Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mortal

Zaden Een Ramp

Recommended Posts

Licht is fout! Gewoon in een bekertje water doen en in je kast zetten :(

:) hoezo jahbless???

in de natuur hebben ze licht en geen bekertje met water om in de kast te zetten!

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch weer een hoop zaden die niet opengaan en rot zijn iemand nog een idee hoe dit kan zaden zijn van kc brains

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op man, zo moeilijk is dat toch niet.

 

De meest makkelijk manier, dus niet tussen watten of in water. Gewoon je zaad direct de grond in!

Kleine potjes vullen met zaai en stekgrond, grond vochtig maken(dus niet zeiknat!!!!) . Kuiltje van 0,5 cm maken...zaadje erin...klein laagje grond erop. Doorzichtige folie over je potjes... En tl balk er vlak boven op. Zodra je wat boven ziet komen , folie verwijderen

 

Als het zo niet lukt...dan weet jopie het ook niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste ervaring met zaad was prima, en dat waren HQ seeds... De 2e keer was bagger en dat waren zaden van Nirvana... :innocent:

 

Zo zal het voor een ieder verschillen, het beste is gewoon een manier te vinden wat voor jou het fijnst werkt. Er staan voldoende voorbeelden mbt manieren op het forum. Daarnaast kan je altijd BUTzaden in handen krijgen, en word het moeilijk om aan te tonen waar dit door komt (verouderd, verkeerd opgeslagen, niet de juiste omstandigheden gehad).

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het is bij mij een experiment hier tjonge jonge het heeft me veel euro's gekost iniedergeval ik moet wel zeggen dat ik tot 2 keer toe zaden heb gehad van kc brains en deze allen ontkiemde niet of waren rot geworden degene die het bij mij nou wel doen is van sjamaan ik heb bij deze 2 verschillende merken dezelfde ontkiem methode gebruikt dus ja :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de beste methode dat is de vraag en het antwoord is heel simpel.:

 

Terug naar de natuur,daar vallen ze van de plant op de grond en zakken een ietsje in de grond door de regen maar ontkiemen niet in de winter(koud)

 

Als de grond langzaam warmer wordt zullen ze pas ontkiemen.Dus wij kunnen dit met de temp manupuleren.

 

Dit leert het volgende:zaden kun je jaren bewaren in het vriesvakje en ontkiemen wordt door Atmosphere in de grond gedaan,dit benaderd de natuur het dichtst.

 

In een glas water kan ,maar in de praktijk kan dat fout gaan als het water niet ververst wordt en als de temp te hoog is en licht speelt DAN wel een rol,

 

Rotting kan ook tussen watten,tissues of wc papier.(water verversing is dan moeilijker)

 

Mijn spinasie of peterselie methode (zie mijn topic) is niet goed voor kleine hoeveelheden.

Ik gebruik dit zelf voor aantallen van 150-200 zaden(het aantal van 1 kruising)

Voor ontkiemen op de guerillaplek is deze wel goed om andere redenen.

 

Zaden niet bewaren in transparante zakjes bewaren zoals High Quality doet ,het ziet er leuk uit maar na een paar maand in de winkel loopt de kiemkracht zeer snel terug.

Het is vast wel goed als het net een nieuwe zending is.

 

Maar het beste is toch oefenen met hennepzaad als je meer zekerheid wilt t.a.v. JOU beste methode.

En niet te snel het zaad van die en die de schuld geven want er kunnen veel secondaire oorzaken zijn.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja ik ken dit probleem heb het zelfde gehad met hun van de elf zaden 4 plantjes

 

ik haal nu mijn zaden bij

dutch pasion of female seeds

 

100% kiemt en 100% vrouwelijk tot nu toe

 

 

 

kost wat maar dan heb je ook wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

even nog een aanvulling heren ik kan (bijna) zeggen dat het aan de kc brains zaden ligt.

 

ik heb 2 dagen geleden de indoormix van sensi seeds gehaald en deze heb ik op dezelfde manier ontkiemd als de kc brains de status hiervan is nu alle 40 piemeltjes steken nu al boven de grond uit!!! :lol:

 

dus lijkt me duidelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had Northern Light zaadjes van HQS, 0/12 ontkiemd.. Heb mn beklag gedaan bij de growshop en ik was duidelijk niet de eerste met deze klacht.. Mocht gratis andere zaadjes kiezen van zelfde/andere breeder :nerd

 

Het is Early Misty geworden van Nirvana Outdoor, iemand ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook 2 pakjes northernlights van hqs allebei tussen tissues enze begonnen te schimmelen ze zijn blauw geworden terwijl 1 andere pakje van dezelfde maar ergens anders gekocht 100% opkomst en alles vrouw op een herma na was. heb ook nirvana widow perfecte zaadjes en goedkoop dat moest ik even kwijt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Nog steeds ga ik zeggen dat dit niet aan de zaadproducenten hoeft te liggen. Het kan ook ergens in het traject van hun opslag naar de klant te lang duren of anders mis gaan.

 

Nu vind ik wel dat leveranciers die hun zaden in een doorzichtige verpakking naar een shop sturen, mede schuldig zijn. Staat misschien leuk, 10 zaden in een plastic bubbel, maar als het de kiemkracht benadeeld wil ik het dus liever in een afgesloten zakje, zoals ik mijn zaad ook voor de tuin koop. De zaadleverancier heeft namelijk geen enkele invloed op hoe lang het in een shop hangt en zal dus maatregelen moeten nemen om het zo lang mogelijk goed te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook voor een half jaar trug zaden van hqs gehaald en heb er tot op de dag van vandaag geen problemen mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf onlangs zaadjes gekocht van HQ -->highway delight en er kwamen er maar 6 uit van de elf die ik op wc papier gelegd had in een weedzakje(anders verdampt het water binnen de 5minuten op-->zo moet je er niet teveel naar kijken)

 

heb ze wel een dag of 2-3 te lang laten ontkiemen (totaal 5) waardoor er maar 1tje uit de grond wou komen(pot) achteraf is die ook doodgegaan aangezien er wat vogels ingepoept hadden

 

:nerd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moeten die zaadjes in de winkel ook gewoon in een koelkastje bewaren :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil me aansluiten bij dogyfish...,ik bestel al 3 jaar lang bij HQS verschillende soorten en tot nu toe heb ik nog nooit een gehad die niet ontiemen wil.

Daarom denk/weet ik dat je die zakjes uit de coffee/growshop er gewoon te lang en vol in het licht hangen...dus gewoon mijden en beter rechtstreeks bij HQS bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach der wil altijd wel eens een minder zaadje bijzitten, maar je moet toch wel 80% boven de grond zien te krijgen als je het normaal doet. Als niks bovenkomt lijkt het me een omgevingsprobleem...met sannie zijn potjes heb ik 100% opkomst en even groot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar ook zaden van K.C. Brains, doen het allemaal prima! Ik moet er wel bij zeggen dat deze partij zaden net afgeleverd was dat ik zaadjes kwam halen, verse dus :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 4 weken geleden 10 zaden besteld bij Sensi Seed Bank. ik had Silver Pearl besteld voor(met verzendkosten) 75 euro. en jawel, geen 1 kwam uit na 2 weken !!, ik heb ze ontkiemt tussen 2 borden met servetten en watten, ik had daarbij ook nog 5 Bubblegum zaden gedaan(10 euro) die na 2 dagen al netjes uitgekomen waren. ik had opgebeld naar de seedbank en na 2x te zijn door verwezen naar andere tel. nummer waar ze Wel nederlands spraken(specifieke praat doe ik liever in het nederlands). ik vertelde dat geen van mijn silver pearl zaden was uitgekomen, en jawel, kreeg te horen dat het een bekend probleem was :nerd Ik mocht nieuwe zaden uitkiezen en ben voor de American Dream gegaan, deze zijn nu succes vol ontkiemt gewoon tussen 2 borden met watten en servetten.

 

back ontopic, ik vind zaden geen ramp zolang ze niet gaan sprieten,(belangrijk als je planten voorgroeit om naar buiten te doen dat ze wat steviger zijn) bovendien heb je een inmens grote keus aan soorten ;)

 

Gr. Aeolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook HQS highway delight gehad, en deze waren alle 11 ontkiemd.

Dit jaar heb ik purple widow zaden van de Sjamaan en early misty zaden van nirvana,

van de purple widow zijn er 4 van de 4 ontkiemd en van de early misty zaden zijn er van de

10 maar 4 ontkiemd. De zaden die niet ontkiemd waren heb ik open gemaakt en deze waren

helemaal zwart van binnen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjin HQS zaden van de eerste lichting waren alle 11 uitgekomen, skunk X haze. Nu, de tweede lichting, in pitpotjes gedaan van Sannie, geen enkele kwam uit. Dit waren de original super skunk big bud. Ik weet niet of het aan het zaad ligt of aan mij, maar jammer is het wel. Dezelfde manier gebruikt voor de jack hammer van Sannie, wel bijna allemaal al het kopje boven de grond.

Ach, we gooien allemaal wel eens geld weg, een foutje als deze kan dan ook wel. Kijken of ik nieuwe krijg, en anders, jammer dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil me aansluiten bij dogyfish...,ik bestel al 3 jaar lang bij HQS verschillende soorten en tot nu toe heb ik nog nooit een gehad die niet ontiemen wil.

Daarom denk/weet ik dat je die zakjes uit de coffee/growshop er gewoon te lang en vol in het licht hangen...dus gewoon mijden en beter rechtstreeks bij HQS bestellen

 

het ontkiemen is gene probleem nee...maar ik sluit me ook aan bij wat mis j eerder zij...dat hqs geen enkele invloed heeft wat bedreft de qualiteid van de zaden naarmate ze langer in de shop liggen.

 

Ik heb echter wel gemerkt dat de zaden van hqs vrij gevoelig zijn tenopzichten van over bewatering.

Met als het gevolg dat...maar dat heeft denk ik gelegen aan het feit dat ik toen nog vrij weinig wist over ontkiemen c.q kweken...ze dus gingen rotten.

 

Nou heb ik een tijdje trug hier via het forum wat zaden an gekocht en het blijkt dus dat die zaden wel uitermate goed ontkiemen...wel op mijn eigen mannier maar goed.

 

Nou weet ik dat het cker niet aan hqs licht maar gewoon waar je ze haalt...en ook daarom sluit ik mij verder aan bij mis j.

 

Persoonlijk vind ik wel dat hqs een beetje onverantwoord is om de zaden in plastic bubbels te plaatsen...maar de shop heeft in feite meer verantwoordelijkheid voor de qualiteid dan dat hqs heeft nadat ze bij hqs weg zijn.

 

Kortom, met problemen moet je naar de winkel gaan waar je ze hebt gehaald...een geen breeder afkraken hier op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha ik lach mezelf 3dubbel uit als ik dit nu lees XD :verrygood

 

ik heb men zaden in een kast gedaan met erg veel licht,was de heletijd 25*graden en elke 7uur water gegeven XD

 

Rofl =p

 

Nu weer iets anders proberen:

 

In een Donkere kast met lauw water

en

direct in de grond.. en hoeveel water geven??

 

Plz PM ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft HQS toch wel een ''lopende'' voorraad, en blijven er geen zaden jaren liggen.

 

ze zijn immers ongeveer de best verkopende zaad leverancier.

 

Lijkt me sterk dat daar zaden 5 jaar blijven liggen. [wel als ze uit de growshop komen mischien! maar dat ligt dan aan de shop]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...