Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik ben nogal veel bezig met psychedelica en dus ook met psychedelische drugs. Het is mijn gewoonte om telkens als ik iets nieuw probeer (of het nu een drug of wat dan ook is) er zo veel mogelijk over te weten te komen. Zo heb ik dus ook heel wat informatie over paddo's verzamelt de laatste tijd. Omdat ik zelfs bij vrienden en leeftijdsgenoten (en zeker bij mijn ouders) op heel wat vooroordelen en onwetendheid stuitte dacht ik dat het miss wel handig zou zijn om mijn opgedaane kennis te verzamelen in een soort van paper. Ik schrijf hier nergens iets nieuw in en het is puur een verzameling van informatie (Wel niet zomaat gecopy-pasted natuurlijk :) ) Ook zullen er hier en daar wel sporen van subjectiviteit te vinden zijn, maar de echte informatie die er uit te halen is is strikt neutraal :wOOt Wel, hier is het resultaat:

 

 

De heilige paddestoel

 

 

Geschiedenis.

 

Het gebruik van de paddestoel is al zo ver terug te vinden in de menselijke cultuur als het domesticeren van dieren. De Psilocybe groeit in de mest van runderen en hierdoor kwam de oermens er meer mee in aanraking naarmate men meer dieren ging houden. De paddestoel groeide uit tot een heilige plant en er werden hele culturen rond gebouwd. Ook werden hierdoor de runderen aanzien als goddelijk omdat de paddestoelen dus in hun mest groeien. Het oude paddestoelengebruik bracht voor de oermens drie voordelen met zich mee; drie stages van effecten. Het eerste voordeel is dat bij klein gebruik de zintuigen scherper worden en de oermens dus beter kon zien en horen wat leidde tot een betere jacht. Het tweede voordeel is dat de paddestoel het libido verhoogt wat leidde tot een hoger voortplantingscijfer. Het derde voordeel is dat een volwaardige paddotrip een spirituele goddelijke ervaring is: het ego wordt opgelost en men voelt zich verbonden met alles wat leeft, ook komen er hallucinaties met vormen en kleuren bij. Dit zag de oermens als contact met de godin ‘Gaia’. Gaia is eigenlijk gewoon de natuur, de moeder van alles, de allesomvattende kracht van het leven. Men ging hier dus hele culturen rond bouwen met als belangrijkste rite het gebruik van de heilige paddestoel. Deze culturen waren vrouwelijk, vredelievend en erg verbonden met de natuur. Naar mate de tijd vorderde, veranderde stilaan ook het klimaat en de paddestoelenculturen werden hierdoor verplicht te verhuizen naar plaatsen waar de paddestoel niet zo gemakkelijk groeide. Het gebruik ging verloren en men ging vervangmiddelen zoeken die steeds minder weg hadden van het mysterie van de heilige paddestoelen. Uiteindelijk bleef er van de traditie niets over dan een herinnering aan hoe het vroeger allemaal beter was. Met de traditie ging ook de rest van de cultuur verloren, Gaia raakte haar plaats kwijt en de culturen veranderden van vrouwelijke partnersamenlevingen in mannelijke dominatorsamenlevingen waar macht en overheersing op de eerste plaats kwamen en nog steeds komen.

 

Even een sprong in de tijd: doorheen de verdere geschiedenis van de mens bleef men achter andere manieren van bedwelming zoeken. De meeste hiervan waren verdovend en hielden de mensen klein in plaats van dat ze geestverruimend waren en hen contact gaven met het leven.

Toen kwamen de jaren 60: De moderne mens was in de naoorlogse jaren door de regering gedegenereerd tot een televisieverslaafde Barbie-gemeenschap. De dominator had de touwtjes in handen en de bevolking hield zich koest. Toen raakte de door dokter Albert Hoffman ontdekte psychedelische drug LSD in omloop. Dit bewustzijnsverruimende middel gaf de jeugd een deel vrijheid terug. De regering heeft getracht deze drug als controlemiddel te gebruiken maar door de oncontroleerbaarheid hebben ze dit uiteindelijk opgegeven. Omdat het gebruik leidde tot opstanden en het men deed twijfelen aan de huidige waarden en omstandigheden is dit middel direct illegaal gemaakt zonder gezondheidstests of zonder de medische mogelijkheden te onderzoeken terwijl later toch is aangetoond dat LSD bruikbaar kan zijn bij het genezen van een alcohol of drugsverslaving en bij het genezen van bepaalde trauma’s. Zo is cannabis trouwens ook illegaal gemaakt zonder oog op de volksgezondheid. De cannabisproductie gaf de Mexicanen teveel economische voordelen en dit stond de Amerikaanse regering niet aan, ook zijn de vezels van de Cannabisplant bruikbaar om papier en touw mee te vervaardigen op een goedkopere en milieuvriendelijker manier dan als het van hout gemaakt wordt. Dit stond de grote kapbedrijven die een groot deel van de Amerikaanse economie uitmaakten niet aan en dus werd cannabis illegaal gemaakt. Maar dat doet hier niet echt ter zake. Met het illegaal maken van LSD was de gemeenschap opnieuw zijn contact kwijt met de wereld van Gaia en werd er gezocht naar iets nieuw. Eind jaren 60 begin jaren 70 werd er een psychoactieve paddestoel vanuit Mexico meegebracht door een ontdekkingsreiziger. Even later werd de paddestoel zonder onderzoek illegaal gemaakt, gewoon om het feit dat hij/zij bewustzijnsverruimend is en de mensen vragen zou kunnen laten stellen. Hij werd direct op Schedule 1 gezet. Schedule 1 is de lijst voor stoffen die absoluut geen medische toepassing hebben. Maar er zijn dus nooit tests naar gedaan terwijl dat het ondertussen door gebruikers proefondervindelijk bewezen is dat paddestoelengebruik clusterhoofdpijn kan verhelpen. Ook is door het duizenden jaren oude gebruik het menselijke lichaam aangepast aan het opnemen en verwerken van de werkzame stoffen “Psilocybine” en “Psilocine”. Er is nog nooit iemand gestorven, ongevallen zoals uit een raam vallen buiten beschouwing latend, of mentaal ziek geworden door het gebruik van paddestoelen. Toch staat de Psilocybe Cubensis op Schedule 1. Waarom? Enkel en alleen doordat de regering bang heeft haar controle te verliezen. Na het afpakken van de paddestoel en zowat elke andere natuurlijke hallucinogeen trakteerde de regering de bevolking op een dubbele dosis coke, heroïne en televisie, gefinancierd door de geheime dienst. Men zal tot dat er verandering komt in onze onzinnige drugswet nooit weten wat de paddestoel en andere psychoactieve stoffen voor de medische en psychiatrische wereld kunnen betekenen. Tot hier de geschiedenis, we zijn nu in het “nu” waar er nog steeds niets verandert is.

 

 

Samenstelling/werkzame stof

 

De werkzame stoffen in psychoactieve paddestoelen zijn dus zoals hierboven al vermeld Psilocybine of Psilocine. Psilocybine is de bekendste en meest voorkomende al wordt ze na de opname door het lichaam omgezet in Psilocine. Dit zijn tryptaminen. (Simpel gezegd: stoffen waardoor je dus gaat trippen.)

 

 

Soorten

 

Er zijn meer als 180 soorten bekend die Psilocybine of Psilocine bevatten. Omdat er verschil is tussen de aard en heftigheid van de trip naar gelang welke soort je neemt zet ik hieronder de meest voorkomende in Nederland even op een rijtje.

 

- Mexicaantjes: Geven een vrolijke trip met lichte visuals, veel gelach en trippy gedachten. Sociaal en vrij comfortabel. Goede keuze voor een eerste keer.

- Indiaanse: Geven een “golvende” trip waar je je goed op kan laten meevloeien. Verder lijkt deze ook sterk op de Mexicaanse.

- Thaise: Zoals de Mexicaantjes maar sterker en meer introvert. Goed om diep over dingen na te denken, wel redelijke visuals ook.

- Colombiaanse: sterker dan de vorige enkel te nemen wanneer je ervaring hebt met lichtere soorten.

- Hawaainse: Een van de sterkste soorten. Zeer visueel en zeer intens. Niet aan te raden als je geen ervaring hebt.

- Truffels: Geven een lichte maar filosofische en vaak hilarisch trip zonder veel visuals.

 

En zo zijn er dus nog veel meer. Vraag als je een onbekende soort koopt altijd na aan de verkoper hoe ze in verhouding staan met de andere soorten qua sterkte.

 

Hoe gebruiken?

 

De gemakkelijkste manier is om ze gewoon rauw naar binnen te spelen maar het zijn eigenlijk rauwe champignons dus hier doe je jezelf wat smaak betreft geen plezier mee. Je kunt er thee van zetten door ze af te laten koken in water en er dan naar eigen behoefte smaak aan toe te voegen of je kan ze in een gerecht verwerken zoals een omelet of cake. Je kunt ze ook gewoon fijn snijden en in iets chocoladeachtig mengen. Let wel op: chocolade versterkt trips.

 

 

De ervaring

 

De paddenstoelen trip is zeer moeilijk te beschrijven met woorden. Taal schiet hierbij tekort. De ervaring is wonderbaarlijk, magisch en vaak onbegrijpbaar. Ze komt op in golven, het begint met enorme energie die door je lichaam gaat, je gaat beginnen lachen omdat de dingen grappig worden en je je prettig begint te voelen. Ook kan het zijn dat je je in de beginfase een beetje misselijk voelt maar dit gaat vanzelf weer over. De volgende stap is dat bij de golven je duidelijk begint te merken dat er iets aan de hand is, het beeld verandert, je voelt je mentaal stoned en je bent verbaasd. De volgende stage is vaak een soort van roze of paarse waas voor de ogen, deze trekt na een tijdje weer weg. De golven volgen elkaar steeds sneller op, zijn steeds heftiger en duren langer. Je voelt je echt, levend, in contact met alles wat leeft en niet leeft. Je voelt je wonderbaarlijk, je snapt er niets van maar toch is het zo, je bent zelfverzekerd van je plaats in het universum en je weet dat je er thuis hoort. Je wilt de dingen zien en aanraken. Kleuren zijn prachtig, de natuur is prachtig, lichten zijn prachtig, de hele wereld leeft en jij hoort er bij. Dit alles gaat gepaard met hallucinaties in de vorm van kleuren, vormen en beweging. Motieven in tapijten, gordijnen, op behangpapier of eerder waar kunnen 3D worden, er uit komen etc. Je handen kunnen immens groot lijken. Het kan net lijken of je een vreemde aanraakt als je jezelf in het gezicht wrijft en objecten kunnen op een voor hun onnatuurlijke manier bewegen. Je kunt kleuren ruiken, proeven en voelen. Muziek zien, voelen en ruiken en nog veel meer. En doorheen de hele ervaring voel je je verbonden met alles. Zo gaat het verder en nemen de golven uiteindelijk af. Wanneer in de juiste context gedaan kan deze ervaring zeer spiritueel zijn en je nieuwe inzichten geven over zowat alles wat met leven (en dood) te maken heeft. (Voor verder informatie en een handleiding zie: “the psychedelic experience” van “Tim Leary”.) Dit is een beschrijving van een goede trip, maar het kan ook mis gaan. Omdat emoties versterkt worden kunnen kleine problemen uitgroeien tot onoverkoombare obstakels. Kleine ruzies en meningsverschillen kunnen levensbedreigend lijken. Dit gaat gepaard met angst. Angst voor het verlies van vrienden, angst om nooit begrepen te worden, angst voor eenzaamheid etc. Zo kan eenzaamheid iemand compleet verpletteren tijdens een trip en het is zeer moeilijk van eens in een neerwaartse spiraal om er terug uit te komen. Dit kan alleen door het probleem compleet los te laten en aan de kant te zetten tot wanneer je terug nuchter bent. Geen simpele opgave. Ook kan je bang worden van de trip zelf, dit komt meestal voor bij onervaren en slecht voorbereide gebruikers of mensen die teveel gebruikt hebben dan ze aankunnen. Hier is de enige mogelijkheid jezelf kalmeren en te weten dat het maar een trip is, niet schadelijk, niet dodelijk en dat het enkele uren later weer voorbij is. Ook geen simpele opgave. Het is dus heel belangrijk dat je je goed voorbereid en elke mogelijke storing onmogelijk maak. Zo zet je beter je gsm enz. af. Slechte emoties (woede, verdriet, angst, eenzaamheid) zijn onbeschrijfelijk pijnlijk en verpletterend wanneer je aan het trippen bent. Vermijd deze dan ook. De trip duurt zo’n 4-7 uur afhankelijk van de soort en hoeveelheid.

 

 

Effecten op een rijtje

 

Mogelijke positieve effecten:

 

- Humeur wordt goed, euforie.

- Gegiechel, gelach, gevatheid.

- Creatief, filosofisch en diep denken: ideeën vloeien makkelijker.

- Saaie taken of entertainment kunnen interessanter worden.

- Het verkrijgen van bepaalde spirituele inzichten.

- Oplossing vinden van levensproblemen.

- Levensveranderende spirituele ervaringen

- Wanneer de situatie het toelaat, een verhoogd libido

- Intense gevoelens van wonderbaarlijkheid, pracht en geluk

- Paradoxale geweldige gevoelens van normaalheid en echt zijn.

- Tijdelijk (weken) onderbreken van clusterhoofdpijnen.

 

Mogelijke neutrale effecten:

 

- Emotioneel gevoeliger.

- Verandering in bewustzijn.

- Verandering van opvatting van tijd (een nacht kan lijken op een jaar)

- Licht lijkt scherper, lichtgevoeligheid

- Regenboogpatronen rond lichtpunten

- Beter zicht in schemerdonker

- Closed eye visuals

- Open eye visuals

- Energie rillingen (“barsten van de energie”)

- Slaperigheid

- Pupilverwijding

- Herinneringen en gedachten komen tot leven

 

Mogelijke negatieve effecten:

 

- Intense schrik

- Soort van kater hoofdpijn na de ervaring (ongewoon)

- Misselijkheid (bij het rauw eten van gedroogde paddestoelen)

- Lichte tot zeer zware angst (voor eenzaamheid, voor dood etc…)

- Duizeligheid, verwarring

- Kan bestaande mentale aandoeningen verergeren

- Werkgeheugen verstoring (tijdens de trip)

 

 

Gezondheid

 

Om te beginnen zijn paddo’s niet verslavend. Niet lichamelijk en ook niet geestelijk. Je ontwikkelt er ook geen echte weerstand voor dus je hebt niet telkens meer nodig. Het valt wel af en toe voor dat er mensen in het ziekenhuis worden opgenomen door verkeerd paddogebruik. Dit komt bijna altijd doordat ze de juiste hoeveelheden niet respecteerden of zich in de eerste plaats voor het gebruik al niet goed voelden wat kan resulteren in een bad trip en paniek aanvallen.. Wanneer de set, setting en dosering worden gerespecteerd en er mensen aanwezig zijn om de gebruiker in geval van paniek gerust te stellen is de kans op hospitalisering zo goed als onbestaand. Van vergiftiging door paddo’s zijn geen gevallen bekend. Onderzoek gedaan daar het CAM te Utrecht (Coördinatiepunt Assessement en Monitoring nieuwe drugs) heeft uitgewezen dat er zo goed als geen risico voor de persoonlijke gezondheid van de gebruiker bestaat. (Er werd een resultaat van 1.8 op 5 behaald wat overeen komt met “geen risico”)

 

Waarschuwing/richtlijnen

 

- Respecteer de aangegeven dosis op de verpakking. Begin als je geen ervaring hebt met een halve dosis van een lichte soort

- Setting: Zorg ervoor dat je in een vertrouwde omgeving bent met mensen die je vertrouwt en waarmee je goed overweg kunt en die je desnoods kunnen kalmeren moest het nodig zijn.

- Set: Zorg ervoor dat je goed voelt en niet te kampen hebt met emotionele problemen voor je aan de trip begint.

- Zorg ervoor dat je voldoende eten en drinken in de buurt hebt.

- Zorg voor een tripsitter die je een beetje in het oog kan houden zodat je bijvoorbeeld niet in je eentje over straat gaat wandelen.

- Gebruik geen paddo’s (of andere psychedelische drugs!) wanneer je lijdt aan een mentaal probleem zoals bv schizofrenie.

- Gebruik geen paddo’s (of andere psychedelische drugs!) wanneer je je niet goed in je vel voelt

- Gebruik geen onbekende soort of als je niet weet hoeveel het is.

- Ga nooit zelf paddo’s plukken als je niet waar je mee bezig bent.elt of depressief bent.

 

Bronnen: www.erowid.org, www.azarius.net, ‘Voedsel der goden’- Terrance Mckenna e.a.

 

 

Eclipse :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

eyy, leuk verslagje.

 

ik moet alleen ff 1 puntje opmerken.

je zegt dat de colombian paddo een sterke paddo is die men alleen moet gebruiken wanneer hij wat meer ervaring heeft.

nou zijn paddo's een beetje mijn ding en kan ik je vertellen dat de colombian tot de lichtste soort hoor.

ze zijn vergelijkbaar met de mexicans en na het meerdere malen uitproberen en kweken van deze 2 soorten ben ik ermee eens dat er vrijwel geen verschil is tussen de mexican en de colombian.

 

verder prima stukje

 

gr overstegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie samenvatting :whistling het laat me aan mezelf denken als ik het lees :) Goeie , herkenbare kenmerken ook. Ik zou het zelf niet veel anders schrijven :(

 

Je vermeld echter wel iets wat niet klopt, en daarbij vergeet je ook wat er wel zou horen te staan :

Je ontwikkelt er ook geen echte weerstand voor dus je hebt niet telkens meer nodig.

 

Je hebt inderdaad niet meer nodig (alhoewel je na langere tijd en meer ervaing misschien wenst om meer te eten, om sterkere ervaringen op te doen, en hoger te geraken)

MAAR, je ontwikkelt wel een tolerantie. Bv: Je eet paddos op dag 1, dan dag 2 of 3 eet je er opnieuw, je zult nooit een even sterke ervaring hebben. De kans dat je zelfs íets voelt is nihil, of je zou dubbel zoveel of meer moeten eten. Je verkrijgt pas terug optimaal effect als je ten minste 1 week (dan nog) en liefst (minimum) 2 weken ertussen laat. Ook zodat je tijd hebt om de afgelopen ervaring te verwerken en te begrijpen voor je je in een nieuw avontuur stort.

 

Er is ook kruistolerantie met LSD. Hiervoor geld hetzelfde als hierboven omschreven.

 

@overstegen: Bij verschillende mensen heb ik al verscheidene meningfen gehoord over colombiaanse. Sommige vinden ze tot de sterkere horen, en andere bij de zwakkere. Ik denk dat hier de gevoeligheid van de persoon in kwestie een rol speelt.

 

Blijkbaar heeft Eclipse een lichtere gevoelligheid als hij zegt dat zijn trips 4-7 uur duren.

Bij mij is dit : 3 uur voor een normale paddo trip zonder iets anders. en 6 uur voor een gewone paddo trip met versterkers erbij (wiet ect.)

 

Hoe meer je eet, hoe langer je trip ook duurt, en natuurlijk intensiever ;)

 

 

Greetz, Argulas :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn de krachtigste paddestoelen te koop in Nederland.

 

Nemo Killers a.k.a Copelandia Cyanescens

 

 

p6100099pw9.jpg

 

 

3 x een portie, zodat ik flink scheef ga kijken.

 

p6100100at4.jpg

 

 

Lets go psychadelic my freakbrothers ....

 

:verrygood

 

Esmie has no fear ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag. Erg nuttige info allemaal voor een leek. :verrygood

Ik vind ze er zo vies uitzien dat ik het alleen nooit zal proberen denk ik.

En paddestoelen thee ? gtvrrrr...het idee al.

Kunnen ze er geen bounties van maken ofzo.

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in amsterdam is er ook nog de "supergold Mexico" te koop en die is harder dan de hawaiaanse.

 

nou ging aardig fout van allebei maar nog net ff iets harder van die supergold:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier in amsterdam is er ook nog de "supergold Mexico" te koop en die is harder dan de hawaiaanse.

 

nou ging aardig fout van allebei maar nog net ff iets harder van die supergold:P

 

Deze paddos komen uit Amsterdam en in die paddoshop Galaxy Mushrooms werdt mij verzekerd dat dit de sterkste zijn , gelukkig heb ik meer verstand van LSD.

 

Esmie de tripkoningin uit Nederland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supergold mexico zijn inderdaad goeie, straffe mexicaanse, maar ze kunnen niet zo straf zijn als de hawaiiaanse. Maar die verschillen altijd. Heb zo bv de eerste 3 of 4 keer zwak getript van colombiaanse, en daarna heb ik dan weer een heftige(re) trip ervan gehad. Conclusie: De hoeveelheid actieve stoffen in de paddestoeljtes verschilt constant :whistling Maar er is wel een basis richtlijn in te houden die dat evenaart.

 

Maar ik kan moeilijk geloven dat de supergold meer bevatten. (Ondanks dat het wel men favorietjes zijn, en ik ze ook goed vind :) (kan ook omdat dit de eerste waren die ik ooit gegeten heb...?)

 

Van de die ga ik allezins dat beeldje dat op de voorkant staat, laten tatooeren op men 20ste verjaardag! Dus binnen... iets langer als een maand :verrygood

 

 

BTW: Esmie, toch niet voor je eerste keer 3 porties hawaiiaanse ? :s Het is toch net anders dan een LSD trip hoor.. En als je met iets nieuws begint altijd opbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esmie neemt eerst 1 portie en dan een uurtje later als ze nog steeds kan typen de helft van het 2de portie.

 

Esmie is niet gek en gebruikt de drugs volgens de ABC regels.

 

Trippen is haar grootste hobby zo hard mogelijk tegen het bad aan.

 

Heerlijk zo' n dagje zonder de kinderen ....

 

 

Maar bedankt voor je bezorgdheid, altijd fijn.

 

Esmie

 

ps : Laatse goede intense paddotrip was 10 jaar geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je paddestoelen wil, waarom geen kaalkopjes ?

het groeit hier, in ons gebied...

niet in colombia of hawaï, of mexico,e.c.

als een plant op een bepaalde plek groeit in de wereld staat hij daar met een functie, daar blijf ik bij..

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan rook jij vast ook geen wiet, komt immers ook niet hiervandaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je paddestoelen wil, waarom geen kaalkopjes ?

het groeit hier, in ons gebied...

niet in colombia of hawaï, of mexico,e.c.

als een plant op een bepaalde plek groeit in de wereld staat hij daar met een functie, daar blijf ik bij..

 

grtzz

 

Yo Pacha back in town ??

 

Think buddie ....

 

Als ik in de winter wil trippen waar pluk ik ze dan ?

En hoe herken ik ze dan ?

Waarom zijn de hollands kaalkopjes beter dan de sterkste Hawaaiaanse ?

En als ik ze zomaar overal kon plukken zou ik dan geen miljonair zijn ?

 

Groet van iemand die graag tript.

 

:specool

 

Lang leve Albert Hoffman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaalkopjes zijn slapper, wel makkelijk te vinden en uiteraard niet ieder seizoen plukbaar. Als je ze allemaal zou plukken zou je geen miljonair zijn maar heel erg aan het trippen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik, het is inderdaad wel even zoeken naar een goed plekje esme en eens gevonden een beetje zuinig zijn erop maar die kaalkopjes zijn toch wel heel lekker tussendoor :specool Mooie weide zonder grazend vee waar lekker beetje mist blijft hangen zou je toch in september moeten in het oog houden dan. (zwamwolk niet beschadigen dus enkel hoedje nemen en steeltje laten staan of afknippen niet uitrekken)

 

Trouwens amanita muscaria is ook wel trippie :lol: ook beetje voor de kenners .. je wil je echt niet verwarren met een pantherina die op dezelfde plek groeit. Tip altijd laten drogen zodat de muscarine in elk geval al een stuk minder is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, thx voor de nuttige tips voor waar ik ze kan vinden die kaalkopjes (ook hier in belgië mss ?) en van die pantherina (zo meteen eens opzoeken) en dat je amanita muscaria best laat drogen!

 

Kijk al uit naar de herfst, dan kan ik men Psilocybe azurescens gaan plukken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Argulas:

 

Jawel hoor ik heb in BE prachtige plekjes gehad ervoor. Had het meeste geluk met plaatsen waar paarden hadden gestaan. :specool

 

Maar kan het niet genoeg benadrukken dat je iemand nodig hebt die ze kent als je ze plukt en dan niet iemand die het ook al eens ooit gedaan heeft maar echt al meer, want ook al valt het in NL en BE wel mee wat giftige paddo's betrefd in de wei er zijn wel degelijk risico's, en in het bos is het echt een ander verhaal een vergissing daar kan echt wel wat meer dan krampen opleveren. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de bezorgtheid :lol: Ik heb wel al wat onderzoek gedaan enzo hoe ze eruit zien, maar ga het toch niet riskeren om in men eentje op zoek te gaan. Gelukkig heb ik een vriend die Biologie studeert aan het unief, en een heel trimester (of semester) over paddestoelen heeft geleert en deze nu perfect van elkaar kan onderscheiden enzo :specool

 

Dus dat is geen probleem :lol: Thx voor de spots uit te wijzen waar we ze zouden kunnen vinden!

 

Maar inderdaad, NOOIT op zoek gaan zonder iemand (of jezelf) met echte kennis van de paddestoel!

 

Greetz,

Argulas

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan wel alleen gaan zoeken maar dan thuis nog ff kijken hoe ze eruit zagen op plaatje op internet en als ze er hetzelfde uitzien kan je ze opvreten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doe je dus NIET ! Er zijn soorten die ENORM hard op elkaar lijken, alleen te onderscheiden door een kenner!

 

NOOIT zelf achter paddenstoelen gaan zoeken als je er niet over geleerd hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, een maat heeft keniaanse paddos gekocht ... 2 porties voor 4 man (het is de eerste keer dat we paddos gaan proberen)

weet iemand misschien meer over deze paddo's ? wat zijn hun kenmerken .... zijn het sterke paddo's fo zwakke ?

visuals ? ....

 

mvg snotbolleke

Share this post


Link to post
Share on other sites

amai echt niemand ervaring met deze paddo ? :) :smoke

 

zal anders een nieuwe topic starten want mijn vraag hoort hier niet thuis denkik :P

Edited by snotbolleke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...