Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Geeke

Ongeorganiseerd Canarisch Buitenverslag

Recommended Posts

Interessant.

Ik zit na de zomer ook behoorlijk zuidelijk op een eiland. Nu ff geen tijd om te lezen, maar ik hou je in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb je verslag doorgelezen.....

 

nu ben ik jaloers, we moeten eigelijk allemaal gewoon emigreren naar lekkere warme eilanden en op een rustig plekje gaan wonen :doctor: , stomme nederland :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een vette spacekweek, toch wel opmerkelijk dat de jack het het beste lijkt te doen daar :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, dat terwijl ze vorig jaar maar niet wilden groeien.

Ik moet er wel bij zeggen dat mn eigen mixje vaak getopt is geworden.

Deze hebben dus veel meer vertakkingen.

Belangrijk vind ik de varieteit, elders staan de NLX er ook erg goed bij.

Maar ales lijkt dit jaar beter te groeien, mijn perziken, wijndruiven etc doen het ook uitzonderlijk goed dit jaar.

@Cannastar, mij hoor je ook nooit klagen, ik prefereer groen om me heen ipv oranje :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar nog eens een update.

Ik heb ergens anders nog plantjes staan, het zijn allemaal mn eigen mix.

Opvallend is het onderscheid, het meerendeel echter trekt richting de sativa.

Enkelen hebben meer van de vader (sannies jack) en bloeien al twee weken.

De camera op mn mobiel trekt de uv straling hier niet zo, "live" zijn ze minder geel, ze zien er allemaal erg gezond groen uit.

Een enkele bij een vriendin, klein maar met liefde behandeld (net getopt gne gne).

med_gallery_9784_2140_419815.jpg

med_gallery_9784_2140_439203.jpg

 

Dan ergens anders nog een groepje, inkl. de bloeiers.

med_gallery_9784_2140_249246.jpg

med_gallery_9784_2140_197082.jpg

 

Binnenkort nog eens een update van mijn hoofdkweek, daar heb ik geen nieuwe fotos van.

Plus erbij komt nu een minikweekje (white dwarfs) ertussen door, de sativas vereisen veel geduld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, een updeet van mijn hoofdkweek.

De fotos zijn wederom niet zo geweldig, mobieltje.

Ze zijn "live" ook een stuk groener.

De zon is killend geweest, teveel voor de dames eigenlijk.

Maar ze hebben het overleefd en zullen de volgende generatie ook een stuk sterker zijn.

Ik heb ergens appart een grote macho staan, Don Jack de Sannie.

Deze gaat dan weer mijn kruising bestuiven zodat daar de indica iets meer gaat domineren.

Nu lijken het volle sativas, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Enkelen beginnen te bloeien, de Jacks al een paar weken.

De sativas tonen de komende bloei door vele grote bladeren te dumpen en langs de stam tussen de internodes is er een opbouw van scheutjes.

De oude bladeren haal ik pas weg als ze echt afgestorven zijn, schimmel is nu nog niet van de orde.

Ook zie je dat de nieuwe blaadjes minder vingers hebben.

Dit doe ik omdat ik denk dat de plant ook wat afvalstoffen kwijt kan, tja baat het niet dan schaadt het niet.

Pictures, eerste de Jacks, ruiken nu al verukkuluk!

 

med_gallery_9784_2140_330153.jpg

 

med_gallery_9784_2140_316060.jpg

 

med_gallery_9784_2140_52420.jpg

 

med_gallery_9784_2140_381025.jpg

 

Mijn kruising:

 

med_gallery_9784_2140_97382.jpg

 

med_gallery_9784_2140_334791.jpg

 

Deze laatste is 160 tot 170 groot en heeft vele vertakkingen, ziet er potentieel uit.

In totaal staan er drie Jacks en 6 eigen mixjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke plantjes! Maar ze zien er inderdaad wel wat licht uit van kleur, hoop dat het live echt een stuk donkerder uitziet! Je zal daar zeker wel last van wat droogte hebben of valt dat wel mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat worden mooie planten die eigen mix ,lekker sativa overheersend

jammer dat je geen foto's hebt van vorig jaarsoogst

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn wel wat donkerder hoor. de hoge UV straling vervormt de kleuren,

maar ze hoeven voor mij ook niet op de rand van overbemesting.

Zo wordt het wietje lekker zacht en fruitig zonder hoofdpijn.

Ik geloof een sativa is vak sowieso wat "geliger" of vergis ik me?

De droogte is nu al in volle gang, je ziet het onkruid op de achtergrond helemaal uitgedroogd.

Maar ze hebben een irrigatiesysteem met bronwater uit de bergen.

Ik heb een afbeelding van het eindprodukt van de oorspronkelijke moeder, een plaatselijke plant.

Deze heb ik "opgewaardeerd" met Sannies Jack met deze planten als resultaat.

Dit doe ik dus volgend jaar weer, zou houd ik een plant die gewend is hier en tegelijk mooi vol kristallen zit.

De smaak daarbij is belangrijk voor me, deze was voortreffelijk en is de Sannies Jack ook.

Overigens is de werking van een sativa voor mij beter, het drukt niet zo en geeft me een eeuwige smile.

Volgend jaar wil ik een goede haze erbij halen, maar ik ben er nog uit welke nu echt die haze smaak heeft.

Verschillende die ik geprobeerd heb zijn niet zo puur, tot nu toe denk ik aan amnesia.

 

 

gallery_9784_2140_442703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dus ze zijn wel wat donkerder. Heb hier ook dat als de zon goed schijnt de plantjes wat lichter van kleur lijken op de foto, daar zal de zon nog wel een tikkeltje harder schijnen. Of een sativa sowieso wat geliger is weet ik niet, ik heb er iig nooit van gehoord.

Ik snap wel dat je liever wat minder bemest dan iets te veel. Ik hou er ook niet echt van als een wietje in je keel kriebelt en je er knetterstoned van wordt. Hoofdpijn heb ik nog nooit gehad van wiet. Maar toch voed ik ze liever wel redelijk goed, want dat is naar mijn ervaring wel wat beter voor de smaak. Maar je plantjes zien er gezond uit dus dat zal wel goedkomen.

Leuk dat je zo doelgericht je eigen soortje aan het kweken bent! Met sannies Jack zal je qua smaak wel goed zitten. De plaatselijke wiet ziet er wel apart uit! Zou ook wel eens zulke wiet willen proberen, jammer genoeg zit een vakantie naar de Canarische eilanden er voor mij niet in. Ik ben wel echt benieuwd hoe de gedroogde wiet er van jou mix straks uit gaat zien! Die harige en bladerige toppen gemixt met de harde toppen van sannie ;)

Maar als je er een haze bij gaat halen doe je dat dan om verder te mixen met je eigen soortje? en ben je dan niet bang dat je de eigenschappen van je oorspronkelijke plant kwijtraakt? Je krijgt dan wel natuurlijk een interessante smakencombinatie,, Mja dat zijn allemaal planne voor volgend jaar natuurlijk, eerst maar is deze kweek afwachten :wacko:

 

Tjonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een Haze erbij halen bedoel ik ernaast erbij.

Daarom zoek ik ook een met een sterke haze smaak, a2 ofzo (toen ik nog in Maastricht woonde een van mn favorieten).

Ik hou van een heesje op zijn tijd, maar dan moet de smaak correct zijn.

Die Cannaloops heb ik eens geprobeerd en daar vind ik het wel in terug, maar is het nog niet helemaal.

Wel een lekker soortje trouwens.

Volgend jaar wil ik dus drie kanten uit, verder met mn eigen mix, een haze (als ik die vind), en ik wil een landras gaan proberen b.v. een Columbian Gold ofzo.

Maar daarvoor heb ik nog een hoop leeswerk te doen.

Ondertussen ga ik wat low-riders zetten voor het rookwaar. Die kan ik zlefs in de winter hier nog kweken.

Maar zoals je al zei, zover is het allemaal nog niet, eerst eens dit hier afbloeien.

Bijvoeden doe ik met Canna Bio trouwens, ze krijgen 2x per week de aanbevolen dosering.

Dat spul ruikt lekker, kan dus weinig kwaad met de smaak van het eind-produkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, sativas zijn minder donkergroen al denk ik dat die van jouw wel net iets meer voeding en/of beschikbare grond nodig hebben aan het afvallende blad te zien, en dus iets te geel zijn. Zal de opbrengst zeer ten goede komen.

 

Als je sativa beter vindt, waarom dan die plaatselijke soort "opwaarderen" met Jack. Je zou ook kunnen selecteren met steeds de meest kristallen producerende planten of kruisen met een andere sativa. Of probeer je ook de bloeitijd naar beneden te halen?

 

Je zoekt een haze, ik raad je aan er een te zoeken die niet zoveel is gekruist met skunk en northernlights e.d. oftewel een pure haze, oftewel original haze van de flying dutchmen of oldtimer's haze van ace seeds, te verkrijgen via seedbay.

 

Als je een winteroogst wilt, zou je ook voor een standaard indica kunnen kiezen in plaats van lowrider. Onder jouw lichtregime zou een indica vrijwel meteen gaan bloeien? en zich dus gedragen als een lowrider, maar met alle betere eigenschappen die een lowrider niet heeft.

 

Nog ff een leuke link voor je als je die nog niet had gezien: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=36181

 

Peace, Grow on

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hitte heeft parten gespeeld, twee weken lang 40 plus is niet bevorderlijk voor de plant.

Daarom ben ik ook voorzichtig geweest met voeding, de plant overleeft eigenlijk alleen maar in deze periode.

Maar zoals ik al zei, live zijn ze een stuk groener.

 

De potentie van de wiet was me weer iets te laag, vandaar de kruisingen.

Ook speelt er een commerciele rol bij moet ik eerlijk toegeven ahum :-)

De bloeitijd wil ik idd ook omlaag halen, nu zijn ze klaar einde Oktober, dan is het hier snachts ook nog maar 15 graden en vochtig vooral.

Ze bloeien eigenlijk net iets te laat, het hoogtepunt van de bloei moet tijdens de zomer zijn.

 

Thx voor de tip van de haze, heb je deze zelf geprobeerd en is daar ook die echte smaak naar voren gekomen?

Het wordt wel vaker gezegd, zo ook Neville, maar daar was ik niet tevreden mee.

Die link had ik al eens van een medegrower gekregen, ik bestudeer nu nog alles, gelukkig is mijn engels goed.

 

Eerlijk gezegd heb ik me dat laatste ook al eens afgevraagd, zelfs al twee blueberries gezaaid om het verschil te zien.

Maar dan komt de vraag, waarom uberhaupt nog autoflowering, jullie kunnen de lampen toch op 12 uur zetten gelijk?

 

Grtz y muchisimas gracias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf niet gegrowd, maar als je in de originele haze geen "hazesmaak" vindt dan weet ik het ook niet meer, maar het ligt er ook maar net aan wat je daaronder verstaat natuurlijk. Sommigen verstaan onder haze houtige smaken, anderen zepige smaken, weer anderen metaal achtige smaken of nog wat anders. Mischien heb je ooit een hele lekkere haze gerookt en moet je die smaak gewoon weer opzoeken/terugvinden?

(Als je met neville's haze niet tevreden bent ben je wel een beetje picky :wacko:)

 

Eerlijk gezegd heb ik me dat laatste ook al eens afgevraagd, zelfs al twee blueberries gezaaid om het verschil te zien.

Maar dan komt de vraag, waarom uberhaupt nog autoflowering, jullie kunnen de lampen toch op 12 uur zetten gelijk?

Omdat autoflowering nut heeft voor noordelijke outdoor growers waar normale planten in de natte herfst afbloeien. Binnen heeft het alleen nut als iemeand geen schakelklok heeft inderdaad.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de natte herfst afbloeien.

De laatste jaren is de herfst vergevingsgezind, duimen dat dat dit jaar niet anders is (voor de niet verduisteraars).

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja in ieder geval de Neville die ik heb geprobeerd (ik weet de breeder niet meer) was niet echt een haze.

Althans dat wat ik eronder versta, moeilijk uit te leggen maar als er een toeter van wordt gerookt valt het gelijk op.

Heb je de Cannaloop al eens geprobeerd, dat komt in de buurt maar is niet puur.

De wiet die ik ervan gekregen heb was wel appart maar ik herkende de haze er niet zo in, en dan heb ik haar echt lang genoeg laten staan.

Dat was bij die A2 ook erg belangrijk.

Dan gaan we dus de original haze proberen volgend jaar, je zult er nog over horen want ik smacht naar nog eens zoiets.

Hier zijn we minder verwend dan in Nederland waar je tig soorten kunt krijgen.

Alhhoewel er redelijk wat verbouwd wordt is het moeilijker te krijgen en bijna alles hetzelfde.

De eerste keer toen ik iets wilde kopen van iemand hier werd me een zak met nog natte toppen met steel en al aangeboden voor 7 euro.

Nu ben ik wel een "extranjero" maar niet gek!

Zaden kan ik via internet krijgen wat ik wil, maar het is altijd zon risiko en goedkoop zijn ze vaak niet.

Zeker als ik forums als IC lees begin ik te watertanden maar meestal zijn die soorten niet commercieel.

Ik denk dat het het beste is me te concentreren op landrassen, de indoor indica soorten kunnen de sterke zon niet aan.

Wel krijg ik binnenkort een broeikas ter beschikking, misschien dat het daar beter gaat.

Je ziet het, ik doe de titel eer aan, ongeorganiseerd en bijna opportunistisch maar aan het eind heb ik wel een jaar lang gratis, gezond en afwisselend te roken.

Maar laat ik me maar eens concentreren op de "ongoing", het weer is gelukkig weer iets koeler en ik ga die bleekscheten eens wat te eten geven!

 

p.s. Suffie, ik ben "what the bleep do we know" maar eens aan het downloaden. De new new age die quantumphysica, maar interessanter want het berust deels op wetenschap.

Het valt me op dat het een collectief iets is, ook hier op het kleine eiland wordt er veel over gefilosofeerd.

Of komt het dat we allemaal ons bewustzijn verruimen iedere dag :-)

Het boek van Goswami is ook best interessant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zegt dat de wietplant eenjarig is?

Dit is een plantje van vorig jaar, deze heb ik geoogst en twee zijtakjes laten zitten.

Ze heeft de winter overleefd en is sinds kort weer helemaal uitgelopen.

Zonder enige verzorging want ik was haar al vergeten.

Nouja sinds 2 weken dat ik haar voed nu, ziet er goed uit.

Dit is wel een pure sativa, geen mixje dus.

Tussen de bomen is er minder licht, hier komt de echte kleur al wat meer naar voren.

 

med_gallery_9784_2140_356632.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

What the bleep is inderdaad de moeite waard, andere manier van denken en observeren.

Geinig dat je die ene hebt laten staan, ben benieuwd hoe ze verder gaat.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen die bruiloft vond ik toch wel wat ver gaan, mochten ze van mij wel "to the point" komen.

Ik vond Zeitgeist interessanter te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha lachen ;) Eerste tweejarige wietplant die ik zie! Maar je ziet aan z'n grote wel dat die moeite heeft gehad met regenereren. Niet dat die klein is, maar de stam van toen die geoogst was, zal niet veel kleiner zijn geweest dan dat die nu is gok ik? Maarja toch al met al een mooi plantje, volgende keer al je planten staan en je bent gegarandeerd van een lekker kweek volgend jaar! Ben ook benieuwd wat er vanaf gaat komen, hij staat ondertussen goed geworteld dus daar kan het net aan liggen,,

 

Tjonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk door de positie aan de evenaar, het is niet echt duidelijk voor de plant wanneer ze wat moet doen.

Maar ik had met een boer gesproken die zei dat dit normaal is, ze doen een vroege en een late oogst hier.

Volgend jaar dus nog vroeger beginnen.

De originele stam is weggerot, dit zijn de zijtakken.

Het valt me mee dat het uberhaupt lukt daar tussen de pijnbomen, de grond is zuur en arm.

Ze begint te bloeien nu, ik zal achteraf eens een foto plaatsen van het resultaat.

Mooie hieraan is dat je zo wel de beste kunt houden, werkt echter alleen met dit soort denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh okee, dan heeft die nog een aardig stuk gegroeid ja. Misschien dat het daar lukt omdat de plant al meer dan een jaar aan de grond heeft kunnen wennen ;) Zag die er vorig jaar ook zo goed uit als nu? Zou indd de ideale manier van kweken zijn voor een guerilla-kweker! Eén keer plantjes neerzetten en elk jaar wat bijvoeden en oogsten maar

Maar als je een vroege en een laatste oogst kan doen zou dat wel heel relaxt zijn! DOEN zou ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar inderdaad wel een redelijke plant geweest, niet mega want ze staat tussen de bomen.

Het brengt wel weer alles in de war dit idee, het was al zo ongeorganiseerd :-)

Maar het scheelt voorgroeien en je weet wat je hebt.

Wel zal ik dan dieper gaan graven om de grond te verbeteren. Dat is niet echt prettig werk hier op een vulkanisch eiland kan ik je zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaden kan ik via internet krijgen wat ik wil, maar het is altijd zon risiko en goedkoop zijn ze vaak niet.

Zeker als ik forums als IC lees begin ik te watertanden maar meestal zijn die soorten niet commercieel.

 

Ik kom net terug v/d Canarias tot mijn verbazing kwam ik een heuse Growshop tegen in een spaanse wijk. Volgens mij hadden ze daar ook zaden.

Jack Herrer en AK47 geen idee wat ze er voor vragen.

 

Je woont daar overigens wel prachtig, ben er best wel jaloers op het gehele jaar zon geen winter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

Op welk eiland was je?

De eilanden verschillen nogal, de grootste en bekendsten zijn Tenerife en Gran Canaria maar ik woon op de groenere maar onbekendere eilanden.

Er is hier wel een growshop maar met hun heb ik al tig keer discussies gehad dat ze de zaden niet in de koelkast willen bewaren.

Dan bestel ik ze liever netjes verzorgd via internet op iemand anders naam.

Het is wel heel anders qua growen als je uit Nederland met een kelderkweek komt.

Ik heb niet altijd zon hoor, best wel wat regen hier in de winter. Maar daarvoor is het wel groen en de zon komt altijd wel weer kijken.

Het is niet zon lange depressieve periode als in Nederland.

Het is dan zelfs knus, met de houtkachel aan, een sandalwood-haze bananenvloei bluntje, vers gedownloade Lost afleveringen...

De volgende ochtend tjirpen de vogels alweer en schijnt de zon met heerlijke geuren en bloeiende wilde orchideen.

Yep life is hard haha. Maar het is wel maar waarnaar je streeft, dit was mijn doel voor 20 jaar lang en ik ben er.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...