Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Eclipse

Lowryderkweek En Guerilla Kweek

Recommended Posts

Hey :D

 

Ik ben van plan om dit jaar 2 kweken te doen: een lowryderkweek (10zaadjes, nog niet zeker dus hoeveel er zullen van uitkomen) en een guerilla kweek met "The greenhouse: the church feminized" zaden. (ook 10)

 

lowryderkweek:

 

-Stekgrond in kleine potjes, beetje vochtig maken

-Gaatje maken en zaadjes 0.5 cm diep erin steken

-In kiemkastje op de vensterbank laten ontkiemen

-Eens ze allemaal goed en wel zonnereceptoren hebben, er uit halen en verder laten voorgroeien op

vensterbank

-Eens ze er goed stevig uitzien overpotten in 5 (of 10?) L potten met potgrond en ze achter in het zonnetje in de tuin zetten

 

Is dit zo ongeveer juist? Of maak ik hier ergens een kapitale fout? :P

 

 

Guerillakweek

 

-Grond beter maken op "Dame Blanche's manier"

-Dan was ik van plan om ze rechtstreeks in de grond te zaaien (begin mei ongeveer) zodat ze daar kunnen ontkiemen en op een compleet natuurlijke manier kunnen opgroeien.

 

Is dit een goed idee of kan ik ze beter ook eerst laten voorgroeien zoals mijn lowryder kweek?

 

 

Sorry als deze vragen al gesteld zijn op die manier maar het is altijd net een beetje makelijker om voor je eigen situatie antwoorden te krijgen, alle verschillende manieren doorheen de andere topics kunnen redelijk verwarrend zijn soms ;)

 

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden :lol:

 

-Eclipse

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Eclipse

Met de lowryder kweek is niks mis, ik zou alleen wel voor 10 liter gaan, hoe groter hoe beter:)

De guerilla kweek is wel iets op aan te merken, ik zou toch gewoon in potjes(in huis evt) zaaien in een klein vensterbank kasje, dit omdat de grond vaak een beetje hard en grof is in het wild.

Voor de rest zou ik zeggen, gewoon doen en ik neem aan dat het je eerste keer is, dan moet je er vanuit gaan de je weinig tot geen wiet eraf zult halen... je leert van je fouten dus wellicht volgend jaar :lol:

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon heel veel lezen, informatie opdoen, en de theorie kennen. Als je dan ook nog eens je best doet kan je er zeker wel een goed rokertje afhalen! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ja dat dacht ik ook ;) ; De lowryders zouden me toch zeker moeten lukken denk ik :P , de guerilla kweek ligt wat moeilijker omdat ik ze daar in volle grond zal zetten (na het voorgroeien) en ik daar dus geen volledige controle over heb. Maar als de grond goed is, de soort goed is en het weer meevalt kan er toch niet zoveel (buiten ziektes en insecten :lol: ) misgaan, of zie ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een idee om van de lowrider 2 appart te houden voor een zaadkweekje.

heb je gelijk wat oefenmateriaal :P

 

bummer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als ik genoeg vrouwtjes heb ben ik dit ook van plan, maar hoever moeten ze van de andere vrouwtjes verwijdert zijn zodat het mannetje de rest ook niet bestuift?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je zaadkweek in je tuin doen en de rest erbuiten, dan loop je geen enkel risico. :lol:

 

je kan wel 1 man appart houden en het stuifmeel opvangen.

daarmee bestuif je zelf de vrouwtjes dmv een wattenstokje.

Zo kan je ook een gedeelte van je plant doen mocht je nog wat willen roken. :P

 

Bummer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey heb je al een geschikte plek voor je guerilla gevonden?

zoja zou je dan een paar fototjes kunnen posten :lol:

 

greets redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar beslis ik met zekerheid over op het einde van de week; het gaat tussen een mooi plaatsje in het bos (open plekje, prive-bos van iemand anders die dr niet naar omkijkt) en een plaats ergens ver weg van de bewoonde wereld langs een rivier :P Wanneer ik het met zekerheid weet zal ik foto's plaatsen. :lol:

EDIT: Oja, is dit trouwens wel een goede keuze om in België te zetten?

 

Growshop alien => zaadbank => middenste kolom "greenhouse seeds feminized" => "The church"

 

 

Awards: not yet introduced to

competitions.

Genetics: Swiss sativa, Skunk, Super Skunk, Northern Lights.

Effect: a heavy indica feeling that evolves in a long lasting cerebral high. A special taste and a very social effect.

Flowering indoor: 9 weeks, with a yield of 700 to 800 gr/ sqm.

Flowering outdoor: ready in early October above the equator, in early May in the Southern hemisphere. Yield up to 900 gr/plant. Great resin production and very resistent to mould! Recommended for humid or rainy areas.

THC: 16.8% CBD: 0.7% CBN: 0.6%

 

The Church is one of the new plants in the 2006 Green House Seed Company catalogue. The strains is presented in the feminized version, with the new packs of five and ten seeds to replace the 15-seeds pack of 2004-2005. The Church is a sweet indica-sativa cross with a great production and a good resistance to mould and bud-rot. It comes from a Swiss sativa plant, crossed with a Skunk and a Super-skunk from Holland, and then backcrossed to a Northern Lights plant for the stabilization process. The result: a mostly indica plant with very sweet taste, a very strong effect on the body and a pleasant cerebral high. Short, compact plant, it develops with a typical bushy shape; the strong branches support well the fast-forming, heavy buds. The internodes are quite short, averaging 5-7 cm; the leaflets are overlapping, showing the final predominance of the indica traits.

The Church is fast and easy to grow, with a very strong fiber that makes it ideal for outdoor extreme conditions (high resistance to wind, rain, humidity). It is also perfect for indoor, thanks to the compact size and the high production per square meter. The Church flowers in 9 weeks but many commercial growers harvest it after just 8 weeks. The density of the buds guarantees that the maximum production is reached already in week 8, but an extra week will definitely improve resin and taste. At the Green House Seed Company we like to achieve the best taste, and we usually allow 9 full weeks before harvest. The flower structure is very compact, dense, with big round calyxes. The high calyx-to-leaf ratio gives less chlorophyll than with most indica-sativa crosses, giving an extra sweet note to the fruity aroma of this strain.

The Church is low on CBD and CBN compared to the level of THC, giving a very stoned effect that evolves rapidly in a smooth high. Quite a complex effect that pleases people in social as well as introspective moments.

The smell of the Church is strong, sweet and fruity. It has a light sativa background with woody notes.

At the Green House Seed Company we like to grow the Church in earth to achieve maximum sweetness, but the highest production is achieved in hydro systems. The plant is very good for outdoor humid / rainy areas, or wherever mould and fungi are issues. We tested the resistance to mould of this plant in the humid valleys of Switzerland, where fog and rain are a real menace to healthy buds. The results were very good, with less than half the damage compared to other strains. The compact size of the Church allows guerrilla grower to hide their crops easier than with taller strains, and the plants are very easy to bend thanks to the very flexible fiber.

In the Mediterranean regions the Church finishes outdoor in early October. The feminized seeds allow maximum efficiency both indoor and outdoor, with no special requirements.

Edited by Eclipse

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Eclipse

Dat op de guerilla kweek direct in de grond is zeker tot mislukken gedoemd,zie mijn topic speciaal daarvoor!

 

Verder zou ik geen DURE vrouwelijke zaden om ervaring op te doen.

Het verstandigst is wat goedkoop zaad(outdoor) aanschaffen zelf flink wat zaad winnen en dan maar experimenteren.

 

Jammer dat ik niets meer heb anders kon je van mij nog wel gratis wat kunnen krijgen.

 

Ik heb wel indoor zaad liggen van:Afghan,Special,Sneeuwwitje(Snow White)

Kijk maar.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Dat is inderdaad wel een beter idee maar het probleem is dat het zo discreet mogelijk moet zijn en dus kan ik geen 50 zaadjes gaan ontkiemen en voorgroeien dus leek het me een goed idee om dan ietsjes duurdere (de prijs valt al bij al nogal mee, we zijn met een paar vrienden dus de kosten zijn gespreid) zaden te kopen en daarmee dan toch een iets grotere kans op succes te hebben dan met 10 niet gefeminiseerde zaadjes.

 

Verder ga ik ze dus zoals aangeraden eerst binnen ontkiemen en een beetje voorgroeien, dan verplaatsen naar de guerilla, en daar een tijdje op een klein verhoogje laten verder groeien tot ze de grond in kunnen.

 

Voor de lowryderkweek heb ik nog een vraagje: als ik ze in potten met een mengeling van potgrond en vaste grond (woon in landbouw gebied dus redelijke goede grond) in de tuin zet, moet ik dan voeding bijgeven?

 

En nog 1 vraagje aan "Dame Blanche": die binnensoorten, hebben die enige kans op overleven buiten in ons Belgisch/Nederlans klimaat?

 

Mvg Eclipse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat ook al te kijken naar dat soortje "the church" lijkt me wel wat.

 

edit: kwam nog een leuk informatief filmpje tegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je die planten niet discreet kunnen voorgroeien?? je neemt een paar tl's , groeit 3 weekjes voor en je verplaatst ze met een onopvallende doos naar je groeilocatie.

Ik zou alleen planten naar buiten zetten die al een redelijk wortelstelsel hebben en een paar mooi bladeren.

 

sterkte, gr.rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 10-tal plantjes voorgroeien lukt me nog wel maar mijn huidige situatie laat het gewoon niet toe om meer dan dat voor te groeien (tenminste, niet allemaal samen) :lol:

 

Edit: @Jee, tx voor het filmpje, alle info helpt :P

Edited by Eclipse

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Dat is inderdaad wel een beter idee maar het probleem is dat het zo discreet mogelijk moet zijn en dus kan ik geen 50 zaadjes gaan ontkiemen en voorgroeien dus leek het me een goed idee om dan ietsjes duurdere (de prijs valt al bij al nogal mee, we zijn met een paar vrienden dus de kosten zijn gespreid) zaden te kopen en daarmee dan toch een iets grotere kans op succes te hebben dan met 10 niet gefeminiseerde zaadjes.

 

Verder ga ik ze dus zoals aangeraden eerst binnen ontkiemen en een beetje voorgroeien, dan verplaatsen naar de guerilla, en daar een tijdje op een klein verhoogje laten verder groeien tot ze de grond in kunnen.

 

Voor de lowryderkweek heb ik nog een vraagje: als ik ze in potten met een mengeling van potgrond en vaste grond (woon in landbouw gebied dus redelijke goede grond) in de tuin zet, moet ik dan voeding bijgeven?

 

En nog 1 vraagje aan "Dame Blanche": die binnensoorten, hebben die enige kans op overleven buiten in ons Belgisch/Nederlans klimaat?

 

Mvg Eclipse

 

Ik bedoel juist dat het niet verstandig is om als beginner met vrouwlijk zaad te beginnen. Niet om de prijs maar omdat je geen mannen krijgt en dus niet voldoende zaad kan winnen om volgend jaar ERVARING op te doen.

Wat je niet kunt met 10 zaadjes.

 

Misschien kun je van de Lowryder wat stuifmeel bewaren(zie mijn Topic)om 1 vrouwtje van die vrouwelijke te bevruchten.----of 1 tak-----

 

Aangezien de JR over enige tijd al bloeit moet je wel wat bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je hebt gelijk maar daar dient de lowryder kweek ook voor een stuk voor; het was mijn bedoeling om 1 a 2 vrouwtjes te laten bestuiven om zaad te krijgen. Een van de redenen waarom ik dat met de lowryders wil doen is omdat ze net zo snel klaar zijn. :P

 

Hier een paar foto's van de guerilla plaats:

 

Plaats a

Hier worden deze brandnetels weggehaalt zodat er een mooie plaats vrijkomt. Brandnetels in de grond zijn goed had ik begrepen?

 

Zonnetje

Langs daar komt het zonnetje mooi binnen.

 

Sfeerbeeld

En nog een sfeerbeeldje van derest van de omgeving :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie omgeving

Omdat er brandnetels staan betekent het goeie grond daar is en zo een slootje is ook altijd handig voor water enzo.

Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar vraagjes :) : Zijn deze potjes groot genoeg om de lowryders te ontkiemen en te laten voorgroeien tot ze klaar zijn om buiten te staan?

potjes(let niet op de rommel en het stoffige keyboard :verrygood )

En als ik 7L potten vul met goede aarde (uit de tuin dus eig. vaste grond) is het dan ook nodig voeding bij te geven?

Edited by Eclipse

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

jah moet dan denk ik wel bijvoeden, ik weet alleen niet hoe goed je grondje is...

Maar een zakje van de gs is wss beter!!

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een mod dit toppic kunnen verwijderen dan open ik een guerilla report :specool

Bij voorbaat dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...