Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pope

Double Fun

Recommended Posts

Halfweg april gezaaid in potgrond van Aveve, verrijkt met BN Grondmix, BN Root en BN X-cel.

 

Vanaf ontkiemen 24/24 onder 2 x 36 Watt Philips New Generation (precies Dash, witter dan wit ;)). En dit tot het buiten terug wat beter wordt en de stammetjes stevig staan (wilt zeggen dat ze goed geworteld zijn).

 

Zijn nu 3 weken oud en zien er fantastisch uit. Eerste (getande) blaadjes meten 10cm.

 

Staan per 2 in een pot omdat het geslacht niet zeker is. Van zodra er zekerheid is selecteer ik.

 

Eerste 2 potten zijn 2 x Double Fun.

Derde pot is 1 x Double Fun en 3 x Santa Maria's (voor een balkonkweek door de broer van mijn kapper :nerd).

 

Zal geregeld mijn 'gallery' updaten:

 

med_gallery_4221_2132_231733.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee in één pot? Je kunt ze beter nu overpotten naar een aparte pot, of gelijk de volle grond in als je langer wacht zul je de wortels beschadigen die zijn dan helemaal in elkaar gegroeid. Dit is wel heel krap hoor.

 

Ziet er wel lekker uit trouwens :nerd

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je twee in één pot hebt, maar misschien is het nog niet te laat, ik denk dat je ze nog kan scheiden zonder de wortels beschadigen, maar ik zou er zeker niet lang mee wachten, doe het zo snel mogelijk, straks heb je twee vrouwtjes in een pot, watdan?

 

je blaadjes zien er trouwens wel een beetje misvormd uit, last van beestjes? :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten nu per 2 in 3 liter potjes barstensvol voedingsupplement (vandaar de overkrullende blaadjes).

 

Van zodra ze vastgeworteld zijn (houterige stammetjes) en het weer goed is gaan ze per 2 in 60-liter kuipen.

 

We zien wel als ze in de bloei gaan welke er vantussen moeten. Desnoods blijven ze met 2 in 1 60-liter kuip. Met voldoende voeding en goede zorgen lukt dit zeker. Er zijn er die het met minder moeten doen :nerd .

Niet besparen op voeding, daar komt het op aan.

Het blijven tropische planten, dus in tegenstelling tot inheemse planten zoals aardbeien moet men niet vrezen voor minder bloemen (vruchten) als er meer bladeren zijn.

Het komt erop aan zovéél mogelijk blad zo lang mogelijk groen te houden. Dees zorgen voor gezonde planten, dus mooie toppen (uit ervaring).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb paar foto's bijgeplaatst in gallerij.

Het gaat de goede kant uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe foto's bijgeplaatst in gallerij.

 

Eerste 2 foto's zijn van een uit de pot gerukte mannetjesplant. was duidleij kzichtbaar in de voorbloei.

Is al één vrouwtjesplant die een pot voor haar allen heeft.

De 2 kleine plantjes zijn een Low Ryder experiment. Groeien wel aanzienlijk trager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wat foto's togevoegd in mijn gallerij.

 

De grote is een double fun, nog 4 weken te gaan.

De kleine een low ryder, nog 1 week te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIER lees je hoe je foto's plaatst.

Dan krijg je denk ik iets meer reacties.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello ,

 

gaat indeed de goeie kant op

heb je verduistert ? want wat een toppe op 18 augustus

als je niet verduistert hebt weet ik nu al welk soortje ik volgend jaar neem

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...