Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

grow master l

Verschilende Soorten Tipjes

Recommended Posts

hey gasten ik hoor om me heen steeds weer over de verschillende soorte tipjes. ik rol ze altijd gewoon maar je schijnt ook s en mtjes te kunnen maken. wat is de different?? is het chiiler om die andere te roken krijg je dan meer shit binnen laat het me ff weten :( :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je veel of weinig rook binnenkrijgt bij het inhaleren ligt er meer beetje aan hoe dicht je tip is en hoe groot je tip is. (met dicht bedoel ik als je bijv een M-tip hebt moet er wel wat ruimte tussen zitten waardoor je kan inhaleren)

en of je nu een S of een M doet dat maakt niks uit, ligt ernet aan wat je zelf lekker vind draaien.

 

bij een tip gaat het erom dat je dus geen tabak/wiet/hasj in je mond krijgt bij het inhaleren.

Ik vind persoonlijk een spiraal tip het beste, omdat ik dan gewoon ''nooit'' shaq/wiet in me mond krijg.

Maar als je zelf een goede M of S-tip kan draaien waardoor je ook niks in je mond krijgt dan is er niks aan de hand. :(

 

dus draai wat je makkelijk vind als je er maar voor zorgt dat er geen tabak/wiet doorheen kan maar wel genoeg rook :nerd

 

 

hoop dat het beetje duidelijk is wat ik bedoel

 

mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand toevallig nog tipjes die je niet vaak ziet maar gewoon vet zijn om in je joint te hebbe en aan vriende te showe ??

 

greetz - tikkel - :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
eentje met hartjes vorm, vinden je vrienden vast hartstikke tof :nerd

 

 

haha ik had t gedaan man we hebbe de hele avond dubbel gelegen om die tip, was egt vet nog bedankt man :)

 

greetz - tikkel - :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit al een 'kurkentrekker' gedraait ..?

Heb ik eens over gelezen (denk op dit forum.. waar anders :smoke ) en ff mezelf aangeleerd.

Toen in 'de groep' geïntroduceerd, ik kan je vertellen.. een succes.. :lol:

 

Ik kan niet egt uitleggen hoe je het moet doen.. en foto's zouden verhelderend zijn, dus ik kijk even of ik wat picca's kan maken :)

 

:smoke

 

edit: foto's! en uitleg (foto's met een mobiel, 2mp maar kleine resolutie (640x480) omdat geheugen al bijna vol was :smoke )

 

Eerst neem je een tipje, liefst een wit tipje, van een tipboekje, geen andere gekke papiertjes :P (even een groen als demonstratie gebruikt omdat 't dan duidelijker is)

tip1lx0.jpg

 

Dan vouw je aan één kant het tipje dubbel, dit om het midden te bepalen

tip2jt0.jpg

 

Dan vouw je de verkregen 'flapjes' naar het midden toe, ze moeten niet helemaal tegen elkaar aankomen, je kan de dikte v.h. tipje variëren door de afstand groter of kleiner te maken)

tip3jl6.jpg

 

Het puntje vouw je nu over de toegeflapte 'flapjes' heen, zodat het een stompe hoek wordt

tip4hn6.jpg

 

Nu rol je het tipje gewoon op, beter enkele keren om hem goed strak te maken

tip5qq1.jpg

 

en zo... een kurkentrekkertipje, ready to impress your friends (let wel: veel moeilijker te draaien indien men al een bepaalde hoeveelheid wiet heeft genuttigd! ;) )

tip6yj6.jpg

 

Have fun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ooit al een 'kurkentrekker' gedraait ..?

Heb ik eens over gelezen (denk op dit forum.. waar anders :smoke ) en ff mezelf aangeleerd.

Toen in 'de groep' geïntroduceerd, ik kan je vertellen.. een succes.. :verrygood

 

Ik kan niet egt uitleggen hoe je het moet doen.. en foto's zouden verhelderend zijn, dus ik kijk even of ik wat picca's kan maken ;)

 

:P

 

edit: foto's! en uitleg (foto's met een mobiel, 2mp maar kleine resolutie (640x480) omdat geheugen al bijna vol was :smoke )

 

Eerst neem je een tipje, liefst een wit tipje, van een tipboekje, geen andere gekke papiertjes :) (even een groen als demonstratie gebruikt omdat 't dan duidelijker is)

tip1lx0.jpg

 

Dan vouw je aan één kant het tipje dubbel, dit om het midden te bepalen

tip2jt0.jpg

 

Dan vouw je de verkregen 'flapjes' naar het midden toe, ze moeten niet helemaal tegen elkaar aankomen, je kan de dikte v.h. tipje variëren door de afstand groter of kleiner te maken)

tip3jl6.jpg

 

Het puntje vouw je nu over de toegeflapte 'flapjes' heen, zodat het een stompe hoek wordt

tip4hn6.jpg

 

Nu rol je het tipje gewoon op, beter enkele keren om hem goed strak te maken

tip5qq1.jpg

 

en zo... een kurkentrekkertipje, ready to impress your friends (let wel: veel moeilijker te draaien indien men al een bepaalde hoeveelheid wiet heeft genuttigd! :wOOt )

tip6yj6.jpg

 

Have fun :smoke

 

Je krijgt dus eigenlijk een tipje dat boven smal is, en onder breed, hij ziet er wel vet uit, maar heeft het ook iets van nut? :D

 

gr. Applegreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh, ik rol het tipje tegelijk met de joint, dan zit ie lekker strak erin, en rolt lekker stevig ook nog..

Share this post


Link to post
Share on other sites
oh, ik rol het tipje tegelijk met de joint, dan zit ie lekker strak erin, en rolt lekker stevig ook nog..

 

Wist niet eens dat dat ging ;)

vindt het altijd wel fijn om een lekker stevig tipje te hebben om mn vloei omheen te rollen

 

peacem, Applegreen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan rol je in feite het tipje, en hoef je de rest van de vloeimet je andere hand alleen maar een klein beetje te ondersteunen. Je kan zo met één hand rollen. (handig als die andere in het gips zit.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van gips wordt je inderdaad wel inventief, ik heb afgelopen 3 jaar ook meer dan 14 maanden met mn been in het gips gezeten, maar je leert wel een hoop nieuwe dingen

 

gr. Applegreen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je krijgt dus eigenlijk een tipje dat boven smal is, en onder breed, hij ziet er wel vet uit, maar heeft het ook iets van nut? :)

 

Jha.. 't smoked lekkerder :o

 

Het houdt de ongewenste deeltjes goed tegen en er komt veel rook door.. en als je de techniek onder de knie hebt kun je zo goede tipjes draaien..allemaal gelijk/hetzelfde

 

:nerd

 

Je krijgt dus eigenlijk een tipje dat boven smal is, en onder breed, hij ziet er wel vet uit, maar heeft het ook iets van nut? ;)

 

Jha.. 't smoked lekkerder :smoke

 

Het houdt de ongewenste deeltjes goed tegen en er komt veel rook door.. en als je de techniek onder de knie hebt kun je zo goede tipjes draaien..allemaal gelijk/hetzelfde

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rol maar eens een puut jointje met een opgerold tipje met een grote holte, dat laat allemaal wiet door.

 

Als je m wat strakker oprolt zodat er tussen elke slag vd tip wat ruimte zit, zul je merken dat er minder wiet doorheenkomt.

 

Bij een M etje, een S Omega, of weet ik veel is het dus daarvoor.

 

Ik draai meestal met een M gewoon omdat ik dit er leuk uit vindt zien :nerd

 

 

 

rol maar eens een puut jointje met een opgerold tipje met een grote holte, dat laat allemaal wiet door.

 

Als je m wat strakker oprolt zodat er tussen elke slag vd tip wat ruimte zit, zul je merken dat er minder wiet doorheenkomt.

 

Bij een M etje, een S Omega, of weet ik veel is het dus daarvoor.

 

Ik draai meestal met een M gewoon omdat ik dit er leuk uit vindt zien ;)

 

 

gallery_6190_2044_8379.jpg

 

Grz NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik daari bijna altijd s je maar ik vind een beetje saai worden ik vond dat hartje wel grappig maar iemand nog andere ideen voor een vette vorm van je tipje?/

 

hoor het wel :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak altijd een spiraaltje

ziet er vet uit en is lekker makkelijk strak in te rolllen doordat hij schuin uitrolt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak altijd "W" tipjes, dan vouw je aan het begin van het tipje, om en om, zodat je een soort trappetje krijgt, die druk je dan in elkaar, en rol je het tipje.

 

zo ongeveer ______/\/\/

 

en dan de W in elkaar drukken, dan kan je lekker strak een tipje draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tippies van Smoking® (zelfde merk als vloei) hebben 3 kartelrandjes erin, zodat je een (bijna) perfecte W of M (ligt eraan hoe je het bekijkt) tip krijgt. 0.80 cent voor stuk of 50 tipjes. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bel.g ik heb die turkentrekker van jou is geprobeerd...

maar wat er bij mij uitkwam leek in de verste verte niet op een kurketrekker....

kan je eens een foto posten hoe hij er van jou uitziet als hij af is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
key waar kan je die krijgen ik haal normaal altijd mijn spullen bij tank station.

 

Ik haal hem bij de videotheek, waar ze ook vloei verkopen B)

Over het algemeen zul je ze bij een goede sigarenwinkel wel kunnen kopen, informeer anders eens ergens of ze het hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites
he bel.g ik heb die turkentrekker van jou is geprobeerd...

maar wat er bij mij uitkwam leek in de verste verte niet op een kurketrekker....

kan je eens een foto posten hoe hij er van jou uitziet als hij af is?

 

Je zou ook niet egt iets moeten krijgen wat je meteen kan vergelijken met een echte kurkentrekker hoor :verrygood

Het is alleen de naam.. het tipje ziet er vanbinnen wat leeg uit.. enkel een /\ vorm die naar het midden toe afloopt.

 

Ik heb geen betere foto, en kan er niet meteen een maken...maar vraag even rond bij de mensen die je kent, er zal vast nog wel iemand zijn die ze kan draaien :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou ook niet egt iets moeten krijgen wat je meteen kan vergelijken met een echte kurkentrekker hoor :verrygood

Het is alleen de naam.. het tipje ziet er vanbinnen wat leeg uit.. enkel een /\ vorm die naar het midden toe afloopt.

 

Ik heb geen betere foto, en kan er niet meteen een maken...maar vraag even rond bij de mensen die je kent, er zal vast nog wel iemand zijn die ze kan draaien :whistling

oww nee dan klopt het denk wel wat er bij mij uitkwam... dat was ook wel een /\ vorm alleen ik had een kurkentrekker verwacht dus daar baalde ik wel van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...