Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

St3f4n0

9x Skunk Zaadjes In Bos

Recommended Posts

hallo mensen!

 

mijn eerste kweekje!! heb ook wat plantjes in de tuin staan maar dit word me eerste guerilla kweek, leek me erg leuk en intressant om te doen nadat ik alle verslagen op het forum heb gelezen.

 

de helft is een maandje geleden ontkiemt en zijn nog best klein maar de andere helft zijn al wat langer ontkiemt, ze zijn alelmaal in de vensterbank grootgebracht, zonder voedsel. alleen goeie grond en water, ze zijn wat gestrekt maarja daar kon ik niks aan doen heb er nog niet veel verstand van :verrygood

 

vorige week een mooi plekje gezocht in het bos..langs een klein slootje veel bomen maar de zon schijnt er goed!.. eergister met een schep en 60 liter potgrond heen geweest, 9 mooie gaten gemaakt en gevuld met potgrond..er zaten veel wormen in de grond en en groeien erg veel brandnetels dus dan zal de grond wel goed zijn..daarna de plantjes er in gezet. zoals ik al zei ze zijn best gestrekt dus heb ik ff mooie stokjes er naast gezet. alles een beetje water gegeven en klaar! heb ff een foto gemaakt met de telefoon maar zal morgen ff langsgaan met de fotocamera om wat betere foto;s te maken

 

 

zo, dit is de foto toen ik de plantjes net er in heb gezet

 

med_gallery_10667_2076_197831.jpg

 

 

 

 

 

 

kzal deze topic vaak gaan updaten! hoop dat mensen hem gaan volgen en tips of commentaar wille geven want ben nog maar een beginner!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten staan veel te dicht opelkaar, ze groeien nog flink dus zet ze minstens 1-1.5 meter uitelkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat dacht ik ook al..zal morgen ff alles wat verder uit elkaar zette

 

bedankt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, is de plek een beetje moeilijk bereikbaar? Ik zal duimen voor een beetje regen :verrygood

 

Veel geluk dit jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah is best moeilijk bereikbaar heb alleen een eindje terug een paar verlaten hutten gezien :) maar dat is wel een stukje terug...ja het gaan volgende week regenen hoop ik , maar tot nu toe geef ik ze om de dag water :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze zijn veel te lang...wist nog niet hoe het moest enzo met licht en donker..ben nog beginnertje maarja ik heb ze goed verstevigd dus denk je dat het een groot probleem is ?? bededankt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag langs geweest..zagen er niet zo best uit..paar planten hadden erg hangende bladeren en ze waren niet zo veel gegroeid..kan dit zijn doordat ik gister geen water heb gegeven ofzo ? heb vandaag weer ff water gegeven..kon jammer genoeg geen fotos maken want fotocamera was niet thuis..zal snel fotos gaan maken!! tips altijd welkom!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hangen zeg je:ik zou wat mest en wortelstimulator door je grond mengen,en het is droog weer de laatste tijd dus geef ze wat extra water!niet teveel want maandag gaat het alweer regenen.En ze staan immers naast een sloot.hou ons op de hoogte!ik ben ook bezig met skunk planten in het bos 16 in totaal.

 

greetzzz Orangemystik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ze vannochtend lekker water gegeven maar zal maandag ff langs de growshop gaan om wortelsimulator te halen...ik hoop dat het gaat regenen ja volgende week..bedankt voor je tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag langs geweest, de hangende plantjes waren alweer goed gaan staan, 3 plantjes het geslacht al gezien, 1 was mannelijk de andere 2 hadde hele kleine paarse topjes erop..weet niet of de kleur wel klopt maarja!! we merken het vanzelf. wel veel last van insecten..

 

hier wat foto's (nog steeds met de telefoon gemaakt want camera is niet thuis)

 

het kleine paarse topje

 

med_gallery_10667_2076_24373.jpg

 

 

kleinste plantje wat langzaamste groeid

 

med_gallery_10667_2076_109187.jpg

 

 

de plek zelf

 

med_gallery_10667_2076_224150.jpg

 

 

een erg gestrekt plantje

 

med_gallery_10667_2076_127716.jpg

 

 

de grootste, ook erg gestrekt :S

 

med_gallery_10667_2076_194465.jpg

 

 

het blad waar aan gegeten is

 

med_gallery_10667_2076_154997.jpg

 

 

dit blad wordt geel!!

 

med_gallery_10667_2076_44809.jpg

 

 

nog een x de plant met gele bladeren

 

med_gallery_10667_2076_138869.jpg

 

 

de vrouwlijke plant met het kleine topje

 

med_gallery_10667_2076_155679.jpg

 

 

zo dit waren de fotos weer, binnekort weer een update, tips en commentaar allemaal welkom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hier Orangemystik weer!

ik vrees dat je een voedings tekort hebt:

van:kalium en calcium.

vandaar die gele plekjes en de langwerpigheid van je plantjes! :verrygood

ik adviseer voor het kalium tekort wat hout as en voor je calcium tekort wat kalk toe te voegen!

doe je dit niet dan blijven je plantjes iel en behouden zij hun groeistoornis! :)

 

wel doen dus hé!

greetz Orangemystik :wOOt

Edited by Orangemystik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey :smoke

 

Ik zie dat je ze niet verder uit elkaar gezet hebt. Ik zou dat nu ook niet meer doen, want de wortels zijn alweer gegroeid (als het goed is) dus grote kans dat je ze dan teveel stressed. Je moet de mannetjes ook nog weghalen toch? Dus dan zullen er nog een paar tussenuit vallen. Bid voor een goede verdeling :wOOt

 

 

ja ze zijn veel te lang...wist nog niet hoe het moest enzo met licht en donker..ben nog beginnertje maarja ik heb ze goed verstevigd dus denk je dat het een groot probleem is ?? bededankt :)

 

Het strekken komt overigens niet door de licht/donker verhouding, maar enkel door de lichtintensiteit. Waarschijnlijk had je je lamp er dus niet dicht genoeg op.

-EDIT- -ik lees net pas dat je ze in de vensterbank groot gebracht heb, dus zonder lamp. Dan is de kans dat ze strekken groot ja en je kan er dan zonder lamp weinig aan doen ---

 

Het bijvoeden kan je doen, maar is meestal niet noodzakelijk in de volle grond.

 

Weet je wat aan je blad gegeten heeft? Zie je bijv. slijmsporen, dan kan je ervan uitgaan dat het een slak was. Je kan namelijk verschillende maatregelen treffen tegen onnodige mee-eters. Lees ff wat topics door in de outdoor-sectie. Hier staat een schat aan informatie welke je helpen een goede oogst te behalen!!! :verrygood

 

Hoewel je plantjes er nu erg gestrekt uitzien kan het nog zeker goed komen. In de volle grond kunnen ze erg groot worden en dan zie je er niks meer van :smoke Ik had vorig jaar met 2 planten 9m2 oppervlak bezet(ongeveer 3x3m).

 

Veel succes in ieder geval en ik hoop voor je dat alles goed gaat, guarilla blijft een gok he!

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vrees dat je een voedings tekort hebt:

van:kalium en calcium.

vandaar die gele plekjes en de langwerpigheid van je plantjes! :nerd

ik adviseer voor het kalium tekort wat hout as en voor je calcium tekort wat kalk toe te voegen!

doe je dit niet dan blijven je plantjes iel en behouden zij hun groeistoornis! ;)

 

wel doen dus hé!

 

ieder zijn mening en ik dus ook :)

ik zal niet gaan voeden en kloten als ik jou was.

elke plant die van binnen naar buiten gaat met dit weer heeft start problemen.

het lijkt mij namelijk meer kou/wind schade die vanzelf wegtrekt.

probeer niet te voeden is mijn mening want de brandnetels staan er ook goed bij.

en als je nu te veel voed kan je alles in 1 keer verkloten.

 

mijn advies voor iedereen is niet bijvoeden of de aarde voorbewerken met een langzaam afgevende

meststof zoals DB zijn kippenmest korrels en dan is 1 handje per plant genoeg.

 

(oh en een handje kalk kan nooit kwaad maar denk niet dat dat je probleem oplost dat komt vnazelf wel goed)

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal voor jullie berichtjes en tips. door het slechte weer zijn ze best erg aan het hangen..(heb geen fotos) hoop dat het weer snel beter is.

 

@burning_seed, ik heb op de plant waar het meeste aan is gegeten geen sporen gezien, denk dat het een rups ofzo is, maar op 2 andere planten heb ik heel veel bruinig slijm gevonden..denk dat dat dan van slakken is?

 

&orange, heb de mannetjes er nog niet uitgehaald maar als ik dat heb gedaan zullen ze veel meer plaats hebben..denk dat k rond volgende week het geslacht kan zien!

 

groetjes en bedankt voor de tips

 

sorry moest allebei @burning zijn.

 

@Budget kweek, ik wacht nog even af als ze er over een paar dagen nog steeds slecht bij staan zal ik wat kalk erbij doen..maar ik denk nu dat ze er slecht bij staan door het de vele regen..bedankt voor je tips!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek je gewoon in de aarde die er al was of heb je alle gaten met zelf gekocht aarde opgevult??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomm, eerst gate gegraven daarna gevuld met grond, de grond die er al is die is ook best vruchtbaar maar het leek me beter om het gewoon zo te doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey...

 

laatst ging ik ff kijken.. 1 plant hing helemaal slap behalven de 2 onderste bladeren die zaggen er goed uit :verrygood paar dagen later ging ik terug samen met stefano in eens 3 plantjes al bijna verdwenen :S..

helemaal weg gerot... geluk waren het 2 mannentjes helaas 1 vrouwtje

 

 

er was ook heel erg aan de planten gegeten..

we hebben nu spul op de grond gegooid om die K%$&@# slakken weg te houden.. die beeste vreten de planten helemaal kapot..

 

ik zet er ook nog wel een paar foto's op maar ik weet niet hoe dus moet die maat van me ff uitleggen :whistling

Edited by Nicotine

Share this post


Link to post
Share on other sites

tering hoeren meeste planten dood..

staan er nog 3 ofzo maar al geen 2 maanden meer gekeken..

binnen kort ff kijken, misschien staan ze er nog.. zo niet fuck it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...