Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

So_Solid

2 X Killing Fields Onder 250w Hps, Meteen Op 12/12

Recommended Posts

Hallo allemaal, dit is de eerste keer dat ik probeer een paar plantjes te laten groeien.

Ik ben 4 weken terug begonnen met 8 zaadjes in de pitpotjes te doen.

 

gallery_9825_1753_222173.jpg

 

 

Check de spelfout op het label :nerd

 

gallery_9825_1753_966364.jpg

 

gallery_9825_1753_946928.jpg

 

 

Met een spaarlamp, een fannetje en een stuk aluminium slang heb ik een ontkiem "kastje" gemaakt.

Na twee dagen was alles opgekomen en heb ik ze onder de bloeilamp gezet in 1 liter potjes.

 

De eerste twee weken hebben ze gewoon kraanwater gekregen (niet afgezuurd).

Sinds twee weken krijgen ze voeding (b'cuzz) en zuur ik het water af naar 6,2 Ph.

Ik ben in één keer van een Ph van 7,6 naar 6,2 gegaan, mischien had ik dit beter kunnen afbouwen.

De onderste blaadjes werden in één keer geel :(

 

gallery_9825_1753_1387430.jpg

 

gallery_9825_1753_1204925.jpg

 

 

Vorig weekend, dus na drie weken, hebben ze allemaal hun geslacht laten zien.

2 vrouwen tegen 6 mannen.

 

De 2 dames staan nu in 7 liter potten en de mannen liggen nu op hun eigen "killing fields".

 

gallery_9825_1753_466065.jpg

 

gallery_9825_1753_1530833.jpg

 

gallery_9825_1753_68558.jpg

 

 

Tot nu toe vind ik het best redelijk gaan.

Het is fascinerend om te zien hoe de planten zich ontwikkelen.

 

Tot zover mijn gepruts. Ik zal proberen iedere week een paar foto's te plaatsen.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes, maar klein...

Ik ga je volgen man ! Succes ! Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn habla spelling is dus ook al op mn etiketten terug te vinden :( :nerd (gelukkig heb ik meer verstand van groeien :) )

 

2 op de 8 vrouwtjes is balen als een stekker zeg :spliff:

De ruimte wordt nu niet netjes opgevuld waardoor er een hoop licht verloren gaat.

Veel succes met je projectje

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is een leuk projectje.

 

Mag ik vragen waarom je niet 10zaden hebt ontkiemd??

Toch ff meer kans, in mijn ogen.

 

Of wil je er 2 naar buiten gooie :(

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor de reacties.

 

Gegee'Skafzz : Het is de bedoeling dat ze klein blijven, mijn kast is maar 1,20 meter hoog.

 

Sannie : Ik baal helemaal niet, ik ging er vanuit dat de helft voortijdig zou sterven door mijn absoluut niet groene vingers.

Ik kan vanalles bouwen maar iets laten groeien, dat is nieuw voor me.

 

Ik ben trouwens bezig met een scrog-net om meer oppervlak te vullen.

 

Ert : Nee het is de bedoeling om ze binnen af te bloeien, buiten kweken is voor mij geen optie.

Ik probeer te kweken volgens atmosphere's 12/12 methode dus ik kan er altijd nog wat bij zetten.

Eerst maar eens kijken of ik deze twee groot kan brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er toch goed uit man, lekker klein

 

bij mij is het niet gelukt om ze zo klein te houden, mss dat ik ze beter gelijk onder 12/12 had kunnen zetten ipv eerst 2 weken op 18/6 onder TL

 

ik heb trouwens ook maar 2 plantjes staan hoor onder een 250wattertje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhh maar deze groeien nog wel 2 weekjes door ofzo toch.. ?

In iederegeval veel succes !!! Ik heb nu 2 bloeiende stekken staan ( niet echt goeie ) maar de toppen schiete al aardig op en zijn nu ong de breedte van een aansteker... Maar ze zijn niet zo hoog.. maar ze moeten nog 4 weken ofzo... en i kheb 3 ontkiemde zaadjes met alle 3 2 blaadjes en nieuwe uitlopers onder de hps gezegd 12/12 ze staan bij de stekken alleen wat hoger Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je eerste kweek en ze zien er wel schattig uit zo klein, maar reduceert de potentieele opbrengst wel drastish vrees ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee man!

 

 

jammer dat je maar 2 plantjes hebt staan nu, wel een leuke setup! :(

 

ben benieuwd hoe het gaat verlopen!

 

 

groeten, sjon :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja nu hebben ze teminste wel de ruimte....

ff wat langer voorgroeien... als je de hoogte in kan...

 

succes man!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok de eerste update.

De plantjes zijn flink gegroeid in een week tijd.

Er komt iedere dag zo'n 2 tot 3 cm bij.

Ook zitten er over de hele planten topjes :(

 

Ik heb een scrognet, gemaakt van stuff wat ik hier nog had liggen (stoned engineering :nerd ), opgehangen.

Het valt me mee hoe makkelijk de planten omgaan met het vastbinden.

Als de planten nog een of twee weken doorgroeien, ik ga nu de 3e week bloei in, komt m'n netje wel redelijk vol denk ik.

 

Wat foto's :

 

gallery_9825_1753_45796.jpg

 

gallery_9825_1753_332491.jpg

 

 

Deze zijn van afgelopen maandag na het plaatsen van het net.

Ik geef sinds deze week pk13/14 mee met de voeding.

Ook geef ik ze sinds vorig weekend vanaf onder water.

 

gallery_9825_1753_1351428.jpg

 

gallery_9825_1753_1798036.jpg

 

gallery_9825_1753_204264.jpg

 

 

En deze zijn van gisteren. Wel een verschil.

De bovenste bladeren zijn omgekruld omdat de lamp op 15 cm hing.

Ik was een beetje aan het experimenteren hoe laag ik kon gaan zonder de fannetjes te hard temoeten laten draaien.

Nu hangt hij weer op 20 cm.

Dit is ook een testcase voor m'n kast.

De afzuiging en filter werken goed, de planten ruiken al goed maar ik moet in de kast met de deur open, m'n afzuiging laag zetten om ze te ruiken.

Wat me ook opvalt is dat LV veel stabieler is nu de plantjes wat groter zijn.

 

Tijd voor koffie.

 

Laterz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 4 fans blazen direct op de plantjes, zou je die niet net over de plantjes laten blazen?

En ik kan niet goed zien hoe de zijscheuten opkomen, maar misschien je plantjes even pletten? Zodat die ook nog wat meer omhoog komen? Krijg je wat voller netje.

 

Ben benieuwd :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee so solid,

 

die groene vingers heb jij vast zo gekweekt! :(

 

jammer dat je al bent begonnen met PK 13-14; volgens mij gaat de groei er dan zeer snel uit... :nerd ik ga het deze ronde helemaal niet gebruiken, alleen maar een beetje extra Kalium voor aan het einde.. ik vind het er toch allemaal leuk en veelbelovend uitzien, succes kerel! :)

 

 

hoi! :spliff:

 

 

//EDIT: watvoor Ec waarde heeft je voeding trouwens op het moment? ik zie jeblaadjes een beetje krom trekken; je zit dus wss. iets te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé So Solid,

 

Inderdaad heb je wel erg weinig vrouwen over gehouden. Heb je misschien een idee waardoor dat zou zijn gekomen? (Of misschien iemand anders)

 

Een belangrijke factor is de bodemtemperatuur. Ik ben verschillende keren hier op het forum tegengekomen dat een hogere bodemtemperatuur de kans op mannen vergroot. Dus wellicht dat je hiermee kunt herleiden wat de oorzaak hiervoor is geweest. Dit natuurlijk met het oog op de volgende kweek.

 

Verder zijn je planten wel mooi stevig, alleen een beetje erg groen. Misschien komt dat wel door het niet afzuren van je voedingswater in het begin.

 

En zoals eerder aangehaald, ben ik ook wel benieuwd naar je EC schema als je direct de planten op 12/12 zet. Ben je ook begonnen met de waarden aan de hand van de bloeifase of toch de groeifase? Je verhaal duidt namelijk op een aangehouden voedingschema voor de bloei mede vanwege het vroege gebruik van de PK 13-14.

 

Ben benieuwd,

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Speedway :

 

De fannetjes hangen net op/boven top hoogte.

Het zijn 24 volt fans die op 10 volt draaien, je ziet alleen de bladeren heel lichtjes bewegen.

 

De fan onder de lamp draait wel voluit.

 

Alleen de zijscheuten van de 2e node moeten nog naar het net toe, zo'n 10 cm.

Ik zal morgen nog wat foto's posten.

 

 

Glazenwasser :

 

Bedankt !

 

Ik heb gelezen dat pk13/14 heftig spul is en daarom geef ik 3 druppels mee op 1,5 liter.

Een druppel is ongeveer 50 microliter volgens wikipedia

Het zat bij m'n bestelling terwijl ik het niet besteld had.

En natuurlijk ben ik dan zo goedkoop om het ook te gebruiken :( .

 

Ik heb nog geen EC meter maar ik ben er van overtuigd dat de bladeren omkrulden omdat de lamp te laag hing. Alleen de bovenste bladeren hadden er last van.

 

 

Asgrow :

 

Ik denk dat je goed zit met de bodemtemperatuur. Ik vond de 1L potjes behoorlijk warm aanvoelen na 12 uur licht. Ik ben ook van plan de volgende keer de potjes in te pakken in aluminium folie.

 

Ik heb niet echt een schema. Ik heb wel wat gedownload bij atami (b'cuzz) maar dat is voor witte soorten.

Als ik het goed terug reken zou ik op een EC van 1,2 moeten zitten. Ik ga wel de opbouw van het schema een beetje volgen tot ik een EC meter heb.

 

Mag ik trouwens vragen wat je bedoeldt met erg groen ?

De foto's zijn genomen met flits. Zonder flits zien mijn foto's op een of andere manier er erg wazig uit.

 

Bvd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog een paar foto's van onder het net.

Ik heb ze vanmorgen genomen, zonder flits.

 

gallery_9825_1753_57101.jpg

 

gallery_9825_1753_258190.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er wel lekker donkergroen uit man en zijn ook lekker compact met veel internodes kort op elkaar

 

alleen die zijscheuten schieten niet echt op in de lengte of niet?? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit :( die worde nog wel wat groter :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé So Solid,

 

Het is lastig te zeggen aan de hand van de foto's, maar ik heb het idee dat ze net iets te groen zijn.

Zelf heb ik ook wel eens te maken gehad met een vergelijkbare donkergroene kleur en achteraf bleek dit toch niet helemaal ideaal te zijn geweest. In mijn geval lag het aan de te weinig gecontroleerde ph-waarden. Dus daarom legde ik de link met jou verhaal. Het is niet direct zorgwekkend, beter te groen dan te weinig groen. Maar ik zou in ieder geval inderdaad goed de ph waarde van je voeding in de gaten houden.

 

Verder heb ik niet kunnen bemerken welke bodemsamenstelling je gebruikt. Als je ervan uitgaat dat je bodemmengsel ook nog voedingselementen bevat(uitgezonderd stekgrond) dan zou ik de concentraties van je toegediende voeding misschien wat verlagen. Temeer gezien het feit dat het voedingschema van Bcuzz niet op gevoede grond is geent.

 

Met betrekking tot de foto's, het beste resultaat is te krijgen als je de foto's maakt net nadat het licht uit is gegaan en dan wel met flits(uiteraard). Hierbij is de beste indicatie te krijgen over de planten.

 

 

Veel succes,

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update . . .

 

Vorige week dus m'n eerste blunder begaan.

Ik vond de planten er een beetje slap bijhangen en de onderste bladeren begonnen geel te verkleuren.

Na wat research hier op het forum dacht ik dat ik te veel water gaf. :lol: Niet dus.

De planten hebben vorige week veel te droog gestaan en hebben hun eigen blad verteerd.

Sinds vrijdag krijgen ze iedere dag water en groeien weer harder.

 

De foto's zijn van gisteren, dag 45.

 

gallery_9825_1753_81872.jpg

 

 

De verkleurde bladeren aan de onderkant.

Les voor mij : wietplanten zuipen.

 

gallery_9825_1753_1419915.jpg

 

gallery_9825_1753_1740638.jpg

 

gallery_9825_1753_1705160.jpg

 

gallery_9825_1753_1351445.jpg

 

 

En hier is het groen van de onderste bladeren terecht gekomen. De planten zijn gelukkig wel doorgegaan met het ontwikkelen van de topjes :P . Boven het net ziet het er nog redelijk uit.

 

En nu maar kijken hoe we deze week doorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé So Solid,

 

Op de foto's kun je zien dat de bladeren wat krullen. Dat kan duiden op een iets te hoge ec waarde van je voedingwater.

 

Als het warmer is, vragen de planten om meer water, en dan kun je de ec beter wat verlagen, als je de bladeren ziet krullen.

 

En je ventilatoren staan nu op de hoogte van de toppen. Het is beter geen directe luchtstroom op de toppen te richten.

 

 

Voor de rest ziet er toch veel belovend uit, erg dikke stammen voor die kleine dames.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx SharkDevilX.

 

Nu de gele bladeren eraf gevallen zijn valt het best mee.

De planten hebben zichzelf gewoon gediefd :lol: .

 

 

Hoi Asgrow.

 

De omgekrulde bladeren zijn oudere bladeren. Ze zijn omgekruld omdat de lamp op 15 cm hing.

Ik ga na deze ronde (ahum) pas een EC meter kopen.

Maar ik zit op ongeveer 2/3de van het atami schema wat ik als leidraad gebruik.

PK13/14 geef ik helemaal niet meer mee omdat ik denk dat ze wel wat stikstof voor hun blad kunnen gebruiken.

 

Ik verhang de fans steeds tot net boven m'n toppen en ze draaien alleen met het licht aan.

Ik zal proberen een filmje te maken, je ziet de planten lichtjes bewegen.

Door deze fans is mijn temp 4 graden lager zodat mijn afzuiging, 220kuub 2x12cm fans, ook op een lager voltage kunnen draaien. Aangezien de kast op m'n slaapkamer staat wil ik zo min mogelijk herrie.

 

De dikke stammen zouden trouwens best eens door de fans kunnen komen toch ?

Ook zijn de dames druk bezig om met die stammen het scrognet op te tillen.

Binnen kort maar wat verzwaren.

 

Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weekend, de zon schijnt en ik zit met een kushage joint en m'n laptop op het balkon.

Ik voel me :P .

 

Ik ben nog maar 4 dagen verder maar toch maar weer wat pics ( kijken of het werkt SharkDevilX :lol: ).

 

Vanochtend genomen toen het licht uitging.

Dag 50, dag 29 bloei :

 

gallery_9825_1753_15694.jpg

 

gallery_9825_1753_921963.jpg

 

gallery_9825_1753_1247492.jpg

 

 

De onderkant ziet er nog steeds niet fraai uit maar boven het net groeit alles lekker door.

Ik ga vanavond alles maar weer strakker op net binden. Ik ben ook nog meer water gaan geven omdat als de lampen uitgingen de bladeren toch weer een beetje slap hingen.

Ik zit nu op 400 mL per plant per dag. Voor mijn gevoel is dit redelijk veel maar dat zegt niets.

 

Ik vind het wel grappig om te zien dat linker plant een andere opbouw heeft dan de rechter.

De linker heeft allemaal vertakkingen waar de toppen opzitten terwijl bij de rechter de meeste toppen op de stam groeien.

 

gallery_9825_1753_505886.jpg

 

 

En dit is mijn eerste budshot. Het is de hoofdtop van de rechter plant.

Toch redelijk gelukt met mijn crappy camera.

 

 

Groeten J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...