Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

richje30

Meter Opnemer

Recommended Posts

Ik heb meer een praktische vraag. Ik wl weer indoor en outdoor gaan groeien. Dat outdoor is het probleem niet,maar dat indoor wel. Ik wil indoor gewoon even kleinschalig en tiental lowryders opkweken. Nou zou ik er liever een hps lamp voor gebruiken ipv tl, maar het probleem is dat in juni altijd de opnemer van de verwarming langskomt en dus ook in mijn plantenkamer moet zijn. Nou heb ik daar ookal rozen e.d. staan dus een laag klein hokje met tl buizen erin valt niet zwaar op in tegenstelling tot een hps welke al snel 2 meter hoog moet zijn. Weet iemand of je ook mondeling de meterstand door kan geven? er zat namelijk vroeger een huiurster in die kamer en ik had het plan om gewoon te zeggeen dat zij niet thuis is en ik de sleutel niet heb en dat ik de meterstand vertel(dan kunnen ze alleen de buis van de radiator niet vervangen).

 

iemand ervaring met dit probleem?

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

ja dat is hier dus niet zo(blokverwarming), stroom geef ik wel zelf door, maar ik vind het redelijk gekut

dat ik 2 maanden moet gaan wachten op zo'n vent....lijkt mij dat als ik de stand weet dat die niks in die

kamer hoeft te zoeken en hij weet toch niet dat die huurster weg is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij een kamer niet in kan dan word het verbruik geschat aan de hand van de vorige keer. (is bij mij al 2x gebeurd). :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh, zeg je toch gewoon dat je een maandje op vakantie gaat en dat ie wat eerder moet komen.

anders moet je nog langer wachten.

 

Dus bel ze op, vraag of je het mondeling mag doorgeven en anders moet die persoon eerder komen ivm jouw vakantie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb meer een praktische vraag. Ik wl weer indoor en outdoor gaan groeien. Dat outdoor is het probleem niet,maar dat indoor wel. Ik wil indoor gewoon even kleinschalig en tiental lowryders opkweken. Nou zou ik er liever een hps lamp voor gebruiken ipv tl, maar het probleem is dat in juni altijd de opnemer van de verwarming langskomt en dus ook in mijn plantenkamer moet zijn. Nou heb ik daar ookal rozen e.d. staan dus een laag klein hokje met tl buizen erin valt niet zwaar op in tegenstelling tot een hps welke al snel 2 meter hoog moet zijn. Weet iemand of je ook mondeling de meterstand door kan geven? er zat namelijk vroeger een huiurster in die kamer en ik had het plan om gewoon te zeggeen dat zij niet thuis is en ik de sleutel niet heb en dat ik de meterstand vertel(dan kunnen ze alleen de buis van de radiator niet vervangen).

 

iemand ervaring met dit probleem?

gr rich

Ja ik dan moet je bellen en een afspraak maken omdat als ze denken dat je kweekt er iemaqnd komt kijken met het smoesje (eneco) dat de stand te laag of veel te hoog is. en de opname wat je zelf moet doen en dan doorbellen ,via internet,via formulier,of telefonies.

Ik zou de rozen?! er even uit halen de man langs laten komen dan kom je ook niet voor verrassingen te staan.De stand kan je mondeling telef,internet of per post doorgeven maar als ze een buis moeten vervangen en het is woningbouw lullig maar leeg maken ook je rozenweg kweken is kweken in die eikels hun optiek en hun de buis laten vervangen en dan zou ik er gelijk een aparte verwarmingsregelaar op laten zetten kopen met een koppelstuk bij de gamma dan kan je de ruimte meer verwarmen als de normale temp in huis,die termostaat verwarmingsknoppen kosten een hoop geld maar je zal zien dar het goed \koper is als een 2000 watt kachel+vent ingebouwd.Zeker als je aan die aantallen denkt is de termostaatverwknop de goedkoopsste oplossing denk ik ?! geluk rabby63

Edited by rabby63

Share this post


Link to post
Share on other sites

komma's en punten helpen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rabby 63 Ik denk dat ik ook doe wat jij zegt.Ik ben nu bezig met de voorkweek voor de buitenplantjes, over een week of 3 gooi ik die naar buiten en dan vraag ikwel of de opnemer eerder kan komen. Het hokje laat ik staan in die kamer, aangezien er ook rozen en andere bloemen in die kamer groeien(beetje apart binnen, ik weet het:)), dus kan dat hokje net zogoed daarvoor zijn. Bovendien zou ik eventueel de nieuwe kweek op het balkon kunnen zetten op de dag dat de opnemer komt. Hij moet inderdaad het buisje vervangen, dus moet die wel in die kamer komen....kutzooi :(

 

iedereen bedankt voor de reply

 

gr. rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

maak een afspraak en regel het op een tijd dat je lampen uit zijn of staan de (rozen)niet onder lampen.

Meestal duurt. het ongeveer anderhalve week zorg dat alles weg is als de meterman ze`n baas een slechte dag heeft dan ben jij de sigaar om netjes te blijven.Zorg dat jue ze steeds ietsje langer buiten zet en let op de nachten als er geen nachtvorst meer is zijn ze al gewend aan de buiten temp,wind en koude grond .

Probeer zè 25 centm groot te krijgen voor ze naar biuten gaan stok er bij met een bindertje geen vuilniszakken sluitingen die vergeet je en dan snijdt het in de barst groene plastic stripjes maar iets dergelijks is ook goed.

Ze hebben bij het tuincentrum die dingen voor 2euro en dan gelijk gele merkprikkers met een zwart potlood zodat je aan het eind van de zomer wel weet wat wat is.

Ik weet niet welke soort je wil gaan doen maar zorg voor een beschut plaatsje en laat ze niet hoger worden als je schutting of 1.50 vindt ik ideaal ik zit 3 hoog achter zonder balkon moet het brandgat uit klimmen en met de voeding is het namate de zomer voordert niet meer te doen .

Wel kerkhoven zat hier in Den-Haag met water en meestal goede aarde bij een sloot kant ,maar er loopt wel een tuinteam rond dus alles moet sniekkie.

De paarse soorten doen het altijd bijna altijd goed maar dat wil je niet elke dag roken dus neem b.v.hollandse hoop of passion 1 van Dutch Passion veel thc niet te lange bloeitijd en sterke planten.

De skunk zou ik niet doen omdat je het meestal niet redt of je moet in julie al gaan slepen met je potten en dan nog krijg je vaak toprot of spint hou iedereen lekeer weg tot het gedroogt is langs het spoor is ook altijd een favoriete plaats geweest van me ,wel opletten dat je niet dagelijks wordt gezien want dan wachten ze en ben je alles kwijt!

Ik wens je veel succes goeie smoes ook om meisjes mee te krijgen maar dat is een ander verhaal.kan ik je van advies dienen mail het team en ik antwoordt o.k.Rabby63

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rabby Ik heb al een mooi stukje grond gevonden bij mijn ouders achter langs het water.

Dat is een struikig doodlopend gedeelte waar in feite niemand wat te zoeken heeft. Sporadisch zit er in de zomer es een zwerver maar daarblijft het ook bij. Van de week verder graven en de struiken die er boven hangen wegzagen. Vanaf 12 uur s'middags staat er volop de zon op dus moet lukken :(

Ik zet eerst een m2 met lowryders, welke nu nog aan het voorgroeien zijn. Later zet ik er wat powerplanten bij.

Voor binnen denk ik aan the one van sannie, veel goeds over gelezen.

 

Wat betreft de meteropnemer, die slaat die kamer maar over, k geef hem wel mondeling die stand door en zeg dat de huurster er niet is. Kan hem natuurlijk wel in die kamer laten als het hok leeg is, maar die gaat het nooit geloven dat het voor normale bloemen is :nerd

Het is sowieso mijn eigen huis, dus k ben niet verplicht hem er in te laten.

Hok uit elkaar halen en tijdelijk in de schuur zetten is ook geen optie, valt mega op om alles van 7 hoog op en

neer te lopen, lastig allemaal. Maar gaat alema goedkomen :)

 

gr. rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...