Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

boatfreak

Bouwplan En Verslag Kweekkast 400w 1x1 Meter

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik en een vriend van me willen samen wiet gaan kweken, geen grote kweek maar meer voor de fun en een klein zakcentje.

 

Het idee is om een kast te bouwen van 1x1x2 meter, met een 400 watt HPS lamp en filter en afzuiging etc. (geen idee hoeveel m2 filter en afzuiger we moeten hebben...?) De binnenkant word wit geverft met grondverf en er komen 9 potten in te staan.

 

hier het plan:

 

wiethkasthhxv4.png

 

 

Vrijdag (11 mei) beginnen we met de bouw van de kast, maar wat voor apperatuur die er in komt hebben we geen flauw idee van. (tips / suggesties?) er komt in ieder geval een 400 watt natrium lamp in.

 

MvG. Boatfreak & Cosmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

plan ziet er goed uit koop een 500cubafzuiger in box is lekker stil en krachtig genoeg om er in de winter mischien een 600 watter in te hangen vraag in de winkel naar een bijpassend filter en kijk of je dat in je kast krijg moet volgens mij net passen gewoon zo hoog mogenlijk in je hok hangen.verder een boxfan kopen die je in je kast kan hangen,en eerst potten kopen voordat je de gaaten gaat zagen,en draaien maar :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben de vriend van boatfreak ;)

 

we dachten om dit aan te schaffen:

- 400 watt set

- 225 kub afzuiger

- demper voor de afzuiger

- 100 kub koolstoffilter

 

= 223,50 euro

 

maar op de shop van deze site zag ik:

- 400 watt set

- 500 m3 koolstoffilter

- 500 m3 afzuiger in softbox

 

= 311,00 euro.

 

Ps. de dichtsbijzijnde growshop zit in Zwolle en het is niet bepaald duidelijk wanneer die nou open is en of die nog wel bestaat :nerd (we hebben wel een nummer gevonden op internet, maar niks neemt op als we bellen.)

 

 

Is een grotere afzuiger en grotere koolstoffilter echt noodzakelijk?

Edited by Cosmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

ziet er goed uit op het eerste gezicht alleen als je ook een zak centje wil verdienen dan zou ik voor een wing gaan van 600watt en een 500m2 afzuigertje moet in eesrte instantie wel voldoende zijn maar ik zou wel kijken of je het filtertje boven je lamp kan hangen, dit i.v.m de hete lucht die naar boven stijgt en boven je lamp is het het warmst. verder zou ik i.p.v verven gewoon zwart wit folie gebruiken dat kan je ook beter schoonhouden en het reflecteerd beter en je kan het vervangen wat om de zoveel tijd gewoon moet gebeuren. als je goedkoop kweekspullen wil hebben voor je hokkie stuur me dan ff een mailtje dan kan ik je daar verder mee helpen.

succes man :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimaal 500 m3 in een box nemen aan afzuiging...

 

Mocht je de ruimte hebben om de afzuiger en het filter buiten je hok te plaatsen kan je het filter ook gebruiken als demper door erdoor heen te blazen ipv zuigen...

 

Verder is een dimmertje voor de afzuiging ook geen overbodige luxe, zeker niet als je hem zo stil mogelijk wilt laten werken...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ de hokjes melker: check je mail

 

Nee er zit niet echt een goede helemaal geen growshop in de buurt. Dus waarschijnlijk word dat op internet bestellen, dus alle informatie en spullen moeten zo'n beetje van internet af komen.

 

600 watter is denk ik nét iets teveel stroomgebruik (cosmo kan daar nét ff iets meer over zeggen) want het was al een hele stap om van ons oude plan (TL en spaarlampen) over te gaan op HPS (gelukkig hebben we die keus wel gemaakt :nerd )

 

Wat voor afzuiger en filter we erop doen weten we dus nog even niet, we willen namelijk ook maar iets van 9 á 10 planten kweken.

Waar kunnen we dat slang kopen met zilverachtige laag er omheen en die ringen e.d. voor de montage en luchtafvoer? die zie ik op (nog) geen webshop staan.

 

Kan zo'n afzuiger op een normale dimmer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een toevoeging:

 

het is al zeker dat we op deze site gaan bestellen: http://www.agra4u.nl omdat hun alles in 1 keer kunnen leveren. We willen de softbox zelf maken omdat dit nogal wat geld bespaard en ook het schakelbord willen we zelf maken. Alleen het een en ander is nogal onduidelijk, er staat een slakkenhuis op met als beschrijving:

475

 

Artikelcode: 1900-0475.

 

betekend dit dat hij 475 m3 per uur doet?

 

en wat voor relais moet ik hebben, ik dacht zelf aan deze: "Relais Trevis wissel 2 maak 2 verbreek 9 amp" (Artikelcode: E-C35-22)

 

(zelf nog nooit met relais gewerkt maar wel verstand van elektronica, dus dat moet wel goedkomen met jullie hulp)

 

alvast bedankt :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

je koolstoffilter moet 20% groter zijn als je afzuiger!

 

en je verse lucht inblazer moet de helfT van je afzuiger zijn ivm met druk in je hok!

 

 

 

ik zou gaan wat ik ook heb voor een 500m3 afzuiger 600m3 koolstoffilter en 250m3 inblazer en 600watt lamp

 

licht is gewicht!!!! geloof me als je doet wat ik zeg krijg je geen spijt

 

succes :nerd

 

 

ps als je het echt goed wil doen neem dan een hygrostaat (fancontroller) en thermostaat

 

 

kijk eens bij leafman (growshop)

Edited by hvh

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet ik een:

"2 maak 2 breek relais"

of een:

"magneetschakelaar"

 

hebben om een schakelbordje te maken met een simpele blokker tijdklok? (voor één 400 watt lamp )

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een sticky in de electrohoek over relais. Lees die even goed door. Niet alle relais zijn per definitie geschikt voor één of meerdere lampen. Daarnaast is er nog het schakelborden topic in hetzelfde forum, daar vind je veel informatie. Maar als eerste lees je de sticky over elektro van John Doe in het betreffende forum. Dan zal je al een stuk meer duidelijk worden.

 

Ga niet met electriciteit stunten, werk veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben jullie misschien nog tips o.i.d. voor het lichtdicht maken van de deuren?

 

Hij staat inmiddels, en is mooi wit van binnen. De lamp hangt ook al en de zaadjes zijn aan het ontkiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites
hebben jullie misschien nog tips o.i.d. voor het lichtdicht maken van de deuren?

 

Purschuim! In het hok gaan zitten deur afplakken met kranten en in de hoek spuiten goed laten drogen en aflakken, de kranten zijn om het vastplakken aan de deur tegen te gaan.

 

succes! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben het purschuim geprobeerd, maar alles zat eronder behalve de deur B)

(we moeten nog een beetje oefenen denk ik xD)

maar we gaan nu de bovenkant van de deur met een hoekprofiel dichtmaken, net als de onderkant.

 

En op de zijkant (waar de scharnieren zitten) plakken we ducktape.

En dan moet alles wel zo'n beetje goed zijn :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, alles is nu wel klaar, de plantjes zitten erin en je merkt pas dat er een hand voor je oog zit als je in je eigen oog prikt.

 

Nu wat foto's van alles :verrygood

 

 

Electrische dingen:

pict0015tj7.jpg

 

 

pict0016uo6.jpg

 

 

 

 

De kast & inlaat en hoe we het lichtdicht gemaakt hebben

 

pict0017ai5.jpg

 

 

pict0023nf0.jpg

 

 

kan zelfs op slot :whistling

 

pict0018do7.jpg

 

 

Koolstoffilter

 

pict0019hl6.jpg

 

 

Plantjes

 

pict0020iu8.jpg

 

 

Afzuiger

 

pict0021ho4.jpg

 

pict0022bo3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je spaanplaat genomen hebt (of zie ik het nu fout? )

 

Als het spaanplaat is kan je het best de buitenkant ook schilderen, om het wel bekende spaanplaatgas tegen te houden. Kan ook na deze kweek natuurlijk, want het droogproces van verf zal de plantjes ook niet al te goed doen.

 

Ziet er voor de rest wel netjes uit.

 

Grtz, Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeg maar geen spaanplaat, maar ook geen mdf (ertussenin), wel een soort van spaanplaat ja... We waren zowieso al van plan het een keer van buiten te verven, en als we dan de eerste cake bakken eens een mooie tekening te maken :verrygood

 

Ok, buitenkant nog verven dus. Verder nog mensen die opbouwende kritiek zien? Alle electra is goed aangesloten :smoke ziet er misschien een beetje warrig uit, maar het is niet minder veilig en er hangt ook een brandmelder boven. De uitblaas blaast ook over de VSA heen zodat die gekoeld word (normaal kan je er wel een ei op bakken man) het raam staat (bijna) altijd los bij cosmo, zodat er telkens verse vieze CO2 lucht aangezogen kan worden, en snachts ademt hij extra hard CO2 richting de inlaat :smoke

 

Er zijn in ieder geval al 5 plantjes boven de grond. Binnenkort zullen we ook wel een kweekverslag posten :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een vraagje voor de temperatuur.

Hoe zorgen jullie ervoor dat het niet 35 graden wordt en hoe houd je de LV hoog?

 

want in de kas is het ongeveer altijd 5 graden warmer dan de buitentemperatuur (als de lampen aanstaan), en als het straks in de zomer 30 graden is, wordt het nog warmer in de kas.. (té warm)

 

dus hoe doen jullie dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...