Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Geeke

World Of Seeds

Recommended Posts

Heeft iemand met deze zaden ervaring? Ze hebben enkele (voor mij) interessante soorten.

De vraag is natuurlijk of ze hun huiswerk goed hebben gedaan.

Een Ketama b.v. zou ik best eens willen proberen, de South African Kwazulu schijnt een hele goede brenger te zijn. Het mooie is dat ik ze hier gewoon kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op Amerikaanse fora wordt er al wel van gekweekt. Voor wat betreft genetica zitten er zeer interessante soorten tussen, met name die met landrassen. Volgens mij wel een poging waard, maar er zullen ongetwijfeld planten tussen zitten die voor de geoefende Hollandse kweker misschien wat tegenvallen qua opbrengst en bloeitijd. Ik zou voor de Colombian Gold gaan, uit de Santa Marta regio komen mooie landrassen. Als die er tenminste echt inzit, en zo ja welke... Maar ach, voor dat geld zou ik het gewoon proberen. Succes! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Santa Marta regio wisselt af van kust tot bergen. Daar ik op bijna 1000 meter woon hoop ik op iets uit de hogere sferen. Voor die twee tientjes zeker het proberen waard.

Daar gaan we weer, meer zaad dan tijd :-)

Vandaar dat ik hoopte dat er iemand ervaring mee heeft zodat ik op zijn minst weet of de smaak en potentie in orde is. De opbrengst kan ik niet vergelijken, de planten groeien hier een aantal maanden, althans de sativa's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo nu en dan kom ik nog eens boven water hier :-)

Ondertussen kan ik bij deze zaadbank mijn favoriete soorten niet meer vinden.

Heeft iemand een betrouwbare bron voor landrassen?

Ik wil zo graag eens een goede Thai hier (ter hoogte van noord Afrika) proberen daar deze soort de hoge UV stralingen aankan.

Ik merk na wat ge-experimenteer dat de planten die in halfschaduw staan beter uitzien dan de rest.

Maar ik vind het zonde om geen gebruik te maken van deze ultra energie.

Wellicht zullen ze zich na generaties wel aangepast hebben, in ieder geval lijken de bladeren smaller te worden (minder verdamping en warmte).

Binnenkort krijg ik bezoek uit Nederland en het zou mooi zijn als ze wat nieuwe zaden mee konden nemen.

Ik ga ook wat lowriders bestellen bij Sannie, ideaal voor wat tussenopbrengsten en makkelijk in de tuin (30.000m2) te verstoppen.

Misschien is een ruil mogelijk? Mijn kruising tussen Sannie´s Jack en het soort van hier is delicious!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil zo graag eens een goede Thai hier (ter hoogte van noord Afrika) proberen daar deze soort de hoge UV stralingen aankan.

Ligt er maar aan of het een highland -of lowland thai is.

 

Ik weet zo ff uit m'n hoofd van een pure thai van seedsman(.com): mama thai. En Destroyer van Cannabiogen is thai X mexican.

Ace seeds heeft misschien ook wel wat leuks voor je Canela en Guerilla worden aanbevolen voor highlands.

 

Verder is er nog wel meer te vinden met goed zoekn. Bijv. op www.icmag.com (bijvoorbeeld deze thread tropical outdoor growing).

 

In ieder geval succes met kweken in je real-deal klimaat. Hooglanden schijnen de meest psychoactive wiet te produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow thx voor de tip, vooral de link is super interessant voor me.

Er worden daar pics getoond van sativas met buds waar je "U" tegen zegt.

Hopelijk kan ik eens wat goede zaden daarvan bemachtigen, het ziet ernaar uit dat ik toch eens een Columbian Gold moet proberen.

Het zou kunnen dat de sativa die ik heb ook zulke genen heeft, er zijn hier veel columbianen.

Maar nogmaals gracias, ik heb voorlopig te lezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...