Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spukky

Eerste Kweekje

Recommended Posts

Hoy,

 

Ik heb mij een tijdje geleden hier aangemeld om informatie te zoeken over het kweken van Canabis.

Nu denk ik dat ik een goed idee heb van hoe het zou moeten lukken, dus denk ik dat ik het maar is ga proberen.

 

Ik wil dus hier in een kleine serre enkele lowryder plantjes proberen.

Deze soort lijkt me wel geschikt om als eerste kweek te pakken.

 

Eeste stap is dus 10 Lowryder zaadjes bestellen bij Sannie.

Tevens ga ik Sannie's Bacto, Bac Schimmels, bloei- en groeivoeding meebestellen.

 

Ik wil dus deze Lowryder zaadjes hier in pitpotjes laten ontkiemen op de vensterbank in een plastiekzakje.

Hierna denk ik de zaailingen nog even in kleine potjes te zetten op de vensterbank alvorens ze naar buiten te verhuizen.

(de potjes gevuld met een aarde mix uit de growshop met daarbij Bac Schimmels en Sannie's Bacto enkele dagen op voorhand aangemaakt)

 

Hierna gaat alles naar buiten, de grond hier ga ik nu klaarmaken (Compost onder mengen, en ook Bac schimmels) zodat deze toch wel een week of 2-3 kan liggen voor de planten er in moeten.

 

Verder ga ik in de eerste 3-4 weken na het ontkiemen van de zaadjes om de dag groeivoeding bij het water doen.

(tijdens deze 3-4 weken hoop ik ook de mannetjes te kunnen verwijderen).

Hierna denk ik op bloeivoeding over te schakkelen (tevens om de dag, hoeveelheid voeding stilletjes opvoeren). Tevens wil ik tijdens het hele proces 1maal om de 2weken Sannie's Bacto toevoegen.

Water ga ik altijd rond een pH van 6 - 6.5 brengen.

 

De laatste week van de bloei (normaal zal dit week 8 worden als alles goed gaat) geen voeding meer toevoegen.

 

Hierna hoop ik tot de oogst te kunnen overgaan.

Ga gewoon de planten ondersteboven drogen. (grote bladeren erafknippen, kleine laten hangen)

Denk dat ik een kastje ga ombouwen met hierin een kleine koolstoffilter en een afzuiger (grote PC fan) aan de bovenkant, en vanonder een rooster voor verse lucht.

Zo een 2-3 weken drogen tot de takjes knakken.

 

Dit is zowat mijn planning voor dit jaar.

Wordt mijn eerste kweekje dus hoop dat het toch nog iets wordt.

 

Mensen die nog opmerkingen hebben? Dingen die ik helemaal fout doe of zo? Of betere manieren die ik in overweging kan nemen?

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil binnekort ook zelf beginnen dus ik weet niets dat je fout doet ofzo.

 

Maar ik wens je wel alvast ontzettend veel succes! :lol:

 

Groetjes,

Jexxel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci.

 

We gaan het dan maar op deze manier proberen.

Of iemand toch nog ergens een probleem mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Lowryder is een autoflowerplant dus begint te bloeien als een bepaalde grote is bereikt.

Je kunt de plantjes het beste in de zon zetten en geen voeding geven tijdens de groei/bloei maar in je plantgat

 

Groei/bloei voeding geef je wel aan planten in potten of indoor maar niet in de volle grond.

 

Je kunt meermalen starten en oogsten per zomer met deze LR

 

Lees mijn topic's

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lees mijn topic's

DB

Lees jij die van mij even DB ?

 

Klik/lees/leer HIER aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus tijdens het opkweken binnen wel nog groeivoeding geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spukky

Als het zaailingen zijn die mogen geen voeding toegediend krijgen als ze nog klein zijn.

Stekjes kan, maar is ook niet zo nodig.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...