Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jimfried

2 Maal Afbloeien?

Recommended Posts

dag iedereen

ik meende ergens te lezen hebben dat je je planten 2 maal kon laten afbloeien.

Met de zoekmachine vond ik dit helaas niet meer terug.

Nu even louter hypothetisch gesproken:

de planten worden tijdig in de bloei gezet, wanneer ze afgebloeid zijn worden ze geoogst, er blijven bladeren zitten(fotosynthese) waardoor er nieuwe zijtakken aangroeien die vervolgens het natuurlijke groeipatroon volgen en een weliswaar iets kleinere maar toch nog mooie oogst afleveren.

Weet iemand of dit mogelijk is?

en zoja welke dan de beste datum is om hiermee te beginnen.

Ik ga het waarschijnlijk sowieso proberen.

groeten jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas werkt dat niet en wordt met de tweede bloei niet bedoeldt.

Als je plant in bloei staat en mooie toppen heeft gevormd en ze staat er nog lekker bij en dan kan het voorkomen dat er een niewe topje in/op je top gaat vormen ,puisten worden ze hier genoemd ,dat is de tweede bloei fase.

(Correct me if i'm wrong)

Zoek maar is op , puisten .

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat je een plant oogst heeft hij erg veel schade opgelopen. Tevens groeien planten in de bloeifase niet echt sterk. Het is in theorie mogelijk om een plant te regenereren, maar als hij eenmaal afgebloeit is weet ik niet of dit nog gaat.... Buiten kan je sowieso niet 2 kweekjes draaien, want de plant bloeit af, daarna moet je hem op 18/6 zetten om weer te laten groeien en dat is er dan buiten niet meer als de plant eerst in september/oktober afgebloeit is. Dus zal je plant dan waarshijnlijk sterven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest.

Stel dit scenario: de plant wordt geoogst ergens begin augustus? volgens de 'uren daglicht'- tabellen is er dan nog zo'n 15 uur daglicht.

Zodoende lijkt het me niet onaannemelijk dat een plant nog terug aan zijtakken begint.

Maar zoals ik zei, het is louter hypothetisch. Nietemin ga ik het toch eens proberen, zij het misschien maar met één plant.

Misschien weet Dame Blanche hier meer van? ik meende dat het in één van haar posts was dat ik het idee geopperd zag.

 

groenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb daar ook wel eens van gehoord dat als hij afgebloeid is zet je de rest van de plant weer terug in de groei fase en dan zet je hem weer in de bloei, maar hij zou dan niet veel meer opbrengen je kan dan beter een nieuwe plant neer zetten dat leverd meer op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het afbloeien van een plant gaat hij gewoon dood toch? Tenminste aan het einde van de bleoiperiode sterven al heel wat bladeren af. Ik denk niet dat hij de kracht op kan brengen om nog eens te gaan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 1988 heb ik een koepelkas eind juli geoogst en de buds er afgehaald maar het blad niet,thevens had ik overal wat kleine buds laten zitten.

 

Welnu de 2e oogst was vetter(buds) dan de eerste.De opbrengst lager.

 

De eerste keer was natuurlijk met verduisteren.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DB

hoeveel lager was je 2de oogst ongeveer de helft of ongeveer een 10de

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik den k dat er bedoel wordt, eerst ondr 18 uur groeien, dan bloeien,dan weer op 18 uur in de hoop dat de plant weer in de groei springt en daarna weer op 12 uur... Lukt soms wel, maar 2e keer wordt het een stuk minder , dus dan zou ik de 2e keer gewoon nieuwe stekkenneerzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites
In 1988 heb ik een koepelkas eind juli geoogst en de buds er afgehaald maar het blad niet,thevens had ik overal wat kleine buds laten zitten.

 

Welnu de 2e oogst was vetter(buds) dan de eerste.De opbrengst lager.

 

De eerste keer was natuurlijk met verduisteren.

DB

 

dit bedoelde ik dus.

Ik dacht wel dat ik het in één van je posts had gelezen.

Waarom specifiek '88 overigens?

doe je dit nu nog wel eens?

ze gaan alleszins nu zo hard dat ik binnenkort wel zal moeten beginnen verduisteren.

Het lijkt me te proberen alleszins

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de restanten van de plant na de oogst weer op 18/6 zet zal de plant opnieuw weer in de groei schieten . Veel amerikanen doen dit is mij opgevallen . Zo kunnen hun geliefde plant bewaren en er van gaan stekken. Het is alleen weinig efficiënt en kost veel tijd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

voor alle duidelijkheid het gaat hier over buitenkweek, dus van terug op 18/6 zetten is geen sprake.

Maar goed, gezien Dame Blanche haar post weet ik dat het mogelijk is dus ik ga het naar alle waarschijnlijkheid gewoon eens proberen.

Ik laat wel horen hoe het gegaan is.

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, het is dan denk ik de bedoeling dat je de eerste keer de grote buds oogst.

De kleintjes laat je zitten, en die geef je nog een tijdje.

De oogst zal altijd wat minder zijn, omdat je ze natuurlijk erg in de stress zet.

 

Als je tijd genoeg hebt, kun je zelfs nog een stek van je beste plant nemen, en

deze laten opgroeien tot moeder. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een cannabisplant is een 1-jarige plant, dat wil zeggen groeifase en bloeifase, waarin een plant alles geeft om te bloeien en zich voort te planten. Aan het einde van de bloeifase zul je ook zien dat het groen eerst begint te verkleuren en vaak ook af te sterven aan het eind, knip je de toppen er uit en je snoeit hem helemaal terug, zullen er wel weer uitlopers aan komen, maar de fut is uit de plant en vaak zijn bij grote planten de takken ook verhout en hard geworden.

Wil je nu meer rendement van een plant, snij dan in de fegi-fase stekken er af en laat die ook groeien en bloeien, heb je meer aan dan met een oude, uitgebloeide struik verder te gaan.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep, het is dan denk ik de bedoeling dat je de eerste keer de grote buds oogst.

De kleintjes laat je zitten, en die geef je nog een tijdje.

De oogst zal altijd wat minder zijn, omdat je ze natuurlijk erg in de stress zet.

 

Als je tijd genoeg hebt, kun je zelfs nog een stek van je beste plant nemen, en

deze laten opgroeien tot moeder. :lol:

 

Maar dat is wat anders als een echte 2e bloei. Daarvoor is eerst nieuwe aangroei nodig ! de enige manier waarop dat mogelijk is , is regenereren. En dat lukt niet meer snel genoeg in de maand augustus . Ik heb meerdere malen planten zien regenereren en dat schiet echt niet op .

Ben het verder met ria eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...