Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lloyd Banks

Futurola Roller Eigen Ervaringen (positief)

Recommended Posts

Hallo allemaal heb zelf omdat ik handmatig totaal niet kan rollen een futurola gekocht in de hoop dat ik goede joints kon rollen om daarna op te roken. Nou wil ik jullie wat meer over het apparaatje vertellen omdat ik er na een beetje gepruts er zeer tevreden mee ben. Snapte eerst het hele apparaatje niet en kreeg niks voor mekaar had de gebruiksaanwijzing goed gelezen maar snapte het nog niet, ga jullie even uitleggen hoe het werkt. Je gaat als eerste je tipje klaarmaken en legt deze aan de ondiepe zijde van de futurola daarna verstrooi je het tabak/wiet (ieders wat wils) mooi in het apparaatje verdeel het goed, teveel tabak/wiet is geen probleem de futurola rolt hem alsnog dicht. Als alles netjes erin ligt klap je de futurola dicht draait met beide vingers de twee rollertjes naar voren zodat het rollertje helemaal naar onder schuift en alles goed in vorm in de futurola ligt. Hoe ga je verder je pakt een vloeitje doet het boven in het gleufje van het apparaatje en draait het vloeitje er netjes in tot aan de gomrand (die moet overigens richting jou staan de gomrand) en likt dit geleidelijk nat draai het vloeitje dan helemaal door naar beneden, meestal is dat een ronde draaien maak alleen gebruik van het voorste rollertje voor een mooie strakke joint, maak je namelijk gebruik van het voorste en het achterste rollertje wordt de joint niet strak en valt uit mekaar. zelf namelijk zo meegemaakt !! en dan is de joint klaar draai voor de zekerheid een kwart tot half meer dan is de joint zeker goed gerold, je doet het apparaatje open en voila een perfecte joint, practice makes perfect. Mijn eerste 2 joints heb ik ook foto's van gemaakt in totaal 3 foto's kunnen jullie beoordelen wat jullie van het resultaat vinden. Ben er zelf zeer tevreden over het apparaatje mooie cone vorm en redelijk tot heel strakke joints, niet te strak is ook niet goed namelijk. Voor mensen waarvoor het rollen echt een hel is is dit de oplossing, kom je er door dit topic hierna nog niet uit stuur mij een pb en help je graag als er problemen zijn met de futurola !!!!

Kortom mijn ervaringen omtrent deze futurola zijn zeer goed geloofde er eerst zelf niet in maar dit is echt een super apparaatje. wat ook nog een voordeel is dat het apparaat totaal niet groot is en makkelijk mee te nemen in de broekzak, hoop dat mensen door dit topic de stap durven te zetten om deze futurola aan te schaffen. En mensen die als nog gaan zeggen ga zelf leren rollen, sorry heb een apparaat gevonden wat perfect z'n werk doet en daar stap ik niet vanaf schaam me hier ook totaal niet voor dit apparaatje is voor mij echt een topper !!!!

Mensen laat je ervaringen graag horen omtrent de futurola, hoor ze graag en als er problemen zijn help ik jullie graag hiermee.

 

Links naar de geplaatste foto's:

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1177491751...011_1033171.jpg

http://www.wietforum.nl/uploads/1177491751...011_1100983.jpg

http://www.wietforum.nl/uploads/1177491751...2011_951874.jpg

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks :lol:

Edited by Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites
maak alleen gebruik van het voorste rollertje voor een mooie strakke joint, maak je namelijk gebruik van het voorste en het achterste rollertje wordt de joint niet strak en valt uit mekaar zelf zo meegemaakt !!

 

Zalig dat wist ik ni ! ik heb namelijk ook een futurola en men joints valle altijd uit mekaar , ik ga zeker eens probere om alleen de voorste roller te gebruike , maar de voorste roller is toch de roller waar u duimen zijn he ? ik ga het zeker probere thx :P :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terug op die roller het is idd de roller die je met je duimen gebruikt echt alleen de voorste roller gebruiken de achterste laten, dus voorste roller gebruiken voor inrollen vloeitje en doordraaien met voorste roller gegarandeerd succes. moet zeggen dat ik eerst met voorste en achterste rolde op het moment dat ik de joint uit de futurola wilde pakken viel die helemaal uit elkaar omdat door twee rollers te gebruiken de joint niet strak wordt, dus vandaar ga het maar is proberen weet zeker dat het gaat lukken deze keer :P :lol:

Edited by Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuttig: LEER zelf draaien :verrygood :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door soms optredende krampen in mijn rechterhand bleef er voor mij maar een ding meer over dan mijn jointjes rollen met een rolmachientje.

Ik heb voor wat betreft de futurola zeer goede ervaringen, maar ook enkele opmerkingen. Zo scheurt het plastieken matje na een maandje of twee drie steeds door aan de uiteinden. nu verkopen ze wel vervang matjes maar ik daag je hierbij uit om dit eens te proberen vervangen. Geen lachertje :specool

Voor de rest gebruikte ik er altijd slim size blaadjes bij omdat ik zo goed als geen tabak wil gebruiken.

Na lang zoeken vond ik een konisch rolmachientje van het merk Torpedo. Identiek aan een rollertje voor gewone shagsigaretten. super ding, stevig en matje ook van plastiek maar dan veel degelijker. Ging 8 maand goed voor matje slijtagetekenen vertoonde. Dit ding koste 3.5 Euro !! Spotgoedkoop maar helaas vind ik ze niet meer in Belgie. Of kent hier iemand een adres ?

 

Momenteel gebruik ik al een half jaar een rollertje van het merk Bullet. (kostprijs 8,5 Euro) Identiek aan de Torpedo, maar je moet wel telkens weer ongeveer een centimeter van de lengte van je vloei afknippen. Misschien een Amerikaans rollertje ?

 

Wanneer bij vrienden, rollen zij soms met de hand voor mij. Dat vind ik nog steeds de lekkerste toeters B) .

 

GMS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb één van een maat van mij gekregen , een kingsize model ,omdat ik zelf nog niet super kan rollen .Heb al eens 3 sigaretten erin gestoken en dan ene gerold daarmee , resultaat was een dikke sigaret van +-11cm met wat uitpeulende tabak .Ik steek meestal alles er gewoon in , stamp eens goed aan en gebruik beide rollers, anders rolt hij niet goed , of "floept" de joint er zo uit.Gewoon spanning houden en alles komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K mannen, domme vraag nu. Waar moet ge dat vloeitje insteken? :whistling Van de foto's van dat ding kan ik het niet afleiden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^gewoon aan de bovenkant^

 

 

een maat van me heeft er 1 en we hebben om te testen er een joint mee gedraaid met windkracht 5, werkte prima :whistling

 

het gaat wel sneller en het is makkelijker dan normaal draaien, ik kan er ook mee binnenstebuiten draaien, maar dat is heeeel moeilijk

 

je krijgt er alleen als je het goed doet geen toeter-vorm joints uit, maar echt kaars rechte stickies, weer eens wat anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je stopt het blaadje erin waar de twee randen elkaar raken als hij dicht is? Ik snap niet hoe het dan rond de tabak komt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Je doet open, je zet je filtertip er al in. Doet tabak en wiet erin en doet het dicht. Dan zet je jouw lang blaadje met de plakrand langs boven gericht, erin. Dus de plakkant is naar jou gericht. Je moet het even induwen want het kan makkelijk vallen.

Dan draai je of beter gezegd: rol je naar beneden toe met je vingers. Kan dus goed met je duimen.

Doordat je rolt gaat het blaadje er heel traagjes ingaan, dieper en dieper :whistling

Je blijft door rollen/draaien tot het blaadje er bijna is ingegaan (dit is dus wanneer het blaadje rond uw stuff gaat). Je stopt met draaien wanneer de plakrand er net iets boven uitsteekt. Dan lek je het en begin je verder te draaien/rollen. Na een paar seconden stop je en mag je het open doen.

Je krijgt vaak exact dezelfde grootte joints, heel strak en hard. Ik heb liever van klein naar groot.

Die machientjes sleiten na veelvuldig gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, Ik zal wel lomp zijn of zo want het wil van geen meter. Ik weet dat het werkt een vriend van mij heeft de zelfde als ik alleen krijg it voor elkaar dat het elke het matje naar boven komt als ik probeer te rollen.

 

Ik zal wel wat vaags doen maar het werkt echt van geen mm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet/tabak erin, tipje op de ondiepe kant leggen en de wiet/tabak verdelen. Futurola dichtdoen. de voorkant (met je duimen) Naar boven rollen, terwijl je de achterste roller met je wijsvingers naar beneden rolt. Even een paar keer doen. Lange Vloei erin doen met de plakrand naar boven en naar jou toe wijzend. Met je duim beetje naar beneden rollen tot alleen de plakrand zichtbaar is. Goed nat likken. Dan met je duimen (voorste roller dus) naar beneden rollen. Als het wat moeilijk gaat, kun je met je wijsvingers (achterste roller) ondertussen naar boven draaien. Even zo doorgaan, je voelt wel aan wanneer de joint klaar is. openen en klaar! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Het is eindelijk gelukt er zat een klein scherp stukje metaal tussen het matje en de roller wat het draaien blokeerde :D werkt nu super:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Waarom doe je niet gewoon zoals meeste mensen,

Koop een pak korte blaadjes, een pak shag en wat tipjes

oefen met oranje rizla zonder typje

als dit lukt

blauwe rizla zonder tipje

dan zwarte rizla zonder tipje

dan met tipje

dan ga je over naar lange blaadjes en hople

voor je het weet rol je de dikste tulpjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...