Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ziet er lekker uit. zal deze kweek volgen :smoke Big bud is een heerlijk wietje smaak heerlijk zoet niet te vergelijken met andere wiet. ook lkkr sterk in de keel. vind zelf 1 van de betere wietjes. (vorige jaar ook gekweekt namelijk) :verrygood :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 37 12/12

Ze gaan nog steeds

:smoke

Ze gaan nog lekker. Dag 37 dus. Als ik daar twee weken groei vanaf haal zou dat betekenen dat ze pas ruim 3 weekjes bloeien. :bier

 

sannie & Stijn : Thanks mannen. Ik hoop ook dat het een goeie wordt.

 

Smokey18 : Ik ben erg benieuwd. Er gaan erg veel verschillende verhalen rond over BigBud. Eens zien wat er nou echt waar van is. Slap wietje, geen smaak, fluffie toppen, zoet wietje, mega buds. We gaan het allemaal meemaken in de aankomende vier a vijf weken, so stay tuned !

 

Wat foto'tjes. Weekje verder sinds de vorige.

 

gallery_6976_1972_12718.jpg

 

 

Het ziet er allemaal wel lekker uit, maar voor een echte scrog had het net een centimeter of 20 lager gemoeten. Dan had ik het ook wel volgekregen met 4 plantjes denk ik.

De bedoeling was ook eigenlijk om het net als steun te laten fungeren, omdat (volgens de breeder) de onderste buds ondersteunt moeten worden omdat ze anders door het gewicht omvallen.

Nahja...we gaan het meemaken. Ik voorzie nog geen problemen. Helaas... ;)

 

Oke dan...volgende bewijsstuk :

gallery_6976_1972_158676.jpg

 

 

Vaatje weer gevuld vandaag. 40 Liter inclusief 40ml Terra Flores, PH 6.0

De PH dit keer iets hoger, omdat, naarmate de kweek vorderd de grond iets zal verzuren.

Ik heb de PK 13/14 weggelaten. Meteen de volgende dag nadat ik het toegevoegd had, kregen diverse bladeren gele randjes en puntjes vorige week.

Meteen de helft van het vat ververst met schoon water, PH 5.90.

PK 13/14 daar zijn ze dus nog niet aan toe.

Misschien laat ik het wel helemaal weg. Als ze beter gaan zonder, waarom zou ik het dan toevoegen heh..

 

Tip van de week !

Pas op met PH min.

Dat spul is best agressief :verrygood

Ik heb nu een gat in m'n vloerbedekking zitten. Beetje geknoeid denk ik :smoke

 

Oki...tot over een weekje ofzo..als er niets schokkends gebeurd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey mooi kweekje laat je hier zien ook goed en duidelijk omschreven super ! Ben benieuwd hoe de planten erbij staan bij de voglende foto update, het ziet er nou in ieder geval super uit !

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen 5 weken sla jij met de onderste takken een boer van zijn paard! :bier

keep them growing, succes

Greetz, Tom :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek verloopt bijzonder goed,toppen zijn mooi aan het aanzwellen,zal heel wat lekkere wiet gaan voortbrengen... :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 40 12/12

 

UPDATE eerder dan verwacht :(

 

Vandaag toch iets minder heugelijk nieuws. Hoewel toch niet onverwacht is het wel jammer.

Ik heb 1 NLX moeten weghalen, omdat die begon met produceren van chiquita's.

De twee NLX stekken komen van twee moedertjes die ik van de vorige kweek heb overgehouden.

Nu had ik op het eind twee duidelijke herma's ertussen zitten, en ik was vergeten om de stekken te nummeren.

Blijkbaar was dit er in ieder geval een van. In de opwinding ben ik vergeten om een fotootje te maken, mgoe..

 

Om het goed te maken met mezelf heb ik geprobeerd een paar topshotjes te maken van hoe het er op dit moment bij staat.

Eerst een overzichtje met lege plek :)

gallery_6976_1972_120933.jpg

 

 

Dan drie pasfoto's van verschillende plekken in de kast.

gallery_6976_1972_185166.jpg

 

 

gallery_6976_1972_80782.jpg

 

 

gallery_6976_1972_417849.jpg

 

Lloyd Banks, Tom Ploft, en rataplan : Thanks voor de complimenten en de voorspellingen. Ik heb alles doorgegeven aan de dames, en ze zouden er rekening mee houden.

 

Ik vind ondanks de 'naam' BigBud, dat de omvang nog een beetje tegenvalt, terwijl ze nu in rap tempo aan het verkleuren zijn. Uit de praktijk blijkt gelukkig dat de laatste weken cruciaal zijn als het om gewicht gaat.

Dan nog een tweede internode bloei er overheen :verrygood , en dan ben ik helemaal gelukkig.

 

Laters.. :whistling

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent de dames wel op het randje aan het voeden, aan de bladeren te zien.

 

Zien er wel lekker uit :whistling

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bent de dames wel op het randje aan het voeden, aan de bladeren te zien.

 

Kun je mij precies vertellen waaraan je dat ziet? Zijn de bladeren te groen? Of door de ietswat lichte puntjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

idd, wat veel voeding , hierdoor zijn ze wss in een sneller tempo die bruine haartjes aan het krijgen.

Geef effe een gehalveerde voedingsoplossing! zodat ze er treug wat frisser bij komen te staan.

Je ziet het door de bladpunten die geel worden van je fanleav's, dit eerst van boven in de top en later naar de lagere bladeren.

:verrygood

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn de puntjes van de bladeren. Hooguit een millimeter, misschien 2.

Ik ga me daar niet druk om maken. Zal er straks even een emmertje water bijgooien, zodat de oplossing nog wat verder verdund wordt.

Zoals jullie wat eerder in het verslag kunnen lezen geef ik nog altijd TIEN keer minder dan aangeraden wordt !

Terra flores 1:2000. In plaats van 1:200 wat zou moeten volgens de fabrikant.

 

Ik ga straks ook de lampen een centimeter of 5 hoger hangen. Als je goed kijkt kun je zien dat sommige bladranden wat omhoog beginnen te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder woorden...

 

gallery_6976_1972_142533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 44 12/12 ( Ongeveer 30 dagen bloei )

 

growman : Ze moeten nog wel een week of drie minimaal. Bruine haartjes zijn niet echt een graadmeter wat betreft de oogsttijd. Beter kun je uitgaan van de kleur van de trichomen. Dat ga ik verder niet uitleggen. Er staat genoeg info over op dit forum. Thanks voor je reactie.

 

tijger: Yeah, ik heb geen klagen. Jij hebt trouwens ook een mooi veldje staan. Die KC36 van je volg ik ook.

 

Scrale Monkey: Mijn dames worden niet door vreemden geknuffeld (Ruud?) Ik ben erg snel jaloers dus daar beginnen we niet aan.

______________________________________________________________

 

Zo maar weer een paar fotootjes. Ik heb wat verschillende gemaakt. Er veranderd niet veel momenteel, behalve dan dat de toppen nog niet uitgegroeit zijn. Daarbij worden er nog steeds nieuwe witte haartjes aangemaakt, dus ik laat ze lekker gaan. :whistling

GSM shotje in het donker, met gsm licht aan :)

gallery_6976_1972_6839.jpg

 

 

HPS shotje met een of ander filter geactiveerd met de camera (5mp) :

gallery_6976_1972_268111.jpg

 

 

Overzichtje zonder HPS, met flits :

gallery_6976_1972_156326.jpg

 

 

Van dichtbij:

gallery_6976_1972_184569.jpg

 

 

Volgende is ook mooi. De wortelgroei komt boven de aarde uit bij de blumat:

gallery_6976_1972_90082.jpg

 

 

:verrygood

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het tijger ! :lol:

Ondanks dat ik pas in week 5 bloei zit, toch maar wat trichomen digitaal vastgelegd.

 

gallery_6976_1972_456742.jpg

 

 

gallery_6976_1972_121631.jpg

 

 

gallery_6976_1972_42299.jpg

 

 

gallery_6976_1972_268709.jpg

 

 

gallery_6976_1972_41386.jpg

 

 

En dat met een 5MP cybershotje..haha

Wel ff een 20x loepje voor de lens gehouden, daarna foto geopend met Acdsee, 3x gezoomd, daarna screenshot met hypersnap gemaakt, en die geopend in paintshop pro en de foto uitgesneden, iets scherper gemaakt (1x) en iets lichter (1x contrast, en 2x helderheid)

En dan krijg je dit...je moet behelpen heh, als je geen 800€ toestelletje hebt.

 

Anyways..trichomen zien er goed uit. Beetje ver zelfs. Meeste zijn nog doorzichtig, maar er zijn toch ook al topjes met melkwitte trichomen. Ik geloof dat de volgende stap amberkleurig is, en dan moeten ze naar de kapper. Ik zal het straks nog eens nalezen in dit topic.

 

Laters..

 

 

Oh..twee dezelfde foto's..naja, jammer. Ik kan m'n post niet editten, want dan verdwijnen alle foto's.

Waarschijnlijk een bugje van het forum, in combinatie met firefox. Ik zal er niet verder op in gaan.

 

Nog eentje dan :specool

gallery_6976_1972_4352.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 47 12/12 ( Ongeveer 33 dagen bloei )

 

Hi all..

Weinig reacties...veel foto's :specool

Nog steeds afgezuurd water + 1:2000 Terra Flores via blumats. Tensio tussen de 90 en 180.

Twee keer per week verdeel ik 1.5 liter water met 5ml guano, half schepje Rhizosys bac, slokje Vital en een snufje pk 13/14 (minder dan 1ml) over de potten.

 

gallery_6976_1972_144429.jpg

 

 

gallery_6976_1972_192202.jpg

 

 

gallery_6976_1972_268960.jpg

 

 

Al bovenstaande foto's zijn zonder flits, maar zijn alleen gemaakt met het licht van een klein halogeenspotje op het plafond gericht.

De foto hieronder is daarna genomen, met flits. Groot verschil :lol: Zelfde plantje.

gallery_6976_1972_35051.jpg

 

 

En met trots stel ik u voor aan de mogelijke opvolgsters van deze 'toch al op leeftijd gerakende' vrouwen.

Welke de aanstaande moeder gaat worden hangt van een hoop zaken af. Zou wel handig zijn als ze female is, dat is toch wel belangrijk...verder ?....Misschien suggesties hier op het forum ?

 

INGEMARS PUNCH :

gallery_6976_1972_50184.jpg

 

 

SHACK 1 x SMM

gallery_6976_1972_113710.jpg

 

 

Laters..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Tom. :lol:

Toch denk ik een groot probleem gezien te hebben. Morgen ga ik dat eens van dichtbij bekijken :specool

Verder weinig te melden. Misschien een plaatje dat ik op m'n buroblad heb staan.

 

shack 1 x smm

gallery_6976_1972_237576.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 50 12/12 ( Ongeveer 36 dagen bloei )

 

Yep, helaas heb ik toprot geconstateerd op een van de toppen die tegen de zijkant van de kast leunde.

Ik ben de LV even uit het oog verloren denk ik, want die is wel iets gestegen zag ik nu.

Lampen aan op 35% en dat is toch zo'n 10%? meer dan voorheen, want toen gaf hij niets aan :lol:

Fototjes toprot :

gallery_6976_1972_279745.jpg

 

 

Alle buds zoveel mogelijk van de wanden afgebogen nu..hehe

Morgen ga ik nog eens een closer look nemen.

 

Nog twee fototjes van de rest van de kast zoals het er nu bijstaat :

 

gallery_6976_1972_415533.jpg

 

 

Allright...tot de volgende keer maar weer :lol:

 

Hmm..er is een foto verdwenen...nahja, alsnog dan :

gallery_6976_1972_430571.jpg

 

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man!

 

Dat is bijna oogsttijd :lol:

 

Goed de toprot in de gaten blijven houden, want zodra je het ziet is het meestal al redelijk ver :specool

 

Succes met knippen en ik ben benieuwd wat je eraf haalt!

 

Greetz,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje :specool

 

Twee keer per week verdeel ik 1.5 liter water met 5ml guano, half schepje Rhizosys bac, slokje Vital en een

 

geef je nou vital mee met het voedingswater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is bijna oogsttijd :)

 

 

Burning Seed...!!!

<

 

 

 

volgens soca moeten ze nu nog twee weken vond ze een week geleden al rijp ze zijn zo bruin als...

 

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burning seed : Helaas wel ja...in theorie zou ik nog minimaal 2 weken moeten, maar ik zit er aan te denken om binnenkort de schaar er maar in te zetten. Het topje op de foto heb ik uit elkaar getrokken. Toprot was aan de buitenkant niet te zien. Ik zag wel een compleet geel blaadje, en dat is geen goed teken. Toen ik daar een beetje aan trok, kwam die in 1 keer los. Dan weet je genoeg heh... :cry

 

tomas : Yep..ik geef vital mee in de voeding. Spuiten doe je niet meer in de bloei. Volgens de fles bestaat vital uit "in de natuur voorkomende organische vetzuren, plantenextracten en sporenelementen."

100 procent natuurlijke ingredienten zijn volledig biologisch afbreekbaar.

In mijn ogen kan het dan geen kwaad om dat af en toe in de voeding mee te geven. :smoke

 

growman : Klopt. Bruine wel, maar zeker 50% van de trichomen waren de laatste keer nog volledig doorzichtig. Dat betekend dat er nog geen cannabinoids aangemaakt zijn. (THC, CBD, THCV, CBN enz.)

 

Ik zit deze week erg slecht met m'n tijd, omdat ik de hele week moet werken...mgoed, ik zal toch ergens een knipnachtje in moeten lassen. We zullen zien.

 

Ohja...over die shack 1 x smm zaailing....(van die prachtige mooie foto ergens hierboven :)

Fotootjes :

gallery_6976_1972_231412.jpg

 

 

gallery_6976_1972_656412.jpg

 

 

Ik had twee stekjes genomen en die in de bloeikast gezet. Nu, een weekje later dit dus.

Iemand interesse in een shack1 x smm man ? lol...

Natuurlijke selectie, dus wordt het waarschijnlijk Ingemars Punch de volgende ronde. (Als daar tenminste een meisje tussen zit)

Maar ik heb nog wel even. Ik heb nog steeds veel ideeen over een nieuw hok, en was toch al niet van plan om midden in de zomer binnen te gaan kweken.

 

Vandaag het vat leeggehaald, en er alleen afgezuurd (PH 6.05) water in gedaan. Ik hoop dat het knippen nog even kan wachten, zodat ze zichzelf nog een beetje kunnen reinigen van de laatste voedingsresten. Elke dag is meegenomen nu.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...