Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kezus

Wat Zullen De Buren Weer Blij Zijn 2007

Recommended Posts

Zien er netjes groen uit, met een paar zonnige dagen gaan die knallen :lol:

 

Kijk wel uit met bosmaaiers :specool .. Als er ergens veel plantjes/boompjes/struikjes aan kapot gaan dan is t wel die moordmaaier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks plantkas!!

ik zal de boel idd een beetje af moeten schermen want die dingen slopen alles met rondvliegend spul,maar met en beetje beleid moet het goedkomen :lol: ..vandaag twee vermoedelijke mannen gevonden tussen de planten waar ik het al van verwachtte,maar ik moet het nog even en dag of wat aanzien om het zeker te weten..zodra ik er 100% zeker van ben dan zullen ze uiteraard verwijder worden en worden er ook weer een paar plaatjes geschoten.. :bier

 

update:

zoals gezegd had ik mannelijke planten gevonden en dit aantal is inmiddels opgelopen tot 4..een leuke bijkomstigheid is dat ik ook 4 vrouwelijke planten gespot heb..en omdat we binnenkort waarschijnlijk weer doodgegooid worden met topic's als: is dit een vrouwtje of een mannetje?? heb ik alvast een paar foto's geschoten die het één en ander duidelijk kan maken..de kwaliteit laat te wensen over want ik moest ze zonder statief maken..maar goed..

 

med_gallery_9845_2013_134711.jpg

 

hierboven een plantje van het mannelijke geslacht.. ;)

 

en hieronder een plantje van het vrouwelijke geslacht :specool

med_gallery_9845_2013_65957.jpg

 

 

tot zover deze korte update:.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat gaat lekker daarzo! Vet dat die "getopte" de draad weer op gepakt heeft, hopen dat het een mooie volle dame wordt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks,het gaat idd erg voorspoedig tot nu toe..en of die getopte een mooie volle dame word dat betwijfel ik,maar het word vast een heel apart plantje en ben er achteraf erg blij mee :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

om er maar niet omheen te draaien eerst het slechte nieuws..het door de kip getopte plantje is niet meer :huh:

weer werd deze aangevallen door één van mijn kippen en deze slag heeft hij/zij niet overleefd..helaas..

het goede nieuws is dat ik nu één van de achterblijvers heb genomineerd tot proefkonijn en deze wil ik gaan toppen waar het maar mogelijk is,deze zal ik trachten groot te brengen in een 65 liter pot en waarschijnlijk binnen laten afbloeien..ook heb ik zeven afgekeurde plantjes in een 90 literkuip gestopt en met een beetje extreme buig en topacties ben ik benieuwd wat er uiteindlijk mee gebeurd en of wat er van word :cry

 

eerder deze week heb ik vier vermoedelijke mannen gevonden tussen de planten in de volle grond,deze laat ik nog heel even staan tot de rest van de planten hun ware geslacht tonen..ik ben namelijk een beetje bang dat het geslacht mede bepaald kan worden door moeder natuur,en als deze vind dat er teveel vrouwtjes zijn ten opzichte van mannetjes dan zou het kunnen gebeuren dat er meer mannetjes bijkomen..maar goed,dit is maar een theorie en is niet gebasseerd op feiten..

 

tijd voor de foto's..

dit keer geen spectaculaire foto's van weet ik veel wat maar gewoon een paar foto's van hoe het er allemaal een beetje voor staat..enjoy :P

 

med_gallery_9845_2013_2122.jpg

 

het proefkonijntje..nlx

 

med_gallery_9845_2013_512646.jpg

 

met z'n allen tegelijk ;)

 

med_gallery_9845_2013_1323488.jpg

 

een mini hh'tje die ik lekker zijn/haar gang laat gaan..

 

med_gallery_9845_2013_248716.jpg

 

van deze weet ik het niet meer..hh of nlx???? we zien het allemaal vanzelf :smoke

 

med_gallery_9845_2013_1970192.jpg

 

een passion1 van vrouwlief..ietwat aan de kleine kant maar het komt allemaal goed.. :rofl

 

hieronder een paar pica's van mijn achtertuintje waar het allemaal moet gebeuren en mijn vertrouwen ligt :D

 

med_gallery_9845_2013_278683.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_877368.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_75115.jpg

 

 

en je ziet het goed,het gras is weg :)

degene die ooit de bosmaaier heeft uitgevonden verdiend een lintje,wat een geweldig stukje speelgoed zo'n ding!! B) ;)

 

gr: kezus.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha... je had het ook met een heggeschaar kunnen knippen luie verrekkeling.. :cry

 

Maar het ziet er goed uit, eens wat anders dan een Japanse tuin... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer leen ik zo'n trekkertje,kan ik er bij gaan zitten met een biertje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update tussendoor:

 

zoals elk jaar gebeurt er wel eens iets waar niemand op zit te wachten.. :verrygood

afgelopen dagen viel mij op dat hier en daar mijn planten aangevreten waren en heb mij de pleuris gezocht wat dit veroorzaakte..in eerste instantie dacht ik aan slakken maar aangezien ik er geen sporen van kon vinden was dit eigenlijk meteen uitgesloten..na lang zoeken en één rups gevonden te hebben was dit ook geen optie..de bosmaaier misschien?? ook dit was niet het geval omdat de beschadigingen gewoon doorzetten terwijl ik vorige week voor het laatst gemaaid heb..

toen ik vannochtend buiten kwam schoot het mij te binnen..vogels!!

die lieve kleine musjes die ik zo goed verzorgd heb deze winter schijnen nogal graag in mijn planten te zitten om alle insecten eruit te vreten..nou vind ik dit niet zo heel erg maar ze schijnen over lijken te gaan om ze te vinden..dus ook over mijn planten..ze komen hier echt met 100 tegelijk aanvliegen en als ze het kunnen redden zitten ze het liefst met z'n allen op één plant..dit verklaard ook waarom bij één van mijn planten een tak is afgebroken..nou valt de schade op zich best mee tot nu toe maar ik zal toch iets moeten gaan bedenken om ze uit mijn plante te houden..bij deze een paar foto's van een deel van de schade..

 

med_gallery_9845_2013_414881.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_362753.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_664294.jpg

 

med_gallery_9845_2013_521853.jpg

 

ik denk dat ik iets van netten over mijn planten heen ga spannen omdat ze hier niet graag onder zitten..en ik hoop dat dit ze er een beetje van zal weerhouden om weer in mijn planten te gaan zitten..

mocht er iemand zijn met een beter idee dan hoor ik dit graag.. :D

 

de volgende update zal wat uitgebreider zijn dan deze omdat ik het mooie weer een beetje afwacht..dit omdat ik het een beetje saai vind om steeds minimale verschillen te laten zien..mocht er wat bijzonders gebeuren in de tussentijd dan zal ik het uiteraard posten doormiddel van een kleine update..

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels zijn er weer een aantal dagen voorbij gekropen en word het weer eens tijd voor een update..

het probleem met de mussen heb ik nog niet opgelost en aangezien ik momenteel drukker ben met andere dingen dan mijn planten denk ik ook niet dat ik er wat aan ga doen..wel heb ik de mannelijke planten nog steeds staan en aangezien de mussen voor een groot deel in de mannetjes aanvallen laat ik deze ook zo lang mogelijk staan..

het weer heeft de laatste dagen flink huisgehouden hier en dat is ook zeker te zien aan mijn plantjes..bladeren kapot geregend en vergroeid door de harde wind..mooier worden ze er niet op maar ach,hadden ze maar geen plant moeten worden..

de groei zit er nog steeds aardig in bij de meeste en het valt mij op dat vooral de passion1 niet erg van plan is om de breedte in te gaan..aan de andere kant heeft dit natuurlijk ook wel weer wat want ik vermoed dat er een paar bij zitten die ver over de twee meter zullen gaan..maar goed,we zullen zien en aangezien ik er weinig tot niks aan doe zullen ze er hard voor moeten knokken..de grootste zit nu op 1.60 meter..bij deze een paar foto's van hoe de situatie er nu voor staat..enjoy :lol:

 

med_gallery_9845_2013_320759.jpg

 

 

hierboven een nlx die absoluut mijn favoriet is..maar je raad het waarschijnlijk al,het is een man :D

 

onder een nlx die maar één kant op lijkt te gaan,de breedte in..erg intressant plantje vind ik zelf ;)

 

med_gallery_9845_2013_690138.jpg

 

 

ook hieronder nog een nlx die nog een lange weg te gaan heeft..

 

med_gallery_9845_2013_2063355.jpg

 

 

hieronder het plantje waarvan ik niet weet wat het is..na mijn idee neigt het naar een hh..ook deze ziet er best leuk uit en heeft goed zijn best gedaan de afgelopen week..wel ben ik bang dat het een man is..

 

med_gallery_9845_2013_638091.jpg

 

 

en daar zijn ze weer,de afgekeurde plantjes die er een gezellig feestje van lijken te maken ;)

 

med_gallery_9845_2013_647014.jpg

 

 

hieronder nog een paar shots van mijn tuintje die steeds groener word en lekker begint te ruiken :D

let niet op de schoonheid van deze planten want dat zijn ze in geen geval,wel hebben ze de gang er aardig in en vanaf nu kan het eigenlijk alleen maar mooier worden..hoop ik althans :verrygood

 

med_gallery_9845_2013_405593.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_612637.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_1412244.jpg

 

 

het is heel duidelijk te zien wat een lange slanke planten de passion1 is vegeleken met de nlx..

en jawel,het stoeltje staat er ook weer :D

 

eigenlijk heb ik verder weinig te vertellen en wil het hier dan ook bij laten..

reacties en op of aanmerkingen zijn uiteraard van harte welkom en over een weekje zal ik proberen weer een update te maken..en dan uiteraard ook van de plantjes die hier niet ter sprake zijn gekomen..

 

gr: kezus.. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,

 

Ik zag een foto voorbij komen waarop kleine gaatjes in de bladeren te zien zijn. Hier heb ik ook last van. Weet je wat dit is en of ik er wat aan kan doen? Heb een foto bij mijn kweekverslag geplaatst.

 

Gr Lutzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk hebben al mijn planten gaatjes in een aantal van hun bladeren door verschillende oorzaken,maar de gaatjes die jij bedoeld volgens mij komt door ongedierte..welk diertje dit veroorzaakt is moeilijk te zeggen tenzij je ze betrapt..dit kan van alles zijn..

ik heb hier ieder jaar wel mee te maken maar aangezien ik er na mijn idee geen tot weinig hinder van ondervind heb ik nog nooit de moeite genomen om erachter te komen welk diertje de schuldige is..ik zou zeggen,kijk eens bij bladproblemen,ziektes en ongedierte..hier vind je praktisch alles wat je zoekt op dit gebied..

succes ermee en een goede oogst gewenst :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zegt een plant te hebben waar je neit zeker van weet of het een hh is

 

ik heb bij een vriend van me een hh staan en deze oogt het zelfde als die van jouw

lang en smal met wat ovale bladeren als ik het zo noemen mag.

 

hopen dat die hollands hope een vrouwtje is :verrygood

 

greetzz masteryero

 

ps de boel staat er goed bij :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks :verrygood

ik denk zelf ook dat het een hh is..ik heb er nog een paar staan en die hebben idd hele korte ronde blaadjes..of het een vrouwtje word dat hoop ik maar ik ben toch bang dat het een mannetje word..ik heb al hele kleine verschijnselen gezien die er sterk naar neigen..als je er goed voor zorgt dan lijkt het mij een hele mooie plant om te hebben..ik heb er zelf weinig aandacht aan gegeven en dat heeft ervoor gezorgd dat ze het bij mij niet geweldig naar hun zin hebben..maar goed,zo hou ik wel de sterkste over en dat maakt de keuze voor volgend jaar ook weer gemakkelijker.. :D

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit gaan vette struiken worden

 

hoeveel gram denk je dat je eraf gaat halen

IK SCHAT 5KG :D :verrygood ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 kilo zou heel leuk zijn,maar ik heb door de jaren heen geleerd dat je daar geen schattingen van moet gaan maken..dit valt meestal erg tegen en tot op de laatse dag kan er nog van alles misgaan.. :nerd

daar komt bij dat ik het niet voor de opbrengst doe maar meer voor de lol,dus ik zit er om eerlijk te zijn niet echt op te wachten om al die rommel te moeten knippen :lol: ..al is het nooit weg om er een paar onsjes aan over te houden natuurlijk ;)

 

er zitten idd een paar bij die het in zich hebben om flinke planten te gaan worden maar omdat ik geen ervaring heb met deze soorten en dus niet weet hoe deze planten zich ontwikkelen kan ik nog niet spreken over bomen..de tijd zal het leren en omdat ik er weinig werk van maak om het te bereiken zullen ze er flink voor moeten knokken..we zullen zien en wachten eerst maar eens af wat er allemaal nog voor de boeg ligt met het weer,ongedierte en alles wat een plant kan vernielen.. :nerd

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels zijn we weer twee weekjes verder en ben ik er eindelijk aan toegekomen om een updatje te maken..dus bij deze.. :wOOt

 

inmiddels heeft moeder natuur weer flink huisgehouden hier in mijn achtertuin..zeker de wind in combinatie met een paar heftige buien heeft er voor gezorgd dat ik hier en daar een paar afgebroken takken mocht bewonderen en veel vergroeide en kapotte bladeren..maar goed,zo is de natuur en daar heb ik uiteindelijk ook zelf voor gekozen..voor de rest is er hier en daar ook wat schade door mussen en insecten..inmiddels zijn de mussen verleid door andere dingen en ook de insecten lijken eindelijk een beetje onder controle te zijn door weer andere insecten die deze insecten weer opeten..kunt u het nog volgen?? ;)

 

tot nu toe heb ik 6 mannen verwijderd uit de volle grond en op 5 plekjes hiervan heb ik weer een paar vrouwtjes geplaatst die ik met enige wortelschade uit de cementkuip heb geamputeerd..de twee overige die in de cementkuip waren mannetjes en ook die zijn inmiddels vernietigd..het totaal aantal mannetjes staat nu op 8 en zoals het nu lijkt komen daar nog 3 bij..dus na een snelle rekensom ben ik gezegend met 16 vrouwelijke plantjes..in het ergste geval gaat dit nog terug naar 14..deze 14 verwacht ik geen hoge opbrengsten van,al zitten er zeker 6 bij die toch voor leuke verassingen kunnen gaan zorgen..

ook mag nog even meegedeeld worden dat mijn hoogste plant (passion1) inmiddels de 1,90 bereikt heeft en twee anderen zitten haar vlak op de hielen..helaas is van eerstgenoemde wel een van de takken afgebroken waar uiteindelijk een hoofdtop had moeten komen..helaas maar waar..geklukkig is deze getopt en blijft er nog één staan om de hoogte in te gaan..

 

verder heb ik eigenlijk weinig te melden behalve dat het zeker twee weken gaat duren voor ik weer een update kan maken,maar dan heb je ook wat natuurlijk :P

 

bij deze een paar simpele foto's van hoe het er bij staat momenteel en zoals beloofd een paar foto's die bij de vorige update niet aan bod zijn gekomen..enjoy ;)

 

med_gallery_9845_2013_1030317.jpg

 

hierboven het onbekende plantje die toch na mijn idee voor hh mag doorgaan..

 

hieronder mijn proefkonijntje die ik probeer zo vaak mogelijk te toppen om zoveel mogelijk topjes te krijgen..opbrengst is niet belangrijk en het is enkel om te kijken hoe ver ik kan gaan :smoke

med_gallery_9845_2013_1829080.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_571276.jpg

 

 

hierboven een in eerste instantie afgekeurd plantje die het goed naar haar zin lijkt te hebben..ik geloof dat dit ook een hh is..misschien dat er een leuk topje in komt en zo niet,dan niet..

 

hieronder het plantje (passion1) van mijn wederhelft die een behoorlijk trage start heeft gehad maar de draad toch bijzonder goed heeft opgepakt de laatste weken..of het een mannetje of een vrouwtje is durf ik nog niet te zeggen..laten we hopen op het laatste :tu

 

med_gallery_9845_2013_1427093.jpg

 

 

tijd om een kijkje in de achtertuin te gaan nemen..

hieronder het nlxje wat maar niet in de hoogte wou groeien..de laatste week heeft deze zich toch maar bedacht en het begint nu toch echt op te schieten..had ook niet langer moeten duren trouwens

 

med_gallery_9845_2013_1827777.jpg

 

 

med_gallery_9845_2013_508647.jpg

 

 

hierboven een nlxje waar je duidelijk aan kunt zien welke kant de meeste zon krijgt..

 

hieonder een nlx die het in zich heeft om voor een verassing te kunnen gaan zorgen..althans dat gevoel heb ik erbij..

 

med_gallery_9845_2013_790471.jpg

 

 

hieronder drie passion1 op een rij waarvan de twee achterste de 1.90 nog net niet halen..

 

med_gallery_9845_2013_1520896.jpg

 

 

hieronder een foto van de enige die tot nu toe de 1,90 heeft gepasseerd.. :innocent:

helaas is bij deze wel een hoofdtak afgebroken :D

 

med_gallery_9845_2013_227575.jpg

 

 

en tot slot nog even een foto van het geheel met hier en daar een paar sneue gevallen..dit zijn de nieuwkomers die eigenlijk al in de kliko hadden moeten liggen :D

 

med_gallery_9845_2013_966498.jpg

 

 

tot zover deze kleine update en alle reacties op en of aanmerkingen zijn uiteraard altijd welkom..

over een weekje of twee zal ik weer een update maken en hoop dat ik dan het goede nieuws kan brengen dat de twee meter ruim overschreden is B)

 

voor een ieder mooi weer gewenst de komende weken en tot sinas..

 

gr: kezus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor! Die zullen zich mooi gaan ontwikkelen de komende tijd!

 

Veel zon toegewenst,

 

BS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,

 

jij heb anders ook geen klagen, B)

 

ziet er goed uit, nu het weer nog

 

mooie kippen ook overigens, :innocent:

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je bs,ik hoop inderdaad dat ze zich nog flink zullen ontwikkelen want dat zullen ze nodig hebben..ik vind ze nogal kaal en niet al te sterk..met name de passion1 die is nogal windgevoelig..

jij ook veel zon gewenst :innocent:

 

thanks patpot,

ik heb in principe niets te klagen..al was het vannochtend wel even schrikken toen ik buiten kwam..de plant die de 1,90 had bereikt is behoorlijk ingekort door de wind en is nu ook de andere hooftak verloren ;)

ik zat er eigenlijk al op te wachten en ben blij dat er nog geen toppen in zaten..ik denk wel dat ik heel wat bind en steunwerk moet gaan verrichten met de passion1 want als er straks toppen in gaan komen dan zie ik het niet goedkomen als ik ze gewoon laat gaan..dat blijkt nu wel weer..maar goed,we hebben hier niet al te best weer gehad afgelopen tijd en als het weer van vandaag een beetje doorzet dan zullen ze er zeker niet zwakker van worden..had jij ook niet van die legkippen? die krengen die leggen zoveel eieren dat ik er gek van word..als die planten net zo produktief gaan worden dan komt het helemaal goed B)

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En we zijn weer twee weken verder :verrygood

 

Balen dat het weer je niet echt meehelpt en helemaal klote dat het zelfs hele takken van je afneemt. Ik ben benieuwd hoe je mooie veldje er nu bij staat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een paar schadegevallen na staat het er op zich niet zo gek bij..

de plantjes die ik er als laatst bij gezet heb doen het niet zo fantastisch en mijn proefkonijn in de pot verliest erg veel bladeren en een aantal planten zijn wat aan de lichte kant kwa kleur..maar dat geeft niet en ik laat het allemaal mooi z'n gang gaan,gewoon zoals moeder natuur het beslist..er zitten ook een paar bij die er heel mooi voor staan en aangezien ik er niets aan doe valt mij dit niet tegen..ik zal morgen een update verzorgen want ik kom er vandaag waarschijnlijk niet aan toe.. :verrygood ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is wat laat maar nu dan toch de beloofde update.. :)

eigenlijk valt er weer weinig te melden behalve dan dat ik o.a te maken heb gehad met slakken en rupsen..

nou was het gelukkig geen ramp en eigenlijk heeft het ook geen zin om hier verder op in te gaan..

ook het weer van een aantal weken terug heeft sommige planten niet erg goed gedaan,resultaat is dat een van mijn passion1 haar beide hoofdtoppen heeft verloren..voor de rest zijn hier en daar een paar takjes gebroken en uiteraard de nodige bladschade..maar goed,desondanks hebben een paar passion1 planten de twee meter ruim overschreden..ook die met de gebroken hoofdtoppen..reuzen verwacht ik niet meer en de twee grootste planten zitten nu net over de 2.30 meter..bij deze een paar kiekjes van de hoe de zaken er vandaag de dag bij staan..en aangezien ik er weinig tijd in steek en meer met andere hobby's bezig ben zal dit voorlopig ook de laatste update zijn totdat ze gaan bloeien en het ook voor mij weer een beetje intressanter word..ook dan zal ik een wat uitgebreidere update maken met wat detailfoto's en een kleine beschrijving van de plantjes..

ik wens iedereen mooi weer toe en alvast veel succes in de steeds dichterbijkomende bloeiperiode :D

 

med_gallery_9845_2013_1133986.jpg

 

 

 

med_gallery_9845_2013_1170560.jpg

 

 

 

med_gallery_9845_2013_1821493.jpg

 

 

 

med_gallery_9845_2013_1432730.jpg

 

 

hierboven mijn passion1 zonder hooftoppen ;)

 

med_gallery_9845_2013_829053.jpg

 

 

 

med_gallery_9845_2013_180578.jpg

 

 

 

med_gallery_9845_2013_606764.jpg

 

 

 

med_gallery_9845_2013_540396.jpg

 

 

 

tot sinas :no

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoow...wat een bomen staan er tussen man....

zo zie je maar weer, jij hebt helemaal geen tuin-architect nodig.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de juiste soort planten lijkt het heel al heel wat no-zem :D

wat zal het weer lelijk zijn als we 12 weken verder zijn :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kezus,

die planten zijn echt als raketten in de lucht geschoten :D

als daar topjes in komen zal het een heel leuk veldje worden

 

laten we hopen op een rustige najaar met onze hoge bomen

 

laters :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...