Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Zo maar weer eens een verslagje doen.

Een handje zaad geplant in de grote bak, en maar zien wat er opkomt.

Er zat B52, Big bud en Mango in.

gallery_6976_1801_49122.jpg

 

 

 

Boven: 3x BB, 2x B52

Onder: 2x Mango, 1x B52 en 1x BB

 

Na een paar weekjes bleek dat ik 1 female B52 had, 2 female BB en 2 female Mango.

De Mango's zijn verhuisd naar het balkon..ik zie wel wat daarvan komt.

De Big buds heb ik stekken van gehaald en onder TL gezet. B52 en de BB moeders zijn naar de wiethemel.

Dus we gaan verder met Big Bud..'s kijken hoe big ze worden :)

gallery_6976_1972_86273.jpg

 

 

 

Na een dag of 10 onder de TL, 1/3 vochtige zaai- en stekgrond, 2/3 grond waar ze later inkomen.

Eens per dag een klein regenbuitje met schoon water, PH 6.2

Daarbij hebben ze 2x een buitje met bladvoeding in de vorm van Atami Alga-C.

gallery_6976_1972_23066.jpg

 

 

 

Tijd om over te potten, en onder de HPS te zetten.

Grond is 1/3 gebruikte grond van de vorige kweek, en 2/3 coco-peat / zaaistek grond / seramis.

Aangevuld met Rhizosys Mycorsys en Rhizosys Bacto.

Ingewatert met PH 6.2 + Bacto + 0.5ml / Liter Atami Atazym.

(crack in the tube :) )

gallery_6976_1972_130802.jpg

 

 

 

 

Yep, is een beetje vage opstelling, mgoe...watervat staat in de kast op 25 lege flessen..mjah, hij moet een beetje hoogte hebben om het blumat systeem goed te laten werken. Is puur alleen voor water. Voeding ga ik niet via het vat doen.

Blaadjes zijn iets lichter geworden, maar ze lijken nu aardig aan te slaan, dus daar maak ik me geen zorgen over.

gallery_6976_1972_82816.jpg

 

 

 

 

 

 

Het zijn er dus 8 totaal. in het midden nog 2 plekken over, waar ik waarschijnlijk 2 van de NLX stekken zet, die je al in het midden ziet staan. Die ronde pot gaat straks weg....die krijgt iemand voor z'n verjaardag van me :)

 

Verder nog geen voeding enzo...ze staan net in de "nieuwe" grond, en ik wacht af totdat ze erom vragen.

Ze hebben net wel, 5 minuten voor het licht uitging een licht buitje met bladvoeding (Alga-C) gehad.

 

De zon bestaat uit 2x 400W in cooltubes. Een buisfan van 275 kuub blaast lucht van buiten de kast door de tubes weer naar buiten. Gesloten circuit dus. Het filter is een 1000kuub, de afzuiger een 1500 box.

Temperatuur varieert momenteel tussen de 15 en 30 graden. Prima dus, komt in de natuur ook voor.

 

Ik ben benieuwd wat er gaat komen. De vorige 3 NLX plantjes kwam zo'n 270 gram droog vanaf, dus heb ik voor een jaar of 3 al te roken nu :innocent: :blink:

Lijkt me een beetje weinig om naar de shop te brengen, dus die hou ik zelf maar. :D

 

Allrighty..tot de volgende update...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

interresante soortjes heb je er tussen staan :innocent:

ga je topic volgen .

succes verder

 

Greetz Da Denden :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer wat foto'tjes.

Het is wel grappig...ik heb de moedertjes eerst getopt, en later heb ik topstekken genomen.

Die staan er nu dus ook bij, en er groeien meteen mooie nieuwe uitlopers.

Zie hier, links boven, en die eronder, en aan de rechterkant de middelste.

gallery_6976_1972_273054.jpg

 

 

Onderste twee op de foto zijn de NLX stekken (genomen van vorige kweek) die er deze week bijgekomen zijn. Tensio staat zo rond de 80.

gallery_6976_1972_259520.jpg

 

 

Hij gaat lekker...hier zie je de andere kant. Bij deze zijn de rechtse twee weer de NLX

Eigenlijk zou je in elke pot een tensio moeten hebben om zeker te zijn. Nu is het meer een indicatie.

Ik kijk goed naar de plant met tensio, voel op welke diepte de aarde vochtig is, en stem de rest daar op af op dezelfde manier. Plantje linksachter krult haar blaadjes een beetje, en ze hangen iets. Blumat iets verder opengezet, zodat ze wat meer water krijgt. Tevens een sproeibeurtje bladvoeding 5 minuten voor het donker.

Ze hebben verder nog geen voeding gehad, alleen water.

gallery_6976_1972_259926.jpg

 

 

 

Lampen ook ietsje hoger gehangen. Ik luister niet naar de theorie dat een 400W op 40cm moet enzo. Ik kijk naar de plantjes, en die vertellen me hoe ze het hebben willen. Daar komt bij, dat de ventilator op het watervat staat (ja zit goeie deksel op) en die blaast nu net een beetje onder de lampen door.

PH in het vat was opgelopen tot 6.40 dus ik heb er een litertje met PH 5.5 bijgegooid...

Nu is het vat 6.2 :innocent:

Had nog 2 flessen staan (voor de balkonmango's) die ik een week terug afgezuurt had op 6.1, en die meteen even nagemeten.

Was ook opgelopen, maar tot 6.2 dus veel minder in een afgesloten fles.

 

Oke, nog een sfeerfoto'tje van het aanstaande regenwoud. (hoop ik)

gallery_6976_1972_136923.jpg

 

 

Tot zover mijn BBB...Big Bud Babies :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verslag van de hand van soca, leuk ga ik volgen. Ook leuk dat je voor je eigen moeder hebt gezorgd!

Alleen waarom de BB? Ken de smaak niet maar mango lijkt me toch lekkerder?

 

Succes,

Speed :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
De vorige 3 NLX plantjes kwam zo'n 270 gram droog vanaf

:innocent: Wow!

Succes met deze ronde!

Gr.

TDMrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de views mensen.. :lol:

Om even op de vraag terug te komen...Mango lijkt je lekkerder ?

Hmm, ja ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij wiet met mangosmaak. Ik denk dat het wel zal meevallen..en zo niet, uhm..ja, ik hou niet zo van mango dus...

Mjah, die 2 mango's staan nog op het balkon..ik zie wel hoe dat gaat..doe er weinig aan.

 

Ok..nog een fotootje om de progressie te zien...

 

gallery_6976_1972_63423.jpg

 

 

Die NLX stekken groeien wel heel mooi heh..

Ok..laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan me niet snel genoeg :lol:

Vanmorgen, toen de lampjes net uit waren even een sproeibeurtje met oplossing neemolie gegeven.

Ter preventie zullen we maar zeggen heh..

 

Ik heb er 4 gefimd...deze groeiden een stuk sneller dan de anderen, en kwamen ook niet van een getopte mama...hadden dus nog maar 1 top.

 

Ik ben benieuwd wat deze gaat doen. Denk dat ze niet hoog, maar wel breed gaat worden.

Dit is de getopte (gefimde) topstek die 4 mooie uitlopers heeft.

gallery_6976_1972_255970.jpg

 

 

We gaan ze langzaamaan in bloei trekken. Lamp vandaag op 14/10 licht/donker gezet.

Ik zie nog even aan hoeveel uitlopers de net gefimde plantjes gaan vormen, dan ga ik ook nadenken of ik ze laat gaan, of dat ik ga scroggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep. Ik wil meteen kunnen bijsturen als er iets mis is. Dat is al vrij moeilijk op aarde, en als ik de voeding in m'n 50L vat heb zitten, kan ik daar weinig mee. Dat zou ik het vat moeten leeggooien, en dat gaat een probleem worden later, omdat die in m'n hokje staat. :P

Het is de 1e keer dat ik met Blumat en met een vat werk, en ik wil eens zien hoe het zo gaat.

Twijfelde een beetje of ik het wel zou gebruiken. Als je bezoek krijgt van de petten, is het toch weer een vinkje op de lijst als ze nagaan of je proffesioneel bezig bent.

Automatisch bevloeiingssysteem A/ Ja............B/ Nee

 

Ik ben van mening dat de plantjes helemaal niet zoveel voeding nodig hebben,

dus we zullen zien hoe vaak ik op m'n knieen voor de kast moet ;)

 

Neemolie ben ik zeer tevreden over. Het heeft me eerder al van trips afgeholpen, en nu sproei ik eens per 14 dagen een hele lichte dosis over de plantjes. Als ik echt beestjes ga bespeuren dan heb ik ook nog een flesje spruzit in de aanbieding voor ze, en die combinatie heeft bij mij goed gewerkt de laatste keer.

 

Wat neem-olie precies is heb ik van Leafman. Daar staat deze uitleg :

 

Celaflor Neem olie

Celaflor Neem olie bevat als werkzame stof een extract uit het zaad van de Neem boom, welke een bijzonder werkingsmechanisme bezit. Binnen enkele uren na de behandeling worden de schadelijke insecten inaktief en stoppen met de opname van voedsel. Na enkele dagen kunnen ze zich niet meer ontwikkelen of voortplanten en sterven uit. De werkzame stof van de Celaflor Neem olie wordt binnen de plant getransporteerd zodat de zuigende insecten die niet besproeid zijn toch zullen uitsterven. Zelfs als na de behandeling met de Celaflor Neem olie nog insecten aan de plant zuigen zullen deze uitsterven door de werkzame stof, ook kunnen zich zo geen insecten die juist uit de eieren gekomen zijn nog verder ontwikkelen. De Neem olie wordt al sinds vele jaren succesvol ingezet in de biologische tuinbouw.

 

Tegen:

- spintmijten

- bladrupsen

- bladluizen

- witte vliegen

- mineer vliegen

- tripsen

 

 

Eigenschappen van het middel:

- breed werkings-spectrum

- product is vervaardigd uit natuurlijke, afbreekbare stoffen

- het ontziet nuttige insecten

- snelle eet & zuigstop op bewerkte insecten

- praktisch, veilig en makkelijk te gebruiken

- niet gevaarlijk voor bijen

 

Werkzame stoffen:

- 1 % Azadirachtin A

- (4 % natuurlijk Neem-Kern-Extrakt NeemAzal)

 

 

 

 

gallery_6976_381_3649.jpg

 

 

 

 

Het moet wel koel bewaard worden, dus staat naast m'n zaden :D

 

Zo uit de koelkast is het een beetje stroperige massa.

 

Mgoe...interesseert me niet veel, als het maar werkt. :lol:

 

Allright...laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit allemaal .

waar kan je die neemolie halen?. ik heb het nu nog niet nodig maare een flesje op voorraad is geen slecht idee. kom sowiezo altijd goed van pas.

 

Greetz en hou ze groen daar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het bijvoorbeeld online bij Leafman bestellen,

maar aangezien dit van Celafloor is, en biologisch,

denk ik dat een beetje tuincentrum dit ook wel heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sta toch elke keer weer versteld van het groeitempo van wietplanten.

Dit waren 10 dagen geleden nog kleine stekjes :lol:

Hier eentje die ik 2 dagen geleden gefimmed heb.

Het is een mooi rommeltje bovenin de top, plantje is verwoed nieuwe uitlopertjes aan het maken.

Klein beetje bobbeltjes op 2 bladeren door de warmte.

gallery_6976_1972_135604.jpg

 

 

 

 

Dan een overzichtje van de rechterkant van de kast.

Gisteren heb ik het watervat gevuld, en ik moet bekennen dat ik er een kleine dosis Canna Terra Vega in gedaan heb. De plantjes gaan in bloei, en aangezien ze nu hard groeien, probeer ik zo een stikstof tekort voor te zijn.

De dosis was 20ml op 40 liter water. (1:2000) Afgezuurd naar 5.8. Dit omdat de PH in het vat heel langzaam oploopt, en ik ga niet elke dag PH- toevoegen. Pas als de PH>6.4 wordt ga ik uit m'n stoel komen.

Canna adviseerd 25 ml op 5 liter water (1: 200) :smoke Dus daar zit ik enigsinds onder :smoke

gallery_6976_1972_165010.jpg

 

 

 

Verder krijgen ze iedere dag als de lampen uitgaan een heel lichte sproeibeurt met

Atami Alga C en Ecostyle Vital. 1ml/l Alga-c en 1ml/l Vital.

Ik hou de bladpuntjes goed in de gaten. Zo te zien gaat het prima nu,

maar als ik de puntjes iets meer geel zie worden doe ik een dagje sproeien

met gewoon water, PH 6.2

De tensio heeft de afgelopen paar dagen rond de 90 gestaan.

gallery_6976_1972_231065.jpg

 

 

 

Ik zie wel dat het blumat systeem niet helemaal fijlloos is. Toen ik het vat weer gevuld had gingen de druppelaars flink tekeer. Waarschijnlijk omdat m'n vat niet erg hoog staat komt er door de waterdruk iets meer uit de druppelaars. Ik ben ook elke dag bezig om ze bij te stellen. Tot nu toe gaat dat goed.

Volgende keer toch iets anders verzinnen voor m'n watervat. Hij moet in ieder geval iets hoger.

 

Lampen staan nog steeds op 14/10 licht/donker. Morgen of overmorgen gaan we naar 12/12.

Begonnen met de lampen (400W cooltubes) op 70 centimeter, en deze gewoon laten staan. Plantjes groeien er naartoe, en wennen op die manier langzaam aan de warmte.

Met het oog op de zomer periode die eraan komt gaan ik draaien van 22.00 tot 10.00

 

Zo..tijd om naar het strand te gaan :P ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker soca :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, groeit inderdaad heel hard, :lol: ! bedankt nog voor de info wat betreft neemolie, misschien neem ik ook wel neem olie :P

Wel jammer dat je zoveel aan de blumat moet blijven afstellen. Las ik al eerder in een verslag van een ander. Ik zat er ook aan te denken om zoiets aan te schaffen. Leek me ook wel handig als ik eens langer weg ben,..

Gr.

Tdmrat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zou ik een beetje rustig aan doen met de voeding, en de sproei beurten.Vind je het niet een beetje vroeg voor de gele blad puntjes? tenzij je de groei een beetje wilt remmen.

 

Overdaad schaad, ze hebben momenteel weinig nodig om lekker te groeien.

Maar ziet er voor de rest goed uit :lol:

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties :P

 

Ik gebruik een groot deel gebruikte grond van m'n vorige kweek, en ze staan in 11L potten.

Dat is de reden dat ik heel miniem bijvoedt nu, ook al staan ze nog geen 3 weken hierin, het is geen verse grond. Daar komt bij dat ik 10x minder voedt dan Canna aanraad, dus ik denk dat het wel goed gaat.

 

Sproeien bekijk ik elke dag...ene dag met een lichte voeding, andere dag met alleen water.

Eens per week een buitje neemolie. En ik heb nu 1x met Phytamin gesproeid.

 

Om te zien waar je zit met je voeding zul je toch moeten kijken wanneer de puntjes verkleuren.

Ik zie het nu licht op een paar plantjes, dus ik weet waar ik nu zit ongeveer.

 

PH in het vat staat vandaag op 6.18 en loopt dus maar heel langzaam op :lol:

Morgen weer foto'tjes denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koninginnedag Update.

Hij gaat lekker..dit moet toch wel de perfecte tijd zijn om binnen te kweken denk ik.

's Nachts koelt het nog lekker af, dus als de lampen aan zijn is er genoeg aanvoer van koele lucht.

Overdag warmt het weer op, als de lampen uit zijn blijft de temperatuur rond de 22 graden :lol:

 

Toen de tensio op 100 kwam heb ik de blumats ietsje opengedraaid. Gevolg was dat de volgende ochtend de tensio op 40 stond. wtf.. ;)

Momenteel staat-ie weer op 80, dus hij gaat weer goed gelukkig.

Het is wel logisch dat je het blumat systeem af en toe bij moet stellen. Plantjes groeien, en als het goed is hebben ze dus ook een wisselende waterbehoefte. Ik probeer tussen de 50 en 100 te blijven.

gallery_6976_1972_31435.jpg

 

 

 

Volgende foto'tje is helaas niet zo scherp..ik moet het met een 5mp cybershotje doen..dusse

 

Rare blaadjes huh.. :P

Dit zie je dus een paar dagen later als je aan het fimmen geweest bent.

Ga nou niet aan beestjes denken ofzo..het zijn gewoon verminkte blaadjes :)

gallery_6976_1972_215781.jpg

 

 

 

Het advies was om de temperatuur van de aarde eens te meten. Ik ben op zoek geweest naar een thermometertje, maar die is verdwenen.

Hoop niet dat ik 'm vergeten ben bij een van de kinderen de laatste keer :smoke

Ik zal er even eentje halen als de winkels weer open zijn.

 

Nog een overzichtje van de rechterkant. Licht is net 1 minuut uit, dus even gesproeit met H2O.

Het begint al lekker dicht te groeien, de temperatuur in de potten zal ook wat minder gaan worden nu.

gallery_6976_1972_349251.jpg

 

 

En dan hier de linkerkant, met de 4 gefimde buddies.

Ik hoop dat ik ze niet te snel op 12/12 gezet heb, maar de tijd zal het leren.

Deze week toch maar een netje erboven hangen.

Al is het alleen maar om de snelst groeiende toppen even wat af te remmen, zodat de rest kan bijkomen.

gallery_6976_1972_213224.jpg

 

 

Okidoki..tijd voor de rommelmarkt. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien met kweekspullen daar :smoke

Als ik volgend jaar wat spullen over heb, zal ik eens kijken of ik wat kwijt kan :D :smoke

Zaadjes mag je toch ook gewoon verkopen dacht ik...kan ik mooi wat restanten kwijt.

 

Oke..laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update ;)

Vandaag na 10 dagen groei en 4 dagen bloei staan ze er zo bij :

gallery_6976_1972_49297.jpg

 

 

Gisteren voor het eerst allemaal 150ml bloei voeding meegegeven.

1ml / 1.5l Terra Flores

1ml / 1.5l Atazyme

 

1:2000 Terra Vega zit nog steeds in het vat. Morgen verversen.

Tensio staat vandaag op 100, temperatuur blijft perfect.

 

Lampen aan 24.3 graden, lampen uit 21.4.

Ik meet dit naast het vat, in de schaduw. Omdat ik zie dat ze het heel goed doen met deze temperatuur,

is het niet reeel als ik nu bij de toppen ga meten, en misschien zie dat het daar 30 graden is.

Feit is dat ze het goed doen op dit moment, daaruit maak ik op dat de temperatuur goed is.

Of het nou 30 of 40 bij de toppen is, ik meet nu op een plek die een temperatuur aangeeft die in theorie perfect is.

 

Onderkant van het kaartje op de foto is precies 40 centimeter van de tubes.

Ik heb de tubes nog steeds niet verhangen. Plantjes groeien er naartoe, en als ze aangeven

dat het te warm voor ze wordt ga ik de lampen pas hoger hangen.

gallery_6976_1972_189508.jpg

 

 

Ik vind het er nog steeds lekker uitzien hoor.

Vorige keer met m'n NLX had ik nu al wat gele blaadjes onderaan.

Daar is nu nog niets van de bespeuren :lol:

 

Dat was het weer. Drukke dag vandaag. Ben op de achtergrond alweer met de volgende kweek bezig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt een mooi foto topic zo..hehe

Ik hoop dat als er problemen komen, dat ik wat meer reacties krijg :)

Gisteren scrognet geplaatst. Had nog wel 10cm breder gekunt...hmm, kwestie van precies afmeten :wOOt

Hopen dat ze nog een beetje groeien, maar dat zal best. Ze staan net 5 dagen in bloei :smoke

Bovenaanzicht :

gallery_6976_1972_187387.jpg

 

 

Hieronder een soort van close-up van het gevolg van fimmen :smoke

gallery_6976_1972_180945.jpg

 

 

Wat me nu vooral opvalt is de prachtige symetrische opbouw van de Bigbud

Internode - 2 blaadjes - 2 nodes - internode - 2 blaadjes - 2 nodes enz enz...

Zie hier : (even piccie klikken voor groter formaat)

gallery_6976_1972_90497.jpg

 

 

 

Hieronder staan ze naast elkaar. Linkse twee zijn Bigbud, en helemaal rechts de NLX.

Bigbud die fantastisch symetrisch groeit, en de NLX die maar wat doet..

gallery_6976_1972_201379.jpg

 

 

Verder gaat-ie lekker. Er zit nog niets op m'n gele signaalkaartje, behalve wat haar van m'n armen, omdat ik er steeds tegenaan zit :smoke

Tensio staat op 80 momenteel, we zitten weer op puur water, PH 6.11

Half uurtje voor de lampen aangingen licht regenbuitje Alga-C

 

Ik denk toch iets verkleuringen te zien nu, dus binnenkort krijgen ze allemaal weer 1.5 liter bij de voetjes verdeeld over 12 plantjes. Gevuld met 2ml Terra Vega, 2ml Ecostyle Vital en 1ml Alga-C.

Maar da's pas als de tensio richting de 100 gaat.

 

In de couveuse staan momenteel 2 nlx stekjes, 1 mango stek, en 1 bubblegum sativa uit zaad.

Die laatste was trouwens binnen 12 uur ontkiemd. Als dit een vrouwtje is, heeft ze kans om de volgende mama te worden :verrygood

 

Oke..laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herstel..

binnenkort krijgen ze allemaal weer 1.5 liter bij de voetjes verdeeld over 12 plantjes.

Gevuld met 2ml Terra Flores, 2ml Ecostyle Vital en 1ml Alga-C.

 

(( Vorige post editten zou makkelijker zijn, maar dan zijn de foto's niet meer te zien, omdat de editor voor de link naar de foto's nog een keer de url zet :verrygood en..ik heb geen zin om de url's weer allemaal aan te passen ))

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi stel plantjes

leuke opzet

 

maar die slang aan de cooltube..verbrandt die niet??

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

mooie plantjes ,ziet er goed uit.

:wOOt

Kzou enkel je scrognet wat lager hangen, ter hoogte van het punt waar je ze getop hebt.

kan je zo als die scheuten wat verder uit lopen ze over je net binden en zijn je onderste takjes ook sneller aan het boven vlak, kan je misschien proberen, zo doe ik het :)

en blijf je zo alle uitschieters boven het "maai" vlak naar beneden binden tegen het net aan. :verrygood

 

ziet er verder leuk uit! dat moet wel wat lekkers brengen :smoke

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een mooi verslagje, ga je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...