Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ex-member3

Lowridertjes 2,3 (zadenkweek) Fotoupdate 3/7 - Te Drogen

Recommended Posts

Beste WF'ers,

 

Plan:

-Twee mooie lr's te kweken voor of wel zadenkweek ofwel twee mooie dames

-Kijken wat de natuur met lr's doet die geplant worden in april

-Ontdekken of buitenkweek beter is dan binnen

 

Belangrijke data:

-9/4/07: beide zaadjes geplant

-16/4/07: rechter zaadje kwam boven de grond -17/4/07: linker zaadje kwam boven de grond

-1/5/07: rechter plantje overgepot in bloempot .-2/5/07: linker plantje overgepot in bloempot

-7/5/07: beide plantjes in serre gezet met 2x21w spaarlampen (klok18-6)

-10/5/07: rechterplantje(lappy) mannelijk 13/5/07:linkerplantje(jeine) vrouwelijk

-14/5/07: licht op 24u gezet.

-22/5/07: beginnen met het vrouwtje te bestuiven. (vanaf nu elke dag met penseeltje de zaden van men mannetje ...)

-1/6/07: gestopt met bestuiven + mannetje ver weg gezet van het vrouwtje

-7/6/07: lappy omgehakt (mannetje)

-3/7/07: jeine omgehakt en in geheel ondersteboven laten drogen (vrouwtje met zaden)

 

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat die weer hoor :blink:

Succes ermee, bestel gelijk nog wat zaad bij Sannie, en helemaal feest :innocent:

 

Is je wiet al op dan :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met trots kan ik jullie zeggen dat ook nu de tweede lr boven de grond steekt

ze zijn nu alletwee mooi open met hun eerste lob-blaadjes, en als je goed kijkt zie je van het eerste bladenpaar de ribbeltjes al! :blink:

 

volgende keer echt een fotoupdate (vrijdag ongeveer)

 

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben noggal foto-verslaafd, en aangezien ik vandaag langs de plantjes moest en eraan dacht me cam mee te nemen... Ga ook zo wat belangrijke datums in het bovenste berichtje aanpassen!

Wen er dus maar aan dat ik wss " om de twee botten" een fotoupdate doe, ik hou namelijk van een uitgebreid verslag (srry webmaster) :innocent:

 

hier is dus de plek waar de planters staan:

gallery_8394_1948_63223.jpg

 

close up 1 linkserplant:

gallery_8394_1948_18774.jpg

 

close up 2 linkseplant:

gallery_8394_1948_8095.jpg

 

dit is dus dag 3 dat ze boven grond staan.

om precies te zijn dag 3 voor de rechter plant (die naar mijn mening net dat ietsje trager groeit)

en dag 2 voor de linker plant (groeit sneller voorlopig)

 

hopelijk komt dat heerlijke weer snel terug! groeten jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker dicht bij elkaar gezet :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel de dicht, minimaal een meter van elkaar zetten, als het ff kan zo ruim mogelijk van elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een meter is een beetje overdreven, het zijn lowryders.

Een halve meter lijkt me beter gepast... Het is een guerillia

kweekje neem ik aan??

Gr Achterhoeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ff die plantjes wat verder laten groeien en dan ff verplaatsen vna elkaar als je dat nu doet is niet goed voor de worteltjes kun je ze makkelijk beschadigen :innocent:

 

een halve meter zou ik niet voeo gaan omdat je er 2 hebt gewoon een meter nemen als je de ruimte ervoor hebt. kan de zon overal goed bij komen krijgen je mooie toppen overal :blink:

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeuw, na ik ze gepland had, kwam ik ook tot besef dat ze wat dicht bij elkaar stonden!

ben net nog eens langsgefietst, en ze groeien, t.o.v. me vorige lr, verdomd traag! ik ga er dan idd eentje verplaatsen, maar vanaf welke hoogte doe ik dat best, en hoe doe ik dat best?

 

groeten :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook nog maar half april , de bodem temp is nog veels te laag . En wat dacht je van de vorst de afgelopen 2 nachten , vinden ze ook niet lekker . :innocent: Zelfs voor lowryders is 15 mei nog vroeg genoeg .gallery_7800_1350_275386.jpg

 

Zelf in de kas hebben ze nog moeite om op gang te komen , temp nacht 15 graden en overdag tussen de 25 en 40 graden als de zon schijnt. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeuw, na ik ze gepland had, kwam ik ook tot besef dat ze wat dicht bij elkaar stonden!

ben net nog eens langsgefietst, en ze groeien, t.o.v. me vorige lr, verdomd traag! ik ga er dan idd eentje verplaatsen, maar vanaf welke hoogte doe ik dat best, en hoe doe ik dat best?

 

groeten :innocent:

Als je de ruimte hebt, minimaal een meter uit elkaar. Laat wel het plantje eerst een cm of acht worden.

Graaf met een schop een gat ( 1 schep) en steek met een schop het plantje zo diep uit dat er voldoende grond aan blijft zitten om het gegraven gat te vullen. Goed aanduwen en wat water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juuuu

 

powerplant16466, ik weet dat je best na ijsheilige plant, maar het was voor mij eerder een testje, snapje.

ik ga er voor blijven gaan, wezien wel wat er van komt! :innocent:

 

trouwens dat waren nog zaden van n!no, die tono gewisseld had, en ik moet zeggen, gekke zaden man!

 

ga verder doen ji

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien bij mij ook erg traag hoor:(

 

behalve vorige week , dan zag ik elke dag een verschil:D

 

echt super gek wat een warm zonnetje allemaal kan doen... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal, tijdje geleden, hier even een fotoupdate...

 

ik kwam nogmaals langs op de plek van de vriend van mijn vriend, en de planten waren al wat gegroeid. aangezien ik echt niet langer kon kijken op de jammerlijke plek waar ze geplant zijn besloot ik 1 plant (de rechtse) over te potten (in een idd vroeg stadium) om dan die pot in de stralende zon te zetten.

 

na ik dat gedaan had, slabakte de plant, en heb ik (dankzij wf) gedacht aan het plastiek over het plantje systeem. Normaal is dat alleen voor stekken denk ik, maar het heeft weldegelijk geholpen. het plantje staat nu terug fier rechtop, alleen heb ik de plastiek vanboven kapotgescheurd, omdat de tempereaturen te hoog opliepen (50 graden),

 

wat is jullie raad, want morgen ga ik trg langs, nieuwe niet van boven opengescheurde plastiek, of zo behouden... (de wortel was even groot als het plantje)

 

 

Hier nog wat fotos...

 

na het rechter plantje overgepot te hebben staat de linker nu alleen zielig in de loemerte:

gallery_8394_1948_290.jpg

 

zo ziet de niet overgepotte schaduwplant er uit momenteel:

gallery_8394_1948_5023.jpg

 

het plantje zag er na het overpotten echt slecht uit, hopelijk loopt het goed af

gallery_8394_1948_34590.jpg

 

serrreke, het plantje ziet er al terug beter uit na dat zakje

gallery_8394_1948_12954.jpg

 

opengemaakt:

gallery_8394_1948_6777.jpg

 

dopke met water voor extra waterdamp (wss helpt dat niet, maar toch)

gallery_8394_1948_3737.jpg

 

 

Gelieve mij snel tips te geven, want ik ga er morgen nog eens langs, en zou dan graag het ideale ding maken voor het plantje

 

de groeten Jeroen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon ff lekker laten aansterken in het potje, en dan nog eens naar je locatie om hem in de grond te zetten. Ik zou persoonlijk een weekje of 2 wachten voor je hem in de volle grond zet. Dan heeft hij weer genoeg kunnen aansterken en wat wortel kunnen schieten.

Heb je hem genoeg water gegeven toen je hem overgezet hebt?

goed vochtig houden, maar niet verzuipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja, na lange tijd in de schaduw te hebben gestaan, besloot ik de beide planten over te potten, nadat die enkele dagen lekker in het zonnetje hebben gestaan, kreeg ik te horen dat het zondag goed ging regenen...

 

ik en een kardesj hebben dan onze plantjes in een serre gezet met daarboven 2x21w spaarlampen. met timer op 18-6.

 

hier volgen wat fotos hoe de toestand er nu voor wss een tijdje uit zal zien.

 

 

overzichtje:

gallery_8394_1948_1611.jpg

 

closeupke:

gallery_8394_1948_5999.jpg

 

overzicht2:

gallery_8394_1948_23223.jpg

 

djeinegedrag voor de manne van den 69 :)

gallery_8394_1948_17216.jpg

 

hoogte lamp

gallery_8394_1948_15746.jpg

 

we doopten onze plants tenslotte djeine(links), en lappy(rechts)

gallery_8394_1948_15674.jpg

 

 

greetz, reacties welkom :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat ik tegen mezelf aan het praten ben, maar ik denk dat ik al bij de rechtse plant (de lappy) het geslacht gespot heb... ik zie ondanks dat de plant nog maar 5cm is al balletjes... is datt mogenlijk?

bij de andere plant zie ik nog niets...

 

groetne jeroen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lowryder 1 maakt niet meer dan 4-5 nodes aan voordat hij/zij met geslachtsvertoning begint. Ja kan dus.

 

Volgens mij kan een 21w spaarlamp niet op tegen de zon op dit moment; ookal zit er glas tussen of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik heb nu het eerste drievingerige blaadje dus 2e internode. ik zie vanaf 2 zykanten aan iedere kant 2 kleine haartjes by oksels , dit zou dus kunnen betekene dat dit een vrouwtje is?:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Ja Die

 

Gaat weer lekker he dat kweken , je kunt het nog steeds niet laten he

 

sucsess man

 

ik volg je wel hoor:p

 

De Vriendelijke Balle Groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok ik heb nu het eerste drievingerige blaadje dus 2e internode. ik zie vanaf 2 zykanten aan iedere kant 2 kleine haartjes by oksels , dit zou dus kunnen betekene dat dit een vrouwtje is?smile.gif

Nee, waarschijnlijk zijn dat 2 groene sprietjes? Die zitten op elke node, op mannetjes én vrouwtjes.

MALE_FEMALE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, aangezien ik nu van biede plantjes het geslacht ken, vond ik het nog eens nodig een kleine fotoupdate te doen...

 

vrouwelijke haartjes:

gallery_8394_1948_15659.jpg

 

mannelijke zakjes:

gallery_8394_1948_11156.jpg

 

hoogte van de twee plantjes (+- 7cm):

gallery_8394_1948_7203.jpg

 

aangezien het ene plantje vrouwelijk en andere mannelijk is, ga ik ervoor om zoveel mogenlijk zaadjes te kweken...

het enige wat me zorgen baart is dat aangezien ze alletwee al in de bloei staan, ze nog wel gaan groeien, anders zijn het echt zielige kleine planten:) als iemand tips heeft om wat ik kan doen om de groei te bevorderen...

 

de groeten, met hoop op vele zaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze blijven gewoon nog doorgroeien, en nieuwe bloei aanmaken dus komt wel goed :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...