hier, de rest gaat op een grondstuk van een vriend van me.

Daar krijgen ze een aansluiting op een irrigatiesysteem, de watertank bevat vele vissen en ik twijfel nog of ik daarbij nog iets van compost of guano in de grond meng. Waarschijnlijk niet, dan kan ik eventuele bijvoeding nog appart geven. Het blijft moeilijk een Nederlands soort groot te krijgen, ik verheug me al op het gemak volgend jaar om de planten snel in de volle grond te kunnen zetten.

Lang leve de sativas wat dat betreft, en ik kijk iedere dag met spanning uit naar de geboorte van de Ghanneesjes.

Ik zou niet weten hoe het soort echt genoemd wordt, hier wordt het over een kam geschoren, marie juana.

Ik zal eens in de hippie scene navragen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woouw mooi gebied dat je daar hebt Geeke :specool

Wil er ook wel wonen :lol:

Veel succes met je kweekje

 

Icapui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel me ook zeer gezegend!

Alleen voor een reggea concertje ga ik nog naar Nederland :-)

 

@LordQuas: nu ik me bedenk wat ook de schade kan hebben veroorzaakt is de wind.

In het begin hebben ze een zogenaamde calima meegemaakt, een zeer warme wind vanuit de Sahara.

Hiermee komt ook veel zand, droge lucht met veel zon en ook nog eens gezandstraald is geen goede combinatie...

Als ze de volle grond ingaan zal ik er een windbescherming omheen zetten.

Offtopic, zijn er nog leuke concertjes in Nederland in Aug, iets van StonesThrowRecords ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou best kunnen dat het zandschade is. Ik had vorig jaar ook wat beschadigingen door hagel.

 

Net even gekeken op stonesthrow.com: JUL 15, AMSTERDAM, STONES THROW EUROPE TOUR @ Melkweg.

Ik zou daar heel erg graag naartoe gaan, smokers walhalla :specool Hopelijk is Madvillain, of in ieder geval MF Doom d'r ook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja in ieder geval gaan ze nog goed en zal ik dit in de toekomst voorkomen.

 

MF Doom heb ik ooit in Duitsland gezien, geweldig!!!!

Ik hoorde dat El-P naar NEderland zou komen maar kan daar niets van terug vinden, jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat ze volgende week de volle grond ingaan nog even een momentopname.

Een paar heb ik al flink getopt en binnen een mooie volle bos te vormen.

De beschadigde bladeren heb ik er nu tussenuit gehaald.

Wel vertoont een plant op enkele bladeren wat vlekken, misschien een kalk/magnesium gebrek.

Een Ph probleem lijkt me onwaarschijnlijk, ik meet en corrigeer altijd het water.

Maar het lijkt zich niet uit te breiden en de rest ziet er gezond uit.

Ik zal eens gaan neuzen hier wat betreft de ideale grondmengsel.

Bij de growshop hier verkopen ze ook zakken plagron all-mix maar deze wil ik niet gaan slepen.

Zelf mengen dus, daarbij kan ik alle ingredienten hier goed krijgen.

Qua voeding lijkt me het beste iets vloeibaars te kopen, de planten zullen gelijk in de bloei gaan dus de voedingsstoffen moeten direkt aanwezig zijn.

De Cannarias gaan dan ook gelijk mee, de Ghaneesjes willen maar niet opkomen, slechts een wit streepje maar meer niet. De twee Afghanen houd ik zelf nog een tijdje.

De plek waar de Jacks heengaan is redelijk in de buurt en daar is een irrigatie systeem.

Nu liggen er druppelaars maar het lijkt me dat het beter is als het water meer verspreid komt.

Ze zullen nog gaan schieten, daarvoor top ik ook nog veel nu. Maar ze zijn dan al gewend aan de zon, hebben goede wortels en komen in een hoop verse grond terecht.

Dan kan het feest beginnen.

 

Groepsfoto:

med_gallery_9784_2140_930137.jpg

 

 

 

Met voorgroeihok wat nu langzaam te klein wordt:

med_gallery_9784_2140_425349.jpg

 

 

 

Getopten:

med_gallery_9784_2140_403929.jpg

 

 

med_gallery_9784_2140_593042.jpg

 

Het probleempjuh:

med_gallery_9784_2140_471090.jpg

 

 

 

Alle Jacks op een rijtje:

med_gallery_9784_2140_132924.jpg

med_gallery_9784_2140_13497.jpg

 

 

Met op de achtergrond Cowboy Henk mijn waterschuwe eend die mest komt brengen :-)

med_gallery_9784_2140_182439.jpg

 

 

 

Volgend verslagje wordt dan op de nieuwe lokatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan lekker. Alleen zou ik die roestende stukken ijzer uit je potten halen.

 

Ik ben echt jaloers op dat uitzicht en de ruimte die je hebt. Veel growplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je dat dat kwaad kan? Het zijn de stangen die men ook gebruikt hier voor het aanplanten van de nieuwe druiven.

Voor de zekerheid toch maar vervangen met bamboe als de volle grond ingaan.

Hier waait het wel eens hard als eiland in de oceaan dus het is wel nodig.

 

Het uitzich naar de andere kant is nog veel mooier, ene kant de vulkaankegels en daarnaast de Atlantische oceaan. Ik heb ook erg veel geluk met deze plek, geen pottekijkers alleen maar natuur om me heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik besloten zelf alleen de Afghaantjes te houden.

Ze zijn 5 cm hoog en heb ze al in de volle grond gezet.

Per plant heb ik 70 liter potgrond gemengd met cocos.

Hier wil ik uiteindelijk hash van gaan maken, daar ze direkt de volle grond in zijn gegaan hoop ik op grote planten. Mochten ze uitzonderlijk goed gaan zal ik ook hier een kruising met sannie's jack proberen.

Een van de Sannie's Jacks geef ik een vriend van me, deze heeft altijd wat achter gelopen en heeft nog steeds die vlekken.

De rest gaat dus komend weekend ergens anders de volle grond in.

De Cannarias zullen gedeeld worden over twee plekken, een samen met de Jacks en de rest op een plek een stuk hoger in de bergen. Ik heb zo'n druppelaar waar je een fles op kunt draaien maar kom er sowieso iedere dag langs als ik met de honden ga lopen.

Binnenkort dus afscheid van mn hele harm op de twee afghanen na. Maar goed ook want ik word een beetje zenuwachtig met al die drugsplanten hier :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola, nouja nooit het verslag meer afgemaakt maar het was wel een succes!

Ik rook er nu nog van, lekker al die verschillende soorten. Een van de soorten van hier is de moeder van mijn eigen mix, de vader is Sannies Jack.

Daar de plant vol met zaad zat heb ik het residu gebruikt om hash van te maken, die ice-olator werkt goed!

Nu heb ik de eerste plantjes van mijn eigen mix staan.

Eerder al heb ik een klein plantje afgebloeit en het lijkt wel wat op de Citral.

Wellicht zal ik me nog eens melden met een foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar ben ik dan weer :-)

 

Helaas is mijn camera kapot en heb ik fotos met mijn mobieltje moeten maken.

Het is een goed jaar dit jaar, mijn wijndruiven en eigenlijk al mijn fruit doen het heel erg goed.

Zo ook mijn ander groen, mijn mix van hier met Jack Herrer is een zeer "bossige" plant.

Gaat niet echt de hoogte in maar vertakt wel aan alle kanten, goede zaak want dan valen ze minder op.

Het probleem dat ik andere jaren heb gehad, dat de Nederlandse soorten gelijk in de bloei schieten heb ik dit jaar merkwaardig ook niet.

Sannies Jack groeit hard door en heeft net haar eerste voorbloei getoond. Geen mannetjes, das mooi.

Ik zal een nieuwe camera gaan halen, de fotos zijn erg slecht, er is een hoge uv straling hier.

Een plantje heeft wat vreemde bladgroei, miscchien herkent iemand de symptomen.

De grond is bewerkt met compost, kalk en cocosvezels. Als het een tekort is vraag ik me af waarom de anderen er perfekt uitzien.

Maar goed, hier dan wat fotos, vreemd bladje eerst.

 

gallery_9784_2140_19.jpg

 

Mijn eigen breed:

 

gallery_9784_2140_14222.jpg

 

slechte foto van een goede Sannies Jack

 

gallery_9784_2140_44878.jpg

 

ik hou van afwisseling dus nog een ander soort, NLX

 

gallery_9784_2140_21943.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

easy, early of pure sativa is ook goed zaad dat ik grow ik dit jaar in potten,

met zo n zon schieten ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, nu met iets betere fotos....

 

De "zieke":

gallery_9784_2140_88314.jpg

 

Sativa:

gallery_9784_2140_1162314.jpg

 

Sannie´s Jack:

gallery_9784_2140_596092.jpg

 

Mijn kruising:

gallery_9784_2140_1792822.jpg

 

Groepsfoto:

gallery_9784_2140_319110.jpg

 

Ze groeien nog lekker door, 21 juni is de langste dag dus de bloei duurt nog wel effe.

Op een andere plek heb ik alleen maar mijn eigen kruisingen staan, veel onderscheid zie ik.

Daar zoek ik me de beste van uit en laat ze de liefde bedrijven met een mannetje die weer elders staat.

Herkent iemand de symptonen van mijn ziek plantje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...