Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nakatomy

Kweekje Op Mapito

Recommended Posts

ik ga een kweekverslag maken op het medium mapito.voor mij is dit de eerste keer.ik hoop dat jullie het waarderen.wens me maar succes.de nlx kloontjes zijn er net opgegaan .

gallery_9608_1920_52002.jpg

gallery_9608_1920_604766.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je kleintjes

dat ze maar vlug puberen,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik een igrow kast? Succes! Geef eens een rondleiding door je kast en systeem. Altijd interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd

 

kijk ik heb nou altijd al willen weten hoe

een igrow systeem precies werkt... dus...

 

:spliff: :(

 

laat maar komen die info!!!

ben zeer benieuwd!!!

 

succes man!

 

greetz

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Igrow staat hier ook nog steeds op het check-out lijstje, ik ga dit met veel intresse volgen en wens je geluk met je dames :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Nakatomy,

 

Veel succes met je eerste kweek op mapito.

 

Volgens mij heb je zoals anderen ook al vermelden een Igrow Kast. Heb je de nieuwe versie (met de afzuiging bij de lampen) of de oude kast.

 

En hoe ben je van plan de kweek aan te pakken, Welke voeding en naar welk schema?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad een igrow kast het nieuwe type met de afzuiging langs de lampen.2x600watt.

met een automatisch druppelsysteem.de temperatuur houd ik op het moment goed onder controle maar de luchtvochtigheid is een ramp .dat met die natte handoekjes erin hangen werkt absoluut niet.dus als iemand tips heeft :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Nakatomy,

 

Mijn zusje heeft nog de oude versie(zonder afzuiging bij de lampen) maar die kennen het zelfde probleem.

 

De beste oplossing is eigenlijk een bevochtiger die je niet in de ruimte hoeft te zetten. Dit in verband met de beperkte ruimte in de kast. Je kunt kijken naar een mistmaker(zoals te koop op in de forumshop) die je naast de kast kan installeren, op dit forum kun je verschillende voorbeelden wel ontdekken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan om een laage doorschijnend plastic te spannen net boven de dames en als dat niet helpt word het een plaatsje zoeken voor een bevochtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, ziet er goed uit.

Ik was ook van plan om een I-grow kast aan te schaffen, maar moet eerst ff doorsparen.

Hoe heb je de stekjes geworteld? Ik zie geen steenwol pluggen o.i.d...

Gr Achterhoeker :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekjes zijn gewoon geworteld in een plug en ik heb ze er zo ingezet en niet in een startblok dit kon ook gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig .

Ben ook wel benieuwd wat zo'n kast doet.

Kun je de lampen verhangen ?

Hoeveel kuub is je afzuiging ?

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Nakatomy,

 

Een probleem met de oudere versie van de Igrow kasten was de hoog oplopende temperatuur. Dit doordat de afzuiging niet was afgestemd op 1200 watt op een vierkante meter.

 

Hoe staat het met deze nieuwere versie? Kun je de temperatuur onder controle houden?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temperatuur heb ik redelijk onder controle .de kamer is goed geisoleerd er komt genoeg verse lucht de kamer op en ik laat de lucht van de filter niet in dezelfde ruimte uitblazen .bij igrow zeggen ze dat de temperatuur vrij hoog mag worden omdat ze continu water krijgen moet dat niet erg zijn .of dat dat verkoop praatjes zijn weet ik niet is nog afwachten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

een paar nieuwe fotos .de dames zijn nu 1 week jong.ondanks de te lage vochtigheid vind ik dat ze er niet slecht uitzien.ik ga ze vandaag ook ik de bloei zetten.tn_gallery_9608_1920_1162960.jpgtn_gallery_9608_1920_745716.jpgtn_gallery_9608_1920_1260879.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_9608_1920_1260879.jpg

 

med_gallery_9608_1920_745716.jpg

 

med_gallery_9608_1920_1162960.jpg

 

 

zo dan zie je wat meer :innocent:

maarre hoe is de wortel vorming?

en heb je nu al 2 weken groei erop zitten? dat je ze al in de bloei zet...

ik zou nog minimaal 4 dagen wachten, dat scheelt een hoop!

heb je ze getopt gedieft?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik met die fotos verkeerd heb gedaan weet ik niet .de wortelgroei is goed.ik dacht ze na een week op de bloei konden volgens het schema wat bij die kast zat.dus je adviseerd om er nog een paar dagen mee te wachten ?ik ga ze toppen overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Nakatomy,

 

Het lastige van het bepalen van de lengte van de groeiperiode, is om oog te krijgen voor de noodzakelijke bedekking voor een goed gevulde kweekruimte.

 

Je bent van plan te gaan toppen/fimmen, hiermee bereik je dat de planten meer in de breedte gaan groeien en kun je ze in lengte beperken. Maar dit zou ik wel in de groeiperiode doen.

 

Een goede tip van de bekendste doctor hier op het forum: Als de bladeren elkaar raken, kun je ze wel in de bloei zetten. Vond ik erg mooi en praktisch hanteerbaar en van deze doctor heb ik een hoge pet op.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

PS toch lastig verdelen, heh, negen planten over zes bakken. Eigenlijk zou je op het eind de opbrengst per bak eens moeten vergelijken.

 

PS2 Ik heb begrepen dat Igrow een telefonische helpdesk wilde opstarten/of al is opgestart. Is jou hiervan iets bekend?

 

PS3 Heb je ook geinformeerd naar de kweekcursus van Igrow? (persoonlijk zou ik hier geen gebruik van maken, mijn zus is geweest om te kijken, dus ik weet hoe het opgezet was)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he asgrow , bedankt voor de tips.ik had 12 stekjes en heb een selectie gemaakt waarvan er nu 8 van overgebleven zijn.dus in 2 bakken staan er 2 in .het is wel een leuk idee om dat straks met de andere bakken te vergelijken.de helpdesk is 7 dagen per week te bereiken tot 23:00.ik ben zelf ook naar de semianar geweest ,ikvond het leuk en leerzaam van opzet .ik heb de seminar tevens op cd meegekregen.gr naka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Naka.

igrow zegt dat de afzuiger 250 kuub is,alleen geloof ik dat zelf niet.Hij is echter wel sterk genoeg mits de deuren van je kast dicht blijven.Voor de temp moet je dus voor genoeg verse koelere lucht van buiten af zorgen.De lampen zijn eigenlijk te zwaar voor zo een kleine kast.Vandaar dus ook de warmte ellende.

Nu heeft igrow de kasten uitgerust met 400 watt.Succes... ik blijf je volgen...

Greetzz Murphy :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...