Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HerrMohawk

Onderste Bladeren Vergelen, Vreemde Groei Bovenaan

Recommended Posts

Ik heb wat planten onder 1 400w lamp staan met bovenaan eeen afzuiger vn 165m³

op de grond staat een 23cm fan. de temperatuur in de ruimte raakt door het warme weer

niet onder de 28° als de lamp aan is

 

mijn grondmengsel bestaat uit

55l universele potgrond

15l perliet

100g guano

5l wormenmest

 

probleem: de onderste (eerste, eenvingerige (dus niet ronde) blaadjes worden geel,

bij enkele planten ook de 2e set

 

ik heb ze vorige week gefimd, aardig gelukt, bij sommigen begint dat al terug te gaan,

de nieuwe groei ziet er wel mja, precies of ze 't te warml hebben, gekrulde kleine blaadjes,

die maar niet lijken te beginnen met groeien

ik heb echt 't idee dat m'n planten 't warm hebben, ze worden, over 't algemeen lichter van kleur

 

wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

28 moeten ze makkelijk aan kunnen.

 

Hoe lang staan ze inmiddels op de aarde? Want het klinkt een beetje alsof ze voedingstekort krijgen.

Guano is vaak een meststof die langer nodig heeft om los te komen. En als ze al een paar weekjes staan dan zou ik zeggen: een hele lichte bijvoeding eens proberen en eens kijken of ze hierop reageren.

 

Een tweede waar ik aan zit te denken: staan ze niet te nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, de zaadplanten zijn ong 3 weken geleden in de 7L potten geplant,

bij de growshop dacht men dat ik mss overbemest had

 

ik heb ze eersty eens gespoeld 2 dage geleden, zien

er om een of andere reden al beter uit,

ik ga volgende water beurt ees stilaan trug beginnen bijvoeden

ik heb de thread over voedingstekorten geraadpleegd,

en het lijkt t meest op magnesiummtekort/overschot,

ik weet echter niet welke van de 2 :s

 

zit magnesium inbiobizz vis-mix?

 

zal proberen een foto te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik, ze staan in de groei om binnen enkele weken van te stekken. Ik heb 3 verschillende soorten vreemde puntjes op mijn blad. Geen beestjes. Op de fles vismix staat: Bevat 60 verschillende sporenelementen. Zou dit het probleem oplossen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen foto'tje? Ik moest tijdens het lezen net als Miss_J ook aan teveel water denken, maar het blijft toch lastig te beoordelen op deze manier. Te vochtige aarde kan de opname van voedingsstoffen bemoeilijken of de verhoudingen scheef trekken waardoor je alsnog overvoeding krijgt van een element waar de plant op dat moment eigenlijk niet zo'n behoefte aan heeft, puur omdat ze de elementen die ze wél nodig heeft niet in voldoende mate op kan nemen. Het zou kunnen dat teveel fosfor ze de das omdoet, maar als ze het überhaupt opneemt is dit weer een teken dat ze een tekort aan stikstof kan hebben.

 

Ik vind het een moeilijke gok. Als je "zekerheid" wilt hebben doet een foto wonderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...