Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
loadrunner

Mijn Papavertjes

Recommended Posts

Ja dit vind ik nu niet kunnen, ben ik een jaar bezig om ze mooi te krijgen, heb ik er ééntje ingesneden om te kijken of het sap al wat donkerder werd. zijn ze diezelfde nacht allemaal verdwenen. Helemaal niets van gemerkt. Zelfs de vislijnen met geimproviseerde alarm(rookmelder met de testknop eraan verbonden) waren verdwenen... :S

 

t was 8 vierkante meter. Balen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

oohman.. balen voor je.. gaat een jaarlang zwoegen..

 

egt triest die mensen .. maarja er zitten altijd rotte appels bij

 

-xx- Z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg klote man! Volgende keer niet een stuk volgooien met alleen maar poppy's maar gewoon tussen andere planten zaaien.

Wanneer heb je ze dan gezaait? Poppy's moet je toch in het voorjaar platen? Doe ik tenminste wel altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[suf]

Kan ik die plantjes gewoon voor mijn raam zetten.. En er dan één keer een rokertje afhalen?

[/suf]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje: Hoe zuiver(en!) jij/jullie de O? :nerd (want komt ruwe af & das niet zo goed te roken heb ik me laten vertellen!) :(

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fotografe: Moet je even zoeken, staat hier(paddo's en ..) een hele mooie powerpoint presentatie waar het stap voor stap staat uitgelegd :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

die powerpoint is van mijner hand, ik heb inderdaad alles proberen stap voor stap uit te leggen, ik zit nu effe bij een mat, maar zodra ik thuiskom ga ik de nieuwe presentatie erop zetten, want in de oude staat namleijk nog dat je de ruwe opium moet koken om hem zuiver te krijgen, na één en ander ondezoek blijkt dat dit de werkzame stoffen kapot maakt!!!! dus vandaar even de wijzigingen in de powerpoint

 

groetjes

 

Flurk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila, de nieuwe powerpoint staat in mijn fotogallerij

 

ciao

 

Flurk

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik me nou afvraag, waar heb je ze geplant dan, uit je verhaal maak ik op deels op dat ze toch wel in je tuin stonden???

 

@Flurk:

 

Mooie presentatie man, komt cker goed van pas aangezien mijn zaadjes nou ook uit aan het komen zijn.

Kweek je binnen of buiten en zojah binnen, gebruik je tl's en hoeveel en hoeveel win je eruit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste keer had ik ze gewoon buiten gekweekt, in totaal n stuk of 15 planten denk ik, en daar heb ik (met de inkervingsmethode) een bolletje O uitgehaald met diameter iets meer dan één cm....erg veel is dat dus niet..

dan tweede keer begonnen in plantenbakken die gewoon op mn kamer stonden, niet echt speciaal bijgelicht (enkel licht van het raam dus) maar eens ze dan groter waren heb ik ze buiten gezet op een zonnig plekje.

 

Maar ik denk dus dat het binnen ook perfect moet kunnen...ook bij deze planten heb je niet zoveel aan hoge lange sprieten, maar wel beter meer vertakt en laag dus meer zaaddozen...dus ik veronderstel dat je de lampen (TL) in het begin best ook vrij dicht op kan zetten, naarmate je meer naar de bloei naderd zou ik toch overstappen op iets 'warmer' licht (meer zonlicht kleuren)...dat lijkt me beter aangezien de planten weldegelijk veel zon nodig hebben in de bloei (16-20u)

ik zou zeggen probeer het eens uit en laat me weten hoe het verloopt

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag enkele mooie pic's gevonden van iemand die thee maakt van zijn papavers, vooral ook tof om te zien hoe hij de blauwe van de witte zaadjes scheid dmv een simpele ventilator

gallery_9272_1939_33017.jpg

gallery_9272_1939_71963.jpg

gallery_9272_1939_108476.jpg

gallery_9272_1939_70716.jpg

gallery_9272_1939_123127.jpg

gallery_9272_1939_2267.jpg

gallery_9272_1939_55565.jpg

gallery_9272_1939_134137.jpg

gallery_9272_1939_140327.jpg

gallery_9272_1939_108170.jpg

gallery_9272_1939_36652.jpg

gallery_9272_1939_86675.jpg

 

Naar eigen zeggen gebruikt ie de zaadjes in de keuken voor op broodjes enzo, en dan laat hij nog een beetje over om het volgende jaar terug te zaaien..

Heeft er iemand al ervaring met papaver thee? ikzelf heb het nog niet geprobeerd, maar roken lijkt me toch leuker hoor :(

Edited by Flurk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik het nog nooit papaver-thee gedronken maar een beetje melk op een jointje laat je heel erg waus zweven :( .

Witte zaden zijn onrijpe? Een van m'n witte papavers had ook witte zaden, ik dacht dat dat een eigenschap was van de soort :nerd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

de blauwe en witte zaden zijn idd gewoon een andere soort, allemaal papaver somniferum maar het achtervoegsel bv papaver somniferum 'giganteum' of P. somniferum 'paeoniflorum' is verschillend en die hebben ofwel witte ofwel blauwe zaden dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze normaal in de tuin staan met een schutting eromheen, en een sloot aan de andere kant. je moet dus wel even klimmen om echt te zien wat er in de tuin staat. en van de spijkertjes in de bovenste planken van de schutting hebben ze zich niets aangetrokken... en een soort dekzijl met camoflagenet die je eroverheen kan spannen, gekocht in de legerdump (zodat je desnoods warmtelampen kan neerzetten)

 

ze staan dan tochtvrij, en regenvrij. maarja zo heel veel schade is het ook weer niet. het heeft alleen veel tijd gekost. ik heb nog wat zaadjes over, maar ik neem nu wel andere maatregelen. Als ze het weer gaan proberen ( camera's, om te zien wie het doet, en een bewegingsmelder, zodat ik het in elk geval in de gaten heb) hihi dan leen ik het jachtgeweer van me kennis, met losse flodders, gebeurt in feite niets. maar het jaagt ze dan wel weg. lol

 

 

In feite ben ik een hele lieve jongen, maar als ze aan me spulletjes komen dan wordt ik irritant

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik de zaadjes die te koop zijn waarop de verpakking staat: "melksap uit de papaverbollen is giftig" dan heb je de goede zaadjes om mee te zaaien

 

Papaver_somniferum_Belgium.jpg

 

Ik heb wel eens ge-extraheerd met natronloog, en de schillen(van de zaadbol) vermengen met een oplossing van natronloog(1%) ongeveer een theelepel op halve liter, deze ongeveer 30 minuten op 64,5 graden celcius, daarna de oplossing afkoelen, en druppelsgewijs zoutzuur toevoegen ( maak gebruik van Ph stripjes) Na elke paar druppels zoutzuur word de vloeisof weer warmer, deze gaat bij toevoegen van te veel zoutzuur tegelijk aan de kook, en dan ben je de werkzame stoffen kwijt.

( zoutzuur + natronloog = water + keukenzout Hcl + NaOH = H20 + NaCl)

 

De alkalische werkzame stoffen uit de papaver lossen op in de natronloog. De zoutzuur verdunt de basische oplossing.

als de Ph waarde weer 7 is dan is deze neutraal.

 

Je kan deze laten indrogen, op een grote platte schaal, en elke dag de sapjes naar het midden schuiven, en als het begint te drogen iets vaker. je houd er dan op den duur, donkerbruine klevers of iets lichtbruine kruimelige klontjes over.

 

 

Inkoken kan ook, maar dan heb je 45% verlies. en de dampen zorgen ervoor dat iedereen in de omgeving zich prettig gaat voelen zeg maar... :S

 

Je zou het ook met aceton, zwavelzuur en kaliloog kunnen doen, maar als je dan een microgram foutje maakt, en de tempratuur met één graad te hoog hebt, dan blaas je de boel op. of je maakt een giftig goedje( de zwavel blijft dan achter en de aceton maakt dan een cyanaat verbinding en die is dodelijk :S :S cyanide krijg je dan. dit zit ook in foute pillen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een erg inefficiente extractie Loadrunner...het is lonend om je scheikundeleraar weer eens op te zoeken...

 

Morfine/codeine etc. zijn alkaloiden. Dat zijn organische basen in feite. Een base lost het best op in een zuur milieu, door het "aantrekken" van een H+ wordt het molecuul polairder waardoor het in water oplost.

 

Een betere extractie zou zijn: plantenmateriaal vermalen en in water met citroenzuur/azijnzuur te laten trekken, te zeven en dat in te dampen.

 

Als je de materialen hebt kan je nog verder gaan:

 

- laten trekken in zeg een liter zuur water en zeven.

- basisch maken met 1 M ofzo natronloog/ammonia, dit checken met PH papier (>8)

- 100 ml ether/petroleum ether erbij en goed schudden. Herhalen.

- ether afhevelen en laten indampen en voila grof gezuiverde alkaloiden.

 

Misschien is de BHO techniek (die ik hier op het forum voor het eerst zag...klasse!) ook geschikt voor extractie van alkaloiden uit papaver...maar misschien moet je er dan eerst een slurrie van maken met ongebluste kalk om je alkaloiden als apolaire basen te krijgen?

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap er erg weinig van maar jongens, werk dit even uit :innocent: :blink:

Hoe beter hoe meer het me aantrek, ga zo maar eens wat zaaien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gelukkig deftig wat chemie gehad op school, als de tijd van oogsten daar is, effe wat natronloog gaan halen en de eerder beschreven extractie manier eens uitproberen...

ondertussen staan er her en der in de tuin al heel veel mini papaverplantjes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom extraheren enz. ??? diklovenak heb je toch nix an .... hero is ook niet echt tof ... gewoon een klein sneetje maken in de bol als ie vol zit met zaad, dan komt het sap (opium) er uit lopen en dan droogt het op een soort droge druppel is het dan ... rook maar eens een kwart of iets minder van zo`n druppel :blink:

 

 

TIP !!! GEEN HELE DRPPELS !!!! 10 mg KAN DODELIJK ZIJN :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie presentatie, maar wat moet ik me voorstellen bij het eind resultaat. Krijg er een beetje heroine idee van (en ja ik weet dat uit opium dat kan maken :lol:). Ook benieuwd naar de effecten, behalve de kleine pupilletjes, want die krijg je van kratom ook al, wat ze trouwens ook schijnen te gebruiken als opium vervanger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat moet ik me voorstellen bij het eind resultaat

 

Ik heb (NOG) nooit bho gerookt maar ik denk dat het daar toch redelijk op lijkt ... morfine is een stoned heid die je zomaar even uitlegt .... suf gevoelloos dromerig slap een echte harddrugs stoned. Niet lachend maar

 

 

DRUGZZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...