Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jahbless

Jahbless' Outdoorkweekverslag 07 Fotoupdate 8 September!!!!

Recommended Posts

Dag mensen,

 

Dit jaar gaat Jahbless ook weer een buitenkweekje starten, met in totaal 9 planten (één is er helaas overleden).

Met de volgende soorten:

 

1 Big Bud

1 Santa Maria

1 Durban Poison

1 PPP

1 Top44

1 K2

1 Desert Queen

1 Double Gum

1 Super White (afkomstig van stijlloos, experimenteel soortje)

 

Zoals jullie zien van elk soortje 1 plantje. Dan zie ik later wel wat er aan vrouwelijke soorten overblijft!

De zaden heb ik vandaag in het water gelegd en staan nu in de kast te ontkiemen.

Als het allemaal mis gaat kan ik nog altijd aan NLX stekjes komen dus dat komt wel goed :blink:

 

Ik houd jullie op de hoogte, en foto's volgen nog! :innocent:

 

Jah blessings :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jahbless

 

gwoon in de tuin? of op een geheime lokatie :innocent: ?

 

veel succes iig..

 

-xx- Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, ik hoop voor je dat je wat mooie vrouwelijke soorten overhoud.

Ben wel benieuwd naar die super white, maar dan moet het naturlijk wel een

vrouwtje zijn hé... Succes

Gr Achterhoeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komen er 5 hier in de tuin en 5 bij familie hier in de buurt.

 

Ze komen in 24 liter potten. In een all-mix aarde van de growshop (zoals ieder jaar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes hè :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, na nog geen 2 dagen zijn 5 van de 10 zaadjes al ontkiemd!

- Double Gum

- Super White

- Early Skunk

- K2

- Topp44

 

Deze heb ik zojuist in de aarde gedaan en goed nat in de buitenzon staan, ben benieuwd wanneer de kopjes boven komen! :blink:

De andere 5 moeten nog even op zich laten wachten, voordat zij ook kunnen uitgroeien tot kanjers :innocent:

 

I'll keep you guys updated! :D

 

Jah peace :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubble Gum, ga ik eens even opzoeken :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond zijn er weer 3 ontkiemd en gelijk de aarde in gedaan.

Nu nog even wachten op de Early Bud en de Hollands Hope.

Maar 8 van de 10 zaden binnen 3 dagen is al heel netjes vond ik zelf! :innocent:

 

Foto's komen na de geboorte! :D

 

Jah guide & protect :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Jahbless,

 

Leuke topic ik ga hem zeker volgen. Ik ben zelf ook met Hollande Hope bezig ( 10 stuks ) en 6 snow white stekken.

 

Hollande Hope zet ik een beetje in de natuur :blink: en de Snow White zet ik in mijn achtertuin. Bij mij waren allen Hollandse Hope zaadjes binnen 3 dagen ontkiemd.

 

 

Greetz Wietsurfer :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietsurfer

 

Tof :innocent: Ben benieuwd hoe ze het bij jou gaan doen!

 

Ik heb vanmorge nog een paar zaadjes in het water gelegd omdat de HH en Early Bud nog niet ontkiemd waren.

 

Jah :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK ga ze nu verpotten [ dankzij het goede weer ] en ik ga ze ook toppen. Zal straks eens foto's maken :lol:

 

Kunnen we elkaar een beetje aanvullen ;)

 

 

Wietsurfer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, er is nog steeds geen spoor van leven te zien :P

Ik dacht dat zal wel snel gaan met dit weer maar tevergeefs.

Ik sproei de aarde iedere dag goed nat met wat folie eroverheen en houd ze zoveel mogelijk in de zon.

 

Jahbless :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk me foto's [ foto gallerij ], mijn 6 potten staan in de tuin. En boven zijn 8 van de 10 goed uitgekomen [ Hollands Hope ]. Ze waren allen 10 uitgekomen, alleen 2 bleven erg klein en kregen gele blaadjes, dus heb ik er tussen uit gehaald zodat alleen de sterke overleven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist even alle potjes nagekeken.

Bij de meeste is er een mooie lange wortel zichtbaar maar bij sommige niet veel meer dan wanneer ik ze in de grond stopte. Ik vind het erg traag gaan :lol: nog geen één is er boven! :P

Snap er werkelijk niks van... Heeft nog nooit zolang geduurt voordat ze boven waren!

Net maar een paar nieuwe zaadjes in het water gedaan, hopelijk gaan die het beter doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tip voor jouw, en heb die al eerder gegeven op mijn topic alleen zal hem speciaal voor jouw nog een keer uitleggen ;)

 

Ik had een grote pot gepakt had ik mijn zaden verspreid erin gedaan ( 15 cm tussen de zaadjes laten ) en de zaadjes 1 vingerkootje onder de grond en met grond bedekt. Daarna heb ik de hele oppervlakte van de pot goed nat gemaakt. Daarna heb ik een ZWARTE-vuilniszak kapot geknipt en over de pot heen getrokken en in de zon gezet. De randen van de zak kan je bijv. vast tapen of misschien een grote stiek er omheen doen zodat het lekker kan broeien in de pot. Na 3 dagen waren ze bij mij allemaal uitgekomen, en vooral de zon van de afgelopen dagen kan zo lekker zijn werk doen. :P

 

Wietsurfer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt dat niet veeeeels te warm onder zo'n zwarte zak?

 

Anyway, lekker bezig Jah! Gooi je je zaadjes gewoon in een glas water om te ontkiemen? Ik heb nu een zaadje onder de grond gedaan en zie nog niks. Maak me nog geen zorgen, maar in zo'n glas water kan je wel relekst zien wat er gebeurd. Misschien ook nog maar een zaadje voor buiten... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten broeien man ;) . Werkt serieus echt goed en zou Jahbless geen slechte informatie verkopen :P

Dat is wel een nadeel van zaadjes maar zaadplanten zijn ook weer sterker :lol: dan stekken en ze zien er lief uit :D :smoke :smoke :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk volgens hetzelfde principe, met een folie eroverheen, dus ook een "broeikastje".

De zaden heb ik inderdaad gewoon in water laten ontkiemen.

Dit is ieder jaar gewoon goed gegaan, ik denk eerder dat ik wat ouder zaad heb waarbij de kiemkracht grotendeels verloren is gegaan :lol:

Ik wacht het nog even af, anders ga ik wat anders proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker laten broeien man ;) . Werkt serieus echt goed en zou Jahbless geen slechte informatie verkopen :P

Dat is wel een nadeel van zaadjes maar zaadplanten zijn ook weer sterker :lol: dan stekken en ze zien er lief uit :D :smoke :smoke :smoke

 

(excusez voor de offtopic)

 

Ik schrok me rot toen ik vannochtend zag dat het 30 graden was te hoogte van mijn zaadje. Ik heb de lamp al hoger gehangen, omdat de ven dan de lucht er direct onder weg kan zuigen en het niet zo warm wordt. Maar geen probleem dus dat het bij mijn zaadje zo warm wordt? Straks nog maar twee zaden voor buiten in een glaasje doen. Mocht ik van de 3 maar een vrouw over houden kan die naar binnen en begin ik weer opnieuw voor buiten. Tnx voor de info ennuh, ga is buiten zitten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hele dag al buiten gezeten, heb nog net geen zonnesteek :lol: . Ik ga maandag mijn zaadplantjes her en der verspreiden zodat ze goed komen te staan ;)

Heb al 3 mooie plekjes in gedachten, alleen het nadeel is dat ik nog niet weet of het mannetjes of vrouwtjes zijn dus moet elke dag nog even gaan checken :D

 

Wietsurfer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, even een update.

 

Omdat ze nog steeds niet boven zijn gekomen heb ik de beslissing genomen om overnieuwd te beginnen.

Op de K2, Santa Maria en SW na heb ik alle zaadjes eruit gehaald en er nieuwe ingedaan (zonder ze te laten ontkiemen). De 2 early's zijn weg, in plaats daarvan heb ik de New Dame Blanche en Durban Poison geplaatst.

 

De K2, Santa Maria en SW hadden een redelijke wortel daarom heb ik ze laten zitten. De SW gaf al een klein kopje maar ik weet niet zeker of deze t wel haalt, ik wacht het nog even af.

 

Ik hoop dat het nu wel wil lukken :lol:

 

Jah peace :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

he Jahbless,

hopelijk deze keer meer succes met kiemen :lol:

lekker veel soortjes hoor

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...