Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fr_nz

Eerste Kweekje

Recommended Posts

Wow, als mijn plantjes buiten ook zo gaan geven dan komt het allemaal wel goed :specool hoever had je ze eigelijk van elkaar af geplant? En 5cm groei per dag is trouwens wel indrukwekkend, het ziet ernaar uit dat het mooie dames gaan worden B)

 

Ik vroeg me trouwens af na hoeveel tijd de mannetjes er echt tussen uit moeten voordat ze hun schade beginnen toe te richten? Dit moet toch niet onmiddellijk toch? Je kan toch lekker wachten tot je ze echt met grote zekerheid kan onderscheiden.

 

Keep up the good work :)

 

Greets

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 25 (dag 4 bloei)

 

Zoals je ziet begint het aardig te komen. Het verwonderd mij hoeveel ze nog elke dag groeien, zelfs met de lamp op 12/12! Ik heb op dag 23 de potten wat uit elkaar gezet en zoals je kunt zien wordt die extra plaats al vlug ingenomen...

med_gallery_10779_2121_835544.jpg

 

De plantjes zijn ook in hoogte gelijker geworden..

In het begin had ik meer dan 15cm vershil..waar dat nu ongeveer maximum 10cm is.

Alleen één uitschieter in lengte..deze heeft al van het begin een gestrekte structuur gehad->

med_gallery_10779_2121_684679.jpg

 

Zou het mss beter zijn om deze nog te toppen?

 

De anderen blijven mooi compact:

med_gallery_10779_2121_1856706.jpg

 

nog geen piemels of spleetjes te zien.. :specool

 

 

@sunflower : Dat gedraaide blad zat de volgende dag terug goed. :) de bladeren draaien zich dagelijks wel nog een beetje..maar dat is (denk ik) omdat ze licht zoeken.. Zo'n 180° als vorige keer heb ik wel niet meer gezien! :)

 

@Cpt. Jaak: We hadden 10 feminized seeds direct in de grond gestoken met de gedachte: "als we er 5 hebben zijn we content", we plantten ze ong 30cm van elkaar. En daar waren ze opeens -> 10 even sterke vrouwtjes..niks te selecteren aan, alle 10 prachtige dames!

Normaal kan je wel de beide sexen onderscheiden voor er iets 'ergs' zou gebeuren. Ik ging gisteren bij een vriend kijken naar z'n plantjes en het geslacht was duidelijk te zien! B)

 

Grtz2all...fr_nz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 26...

Alles gaat z'n gangetje..De groei in hoogte neemt al zichtbaar af..de groei in de breedte daarentegen.. B)

Ik heb ze wat herschikt..de kleinste recht onder de lamp gezet..en zo te zien wordt alle plaats die hen gegeven wordt goed benut! Hopelijk verdringen de grootsten de kleintsten niet!

med_gallery_10779_2121_646374.jpg

 

Still no difference to see between the pimps & de ho's... :lol: maar daar maken we ons nog niet druk over..

 

:specool En voor de rest...Tryin' to keep it green! :)

med_gallery_10779_2121_833430.jpg

 

 

Grtz.. Fr_nz & De_Nize... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man, schitterend, net een geboren kweker :specool Ik sta er echt van te zien hoe snel je planten groeien.

 

Ik kwam dit weekend thuis om te zien dat al m'n plantjes allemaal aan het vergelen waren, das balen. Volgens mij stonden ze in te kleine potten, ik heb ze dan ook maar buiten verplant om moeder natuur haar magic even te laten doen B)

 

Ik zal volgende week ook eens ff foto's maken, maar er verwacht maar niet teveel van :)

 

Greets

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

aiai..captain Jaak..geen aangename thuiskomst! :lol:

Ik zit al vol spanning te w8en op je pic's.. B) Hopelijk blijft het nu lekker weer! Maarja..eens ze buiten mooi geworteld staan kunnen die wel tegen een stootje! Vorige zomer hield ik hier m'n hart vast toen m'n meisjes heen en weer geslingerd werden door een onweersbuitje..maar die bleven mooi staan! :wOOt

Ze kregen uiteindelijk stammetjes tot 4cm dik aan de basis!

Over de binnenkweek hoor je mij ook niet klagen! :) Ik had echt niet gedacht dat dit zo lekker zou lopen!

 

Vandaag zag ik aan één plant al geslachtsverschijnselen..maar nog zo miniem dat ik me ook wel eens zou kunnen vergissen! :specool Nog ff de handleiding van de camera doornemen en morgen een scherpe foto proberen te maken! :)

 

Grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er heel goed uit é maat!!! B) :specool

Je broer heeft me een linkje gegeven .

Ik ga eerlijk zijn , khad ook niet gedacht dat het zo goed zou gaan...

Zit met spanning te wachten op een volgende update. :)

:) grtz de rostn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) Jiiiipse Rostn! :specool

Nice dajt gevoenden et!

Speciaal voe joen: Een update! :)

 

Dag 28

 

Gisteren van een-te-danken-aan-mijn-lompheid-afgebroken aftakking een stekje gemaakt..

Ik heb deze door gebrek aan een plug direct in aarde gezet.. Die staat nu in mijn kast met een stuk v/e fles erover om de verdamping wat te beperken.

med_gallery_10779_2121_769838.jpg

Hopelijk slaat ze wat aan, dan verhuist ze naar een vriend, om buiten te zetten.

 

Voor de rest komt de ruimte voller met de dag..

Nog steeds één uitschieter qua lengte (nu linksboven) die toch wel 15cm groter is dan de anderen!

med_gallery_10779_2121_2706671.jpg

 

 

Dag 7 bloei, nog geen zekere vorm van geslacht te zien. Enkel kleine groeiseltjes, die volgens mij vrouwelijk lijken, maar kga nie overhaast conclusies trekken..we zien wel.

 

Grtz..frnz..

 

voor de liefhebbers..een filmpje van mn buitenkweekje vorig jaar..nog in volle groei.

http://www.youtube.com/watch?v=ieBIadVTm3Y

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, hoeveel heeft die buitenkweek zo ongeveer opgeleverd? Het ziet er in ieder geval een serieus grote bos uit. :verrygood Ik ben ook wel eens benieuwd om te zien hoe dat stekje gaat gaan.

 

Greets

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 32 (dag 11 bloei)

 

Nog steeds geen duidelijk verschil tussen mannetjes en vrouwtjes...Wel al twee plantjes die vrouwelijke trekken beginnen te krijgen..maar nog niks duidelijks..Er zou gerust een mannetje of twee de kast mogen verlaten, want zoals je ziet begint het een wildernis te worden.. :whistling

med_gallery_10779_2121_2379789.jpg

 

@ captain Jaak: Door gebrek aan een weegschaal heb ik geen precieze cijfers van vorig jaar..

Maar ik denk dat het drooggewicht zo'n 300-400gr zal geweest zijn..Dit kon zeker het dubbele geweest zijn, maar we hebben ze (door interesse van de buren) vroeg moeten binnenhalen. De wiet was zeer lekker, rook zeer sterk na het crushen, en door het hoge THC-gehalte door het vroeg binnenhalen, een heel lekkere High!

 

Grtz..frnz.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

300-400 gram is toch niet zoveel voor tien planten, niet? Ik heb spijtig genoeg geen foto's kunnen nemen in't weekend, de oplader van het toestel is kwijt :verrygood maar ik kan zeggen dat de plantjes het buiten wel fijn vinden, ze zien er echt goed uit nu :bier

 

Hoe zit het bij jou met de pimps en de ho's, het wordt toch bijna tijd om het te zien normaal gezien

 

Greetz

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cpt. Jaak: Super dat je plantjes goed aanslaan buiten! :smoke

Ik had vorig jaar ook meer verwacht..maar iemand die m'n buurman kent vertelde me dat hij erover had gesproken..en zo heb ik begin september het hele zootje omgelegd, om problemen te vermijden..

Daarom nu indoor! :smoke

Ik had je graag nog een fotootje meegegeven, maar kheb een soortgelijk probleempje als jij...

...kvind mn batterijen ff niet.. ;) (Could it be the weed?) :bier

Er is veel gebeurd de laatste dagen..

Ik ben al zeker van 3 sletjes..ééntje ervan begint al mooi te bloeien, op de andere twee zijn al witte haartjes te zien..

Verder ben ik (bijna) zeker van één mannetje, strax nog ff gaan checken! :verrygood

Aan de andere twee nog niks te zien..maar blijkbaar kan in een etmaal veel gebeuren! :D

 

Grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 36 (dag 15 bloei)

 

Gisterenavond 2 duidelijke mannetjes uitgehaald.. :smoke nooit plezant..(en natuurlijk de twee vetste!)

Ik heb nu 3 wijfjes..en nog één die volgens mij ook mannelijk is..maar ik wacht nog een dagje..

 

Kheb eens mn best gedaan om wat scherpe close-ups te maken.. ;)

med_gallery_10779_2121_1693331.jpg

Zoals je ziet worden de bladstengels wat paars..hopelijk wordt het niet te erg.. :verrygood

 

med_gallery_10779_2121_2118142.jpg

med_gallery_10779_2121_629270.jpg

 

 

Hopelijk dikken ze nog wat aan in opbouw :bier ..want de twee mannetjes, die eigenlijk mn twee vetste planten waren, hadden het merendeel van de ruimte van mn hok ingenomen.. :smoke

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 38 (dag 17 bloei)

 

Alles gaat zn gangetje...hier een fotootje van het eerste bloeiertje..vandaag kon ik al topjes zien op een tweede slet..Als dit zo nog een week of 8 zo doorgaat word ik meer en meer benieuwd naar het resultaat van ons eerste kweekje! :smoke :bier

med_gallery_10779_2121_72199.jpg

Nog een fotootje, een beetje bewerkt..voor de liefhebbers van een mooie wallpaper :verrygood

med_gallery_10779_2121_19984.jpg

 

De groe(n)ten..frnz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 39 (dag 20 bloei)

 

ahoi meelezers...

Toen ik deze namiddag voor de eerste keer sinds gisteren terug in het hokkie keek, kon mn dag, nee..mn week niet meer stuk! In minder dan 24u zijn de beginnende plukkies verdubbeld in omvang! ;) Omdat dit mn eerste keer indoor is was ik wel ff geschrokken hoe lekker dat gaat onder een lampje! :bier

med_gallery_10779_2121_2386206.jpg

 

Zoals je mss gezien hebt lijkt het alsof iemand aan de blaadjes (bovenaan) heeft geknabbeld...

Toen ik mn potten een weekje geleden verzette ben ik wel een spinnetje tegengekomen, en een paar dagen later zat er een mug in..maar ik dacht dat dit niet echt kwaad kon...correct me if i'm wrong.. :verrygood

Heb eens goed gecheckt en ik kom niets van andere beesterij tegen..geen luizen of zo..

Hopelijk blijft de schade binnen de perken.. :smoke duimen!

Nog 2 pics van het plantje..ze loopt een dagje of 4 voor op de andere twee resterende superSkunks,

maar is wel de kleinste van de 3

med_gallery_10779_2121_886842.jpg

med_gallery_10779_2121_2021670.jpg

 

Hier de andere twee wijven.. :smoke

med_gallery_10779_2121_490323.jpg

med_gallery_10779_2121_2254708.jpg

 

Graag jullie reacties!!!

 

Grtz...frnz.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er goed uit :bier

let wel op, je bloeiperiode begint pas de eerste dag dat je het geslacht kan vaststellen, en niet het moment dat je de klok omdraait naar 12/12

dus eigenlijk begon die pas rond 27-5 en zit je vandaag in dag 8 bloei ongeveer

succes ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Tom! :bier

khad er zo nog niet over nagedacht..door (veel) te veel dit forum te lezen zou ik de simpelste dingen al t ver zoeken..

nou ja..ff heel mn boekhouding aanpassen :verrygood en bij deze..

Dag 8 bloei! :smoke

groeten..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die gaan inderdaad wel lekker :bier

 

Buiten wordt er aan mijn plantjes ook op dezelfde manier als aan jouw plantjes geknabbeld trouwens, der zitten ook soms zwarte puntjes op de bladeren maar daar maak ik mij geen zorgen om, daar kunnnen ze wel tegen. Het ziet ernaar uit dat ze bij mij groeien zoals ze bij jouw bloeien :verrygood

 

Benieuwd hoe het verder zal gaan

 

Keep it up

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 44 (dag 13 bloei dan :) )

 

Alles gaat toppie! :verrygood Enkel de blaadjes waren tijdens de week wat gelig geworden, doordat mn lamp wat te dicht ging...maar door wat aanpassingen heb ik hem (nog) wat hoger gehangen..hoger kan hij nu wel niet meer..maar de groei is er volledig uit denk ik.

 

hier wat close-ups van de bloemetjes.. :whistling dit is de plant die al het verst staat..

med_gallery_10779_2121_1769072.jpg

med_gallery_10779_2121_1034645.jpg

 

 

Hier van een plantje die een klein weekje achterkomt..

med_gallery_10779_2121_2588364.jpg

med_gallery_10779_2121_1161358.jpg

 

Alle reacties welkom!

 

Grtz..frnz :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo dat ziet er weer allemaal goed uit precies, het is ondertussen wel al een weekje verder dus het zal er in het hok waarschijnlijk nog beter uitzien. Mijn plantjes groeien ook goed buiten maar der wordt wel wat veel van de blaadjes weggegeten dus daar ga ik eens iets tegen zoeken.

 

Keep it up :specool

 

Greets

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

Die zien er erg goed uit. :specool

Ga zo door zou ik zeggen :lol:

 

groetjes sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag de andere vier SSjes verpot.

med_gallery_10779_2121_185966.jpg

de voorste twee zijn drie dagen jonger, en linksvoor heeft wat achterstand opgelopen. Ik dacht teveel water, toen ik ze verpotte, was de kluit goed nat.

mja..die komt er wel door :lol:

Iemand zijn mening?

grtz..frnz :lol:

ziet er goed uit maar waar staat ss voor ? heb aardig wat ervaring met zaad en met 99.9% female zaad waar vaak hermas uit komen maar don`t worry lekker laten groeien en wil je zijtakken kan je de toppen 2,3 dagen vast binden aan de steel dus een lusje maken ? dat vraagteken maar dan sluiten lief voor ze zijn en dan maar hopen op forsse dames :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

SS staat voor alle duidelijkheid niet voor één of andere Duitse Wehrmacht, maar voor Super Skunk.. :lol:

Deze middag nog wat fotootjes maken en updaten!

Stay tuned! :specool

 

grtz..frnz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 52 (dag 21 bloei)

 

Alles gaat lekker..Het felste bloeistertje is in een weekje flink aangekomen Jaak! :specool

 

med_gallery_10779_2121_2569517.jpg

med_gallery_10779_2121_1110028.jpg

 

med_gallery_10779_2121_1954564.jpg

 

Alleen een dag of vier geleden een probleempje.. één van de wijven had uitgedroogde en opgekrulde bladeren..vast te warm gehad!

med_gallery_10779_2121_740290.jpg

 

Hier de derde SuperSkunk:

med_gallery_10779_2121_491563.jpg

 

Dan maar een ventilatortje gehangen tussen de toppen en de lamp..

Dat werkt nu lekker...het is niet erger geworden, maar de bladeren herstellen ook niet..:lol:

med_gallery_10779_2121_2245704.jpg

 

med_gallery_10779_2121_512338.jpg

 

@ sunflower: thx! doin' the best I can! :lol:

@Jaak: mss slakkenkorrels proberen? of zouden die slijmdieren niet de schuldige zijn? In alle geval good luck maat!

 

grtz..frnz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het worden echte vetzakken zo te zien :specool dat gaat een mooie opbrengst worden als het zo door gaat. Geef je de planten trouwens voeding? Want bakken van 12liter lijkt niet geweldig veel eigelijk. Ik was aan het denken om die van mij ook eens wat nitraat bij te geven om te zien wat ze ervan vinden.

 

Ik denk trouwens niet dat het slakken zijn die zich volvreten aan mijn planten maar ik ga vannacht toch eens een bekertje bier in de grond zetten om te zien of ik wat vang :lol:

 

 

Cheers

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...