Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obiewan

Blasen Door Een Filter

Recommended Posts

Ja, dat kan.

echter dient deze dan wel nieuw te zijn, er mag nieteerder door gezogen zijn.

Dan kan het wel.

 

Succes

Sa

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuuhm, ik snap m niet echt. Wat voor n nut moet dit hebben dan?

Dat je je filter buiten je hok zet ofzo (dus omgekeerde werking??)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, stel je hebt geen rumte in je hok zal je m buiten je hok moeten plaatsen..

dus zal je erdoor moeten blazen.

een nieuwe lijkt me ook beter, omdat je bij een oudere misschien luchtjes gaat verspreiden die er mogelijk nog in zitten.

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Obiwan moet naar Yoda luisteren en niet onnodig quoten, meer info? hier

 

@bambino vette foto! :innocent:

 

ja precies geen ruimte of heel krap dus wil hem liever buiten het hok.

ff nieuwe halen dus!

 

thanks voor de reply's :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De carborigional filters die in de wietforumshop worden aangeboden schijnen zich goed te verlenen om doorheen te blazen ten opzichte van de gangbare modellen die de meeste van ons gebruiken. dus als je dan toch een nieuwe gaat halen zou ik daar voor gaan. ze zijn ff duurder maar dan ook een stuk lichter en compacter succes ermee. m.v.g rob69

Share this post


Link to post
Share on other sites

het schijnt ook dat ze langer mee gaan heb ik gehoord in de wandel gangen hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites
een nieuwe lijkt me ook beter, omdat je bij een oudere misschien luchtjes gaat verspreiden die er mogelijk nog in zitten.

 

ciao

 

Het zal een nieuwe moeten zijn, althans nooit doorheen gezogen.

Anders kan het niet meer.

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites
uuuuhm, ik snap m niet echt. Wat voor n nut moet dit hebben dan?

Dat je je filter buiten je hok zet ofzo (dus omgekeerde werking??)

 

 

in theorie is het ook efficienter als je door de (nieuwe) filter heen blaast. aan de kant waar er wordt aangezogen mag er geen lage druk komen, als je door een filter heen zuigt heb je dat wel een beetje.

 

ik snap eigenlijk niet waarom er door een filter gezogen wordt.

 

hay5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zuigen door de filter heeft in mijn ogen toch wel het voordeel dat ook je ventilator gefilterde lucht voor z'n kiezen krijgt. Dus als je gaat blazen hang dan ff wat filterstof voor je ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie niet waar de ventilator last van zou kunnen hebben als je er doorheen blaast, stof :innocent: je moet wel een heel stoffig hok hebben wil je de propellor verstoppen.

 

hay5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een koolstoffilter maakt het geen reet uit of je nu blaast of zuigt,zolang de lucht maar door de kool heen stroom is het goed.Voordeel van erdoorheen blazen is dat je meteen een geluidsdemper heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan idd heel goed ja, alleen wel ff opletten dat je slang niet al te lang wordt anders verliest hij teveel kracht

 

ik heb hetzelf ook omdat mn homebox iets te klein was en heb geen last gehad van geurtje oid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante discussie overigens wat het effect is van blazen en zuigen op een filter. Het principe is dat bepaalde moleculen zich binden op het oppervlak van de kool. Een zo groot mogelijk oppervlak en zo min mogelijk snelheid van de lucht is belangrijk. Dat bereik je dus aan de buitenkant van je filter. De snelheid van je lucht vergroot en de oppervlakte van je kool vermindert naarmate je naar binnen toe gaat. Daar neemt het absobtievermogen dus af.Tot zover de theorie.

 

Ergo volgens mij: als je blaast door je filter zal je filer aan de binnenkant onevenredig snel verzadigd raken. De binnenkant krijgt immers volledig ongefilterde lucht te verwerken in tegenstelling tot de situatie dat er doorheen gezogen wordt. Bij zuigen heb je een veel groter oppervlak aan de buitenkant van je filter dat minder snel verzadigd raakt. Bij blazen zal een filter daardoor volgens mij minder lang meegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen merk je er in praktijk vrij weinig van.Ik blaas bijna altijd door de filter heen en het eerste ontsnapte geurtje moet nog komen.Mischien op de langere termijn?Maar zover laten we het niet komen als het goed is,ruim op tijd je filter vervangen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee tony,yep heb een nieuw ventilator hangen

met een nieuw filter en blaas er nu ook door

en werkt prima :innocent: .

heb gelijk meer ruimte in ut hokkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat blazen door je filter, kun je dat witte doek wat normaal om je filter zit op maat knippen, en aan de binnenkant van de filter aanbrengen. Tegen stof enzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad wel een heel goed idee. Dat spul kun je ook per meter kopen overigens, heb je zo in elkaar gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een gemiddeld huis niet echt nodig,tenzij het een stofnest is.Ik laat het lekker zitten,denk dat gemiddelde politieagent teminste dat ie nieuw is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed hoor blazen door een filter :lol:

 

wél effe het fijnstof filter aan de binnenkant freubelen.

bijkomend voordeel is dat het ding dan gelijk als een demper werkt :P

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...