Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fr_nz

Vraagje Over Ph-regeling

Recommended Posts

Ahoi...ik heb een vraagje over de benodigdheden om de ph-waarde v/h water te controleren...

 

die meetaparatuur..vind je die alleen in bv. een growshop of kan je die elders ook verkrijgen?

 

en het poeder(?) om de ph-waarde te doen dalen, kan die ook niet op een alternatieve manier verkregen worden?

 

Ik woon namelijk in Belgie..en door verscherpte controles is het soms niet zo interessant om ff bij de buren te gaan shoppen! Dus vroeg ik mij af als die dingen in Belgie ook makkelijk te verkrijgen zijn! :verrygood

de groeten! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph meters: aquariumspeciaalzaak

ph- (vloeibaar): growshop.. maar je kunt ook citroenzuur gebruiken

 

of bestel gewoon alles online?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee franz,

 

 

Ph en Ec meters zijn *hier* goedkoop te bestellen. tis geen growshop deze meters worden ook gebruikt voor aquaria ed. dus niet al te verdacht.

 

Ph- is volgens mij ook iets wat je voor een aquarium kan gebruiken dus check ff de aquarium speciaalzaken of dierenwinkels.

 

Citroenzuur is overigens niet zo'n potje *sap* wat je in de supermarkt koopt he! 't gaat hier om 50% citroenzuur monohydraat hetgeen zwaar corrosief is! das dan weer wel iets wat je alleen maar bij de GS kan kopen volgens mij...

 

 

 

hee laters! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik ben ook van belgie en je moet je geen zorgen maken om in nederland ne ph-meter te kopen of ph- das echt wel nie verboden ze !!!! maar inderdaad je kan deze in dingen inbelgie vinden maar voor je ph- moet je wel best een oplossing gebruiken van fosforzuur in de bloei fase!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sucses dan.

Vorig jaar ben ik hier 4 aquariumzaken/dierenzaken langsgeweest (in nederland!), maar niet 1 had een ph-meter.

Echte aquariumzaken zijn er trouwens maar weinig.

Makkelijkste en goedkoopste manier lijkt me online bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzal toch GS Alien worden denk ik, om van-het-kastje-naar-de-muur-toestanden te vermijden! :)

thx for the advice! :verrygood

fosforzuur-oplossing ook goed voor de groeifase?

grtz :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fosforzuur is ook wel prima voor de groei, en salpeterzuur wat voor de groei bedoelt is kan ook wel in de bloei gebruikt worden. Het zijn maar geringe hoeveelheden.

 

Salpeterzuur en fosforzuur zijn in belgie niet zo moeilijk te krijgen volgens mij.

 

Check drogisterij.net maar eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...